Usługa, jaką jest analityka internetowa, zdobywa coraz większą popularność wśród przedsiębiorców oraz właścicieli witryn internetowych, którym zależy na profesjonalnym dopasowaniu strony internetowej do upodobań użytkowników.
Trudno jednoznacznie określić koszty analityki internetowej, ponieważ cena uzależniona jest od wielu czynników:
- wielkości analizowanego serwisu internetowego – im większą społeczność gromadzi dany portal tym wyższa jest cena analizy,
- ilości pytań badawczych – przy wycenie istotne jest to czy zlecającemu zależy wyłącznie na określeniu danych demograficznych czy też na pełnej, szerokiej analizie każdego czynnika mającego wpływ na ruch w sieci,
- narzędzi do analizy – niektóre z nich są bezpłatne, a za te, pozwalające na bardziej skomplikowaną analizę należy zapłacić wyznaczoną kwotę.
Wycena usługi w większości przypadków odbywa się więc indywidualnie. Warto jednak zaznaczyć, że analityka internetowa jest inwestycją, która bardzo szybko zwraca się w postaci zwiększonego zainteresowania, przekładającego się na sprzedaż.