Podsumowanie działań Ideo Force w 2020

Rok 2020 za nami. Rok zmian i wyzwań. Z pewnością niełatwy, ale pokazujący, że sprawnie zarządzane firmy są w stanie odpowiednio reagować. W tym roku nie zabrakło szkoleń, wystąpień, udziału w programach, publikacji. Jakich? Zobacz podsumowanie!
13 stycznia 2021

Ten rok, mimo że bardziej online, był dla nas równie udany, co poprzedni. Sprawnie wkroczyliśmy w świat pracy zdalnej i komunikacji wykorzystującej nowoczesne narzędzia. Jak co roku, skupiliśmy się na szkoleniach i publikacjach, a wszelkiej aktywności towarzyszyła technologia sprawnie łącząca offline z przestrzenią cyfrową.

Sukcesy #IdeoForceTeam

 

Udział w Digital Champions Program

Kamil Ziomek, nasz Online Advertising Specialist, wziął udział w szkoleniu z inteligentnych rozwiązań reklamowych. Automation Workshop to szkolenie odbywające się w ramach programu rozwojowego Digital Champions. Nie wszystkie firmy miały taką możliwość – warunkiem zaproszenia agencji przez Google było m.in. doświadczenie w Google Ads i posiadanie specjalistycznej wiedzy z zakresu automatyzacji. Dzięki szkoleniu naszego specjalisty, który podzielił się wiedzą z zespołem, działamy jeszcze skuteczniej, wykorzystując przy tym najefektywniejsze rozwiązania reklamowe.


Wywiad w TVP

Wojciech Szymański, specjalista ds. rynku e-commerce, wystąpił na antenie TVP Rzeszów w programie "Gospodarka w kwarantannie". Mówił o tym, że proces transformacji w obecnej sytuacji znacznie przyspieszy. Odpowiedział na pytanie związane z bezpieczeństwem zakupów online, w tym płatności oraz zasadach zwrotów nietrafionych produktów. Wymienił sposoby szybkiego wejścia na rynek e-commerce, a więc marketplace, platformy oferujące gotowe skrypty do sklepów i własny sklep internetowy. Wszystkie te możliwości wykorzystujemy w Ideo Force.
 

Wystąpienie na Online Marketing Day

Wojciech Szymański, jako jeden z 16 ekspertów, wystąpił na pierwszej edycji konferencji Online Marketing Day organizowanej przez SEMSTORM. Prezes Ideo Force zaprezentował temat „Czy tylko cena ma znaczenie w e-handlu?”. A wszystko to na postawie jego badań, które miały na celu poznanie pozacenowych czynników wpływających na sprzedaż. Mówił m.in. tym, jak zwiększyć wielkość sprzedaży bez obniżania cen.


Cyfrowe rewolucje mBanku

Zostaliśmy partnerem mBanku w ramach akcji Cyfrowe rewolucje. To kampania społeczna prowadzona z myślą o firmach rozwijających się w internecie lub chcących wejść do online’u. Nasi specjaliści publikowali artykuły w Encyklopedii cyfryzacji, a Wojciech Szymański we wrześniu poprowadził webinar „Dlaczego Customer Journey jest kluczowe do pozyskiwania klientów w Internecie?” Ideo Force zwycięzcom Cyfrowych rewolucji zapewniło wykonanie usług e-marketingowych, takich jak np. prowadzenie kampanii Google Ads i działania w ramach systemu reklamowego Facebooka.


Facebook Marketing Partners

Staliśmy się partnerem marketingowym Facebooka. Bierzemy udział w programie Facebook Marketing Partners. Potwierdza to nasze kompetencje w zakresie prowadzenia kampanii i zarządzania profilami naszych klientów na Facebooku. Jako partner mamy dostęp m.in.: do najlepszych praktyk reklamowych, szkoleń i narzędzi analitycznych, a także zaleceń i raportów, a Facebook rozwiązuje nasze problemy priorytetowo. Dzięki Facebook Marketing Partners for Agencies kampanie marek, dla których pracujemy są efektywne, a oni mogą cieszyć się sukcesami!


LinkedIn Local Rzeszów #6

Ideo Force było partnerem w 6. edycji LinkedIn Local Rzeszów. W organizację wydarzenia zaangażowali się Adrianna Staniszewska, Wojciech Szymański i Joanna Tymowicz. Wojciech Szymański był jednym z prelegentów obok Karoliny Szczepanik i Justyny Kurek-Wdowiak. Występujący mówili o sieci zawodowej LinkedIn, cechach kolorów i ich wykorzystaniu, a także o sile różnorodności kontekście pracy zespołowej. LinkedIn Local Rzeszów #6 po raz pierwszy odbyło się online.

LinkedIn Local Rzeszów


Podium w konkursie PIAP

Daniel Kazanecki i Paweł Szczyrek przygotowali koncepcję reklamową bazująca na storytellingu, zajmując drugie miejsce w konkursie Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych odbywającego się pod hasłem „Odmrażamy upominki reklamowe”. Konkurs ten dotyczył sposobów promowania upominków reklamowych. Jego celem było nie tylko wybranie najlepszej pracy propagującej upominki reklamowe, ale też zachęcenie osób związanych z marketingiem do wykorzystywania upominków we własnych  kampaniach reklamowych.


