Wciąż jesteÅ›my pod wrażeniem wczorajszego wydarzenia w ramach 4. edycji LinkedIn Local, które odbyÅ‚o siÄ™ w Rzeszowie. Trzech prelegentów, interesujÄ…ca tematyka wystÄ…pieÅ„, kilkadziesiÄ…t osób, Å›wietny klimat i…pyszna lemoniada. Ideo Force, jako partner wydarzenia zadbaÅ‚o o organizacjÄ™ i obsÅ‚ugÄ™ spotkania, jakie miaÅ‚o miejsce 27 czerwca o godzinie 18.00.
LinkedIn Local to bezpłatne, niemające charakteru sprzedażowego spotkanie członków sieci biznesowej. Jest okazją do poszerzenia wiedzy i poznania osób, które na co dzień widzimy jedynie w sieci. W Rzeszowie ruch ten rośnie w siłę, a każde kolejne spotkanie tłumnie gromadzi uczestników, którym bliska jest koncepcja przenoszenia kontaktów ze świata online do rzeczywistości. Wydarzenie rozpoczęło się od krótkiego wystąpienia inicjatorki LinkedIn Local w Rzeszowie, Joanny Tymowicz z Ideo Force, która przybliżyła nam ideę formatu spotkań i sylwetki występujących.
Potężna dawka wiedzy i inspiracji
Swoją obecnością zaszczycili nas profesjonaliści w swoich branżach Adrian Gamoń, Dorota Mastalska i Joanna Drabik.
Jako pierwszy wystÄ…piÅ‚ specjalista od budowania wizerunku. Adrian GamoÅ„ wyjaÅ›niÅ‚, na czym polega moc mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych i opowiedziaÅ‚ jak budować relacje na LinkedIn. DziÄ™ki niemu wiemy, że podstawÄ… w kontaktach na tego typu platformach jest przede wszystkim docenienie drugiej osoby, okazanie jej zainteresowania – to jest kluczem tworzenia relacji.
W dalszej części odpowiedziaÅ‚ na pytanie, jakie z pewnoÅ›ciÄ… zadaje wiele osób, czyli dlaczego warto być częściÄ… spoÅ‚ecznoÅ›ci Linkedin? Dla tych, którzy nie byli wczoraj z nami podpowiemy, że powodów jest kilka, a wÅ›ród nich sÄ… m.in. budowanie wizerunku marki i sieci partnerów firmy, pozyskiwanie wiedzy o konkurencji i możliwość podglÄ…danie Å›cieżek kariery najlepszych w swoim fachu. Adrian użyÅ‚ jeszcze okreÅ›lenia „wirtualne CV”, ponieważ uzupeÅ‚niony profil jest szansÄ… na znalezienie wymarzonej pracy. Linkedin to przecież najwiÄ™ksza sieć profesjonalistów. WspomniaÅ‚ jednak, że obecność to nie wszystko.
SztukÄ… jest dać siÄ™ odszukać innym i sememu odnaleźć wÅ‚aÅ›ciwe osoby, bo tylko w ten sposób zbudujemy wartoÅ›ciowe relacje. Budowanie ich, wedÅ‚ug niego polega na okreÅ›leniu celu, którym jest „bycie w umyÅ›le pracodawcy”, grupy docelowej i zbudowaniu profilu. Ponadto Adrian GamoÅ„ przedstawiÅ‚ nam charakterystykÄ™ współczesnego czÅ‚owieka, który jest klientem i uÅ›wiadomiÅ‚ zebranym, jak ogromne znaczenie w sprzedaży ma zaufanie. DowiedzieliÅ›my siÄ™ także jak tworzyć sieć kontaktów i utrzymywać zaangażowanie na LinkedIn.
Drugim prelegentem była specjalistka od networkingu Dorota Mastalska. Tematem jej wystąpienia było budowanie relacji biznesowych. Jak wygląda przygotowanie do networkingu? Dorota wskazała w pierwszej kolejności na strój, którym zawsze powinnyśmy wyrażać szacunek do drugiego człowieka.
W kreowaniu naszego wizerunku bardzo ważne jest konto na profilu spoÅ‚ecznoÅ›ciowym – nie może być na nim treÅ›ci, które dziaÅ‚ajÄ… na naszÄ… niekorzyść. Potencjalny pracodawca czy partner biznesowy z pewnoÅ›ciÄ… sprawdzÄ… naszÄ… obecność w social media. Prelegentka powiedziaÅ‚a nam o tym, jak powinna wyglÄ…dać profesjonalna wizytówka i jak duże znaczenie odgrywa w budowaniu sieci biznesowej.
