LinkedIn Local Rzeszów #6

Pandemia zmieniła bieg i formę wielu wydarzeń, zwłaszcza tych nastawionych na bezpośredni kontakt. Sytuacja w kraju i na świecie wymusiła powszechne wdrożenie i stosowanie rozwiązań cyfrowych. Tak też stało się z LinkedIn Local Rzeszów i 6. edycja miała miejsce w sieci. Założeniem akcji jest przenoszenie relacji nawiązanych w Internecie do świata rzeczywistego. Jednak niespotykana dotąd sytuacja wymaga nieco innego podejścia do kwestii, które do tej pory pozostawały oczywiste z uwagi na swój charakter.

Prelegentami 6. edycji wydarzenia łączącego członków sieci biznesowej LinkedIn byli Justyna Kurek-Wdowiak, Karolina Szczepanik i Wojciech Szymański. Tematy, które omówili dotyczyły zwiększania efektywności pracy w zespole, znaczenia kolorów w życiu i biznesie oraz social sellingu i funkcjonalności LinkedIn. Organizatorami wydarzenia byli Adrianna Staniszewska, Wojciech Szymański i Joanna Tymowicz, natomiast partnerem Ideo Force. Wstęp był płatny, a za zebrane środki organizatorzy zakupią karmę dla psów ze schroniska dla zwierząt "Kundelek".

Pierwsza wystąpiła Justyna Kurek-Wdowiak – konsultant HR, trener, właściciel firmy JKW Szkolenia i Doradztwo, akredytowany konsultant Insights Discover. Zaprezentowała temat „Trudna sztuka współpracy w zespole, czyli o sile różnorodności”.

Wśród zagadnień, które poruszyła Justyna były:

  • Dysfunkcje pracy zespołowej (nawiązując do książki „Pięć dysfunkcji pracy zespołowej” autorstwa Patricka Lencioni) – słuchacze dowiedzieli się, dlaczego zespół nie osiąga wyników, a powodami może być brak zrozumienia i otwartości na członków zespołu, brak identyfikacji z misją i wizją firmy, obawa przed konfliktem wynikającym z braku zaufania.
  • Pytania diagnostyczne pozwalające ocenić sytuację w firmie dotyczące np. tego, czy członkowie zespołu wiedzą, nad czym pracują ich koledzy i w jaki sposób przyczyniają się oni do realizacji wspólnych celów.
  • Ćwiczenie dotyczące percepcji i preferencji – pozwalające poznać punkt widzenia, odczucia i emocje członków zespołu – postrzeganie jest indywidualne, a zależy od doświadczeń, środowiska czy nastroju.
  • Cztery preferencje jungowskie i energie kolorystyczne – jednym z nich jest „Chłodny Niebieski”, który charakteryzuje osoby dokładne, koncentrujące się na procesach i szczegółach – rozpoznawanie energii kolorystycznych pozwala budować zasady komunikacji w zespole.

Justyna Kurek-Wdowiak

Kolejno wystąpiła Karolina Szczepanik – coach wizerunkowy, stylistka, trener i mentor, personal shopper, pasjonatka koloru. Zaprezentowała temat „Jak działa kolor?” zaczynając od tego, że mózg jest wrażliwy na kolory i odbieramy go instynktownie, nawet jeśli zamkniemy oczy.

Opowiedziała zebranym o cechach kolorów i ich wykorzystaniu:

  • Błękit – relaksuje, dodaje lekkości, nadaje pomieszczeniom atmosferę kreacji (ale nie sprawdzi się w restauracjach), ubrania w tym kolorze muszą być dobrane do typu urody.
  • Czerwony – najmocniej spośród wszystkich kolorów oddziałuje, skupia uwagę, powoduje wrażenie wyższej temperatury otoczenia, wzmaga apetyt, czerwień aktywizuje do dyskusji, ale może być konfliktowa i wywołać agresję.
  • Zielony – kolor zaufania, wywołuje ukojenie, polepsza samopoczucie, a przy odpowiednim naświetleniu poprawia wrażenia (dotyczy wszystkich kolorów).
  • Fioletowy – kolor mistyczny, sprawdza się w pomieszczeniach, w których chcemy pobyć sami, wykorzystywany w hipnozie, dodaje tajemniczości, prestiżu, modny w tym sezonie.
  • Różowy – powoduje różne odczucia, sprawia, że mamy lepszy nastrój, daje nadzieję (np. w przypadku ubrań medycznych), uspokaja.
  • Biel – optycznie powiększa pomieszczenia, ochładza je, odbija światło i pochłania kolory (podobnie jak czerń), w Polsce kojarzy się z czystością, jednak w innych częściach świata ze śmiercią i żałobą.

Karolina Szczepanik

Jako trzeci wystąpił Wojciech Szymański – ekspert ds. e-marketingu oraz e-commerce, prezes zarządu Ideo Force, wykładowca akademicki. Przygotowany przez niego temat brzmiał „W sieci zawodowej LinkedIn – strategia social sellingu okiem praktyka”.

Wojciech mówił o zagadnieniach, takich jak:

  • Rodzaje kont na LinkedIn – Career dla poszukujących pracy, typowo biznesowe: Business i Sales oraz Hiring, czyli konto dla osób rekrutujących.
  • Konta Sales – LinkedIn Free i płatne konta Premium Business, Sales Navigator Proffessional, Sales Navigator Team, Sales Navigator Enterprise.
  • Funkcje Sales Navigator – na przykład wyszukiwanie i grupowanie leadów (tworzenie list), analizowanie osób na podstawie obszernych danych, wyszukiwanie osób z danej firmy, wysyłanie wiadomości do nieznajomych.
  • Social Selling Index – bezpłatne narzędzie służące do analizy profilu w czterech kategoriach obejmujących wizerunek, pozyskiwanie kontaktów, zaangażowania i budowania relacji.

Wojciech podzielił się doświadczeniem i opowiedział o Sales Navigatorze na przykładzie swojego konta. Mówił m.in. o tym, że narzędzie nie zastąpi działania organicznego. Wskazał znaczenie strategii na LinkedIn, mówiąc, że liczy się przede wszystkim człowiek, a nie tylko firma. Według niego dobrze jest oznaczać ludzi, zwracać się do nich bezpośrednio (np. w komentarzach) i pamiętać, że wszystko, co umieszczamy na naszych profilach, czytają potencjalni klienci i potencjalni pracownicy. LinkedIn jest początkiem drogi, nie służy do sprzedawania, ale do zainteresowania wymienionych grup użytkowników.

wojciech szymański - linkedin local rzeszów

Mamy nadzieję, że 6. edycja LinkedIn Local Rzeszów w postaci konferencji online przypadła uczestnikom do gustu. Nie ukrywamy, że idea wydarzenia jest nam bliska i mamy nadzieję, że kolejna edycja odbędzie się tak jak zawsze – przy pysznej kawie i rozmowach. Zachęcamy do śledzenia na bieżąco strony LinkedIn Local Rzeszów.