Nasi klienci w Rankingu Sklepów Internetowych 2020

Nasi Klienci zostali wymienieni w Rankingu Sklepów Internetowych 2020 Opineo. Sklep Apetete.pl znalazł się na 2. miejscu w kategorii „Artykuły zoologiczne”. Elfi.pl zwyciężył w kategoriach „Dla dzieci” oraz „Debiuty”. Sklep internetowy Iparts.pl zajął 3. miejsce (tak, jak rok temu) w kategorii „Motoryzacja”. Na 7. miejscu w tej samej kategorii znalazł się sklep Ucando.pl, natomiast Sklepkawa.pl zdobył 10. miejsce w kategorii „Żywność”.

Jest to już 11. edycja Rankingu Sklepów Internetowych. Opineo, co roku tworzy zestawienie na podstawie opinii klientów sklepów internetowych dotyczących m.in. czasu zamówienia, jakości zapakowania przesyłki, gotowości polecenia sklepu innym.

Uczestnictwo w QUALID

W IAB Polska działamy od 2017 r., a w tym roku zyskaliśmy prawo do posługiwania się stemplem Programu QUALID we wszystkich kategoriach, a więc Brand Safety, Anti-Fraud, Programmatic oraz Viewability. Co więcej, jesteśmy sygnatariuszem Kodeksu Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic.

QUALID to program dla firm skupionych w IAB Polska – agencji i domów mediowych, wydawców, dostawców rozwiązań technologicznych. Celem programu jest tworzenie i promowanie rozwiązań kształtujących rynek reklamy cyfrowej. QUALID przyczynia się również do ograniczenia niekorzystnych dla branży zjawisk.

Publikacje

 

Digital Transformation Playbook

Mieliśmy udział w tworzeniu IAB Europe Digital Transformation Playbook wraz z markami i organizacjami takimi, jak L’Oréal Turkey, Pandora, Google, Wavemaker, Bluerank oraz IAB Polska, IAB Turkey, IAB Portugal. Publikacja ma pomóc ukierunkować działania firm w zakresie cyfrowej transformacji. E-book jest podzielony na części, a w jednej z nich, poruszającej kwestie transformacji cyfrowej krok po kroku, znajduje się artykuł „From marketing mix and 5P to Inbound marketing” przygotowany przez Wojciecha Szymańskiego.

playbook iab

Publikacja w Gazecie Finansowej 

Tomasz Kwiatkowski w artykule „Polacy pokochali zakupy online” opublikowanym w Gazecie Finansowej poruszył zagadnienia związane z potrzebami klientów i ich wymaganiami wynikającymi z coraz większej świadomości. Wymienił również problemy ograniczające rozwój e-commerce, a związane z przyzwyczajeniami konsumentów i barierami dotyczącymi bezpieczeństwa płatności, kosztów i czasu dostawy. Wspomniał, że w e-handlu istotna  jest segmentacja klientów, której celem jest uczynienie użytkownika powracającym klientem.

Tygodnik Gazeta Finansowa porusza tematy ekonomiczne dotyczące wielu branż (np. bankowej) z uwzględnieniem czynników społecznych, politycznych, kulturowych.  Artykuł ukazał się w części Biznes Raport.


Publikacja na blogu SEMSTORM

Wojciech Szymański przybliżył czytelnikom bloga SEMSTORM temat tworzenia treści w e-commerce. Rola contentu w branży handlu elektronicznego umacnia się. Treść informuje, odpowiada na potrzeby konsumentów, sprzedaje – nie może jej zabraknąć w e-commerce.

Wojciech w artykule „Jak prowadzić blog w e-commerce?” pisze o zaletach blogowania na stronie intranetowej sklepu, rodzajach treści, które warto umieścić na podstronie blogowej, roli persony w przygotowaniu angażującego przekazu, tematach, wymienia cechy dobrej publikacji i błędy oraz porusza sprawy związane z SEO.
 

Publikacja na blogu questus

Kolejna publikacja Wojciecha Szymańskiego, tym razem na blogu Questus i również o e-commerce. Questus to jedyne w Polsce Akredytowane Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjnym The Chartered Institute of Marketing.

Tym razem prezes Ideo Force w artykule „Jak wypromować e-commerce?” omówił customer journey i personę. Co dokładnie?

Wskazał na znaczenie kanałów komunikacji z klientem i analizę ścieżki konsumenta w postaci customer journey map. Wyjaśnił czym są vanity metrics i dlaczego warto skupić się na ROI oraz nie stawiać na równi sprzedaży i promocji, mimo że oddziałują na siebie. Wojciech wymienił sposoby na promocję w e-commerce, w tym remarketing, pozycjonowanie i obsługę klienta, również posprzedażową. Na koniec przedstawił sposoby na szybkie uruchomienie i wypromowanie sklepu internetowego.
 

