Raport Strategiczny Internet 2017/2018

Ponieważ intensywnie działamy w świecie online, nie mogło nas na nim zabraknąć. Bardzo nas cieszył udział w jego współtworzeniu. W naszym imieniu podzielił się swoją wiedzą oraz wsparł merytorycznie rozdział z zakresu SEM Krzysztof Wójcik – Account Manager. Więcej na ten temat przeczytanie na stronie 40 raportu.

We wskazanym fragmencie przeczytamy o potędze Google, postępującej automatyzacji, pracy na dużych zbiorach danych i uczenia maszynowego. Takie podejście do tematu sprawia, że technologia coraz częściej zastępuje człowieka, dając możliwości prowadzenia działań, które do tej pory były nieefektywne. Z pomocą przychodzą narzędzia typu Smart Bilding, Ad Suggestions, czy  np. Smart Display Campaigns.

Równie ważne zmiany zaszły w zakresie naturalnych wyników wyszukiwania. Koncentrują się one na zapewnieniu pozytywnego doświadczenia użytkownikom, m.in. szyfrując przesył danych potwierdzonych certyfikatem SSL, a także stawiając na szybkość ładowania stron. Witryny oparte na urządzeniach mobilnych takie jak API, czy strony responsywne zyskują coraz większą przewagę w wynikach wyszukiwania. Nie bez znaczenia jest fakt, że coraz większą popularnością cieszy się wyszukiwane głosowe. Google zapowiada, że do końca 2018 roku Google Assistant uzyska pełne wsparcie dla języka polskiego, które może przyczynić się do zmiany zachowań internautów, a tym samym zwiększyć częstotliwość i sposób wykorzystania wyszukiwarki.

Cały raport dostępny jest pod linkiem:
https://iab.org.pl/wp-content/uploads/2018/06/HBRP-raport-IAB-04-18.pdf