Dołączyliśmy do programu QUALID

Rozwój digitalu niesie za sobą nie tylko szanse, ale i zagrożenia. Tworzenie rozwiązań stojących na straży jakości ma eliminować z rynku szkodliwe praktyki. Dlatego uczestniczmy w QUALID – programie, którego celem jest poprawa jakości reklamy cyfrowej.
25 listopada 2020

Dołączyliśmy do programu QUALID, który skupia firmy zrzeszone w IAB Polska. QUALID to jakość, która w digitalu oznacza bezpieczeństwo, profesjonalizm, skuteczne rozwiązania i dobre praktyki. Program QUALID koncentruje się na zachowaniu wysokiego poziomu reklamy cyfrowej. Celem tego programu jakościowego jest formułowanie i promowanie działań, rozwiązań oraz standardów oddziałujących na rynek, również w kwestii zaufania do reklamy. W program zaangażowane są agencje i domy mediowe, wydawcy i sieci reklamowe, dostawcy rozwiązań technologicznych. Obok Ideo Force, sygnatariuszami programu są firmy takie, jak Wirtualna Polska, Ringier Axel Springer, Telewizja Polska, Bluerank, Havas Media Group, Interia, Cyfrowy Polsat czy Lovemedia.

Program QUALID koncentruje się na reklamie w ramach czterech obszarów:

  • Brand Safety – dotyczy jakości reklam, wizerunku i bezpieczeństwa marki.
  • Anti-Fraud – odnosi się do zmniejszenia oszust związanych z reklamą i tworzenia standardów raportowania nieprawidłowości.
  • Programmatic – obejmuje bezpieczeństwo i przejrzystość mechanizmu zakupu reklam w Internecie.
  • Viewability –  ma związek z jakościową oceną skuteczności reklam w sieci.

Ideo Force ma prawo do posługiwania się stemplem Programu QUALID w każdej z tych kategorii. Chcemy przyczyniać się do rozwoju rynku reklamy internetowej w Polsce, tworząc tym samym bezpieczne środowisko cyfrowe. W naszej pracy agencyjnej wykorzystujemy tylko sprawdzone narzędzia i najnowsze rozwiązania. Dlatego tym bardziej cieszymy się, że możemy oficjalnie poinformować naszych klientów i współpracujące z nami firmy o uczestnictwie w programie QUALID.

Dzięki programowi nasza branża ma szansę hamować negatywne zjawiska (np. męczące reklamy, których użytkownik nie może zamknąć) i jednocześnie propagować skuteczne podejścia w tej kwestii, korzystnie oddziałujące na rynek reklamy cyfrowej.

Jesteśmy również sygnatariuszem Kodeksu Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic. Kodeks ten określa standardy i praktyki dla członków Programmatic. Skierowany jest do reklamodawców, agencji, platform: DSP (Demand Side Platform), SSP (Supply-Side Platform) oraz DMP (Data Management Platform), a także wydawców, dostawców danych i dostawców narzędzi do weryfikacji. Wspólnie tworzymy ekosystem programmatic w Polsce. Korzystamy z aktualnych rozwiązań cyfrowych o najwyższej skuteczności i dbamy o stosowanie na rynku dobrych praktyk. 

Nasza wieloletnia obecność w cyfrowej przestrzeni oraz doświadczenie we wdrażaniu reklamy internetowej, skłania nas do wspierania branży oraz tworzenia inicjatyw przyjaznych reklamodawcom i odbiorcom reklam. Jesteśmy członkiem Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska od 2017 r. IAB skupia się na wspieraniu firm działających na rynku reklamy interaktywnej i realizuje cele, wśród których możemy wymienić m.in.: rozwijanie rynku interaktywnego i internetowego, ukazywanie potencjału reklamowego Internetu, prowadzenia badań czy edukacja rynku. Wszystko to ma miejsce poprzez aktywność w ramach czterech płaszczyzn – promocja, ochrona, badania i edukacja. Tworzeniem materiałów edukacyjnych o marketingu interaktywnym zajmują się grupy robocze. Ideo Force, wspiera swoimi działaniami zespoły opracowujące zagadnienia związane z e-commerce, SEM i UX.