LinkedIn Local Rzeszów #4

LinkedIn Local to światowy ruch gromadzący społeczność biznesową, która chce poszerzać horyzonty, sieć kontaktów towarzyskich i spędzać czas w przyjaznej atmosferze. Spotkania w Rzeszowie cieszą się coraz większą popularnością. Za nami już 4. edycja!
28 czerwca 2019

Wciąż jesteÅ›my pod wrażeniem wczorajszego wydarzenia w ramach 4. edycji LinkedIn Local, które odbyÅ‚o siÄ™ w Rzeszowie. Trzech prelegentów, interesujÄ…ca tematyka wystÄ…pieÅ„, kilkadziesiÄ…t osób, Å›wietny klimat i…pyszna lemoniada.  Ideo Force, jako partner wydarzenia zadbaÅ‚o o organizacjÄ™ i obsÅ‚ugÄ™ spotkania, jakie miaÅ‚o miejsce 27 czerwca o godzinie 18.00.

linkedin local rzeszówLinkedIn Local to bezpłatne, niemające charakteru sprzedażowego spotkanie członków sieci biznesowej. Jest okazją do poszerzenia wiedzy i poznania osób, które na co dzień widzimy jedynie w sieci. W Rzeszowie ruch ten rośnie w siłę, a każde kolejne spotkanie tłumnie gromadzi uczestników, którym bliska jest koncepcja przenoszenia kontaktów ze świata online do rzeczywistości. Wydarzenie rozpoczęło się od krótkiego wystąpienia inicjatorki LinkedIn Local w Rzeszowie, Joanny Tymowicz z Ideo Force, która przybliżyła nam ideę formatu spotkań i sylwetki występujących.

Potężna dawka wiedzy i inspiracji

Swoją obecnością zaszczycili nas profesjonaliści w swoich branżach Adrian Gamoń, Dorota Mastalska i Joanna Drabik.

Jako pierwszy wystÄ…piÅ‚ specjalista od budowania wizerunku. Adrian GamoÅ„ wyjaÅ›niÅ‚, na czym polega moc mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych i opowiedziaÅ‚ jak budować relacje na LinkedIn. DziÄ™ki niemu wiemy, że podstawÄ… w kontaktach na tego typu platformach jest przede wszystkim docenienie drugiej osoby, okazanie jej zainteresowania – to jest kluczem tworzenia relacji.

W dalszej części odpowiedziaÅ‚ na pytanie, jakie z pewnoÅ›ciÄ… zadaje wiele osób, czyli dlaczego warto być częściÄ… spoÅ‚ecznoÅ›ci Linkedin? Dla tych, którzy nie byli wczoraj z nami podpowiemy, że powodów jest kilka, a wÅ›ród nich sÄ… m.in. budowanie wizerunku marki i sieci partnerów firmy, pozyskiwanie wiedzy o konkurencji i możliwość podglÄ…danie Å›cieżek kariery najlepszych w swoim fachu. Adrian użyÅ‚ jeszcze okreÅ›lenia „wirtualne CV”, ponieważ uzupeÅ‚niony profil jest szansÄ… na znalezienie wymarzonej pracy. Linkedin to przecież najwiÄ™ksza sieć profesjonalistów. WspomniaÅ‚ jednak, że obecność to nie wszystko.

SztukÄ… jest dać siÄ™ odszukać innym i sememu odnaleźć wÅ‚aÅ›ciwe osoby, bo tylko w ten sposób zbudujemy wartoÅ›ciowe relacje. Budowanie ich, wedÅ‚ug niego polega na okreÅ›leniu celu, którym jest „bycie w umyÅ›le pracodawcy”, grupy docelowej i zbudowaniu profilu. Ponadto Adrian GamoÅ„ przedstawiÅ‚ nam charakterystykÄ™ współczesnego czÅ‚owieka, który jest klientem i uÅ›wiadomiÅ‚ zebranym, jak ogromne znaczenie w sprzedaży ma zaufanie. DowiedzieliÅ›my siÄ™ także jak tworzyć sieć kontaktów i utrzymywać zaangażowanie na LinkedIn.

Drugim prelegentem byÅ‚a specjalistka od networkingu Dorota Mastalska. Tematem jej wystÄ…pienia byÅ‚o budowanie relacji biznesowych. Jak wyglÄ…da przygotowanie do networkingu? Dorota wskazaÅ‚a w pierwszej kolejnoÅ›ci na strój, którym zawsze powinnyÅ›my wyrażać szacunek  do drugiego czÅ‚owieka.

W kreowaniu naszego wizerunku bardzo ważne jest konto na profilu spoÅ‚ecznoÅ›ciowym – nie może być na nim treÅ›ci, które dziaÅ‚ajÄ… na naszÄ… niekorzyść. Potencjalny pracodawca czy partner biznesowy z pewnoÅ›ciÄ… sprawdzÄ… naszÄ… obecność w social media. Prelegentka powiedziaÅ‚a nam o tym, jak powinna wyglÄ…dać profesjonalna wizytówka  i jak duże znaczenie odgrywa w budowaniu sieci biznesowej.

