LinkedIn Local Rzeszów #4

LinkedIn Local to światowy ruch gromadzący społeczność biznesową, która chce poszerzać horyzonty, sieć kontaktów towarzyskich i spędzać czas w przyjaznej atmosferze. Spotkania w Rzeszowie cieszą się coraz większą popularnością. Za nami już 4. edycja!
28 czerwca 2019

Wciąż jesteśmy pod wrażeniem wczorajszego wydarzenia w ramach 4. edycji LinkedIn Local, które odbyło się w Rzeszowie. Trzech prelegentów, interesująca tematyka wystąpień, kilkadziesiąt osób, świetny klimat i…pyszna lemoniada.  Ideo Force, jako partner wydarzenia zadbało o organizację i obsługę spotkania, jakie miało miejsce 27 czerwca o godzinie 18.00.

linkedin local rzeszówLinkedIn Local to bezpłatne, niemające charakteru sprzedażowego spotkanie członków sieci biznesowej. Jest okazją do poszerzenia wiedzy i poznania osób, które na co dzień widzimy jedynie w sieci. W Rzeszowie ruch ten rośnie w siłę, a każde kolejne spotkanie tłumnie gromadzi uczestników, którym bliska jest koncepcja przenoszenia kontaktów ze świata online do rzeczywistości. Wydarzenie rozpoczęło się od krótkiego wystąpienia inicjatorki LinkedIn Local w Rzeszowie, Joanny Tymowicz z Ideo Force, która przybliżyła nam ideę formatu spotkań i sylwetki występujących.

Potężna dawka wiedzy i inspiracji

Swoją obecnością zaszczycili nas profesjonaliści w swoich branżach Adrian Gamoń, Dorota Mastalska i Joanna Drabik.

Jako pierwszy wystąpił specjalista od budowania wizerunku. Adrian Gamoń wyjaśnił, na czym polega moc mediów społecznościowych i opowiedział jak budować relacje na LinkedIn. Dzięki niemu wiemy, że podstawą w kontaktach na tego typu platformach jest przede wszystkim docenienie drugiej osoby, okazanie jej zainteresowania – to jest kluczem tworzenia relacji.

W dalszej części odpowiedział na pytanie, jakie z pewnością zadaje wiele osób, czyli dlaczego warto być częścią społeczności Linkedin? Dla tych, którzy nie byli wczoraj z nami podpowiemy, że powodów jest kilka, a wśród nich są m.in. budowanie wizerunku marki i sieci partnerów firmy, pozyskiwanie wiedzy o konkurencji i możliwość podglądanie ścieżek kariery najlepszych w swoim fachu. Adrian użył jeszcze określenia „wirtualne CV”, ponieważ uzupełniony profil jest szansą na znalezienie wymarzonej pracy. Linkedin to przecież największa sieć profesjonalistów. Wspomniał jednak, że obecność to nie wszystko.

Sztuką jest dać się odszukać innym i sememu odnaleźć właściwe osoby, bo tylko w ten sposób zbudujemy wartościowe relacje. Budowanie ich, według niego polega na określeniu celu, którym jest „bycie w umyśle pracodawcy”, grupy docelowej i zbudowaniu profilu. Ponadto Adrian Gamoń przedstawił nam charakterystykę współczesnego człowieka, który jest klientem i uświadomił zebranym, jak ogromne znaczenie w sprzedaży ma zaufanie. Dowiedzieliśmy się także jak tworzyć sieć kontaktów i utrzymywać zaangażowanie na LinkedIn.

Drugim prelegentem była specjalistka od networkingu Dorota Mastalska. Tematem jej wystąpienia było budowanie relacji biznesowych. Jak wygląda przygotowanie do networkingu? Dorota wskazała w pierwszej kolejności na strój, którym zawsze powinnyśmy wyrażać szacunek  do drugiego człowieka.

W kreowaniu naszego wizerunku bardzo ważne jest konto na profilu społecznościowym – nie może być na nim treści, które działają na naszą niekorzyść. Potencjalny pracodawca czy partner biznesowy z pewnością sprawdzą naszą obecność w social media. Prelegentka powiedziała nam o tym, jak powinna wyglądać profesjonalna wizytówka  i jak duże znaczenie odgrywa w budowaniu sieci biznesowej.