Kolejne zagadnienie dotyczyÅ‚o przygotowania siÄ™ do spotkania sÅ‚użbowego, które zawsze powinno zacząć siÄ™ od zgromadzenia kontaktów pogrupowanych na poszczególne branże i okreÅ›lenia, tego co my możemy rozmówcy zaoferować, czyli jaki problem rozwiÄ…zać naszymi kompetencjami i wiedzÄ… – wedÅ‚ug Doroty to odpowiedź na potrzebÄ™ jest siłą napÄ™dowÄ… biznesu.
Na koniec prezentacji, mówczyni zaprosiÅ‚a nas do networkingu – każdy z uczestników LinkedIn Local Rzeszów miaÅ‚ okazjÄ™ przekonać siÄ™, jak wyglÄ…da w praktyce. Ćwiczenie miaÅ‚o na celu zaprezentowanie siÄ™ w taki sposób, by w ciÄ…gu kilku sekund wskazać innym uczestnikom, co mogÄ… zyskać poprzez kontakt z nami.
Po przewie, na której w dalszym ciągu był prowadzony był networking, wystąpiła Joanna Drabik, stylistka i kreatorka wizerunku marek. Prelegentka, która współpracowała z osobami znanymi z pierwszych stron gazet, powiedziała nam o 3 sekundach, które decydują o wywarciu wrażenia biznesowego. Ten krótki moment to przede wszystkim suma trzech czynników takich, jak strój, postawa i uśmiech. Podobnie, jak Dorota Mastalska, twierdzi że ubiór jest wyrazem uznania dla naszego rozmówcy.
PrawidÅ‚owa postawa to wyprostowana sylwetka, otwarta pozycja ciaÅ‚a i pewność siebie. Joanna opisaÅ‚a nam krok po korku na czym polega budowanie garderoby przez osobÄ™, która stawia na profesjonalny wizerunek. W biznesie, dbajÄ…c o wyglÄ…d, dbamy jednoczeÅ›nie o firmÄ™ i budujemy zaufanie do nas. Odpowiednio dobrany strój stanowi jasny przekaz dla naszego partnera – to nam możesz ufać, a kupujÄ…c od nas możesz być pewny, że na tym zyskasz.
Na co jeszcze powinniÅ›my zwracać uwagÄ™ w kwestii biznesowego wyglÄ…du? Joanna opowiedziaÅ‚a nam o klasyce w modzie, dostosowaniu garderoby do pory roku, zadbanym wyglÄ…dzie, czyli dÅ‚oniach, delikatnym makijażu, dobrej jakoÅ›ci biżuterii – umiar i jakość zawsze siÄ™ sprawdzi. Podczas spotkaÅ„ biznesowych bardzo ważne jest to, co z pozoru może wydawać siÄ™ bÅ‚ahe, czyli… uÅ›miech. Dlatego podczas oficjalnych spotkaÅ„ nie zapominajmy o serdecznym wyrazie twarzy, uÅ›miechaniu siÄ™ i 3 sekundach, które decydujÄ… o powodzeniu rozmowy.
Uczestnicy 4. spotkania każde wystąpienie przyjęli z entuzjazmem, dlatego na koniec nie mogło zabraknąć pytań i ożywionej dyskusji.
Na podsumowanie
Jesteśmy agencją, która od wielu lat buduje wizerunek marek. Jako, że sprawnie poruszamy się w biznesowej przestrzeni z zaangażowaniem uczestniczmy w inicjatywach, takich jak globalny ruch LinkedIn Local.
Ideo Force w osobie Joanny Tymowicz, Adrianny Staniszewskiej i Wojciecha Szymańskiego wsparło swoim zaangażowaniem wydarzenie. To dzięki nim mogliśmy dowiedzieć się, jak budować relacje na LinkedIn, skutecznie sprzedawać poprzez networking oraz, dlaczego wygląd to połowa sukcesu.
4. edycja LinkedIn Local Rzeszów upÅ‚ynęła w niesamowicie inspirujÄ…cej atmosferze. Mamy nadziejÄ™, że uczestnicy spotkania poszerzyli swoje kontakty towarzyskie, które w niedÅ‚ugim czasie zaowocujÄ… współpracÄ…, a nawet przyjaźniami – taka jest bowiem idea LinkedIn Local. Już dziÅ› zapraszamy wszystkich do Å›ledzenia oficjalnego profilu LinkedIn Local Rzeszów na Facebooku. To tam bÄ™dziemy informować o kolejnych wydarzeniach.