W pierwszym etapie prac skupiamy się na poznaniu firmy od wewnątrz oraz opinii na jej temat. Na tej podstawie tworzymy strategię employer brandingową zawierająca analizę otoczenia i pozycję marki, ofertę firmy (EVP) wyróżniającą na rynku, a także opis grupy docelowej (persony). Następnie przygotowujemy plan działań – wybieramy narzędzia i kanały komunikacji umożliwiające dotarcie do pożądanych kandydatów. Nasza współpraca nie musi się kończyć w momencie przekazania spisanej strategii!
Employer branding możemy podzielić na wewnętrzny i zewnętrzny. Na to jak wygląda internal branding wpływa szereg czynników, takich jak: strategia firmy, kultura organizacyjna, komunikacja wewnętrza. Wymienione elementy kształtują ludzie. Często perspektywa kadry zarządzającej jest dalece odbiegająca od panującej opinii wśród pracowników. Powoduje to spadek motywacji i chęci do pracy. Aby zrozumieć dlaczego tak jest organizujemy warsztaty dla pracowników, przeprowadzamy ankiety wśród osób zatrudnionych na różnych szczeblach. W ten sposób badamy satysfakcję z pracy, benefitów płacowych i pozapłacowych, oczekiwania i potrzeby pracowników. Analizujemy wyniki ankiet exit interview, jeśli firma takie prowadzi.
Gdy już znamy sytuację wewnętrzną firmy, przyglądamy się opiniom spoza organizacji. W tym celu monitorujemy internet, sprawdzamy wypowiedzi na temat firmy, analizujemy konkurencję.
Wnioski z powyższych audytów są świetną bazą do opracowania EVP (Employer Value Proposition) czyli zestawu wartości i benefitów, które wyróżniają pracodawcę spośród konkurencji oraz wyznaczenia celów do realizacji.
![employer branding employer branding]()
W kolejnym etapie skupiamy się na opracowaniu grup docelowych. Podczas ich tworzenia bierzemy pod uwagę różnorodne aspekty kompetencyjne i behawioralne, wpływ osób pośrednich (rodziny), potrzeby oraz plany zawodowe.
Po określeniu targetu, przygotowujemy konkretny plan marketingowy zawierający narzędzia, kanały komunikacji, rekomendowany budżet oraz harmonogram działań. W ten sposób do rąk Klienta trafia strategia employer brandingowa zawierająca powyższe elementy.
Jako agencja e-marketingowa mamy duże doświadczenie w projektowaniu stron oraz prowadzeniu kampanii wizerunkowych i rekrutacyjnych. Tworzymy strony www dedykowane karierze, badamy dlaczego nie konwertują, a następnie optymalizujemy je. W promocji wykorzystujemy portale społecznościowe, działania contentowe, płatne systemy reklamowe czy też pozycjonowanie. Świadczymy kompleksowe wsparcie w zakresie employer brandigu.