Ideo Force na Online Marketing Day

Przed nami konferencja z udziałem Ideo Force, organizowana przez SEMSTORM. Online Marketing Day odbywa się z myślą o przedstawicielach branży e-commerce, właścicielach firm, specjalistach digital marketingu. Tematem przewodnim jest pozyskiwanie klientów.
25 czerwca 2020

Już 26 czerwca (piątek) 2020 r. odbędzie się pierwsza edycja konferencji Online Marketing Day organizowanej przez SEMSTORM. Wydarzenie zostało objęte akredytacją DIMAQ. Jest bezpłatne, a każdy zarejestrowany uczestnik otrzyma dostęp do 15 bonusów (zniżek i poradników) przygotowanych przez specjalistów.

Zamierzeniem organizatorów jest pokazanie uczestnikom, że mogą pozyskiwać klientów z Internetu i to z dobrym skutkiem. Wiele praktycznych porad, które pomogą rozkręcić biznes w Internecie. Wśród prowadzących webinary jest Wojciech Szymański, prezes Ideo Force.

Prelegenci Online Marketing Day

Wydarzenie poprowadzi 16 ekspertów z ponad 10-letnim doświadczeniem w digital marketingu. Specjaliści  biorący udział w Online Marketing Day to: Wojciech Szymański (Ideo Force), Małgorzata Tarnawska (Delante), Piotr Michalak (Grupa Tense), Przemysław Michałek (Widoczni), Paweł Bilczyński (Google Internetowe Rewolucje), Tomasz Stopka (Semurai), Paweł Gontarek (Fabryka Marketingu), Milena Majchrzak (SEMSTORM), Dorota Gryglak (Whitepress), Anna Ledwoń-Blacha (More bananas), Julia Gołębiewska (Mindshare Polska), Joanna Hałaszkiewicz (Verseo), Krzysztof Marzec (Deva Group), Dagmara Rogowska (Shoper), Ewelina Podrez (Fox Strategy), Tomasz Chłodecki (Justtag Group).

online marketing day

Tematy, które omówią eksperci dotyczą technik SEO (w tym zarządzania wizytówką w Google Moja Firma), content marketingu i tworzenia treści budujących pozycje w Google, social media i reklamy na Facebooku, influencer marketingu, Google Ads, transferu biznesu z offline do online, elementów wpływających na decyzje zakupowe.

A oto niektóre z nich:

  • 5 elementów on-site SEO, o których prawdopodobnie zapomniałeś
  • Jak interpretować audyt SEO i przekuć wnioski w działania?
  • Influencer marketing w małej firmie. Od przygotowań po realizacje
  • 6 elementów skutecznej kampanii Google Ads w sieci wyszukiwania
  • Keyword research jako podstawa strategii SEO
  • Tradycyjne pozycjonowanie odchodzi do lamusa – zasada Pareta w SEO dla e-commerce

Agenda konferencji wraz ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi poszczególnych wstąpień znajduje się pod adresem: https://onlinemarketingday.pl/, gdzie również możecie się zarejestrować. 

Tylko cena ma znaczenie w e-handlu? 

Tematem wystąpienia prezesa Ideo Force jest cena w e-handlu i jej znaczenie dla sprzedaży. Postanowiliśmy jeszcze przed wydarzeniem przybliżyć wam tę, jakże istotną w e-commerce kwestię. Okazuje się, że nie tylko cena wpływa na podejmowanie decyzji zakupowych przez konsumentów. Czynników determinujących wybory klientów sklepów internetowych jest o wiele więcej.

Błędem jest zakładanie, że jedynie cena decyduje o tym, że produkt zostanie sprzedany. Owszem, nie możemy zaprzeczyć jej znaczeniu, o czym świadczą liczne analizy. Jednak nie tylko cena przesądza o podejmowaniu decyzji dotyczących nabywania określonych dóbr i usług.

Jak to się dzieje, że nie zawsze najtańsze produkty cieszą się największym zbytem? Handel elektroniczny otwiera przez konsumentami nieograniczone pole wyboru. W jednej chwili mogą oni porównać cenę, koszty dostawy, opinie, a następnie zestawić ze sobą te informacje i… decydować. To, że klienci przeglądają zasoby internetowe w poszukiwaniu najkorzystniejszych dla siebie rozwiązań jest oczywiste. Ale już określenie przedmiotu wyszukiwań może rzucić zupełnie nowe światło na zarządzanie informacjami wpływającymi na szeroko pojęty proces sprzedażowy sklepu.

wojciech szymański ideo force

Wojciech Szymański przeprowadził badania, których celem było poznanie pozacenowych czynników oddziałujących na sprzedaż. Okolicznością, która powinna zaistnieć, a nie ma związku z ceną, jest  zaufanie klienta do sklepu internetowego. Budują je m.in.: opinie innych klientów, wiarygodność sklepu, jakość produktów i poziom obsługi klienta.

