Zorganizowaliśmy webinar o sztuce pozycjonowania

Pozycjonowanie jest jednym z głównych filarów digital marketingu, które w połączeniu z e-commerce, można określić mianem „nieodzownej pary”. Skuteczna optymalizacja witryny pod kątem SEO i prowadzenie działań pozycjonerskich, przekłada się na jej widoczność w ruchu organicznym, a co za tym idzie – na sprzedaż. W trakcie webinaru Piotr poruszył wiele ważnych zagadnień, na które warto zwrócić uwagę już na etapie budowy sklepu. Są to m.in. kwestie związane z technical SEO.

Sekrety wspinaczki na górę SERP – czyli skuteczne rozwiązania z zakresu SEO

Ideą webinaru było wskazanie uczestnikom rozwiązań, które pozwolą im zwiększyć widoczność e-commerce w Google. Prowadzący opowiedział więc m.in. o błędach, popełnianych przy pozycjonowaniu i wskazał, jak można ich uniknąć.

Postanowiliśmy zebrać najważniejsze informacje z wydarzenia, przygotowując listę 5. wskazówek, które warto zapamiętać.

  • Tworząc nowe funkcjonalności, poprzez wykorzystywanie modułów, czy wtyczek, trzeba kontrolować szybkość i wydajność strony i już na etapie budowy e-commerce – dobrze przemyśleć wybór serwera oraz CMS.
  • Tworząc opisy kategorii w e-sklepie, warto umieszczać je pod listingiem produktów. Opisy powinny zawierać śródtytuły i słowa kluczowe, pozwalające budować widoczność danej kategorii na frazy z długiego ogona.
  • Jeśli e-sklep ma niewielki asortyment, można łatwo rozbudować jego strukturę, tworząc pakiety, czy zestawy, bez fizycznej zmiany liczby produktów w magazynie.
  • Linkując wewnętrznie, dobrze jest tworzyć mapy kategorii lub listingi kategorii niższego stopnia, a w pierwszej kolejności zamieszczać linki do kategorii, które nie są jeszcze zaindeksowane.
  • Trzeba dbać o właściwe przekierowania z nieistniejących stron. Decydując się na wycofanie produktów z oferty, czy usunięcie podstron, należy tworzyć przekierowania 301, kierujące odpowiedników usuniętych treści.

Webinar był szczególnie przydatny właścicielom, przedstawicielom kadry zarządzającej i managerom e-commerce, którzy wciąż szukają efektywnych sposobów na to, jak zwiększyć widoczność e-sklepu w Google, wyróżniając się spośród konkurencji. To kolejne organizowane przez nas wydarzenie, pozwalające zdobyć wiedzę na temat kluczowych działań z obszaru digital marketingu, przyczyniających się do osiągnięcia sukcesu w e-commerce.