Kolejne zagadnienie dotyczyło  przygotowania się do spotkania służbowego, które zawsze powinno zacząć się od zgromadzenia kontaktów pogrupowanych na poszczególne branże i określenia, tego co my możemy rozmówcy zaoferować, czyli jaki problem rozwiązać naszymi kompetencjami i wiedzą – według Doroty to odpowiedź na potrzebę jest siłą napędową biznesu.

Na koniec prezentacji, mówczyni zaprosiła nas do networkingu – każdy z uczestników LinkedIn Local Rzeszów miał okazję przekonać się, jak wygląda w praktyce. Ćwiczenie miało na celu zaprezentowanie się w taki sposób, by w ciągu kilku sekund wskazać innym uczestnikom,  co mogą zyskać poprzez kontakt z nami.

Po przewie, na której w dalszym ciągu był prowadzony był networking, wystąpiła Joanna Drabik, stylistka i kreatorka wizerunku marek. Prelegentka, która współpracowała z osobami  znanymi z pierwszych stron gazet, powiedziała nam o 3 sekundach, które decydują o wywarciu wrażenia biznesowego. Ten krótki moment to przede wszystkim suma trzech czynników takich, jak strój, postawa i uśmiech. Podobnie, jak Dorota Mastalska, twierdzi że ubiór jest wyrazem uznania dla naszego rozmówcy.

Prawidłowa postawa to wyprostowana sylwetka, otwarta pozycja ciała i pewność siebie. Joanna opisała nam krok po korku na czym polega budowanie garderoby przez osobę, która stawia na profesjonalny wizerunek. W biznesie, dbając o wygląd, dbamy jednocześnie o firmę i budujemy zaufanie do nas. Odpowiednio dobrany strój stanowi jasny przekaz dla naszego partnera – to nam możesz ufać, a kupując od nas możesz być pewny, że na tym zyskasz.

Na co jeszcze powinniśmy zwracać uwagę w kwestii biznesowego wyglądu? Joanna opowiedziała nam o klasyce w modzie, dostosowaniu garderoby do pory roku, zadbanym wyglądzie, czyli dłoniach, delikatnym makijażu, dobrej jakości biżuterii – umiar i jakość zawsze się sprawdzi. Podczas spotkań biznesowych bardzo ważne jest to, co z pozoru może wydawać się błahe, czyli… uśmiech. Dlatego podczas oficjalnych spotkań nie zapominajmy o serdecznym wyrazie twarzy, uśmiechaniu się  i 3 sekundach, które decydują o powodzeniu rozmowy.

Uczestnicy 4. spotkania każde wystąpienie przyjęli z entuzjazmem, dlatego na koniec nie mogło zabraknąć pytań i ożywionej dyskusji.

Na podsumowanie

Jesteśmy agencją, która od wielu lat buduje wizerunek marek. Jako, że sprawnie poruszamy się w  biznesowej przestrzeni z zaangażowaniem uczestniczmy w inicjatywach, takich jak  globalny ruch LinkedIn Local.

Ideo Force w osobie Joanny Tymowicz, Adrianny Staniszewskiej i Wojciecha Szymańskiego wsparło swoim zaangażowaniem  wydarzenie. To dzięki nim mogliśmy dowiedzieć się, jak budować relacje na LinkedIn, skutecznie sprzedawać poprzez networking oraz, dlaczego wygląd to połowa sukcesu.  

4. edycja LinkedIn Local Rzeszów upłynęła w niesamowicie inspirującej atmosferze. Mamy nadzieję, że uczestnicy spotkania poszerzyli swoje kontakty towarzyskie, które w niedługim czasie zaowocują współpracą, a nawet przyjaźniami – taka jest bowiem idea LinkedIn Local. Już dziś zapraszamy wszystkich do śledzenia oficjalnego profilu LinkedIn Local Rzeszów na Facebooku. To tam będziemy informować o kolejnych wydarzeniach.