Publikacje dla mBanku

Wojciech Szymański, Tomasz Kwiatkowski, Mateusz Bober i Paweł Kotowicz mieli wkład w tworzenie Encyklopedii cyfryzacji. Wszystko w ramach Cyfrowych rewolucji mBanku, której Ideo Force jest partnerem. Przybliżyli czytelnikom zagadnienia związane z treścią w e-commerce, promocją, UX oraz możliwościami wspierającymi sprzedaż.

Wojciech Szymański opisał temat „Content dla sklepu internetowego. Jakie treści tworzyć?”, Tomasz Kwiatkowski „Promocja sklepu internetowego. Jak dotrzeć do potencjalnych klientów?”, Mateusz Bober „User Experience – jak sprawić, aby klient do Ciebie wracał?”, a Paweł Kotowicz „Jak wspierać proces sprzedażowy i posprzedażowy w e-commerce”.

cyfrowe rewolucje

Poradnik Performance Marketing

Jako członek Izby Gospodarki Elektronicznej, wzięliśmy udział w przygotowaniu Poradnika Performance Marketing dla małych, średnich i dużych e-sklepów. Znalazły się w nim tematy dotyczące afiliacji, konwersji, mierzenia efektywności praktyki z zakresu deduplikacji.

Mateusz Bober opracował temat dla dużych i średnich sklepów internetowych o współczynniku konwersji, a dokładnie o tym jak go zwiększyć, ale także utrzymać użytkownika w procesie zakupowym.  Zwrócił uwagę na znaczenie narzędzi w procesie optymalizacji konwersji, identyfikację problemów na stronie oraz poznanie ich przyczyn, omówił testy A/B i elementy wpływające na konwersję.


Raport State of Customer Support 2020

Joanna Tymowicz, Client Service Director w Ideo Force, wypowiedziała się w raporcie State of Customer Support 2020 przygotowanym przez Thulium we współpracy z partnerami, w tym Ideo Force. State of Customer Support nie tylko opisuje obsługę klienta w zakresie kanałów komunikacji czy analizy skuteczności konkretnych rozwiązań, ale wskazuje trendy. Rośnie bowiem rola customer experience, data-driven, marketingu opartego na treści.

Joanna w rozdziale „Sukces w oparciu o obsługę klientów mówi” o tym, jak obsługa klienta wpływa na działania marketingowe sklepów internetowych i na co sprzedający powinny zwrócić uwagę. W szczególności jest to sposób zrealizowania zamówienia, terminowość w tym zakresie, kontakt (również posprzedażowy)i dostęp do informacji.

Z życia codziennego...

 

Praca zdalna

Od marca pracowaliśmy głównie zdalnie, niekiedy całkowicie przenosząc się do domowych biur. Nowa organizacja pracy nie wpłynęła negatywnie na wyniki osiągane przez naszą agencję. Sprawnie przystosowaliśmy stanowiska i systematycznie uzupełnialiśmy sprzęt. W tym trudnym czasie postawiliśmy na komunikację, empatię i szybkie reagowanie.

ideoforce

E-commerce Academy by Ideo Force

Od maja dzielimy się wiedzą e-commerce’ową w grupie E-commerce Academy by Ideo Force na Facebooku. Dyskutujemy o e-commerce (w tym ROPO i odwrócone ROPO, wyszukiwarka wewnętrzna czy hostingu w sklepie internetowym), narzędziach (Google Optimize, Crello, OptinMonster itp.), wydarzeniach i akcjach (np. Cyfrowe rewolucje mBank, Black Friday), rozwiązaniach w social media wspierających sprzedaż (np. nowy format reklam na YouTube). Polecamy książki i artykuły. Grupowicze co tydzień otrzymują porcję najnowszych informacji w formie prasówki przygotowanej przez zespół Ideo Force.

e-commerce academy

Nowe biuro w Rzeszowie

W 2020 r. zmieniła się rzeszowska siedziba firmy. Możesz nas znaleźć na ul. Lubelskiej 42 oraz tradycyjnie w Warszawie na ul. Jana Czeczota 31. Nowy budynek wyposażyliśmy w wysokiej klasy sprzęt. Dzięki inwestycji w komfort naszych pracowników i klientów dysponujemy pomieszczeniem do nagrań i spotkań online.

ideo force rzeszów

Nowy Rok wchodzimy z doświadczeniem minionych miesięcy. Okoliczności nie zawsze sprzyjały, ale mimo wszystko zrealizowaliśmy nasze cele, wspierając klientów w ich dążeniach marketingowych. Mamy wiele planów i nadzieję, że napiszemy o ich efektach podsumowując 2021 rok. 


Jesteśmy ekspertami od e-commerce. Chętnie dzielimy się swoją wiedzą i doswiadczeniem. 
Obserwuj nasz fanpage na Facebooku, gdzie na bieżąco informujemy o naszych wystąpieniach.