Klient
Sklepkawa.pl to sklep internetowy, stworzony z głębokiej pasji do kawy. Założyciele – prawdziwi entuzjaści tego aromatycznego napoju – postanowili podzielić się swoją miłością z innymi, oferując szeroki wybór kaw z najdalszych zakątków świata. W asortymencie sklepu znajdują się zarówno klasyczne, dobrze znane mieszanki, jak i te mniej popularne, które zaskakują bogactwem smaku i najwyższą jakością. Sklepkawa.pl wyróżnia się nie tylko różnorodnością oferty, ale także współpracą z renomowanymi markami kawowymi, takimi jak Lavazza, Pellini czy Segafredo, a także z mniejszymi palarniami, które kultywują rzemieślnicze podejście do produkcji kawy.
Klient
Sklepkawa.pl to sklep internetowy, stworzony z głębokiej pasji do kawy. Założyciele – prawdziwi entuzjaści tego aromatycznego napoju – postanowili podzielić się swoją miłością z innymi, oferując szeroki wybór kaw z najdalszych zakątków świata. W asortymencie sklepu znajdują się zarówno klasyczne, dobrze znane mieszanki, jak i te mniej popularne, które zaskakują bogactwem smaku i najwyższą jakością. Sklepkawa.pl wyróżnia się nie tylko różnorodnością oferty, ale także współpracą z renomowanymi markami kawowymi, takimi jak Lavazza, Pellini czy Segafredo, a także z mniejszymi palarniami, które kultywują rzemieślnicze podejście do produkcji kawy.
Wyzwanie
W Ideo Force wierzymy, że każdy zasługuje na aromatyczną filiżankę kawy niezależnie od tego, jakim kanałami jej szuka. Nasz klient - internetowy sklep z kawą - postawił przed sobą cel wybicia się na nasyconym rynku e-commerce. Wyzwaniem była nie tylko prezentacja oferty kawowej szerszej publiczności, ale również zapewnienie, że każdy klik przełoży się na pełne aromatu doświadczenia użytkowników.
Naszym celem biznesowym było znalezienie nowych ścieżek dla zwiększenia konwersji sprzedaży.
Strategia
Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów kawy, podobnie jak rodzajów kampanii marketingowych. W obu przypadkach wymagane jest unikalne podejście, które pozwala jak najlepiej wykorzystać potencjał produktu i wyzwolić pełnie efektów zarówno tych aromatycznych, jak i sprzedażowych.
Chcąc dotrzeć do miłośników kawy z różnych zakątków cyfrowego świata, postawiliśmy na kampanię Microsoft Advertising jako kluczowy element naszych działań.
Rozwiązanie – blend kanałów komunikacji i kampania Microsoft Ads
Pracę rozpoczęliśmy od analizy potencjału wyszukiwania za pomocą narzędzia Microsoft Advertising Keyword Planner. Szczegółowe badanie średnich miesięcznych wolumenów wyszukiwań, poziomów konkurencji, przewidywanych stawek CPC i preferencji urządzeń dało nam jasny sygnał, że działania w ekosystemie reklamowym Microsoft Ads przyniosą naszemu klientowi namacalne korzyści.
Wykorzystując moc platformy Microsoft Advertising, naszym celem było nie tylko zwiększenie ruchu, ale także maksymalizacja konwersji i zapewnienie pozytywnego zwrotu z inwestycji.
Wdrożenie i wyniki
Implementacja kampanii obejmowała różnorodne typy działań, takie jak:
- Search Network,
- MSAN,
- Standard Shopping,
- Smart Shopping,
- Remarketing.
Nasze wysiłki w zakresie targetowania skupiły się na remarketingu i odbiorcach na rynku, aby uzyskać optymalne wyniki w MSAN. Struktura słów kluczowych odzwierciedlała lejek sprzedażowy, począwszy od szerokich, długich fraz po słowa kluczowe o wysokim stopniu konwersji.
Stawiając na omnichannelową strategię i wykorzystując Microsoft Ads jako jeden z głównych filarów działań, udało nam się nie tylko dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, ale przede wszystkim znacząco zwiększyć sprzedaż naszego klienta.
Wyniki
Osiągnęliśmy imponujący wzrost ROAS z 300% do ponad 2000%, co przełożyło się na 16-krotny wzrost przychodów klienta.
Tak prezentowały się wyniki kwartalne:
- IV kwartał 2022 - 600%,
- I kwartał 2023 - 440%,
- II kwartał 2023 - 1440%,
- III kwartał 2023 - 1815%,
- IV kwartał 2023 - 2050%.
Kampania nagrodzona prestiżowym wyróżnieniem Microsoft
Dzięki kampanii Microsoft smak kawy zawędrował wszędzie tam, gdzie znajdowali się jego amatorzy. Ideo Force dzięki kampanii poczuło natomiast smak zwycięstwa.
Kampania realizowana dla sklepkawa.pl przyniosła nam bowiem nagrodę w konkursie Microsoft Advertising Partner Celebration w kategorii Product & Innovation.
Jako Ideo Force należymy do programu Microsoft Advertising Partner, znajdując się w gronie agencji, świadczących wysokiej jakości usługi w zakresie Microsoft Ads. To właśnie dla uczestników tego programu Microsoft zorganizował rywalizację, w której wybierane są najlepiej realizowane kampanie reklamowe. Kampania, którą realizowaliśmy dla sklepkawa.pl doprowadziła nas do zwycięstwa w kategorii Product & Innovation, tym samym czyniąc nas jedną z trzech najlepszych agencji z całego świata, obsługujących kampanie w ekosystemie Microsoft Ads.
Wnioski
Realizacja kampanii Microsoft Ads dla sklepkawa.pl, przyniosła wyjątkowe rezultaty, podkreślając moc synergii między nowymi kanałami a sprawdzonymi praktykami. Nasza strategia była mieszanką innowacji i najlepszych praktyk, podobnie jak doskonała filiżanka kawy, łącząca bogate aromaty i smaki z różnych zakątków świata. Sukces kampanii, potwierdzony imponującym wzrostem ROAS i znaczącym zwiększeniem przychodów, zaowocował także prestiżowym wyróżnieniem w konkursie Microsoft, umacniając naszą pozycję w dziedzinie efektywnych kampanii reklamowych.