W e-commerce to poziom relacji na linii klient-marka decyduje o ciągłości sprzedaży i obecności sklepu na rynku. Główną rolę w tym procesie odgrywa klient, ale to marka prowadzi narrację i decyduje o kształcie proponowanych rozwiązań. Sklep internetowy, który nie dostrzega i jednocześnie nie korzysta z możliwości, jakie daje budowanie lojalności, pozbawia się ciągłości sprzedaży generowanej w jej wyniku. To właśnie wspomniane zaufanie stanowi dla klientów punkt wyjściowy w podejmowaniu decyzji związanych z wyborem zarówno produktów, jak i e-sklepu. Kluczowym jest więc określenie tego, co wpływa na zaufanie klientów i z czasem przyczynia się do wytworzenia długoterminowych relacji z marką.

Warto wiedzieć, że wraz z pozytywnymi opiniami o produktach i sklepie, zaufanie klientów wzrasta i tym samym zwiększa się prawdopodobieństwo pozytywnego opiniowania. Okazja na zrobienie dobrego wrażenia w e-commerce jest jedna – kolejnej sklep najpewniej już nie otrzyma. Rozczarowany podczas pierwszego kontaktu ze sklepem klient, to klient stracony. Jednak i w tym przypadku pozytywne doświadczenie konsumenta nie może być jednorazowym przejawem dbałości o obsługę, ale powinno być ciągiem zdarzeń. Ich wynikiem będzie zaufanie i zarazem przekonanie o słuszności podejmowanych decyzji, co z kolei prowadzi do lojalności. Wiedzmy też, że na konkretne zachowania wpływ mają aspekty demograficzne, takie jak wiek czy płeć. 

Wojciech w swoim webinarze (zacznie się o godz. 18.00) podzieli się wskazówkami, które z pewnością przydadzą się osobom zarządzającym sklepami internetowymi. Dowiecie się, co warto usprawnić, aby zwiększyć wolumen sprzedaży bez konieczności zmniejszania cen i poznacie czynniki wpływające na decyzje klientów. Zachęcamy również do zapoznania się z wywiadem udzielonym dla SEMSTORM. Znajdziecie w nim odpowiedzi na pytania związane ze strategią antykryzysową, wpływie kwarantanny na e-commerce, konkurencją w przypadku mniejszych e-sklepów i przechodzeniem ze sprzedaży offline na online.

Święto marketingu online

Zapraszamy wszystkich, którym digital marketing jest bliski, w szczególności właścicieli sklepów internetowych i zarządzających biznesem online. Być może znajdziecie odpowiedzi na pytania, które zadawaliście sobie od dłuższego czasu. Natomiast z pewnością poznacie powody, dla których nie widać strony w Google, otrzymacie informacje o najważniejszych cechach słów kluczowych, dowiecie się, na co zwrócić uwagę przy wyborze agencji SEO, jak budować markę w social media, jak określić cel kampanii wraz z grupą docelową podczas współpracy z influencerami i wiele innych.

Wydarzeniu patronują IAB Polska oraz Marketer+, E-commerce w praktyce i Nowy Marketing. Wśród partnerów wymienić należy również Semurai, DEVAGROUP, Delante, Fabryka Marketingu, Verseo, More Bananas, Ideo Force, Justtag Group, Fox Strategy, Grupa TENSE, WhitePress, Mindshare Polska, Shoper, Widoczni, PR Calling, Landingi.

Cieszymy się, że możemy być częścią tego wydarzenia. Jako Ideo Force już nie raz pokazaliśmy, że inicjatywy szkoleniowe są częścią naszej działalności. Wojciech Szymański, jako wykładowca i autor licznych publikacji (np. Content marketing – współczesny poradnik po marketingu treści) ceni sobie możliwość przekazywania wiedzy, którą zdobywał przez lata. Marketing internetowy nie jest zamkniętą przestrzenią, zarezerwowaną dla nielicznych, wręcz przeciwnie. Dlatego, niezależnie, w jakim stopniu digital marketing dotyczy twojej działalności, udział w Online Marketing Day niewątpliwie będzie owocny.