Kolejne zagadnienie dotyczyÅ‚o  przygotowania siÄ™ do spotkania sÅ‚użbowego, które zawsze powinno zacząć siÄ™ od zgromadzenia kontaktów pogrupowanych na poszczególne branże i okreÅ›lenia, tego co my możemy rozmówcy zaoferować, czyli jaki problem rozwiÄ…zać naszymi kompetencjami i wiedzÄ… – wedÅ‚ug Doroty to odpowiedź na potrzebÄ™ jest siłą napÄ™dowÄ… biznesu.

Na koniec prezentacji, mówczyni zaprosiÅ‚a nas do networkingu – każdy z uczestników LinkedIn Local Rzeszów miaÅ‚ okazjÄ™ przekonać siÄ™, jak wyglÄ…da w praktyce. Ćwiczenie miaÅ‚o na celu zaprezentowanie siÄ™ w taki sposób, by w ciÄ…gu kilku sekund wskazać innym uczestnikom,  co mogÄ… zyskać poprzez kontakt z nami.

Po przewie, na której w dalszym ciÄ…gu byÅ‚ prowadzony byÅ‚ networking, wystÄ…piÅ‚a Joanna Drabik, stylistka i kreatorka wizerunku marek. Prelegentka, która współpracowaÅ‚a z osobami  znanymi z pierwszych stron gazet, powiedziaÅ‚a nam o 3 sekundach, które decydujÄ… o wywarciu wrażenia biznesowego. Ten krótki moment to przede wszystkim suma trzech czynników takich, jak strój, postawa i uÅ›miech. Podobnie, jak Dorota Mastalska, twierdzi że ubiór jest wyrazem uznania dla naszego rozmówcy.

PrawidÅ‚owa postawa to wyprostowana sylwetka, otwarta pozycja ciaÅ‚a i pewność siebie. Joanna opisaÅ‚a nam krok po korku na czym polega budowanie garderoby przez osobÄ™, która stawia na profesjonalny wizerunek. W biznesie, dbajÄ…c o wyglÄ…d, dbamy jednoczeÅ›nie o firmÄ™ i budujemy zaufanie do nas. Odpowiednio dobrany strój stanowi jasny przekaz dla naszego partnera – to nam możesz ufać, a kupujÄ…c od nas możesz być pewny, że na tym zyskasz.

Na co jeszcze powinniÅ›my zwracać uwagÄ™ w kwestii biznesowego wyglÄ…du? Joanna opowiedziaÅ‚a nam o klasyce w modzie, dostosowaniu garderoby do pory roku, zadbanym wyglÄ…dzie, czyli dÅ‚oniach, delikatnym makijażu, dobrej jakoÅ›ci biżuterii – umiar i jakość zawsze siÄ™ sprawdzi. Podczas spotkaÅ„ biznesowych bardzo ważne jest to, co z pozoru może wydawać siÄ™ bÅ‚ahe, czyli… uÅ›miech. Dlatego podczas oficjalnych spotkaÅ„ nie zapominajmy o serdecznym wyrazie twarzy, uÅ›miechaniu siÄ™  i 3 sekundach, które decydujÄ… o powodzeniu rozmowy.

Uczestnicy 4. spotkania każde wystąpienie przyjęli z entuzjazmem, dlatego na koniec nie mogło zabraknąć pytań i ożywionej dyskusji.

Na podsumowanie

JesteÅ›my agencjÄ…, która od wielu lat buduje wizerunek marek. Jako, że sprawnie poruszamy siÄ™ w  biznesowej przestrzeni z zaangażowaniem uczestniczmy w inicjatywach, takich jak  globalny ruch LinkedIn Local.

Ideo Force w osobie Joanny Tymowicz, Adrianny Staniszewskiej i Wojciecha SzymaÅ„skiego wsparÅ‚o swoim zaangażowaniem  wydarzenie. To dziÄ™ki nim mogliÅ›my dowiedzieć siÄ™, jak budować relacje na LinkedIn, skutecznie sprzedawać poprzez networking oraz, dlaczego wyglÄ…d to poÅ‚owa sukcesu.  

4. edycja LinkedIn Local Rzeszów upÅ‚ynęła w niesamowicie inspirujÄ…cej atmosferze. Mamy nadziejÄ™, że uczestnicy spotkania poszerzyli swoje kontakty towarzyskie, które w niedÅ‚ugim czasie zaowocujÄ… współpracÄ…, a nawet przyjaźniami – taka jest bowiem idea LinkedIn Local. Już dziÅ› zapraszamy wszystkich do Å›ledzenia oficjalnego profilu LinkedIn Local Rzeszów na Facebooku. To tam bÄ™dziemy informować o kolejnych wydarzeniach.