Klient
Alegre to dynamicznie rozwijający się operator logistyczny, który od ponad 20 lat wyznacza trasy sukcesu w branży TSL. Alegre rozpoczynało jako mikroprzedsiębiorstwo i z czasem przeobraziło się w strategicznie zarządzany podmiot o znacznym potencjale i imponującej flocie, skupiając się na transporcie drogowym do krajów Unii Europejskiej. Firma oferuje kompleksowe usługi spedycyjne, cross-docking i outsourcing logistyki.
Klient
Alegre to dynamicznie rozwijający się operator logistyczny, który od ponad 20 lat wyznacza trasy sukcesu w branży TSL. Alegre rozpoczynało jako mikroprzedsiębiorstwo i z czasem przeobraziło się w strategicznie zarządzany podmiot o znacznym potencjale i imponującej flocie, skupiając się na transporcie drogowym do krajów Unii Europejskiej. Firma oferuje kompleksowe usługi spedycyjne, cross-docking i outsourcing logistyki.
Wyzwanie
W logistyce podobnie jak w biznesie nie ma czasu na błądzenie po ślepych uliczkach, ale liczy się tempo dowiezienia efektów. Firma Alegre, chcąc zapewnić sobie bezproblemową nawigację do sukcesu biznesowego, postanowiła rozbudować ofertę o usługi finansowe.
Alegre Pay to innowacyjna usługa finansowania, umożliwiająca przedsiębiorcom szybkie uzyskanie środków za wystawione faktury, nawet w ciągu 2 godzin. Skierowana głównie do przewoźników i dostawców usług transportowych.
Jednak obieranie nowego kierunku w biznesie, podobnie jak planowanie trasy dostawy, wymaga odpowiedniej mapy i przygotowania. W tej ekscytującej podróży Ideo Force miało przyjemność zasiąść na fotelu kierowcy i przejąć nawigację marketingową.
Po szczegółowym briefingu nasze zadanie skoncentrowało się na stworzeniu spójnego brandingu oraz efektywnego landing page, którego głównym zadaniem było przekształcenie zwykłych odwiedzin w wartościowe leady.
To wyzwanie wymagało przede wszystkim głębokiego zrozumienia unikalnych aspektów nowo wprowadzanych usług finansowych w kontekście transportowym.
Rozwiązanie
Pierwsza mila – kierunek UI
Nasza współpraca z Alegre rozpoczęła się od kluczowego zadania – stworzenia brandingu, który byłby spójny z aktualną identyfikacją firmy, a jednocześnie wprowadzałby elementy odzwierciedlające charakter nowoczesnych usług finansowych. Na wstępie wykonany został więc solidny przegląd potrzeb klientów i zdefiniowane zostały wszystkie punkty styku marki z jej grupą docelową.
Na podstawie tak zgromadzonej wiedzy rozpoczęliśmy projektowanie interfejsu użytkownika (UI) strony, które nastąpiło w dwóch etapach: początkowo opracowaliśmy makiety lo-fi, które następnie przekształciliśmy w szczegółowo zaprojektowane projekty UI.
Klient przebywający na stronie jest bowiem jak kierowca – jeśli zobaczy przeszkodę, wciska mocno hamulec. W takich sytuacjach ścieżka konwersji zostaje przerwana, a szansa na pozyskanie klienta maleje. Naszym zadaniem było zaprojektowanie serwisu, który zapewni płynną podróż klienta przez usługi Alegre i sprawi, że ta zakończy się pozostawieniem kontaktu.
Landing wyposażony został w elementy takie jak jasno komunikowane propozycje wartości, social proof czy przekonujące CTA. Dzięki temu LP skutecznie nawiguje ruch użytkowników i przekształca odwiedzających w wartościowe leady – dociera bezpośrednio do celu – dokładnie tak, jak efektywnie zarządzana flota Alegre.
Ostatnia mila – kierunek no-code – LP z indywidualnym designem bez ani jednej linijki kodu
Na ostatniej mili współpracy nasz zespół na podstawie przygotowanych makiet stworzył landing page dla usługi Alegre Pay, korzystając z platformy Webflow i technologii no-code. To umożliwiło wykonanie zarówno estetycznie przyciągającej, jak i funkcjonalnej strony internetowej bez potrzeby pisania kodu.