Rozmowy nad Nilem o Internecie

Luty dla wszystkich pasjonatów marketingu zakończył się mocnym akcentem! 28.02 odbyło się po raz kolejny wydarzenie Kolbuszowa 2.0. Reprezentował nas Paweł Szczyrek, który odpowiedział na pytanie: „Czy e-commerce bez chatbotów jest skazany na porażkę?”
1 marca 2019

kolbuszowa 2.0

Uczestnictwo w branżowych wydarzeniach dotyczących marketingu to jeden z filarów popularyzacji wiedzy o budowaniu świadomej obecności w sieci, którą staramy się realizować każdego dnia.

Tym razem okazją do porozmawiania o Internecie stało się wszystkim świetnie znane lokalnie wydarzenie Kolbuszowa 2.0. Obecność na kolbuszowskich spotkaniach to w naszej firmie, przynosząca wiele satysfakcji, tradycja. Wydarzenia organizowane przez Pawła Kosmalę od samego początku przykuł naszą uwagę swoim klimatem i merytorycznym charakterem. Tak było również tym razem.  

Tematyką spotkania był ogólnie pojęty Internet i marketing cyfrowy. Na scenie wystąpiło pięciu prelegentów poruszających szerokie spektrum wiedzy dotyczącej obecności w sieci. Poruszone zostały tematy związane z SEO oraz analizą działań marketingowych. Wiedzy teoretycznej towarzyszyły praktyczne wskazówki. Uczestnicy mogli poznać  konkretne porady dotyczące komunikowania się i budowania działań w sieci, które później będą konwertowały.

Pierwszy na scenie wystąpił Artur Pajkert (linuxpl.com), który podzielił się cennym refleksjami dotyczącymi przemyślanego użycia języka. Jak się okazuje, gra słowem i odpowiednie jego stosowanie ma wpływ na ostateczną konwersję i pomaga osiągnąć sukces biznesowy. Prelegent w jasny sposób przedstawił i omówił struktury językowe pod kątem ich wpływu na świadomość odbiorcy i udzielił praktycznych rad, które można natychmiast wdrożyć w swoich serwisach.

Łukasz Suchy (DevaGroup) – drugi z prelegentów – wyczerpująco omówił problematykę SEO. Opowiedział o znaczeniu świadomych działań pozycjonerskich i zdradził, jak je realizować, aby przynosiły wymierne efekty w postaci wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Duża liczba pytań pozwala sądzić, że wystąpienie Łukasza świetnie trafiło w gusta i potrzeby poznawcze słuchaczy.

Wśród osób, które dzieliły się swoją wiedzą i doświadczeniem był również Paweł Szczyrek – Creative and Content Manager w Ideo Force. Paweł od dłuższego czasu jest aktywnym propagatorem i twórcą chatbotów. Przygotowuje aplikacje tego typu dla renomowanych firm i uczelni, np. Uczelni Techniczno-Handlowej im. Heleny Chodkowskiej w Warszawie. Jego prelekcja obracała się głównie wokół zagadnienia monetyzacji technologii automatyzujących komunikację, szczególnie pod kątem e-commerce.

Michał Suski (surferseo.com) podzielił się wiedzą z zakresu wartości linków i ich znaczenia w pozycjonowaniu stron internetowych. Prelekcja obfitowała w ciekawe statystyki i casy’y, które uświadomiły wszystkim słuchaczom, że era linków – wbrew wielu pooglądam – jeszcze nie minęła. Michał, jako współtwórca narzędzia Surfer, przedstawił także jego możliwości i zalety.

Spotkanie zwieńczyła niezwykle interesująca i merytoryczna prelekcja Łukasza Kołodziejczyka (Onet). Wykład był idealnym uzupełnieniem przekazanej wcześniej wiedzy o linkach i pozycjonowaniu. Przedmiotem opowieści Łukasza byli użytkownicy Internetu.  Prelegent, bazując na danych z Google Analytics’a, pokazał, w jaki sposób odczytywać gromadzone tam informacje oraz na tej podstawie segmentować użytkowników naszych witryn i poznawać ich potrzeby.

Jesteśmy pewni, że dzięki tej sporej dawce wiedzy, którą można było zdobyć podczas wydarzenia, działania w sieci będą jeszcze bardziej świadome i efektywne. Kolbuszowa 2.0 to spotkanie idealne dla wszystkich tych, którzy interesują się marketingiem internetowym i chcą zdobywać wiedzę od doświadczonych praktyków. Polecamy uczestnictwo w nim a my z pewnością pojawimy się na kolejnych edycjach.