Relacja z Festiwalu SEO 2021

Festiwal SEO w Katowicach to było prawdziwe święto dla osób związanych z branżą SEO. Wydarzenie, które od lat wzbudza wiele emocji, W tym roku miało szczególny charakter. Seowcy spotkali się na żywo po ponad dwuletniej przerwie spowodowanej pandemią.
22 października 2021

Festiwal SEO to jedno z największych wydarzeń SEO w Polsce organizowane w Katowicach – w tym roku 15 października. Wnioskami z prelekcji podzieli się uczestnik festiwalu Mirosław Dubaj - Account Manager w Ideo Force.

Moim zdaniem festiwal to świetny sposób na poznanie różnych taktyk pozycjonowania stron. Mimo teoretycznie znanych wytycznych, warto wykorzystywać niecodzienne sposoby, o czym przypominali prelegenci. Na wyróżnienie moim zdaniem zasługują wystąpienia, które przedstawiają niestandardowe metody. Festiwal SEO to także świetny sposób na utrwalenie wiedzy oraz poznanie ciekawych case study.

DAMIAN SAŁKOWSKI. Senuto.

Niemożliwe jest znalezienie zależności, wpływającej proporcjonalnie na zajmowane pozycje w wynikach organicznych Google. Potwierdza to badanie przeprowadzone przez Damiana Sałkowskiego z Senuto. Przykładowo sandbox (piaskownica dla nowych stron) w pierwszych miesiącach niewątpliwie uniemożliwia osiągnięcie wysokich pozycji. Jednak analizując topowe pozycje nie znajdujemy zależności wieku domeny w stosunku do zajmowanych miejsc co potwierdza test Damiana Sałkowskiego.

GABRIELA RÓG. PromoTraffic.

Klienci bardzo często kierują pytania w stosunku do agencji dotyczące wymaganego budżetu, który zagwarantuje widoczność zbliżoną do konkurencji. Gabriela Róg z PromoTraffic wykorzystuje w tym celu Excel przeliczając wskaźniki popularnych narzędzi na orientacyjne kwoty. Techniczne parametry SEO są dla wielu przedsiębiorców niezrozumiałe, dlatego przełożenie danych wprost na budżet jest przejrzystą formą.

MIŁOSZ KRASIŃSKI. Chill Fruit Web Consulting.

Linki to niewątpliwie znaczący czynnik w pozycjonowaniu. Jednym ze sposobów może być bezpośredni kontakt z dziennikarzami co rekomenduje Miłosz Krasiński z Chill Fruit Web Consulting.

SEBASTIAN HEYMANN. EACTIVE #wiemyjak.

Sebastian Heymann z EACTIVE #wiemyjak to pierwszy prelegent po przerwie. Żartobliwie docenia punktualną obecność. Sebastian przedstawia wyniki z Google Grafika. Podkreśla fakt, iż wszystkie się różnią. Nie ma dwóch identycznych. Co więc zrobić otrzymując grafikę od producenta? Warto, chociażby zmienić rozmiar co może wpłynąć na zwiększenie widoczności. Czy duplikacja treści to poważny problem właściciel stron? Google zdaje sobie sprawę z tego faktu, dlatego ustalając ranking, bierze pod uwagę inne czynniki. Konieczne jest oczywiście unikanie identycznej treści poprzez błędy na stronie, przykładowo jako brak przekierowania wersji http na https. Sebastian dementuje przykładową plotkę sugerującą, iż Google uwzględnia jedynie treść dodaną w pierwszej kolejności.

Ewelina Podres-Siama z Fox Strategy sugeruje urozmaicać title w postaci emotikonów. Schema zaś świetnie może wpłynąć na większy CTR w wynikach wyszukiwania co przedstawia na przykładzie jej osobistego bloga: https://ms-fox.pl/. Zewnętrzne publikacje zaś mogą wygenerować sprzedaż, dlatego warto dbać o wartościowy content.

DAMIAN KIEŁBASA. CONTADU.

Damian Kiełbasa z CONTADU przedstawia korzyści, jakie oferuje zaawansowana technologia. Uwzględnienie wszystkich słów kluczowych może być pracochłonne, dlatego pomoc w postaci algorytmu jest ciekawym rozwiązaniem.

DANIEL DURIŠ. Basta Digital.

Daniel Duriś z Basta Digital przypomina o ważnych punktach związanych z migracją stron, przedstawiając przykłady z sukcesem przeprowadzonych migracji.

TOMASZ WIELICZKO. Xann Marketing.

Tomasz Wieliczko z Vann Marketing to niewątpliwie postać wyróżniająca się charyzmą. Przedstawia na przykładzie https://hair-shop.pl/ jak ważna jest reputacja domeny poprzez linki prowadzące do niej. Mimo braku optymalizacji on site witryna generuje wzrosty widoczności w przeprowadzonym teście. Tomek wraca również do frazy jednorożec seo, która jest formą rywalizacji pomiędzy niektórymi pozycjonerami. Prelegent przypomina fakt, iż popularne narzędzia uwzględniają linki z niezaindeksowanych stron, dlatego wskaźniki mogą nie oddawać realnego stanu rzeczy. 

MICHAŁ BORZYSZKOWSKI. widoczni.

Michał Borzyszkowski z widoczni przedstawił must have każdego audytu.Poleca bardzo dokładnie sprawdzać audytowaną stronę oraz Google Search Console. Reprezentant widoczni.pl nie zachęca do pośpiechu, rekomendując precyzyjną weryfikację każdego szczegółu.

MACIEJ CHMURKOWSKI. Adinspire. SZYMON SŁOWIK. Takaoto.

Maciej Chmurowski z Adinspire oraz Szymon Słowik z Takaoto, przedstawili dwa podejścia do zdobywania linków. Popularne platformy, z których link może mieć każdy? Czy własne serwisy określane popularnie jako PBN-y? Oczywiście warto szukać kompromisu, decydując się na dwa z powyższych rozwiązań. Dowiedzieliśmy się, iż, według statystyk publikacje sponsorowane są dostępne długi czas, co stanowi znaczącą korzyść. Domenę pod budowę zaplecza warto zaś dokładnie przeanalizować, tak by zaplecze nie powstało na bazie witryny ze złą reputacją.