Employer Branding

Wizerunek firmy wpływa to, jak postrzegają ją osoby, które zatrudniasz i potencjalni pracownicy. Możesz kreować swój wizerunek pracodawcy poprzez Employer Branding, a dzięki analizom i badaniom poznawać opinie, oczekiwania i potrzeby pracowników.

Employer Branding to działania mające na celu budowanie wizerunku pracodawcy. Są kierowane do pracowników firmy i kandydatów spoza organizacji. Jeśli zarządzasz zespołem lub masz w planach go systematycznie powiększać, zainwestuj w budowanie marki pracodawcy, u którego chce się rozwijać karierę. Bądź firmą, w której sam chciałbyś być zatrudniony.

Joanna Tymowicz
Joanna Tymowicz
Client Service Director
  • tel. 782 387 793
Napisz do mnie

Employer branding

Zdarza się, że pracodawcy napotykają trudności podczas procesu rekrutacji. Ilość napływających aplikacji jest mała, a ich jakość również pozostawia wiele do życzenia. Rynek pracy zmienia się wraz sytuacją ekonomiczną. Zmieniają się też oczekiwania i potrzeby pracowników. Firmy, które chcą się rozwijać i być skuteczne w tym co robą, muszą być gotowe na zmiany, kreatywne i dbać o pozytywne doświadczenia osób mających z nią kontakt.

Pracodawca może być marką. Strategia employer brandingowa jest potrzebna do tego, by pracownicy sami wybierali firmę na miejsce, które chcą wspólnie tworzyć i w którym widzą możliwości rozwoju. Jeśli właśnie taki wizerunek swojej firmy chcesz wykreować, pomożemy Ci w tym, bez względu na jakim etapie budowania wizerunku pracodawcy jesteś.

Rodzaje employer brandingu

Employer branding dzielony jest na wewnętrzny i zewnętrzny. Zewnętrzny skierowany jest do kandydatów oraz potencjalnych pracowników. Natomiast wewnętrzny skupia się na aktualnych pracownikach i jego celem jest wzmacnianie więzi z firmą oraz podnoszenie efektywności osób zatrudnionych. Warto jednak zaznaczyć, że te działania wpływają także na zewnętrzne postrzeganie marki – pozytywne opinie zatrudnionych uwiarygadniają wizerunek dobrego pracodawcy. Jednym z narzędzi wspomagających strategię employer brandingu wewnętrznego jest Intranet – platforma komunikacji oraz usprawniania procesów biznesowych. Wspólne z Ideo Software House wdrażamy i wewnętrznie promujemy profesjonalne systemy komunikacji wewnętrznej.

Dlaczego warto?

  • Poznasz realną pozycję swojej firmy na rynku pracodawców.
  • Zbadasz procesy wewnętrzne w swoim przedsiębiorstwie, dzięki czemu będziesz miał szanse je zoptymalizować.
  • Zmniejszysz koszty rekrutacji poprzez precyzyjne dotarcie do grupy docelowej.
  • Osiągniesz większą konwersję w postaci zwiększonej ilości wartościowych aplikacji.
  • Dbając o pracowników, zwiększysz ich zadowolenie oraz motywację do pracy, dzięki czemu Twoja firma będzie osiągać coraz lepsze wyniki.
Pomożemy Ci wdrożyć skuteczny
Employer Branding!

Jak pracujemy?

W pierwszym etapie prac skupiamy się na poznaniu firmy od wewnątrz oraz opinii na jej temat. Na tej podstawie tworzymy strategię employer brandingową zawierająca analizę otoczenia i pozycję marki, ofertę firmy (EVP) wyróżniającą na rynku, a także opis grupy docelowej (persony). Następnie przygotowujemy plan działań – wybieramy narzędzia i kanały komunikacji umożliwiające dotarcie do pożądanych kandydatów. Nasza współpraca nie musi się kończyć w momencie przekazania spisanej strategii!

Employer branding możemy podzielić na wewnętrzny i zewnętrzny. Na to jak wygląda internal branding wpływa szereg czynników, takich jak: strategia firmy, kultura organizacyjna, komunikacja wewnętrza. Wymienione elementy kształtują ludzie. Często perspektywa kadry zarządzającej jest dalece odbiegająca od panującej opinii wśród pracowników. Powoduje to spadek motywacji i chęci do pracy. Aby zrozumieć dlaczego tak jest organizujemy warsztaty dla pracowników, przeprowadzamy ankiety wśród osób zatrudnionych na różnych szczeblach. W ten sposób badamy satysfakcję z pracy, benefitów płacowych i pozapłacowych, oczekiwania i potrzeby pracowników. Analizujemy wyniki ankiet exit interview, jeśli firma takie prowadzi.

Gdy już znamy sytuację wewnętrzną firmy, przyglądamy się opiniom spoza organizacji. W tym celu monitorujemy internet, sprawdzamy wypowiedzi na temat firmy, analizujemy konkurencję.

Wnioski z powyższych audytów są świetną bazą do opracowania EVP (Employer Value Proposition) czyli zestawu wartości i benefitów, które wyróżniają pracodawcę spośród konkurencji oraz wyznaczenia celów do realizacji.

employer branding employer branding

W kolejnym etapie skupiamy się na opracowaniu grup docelowych. Podczas ich tworzenia bierzemy pod uwagę różnorodne aspekty kompetencyjne i behawioralne, wpływ osób pośrednich (rodziny), potrzeby oraz plany zawodowe.

Po określeniu targetu, przygotowujemy konkretny plan marketingowy zawierający narzędzia, kanały komunikacji, rekomendowany budżet oraz harmonogram działań. W ten sposób do rąk Klienta trafia strategia employer brandingowa zawierająca powyższe elementy.

Jako agencja e-marketingowa mamy duże doświadczenie w projektowaniu stron oraz prowadzeniu kampanii wizerunkowych i rekrutacyjnych. Tworzymy strony www dedykowane karierze, badamy dlaczego nie konwertują, a następnie optymalizujemy je. W promocji wykorzystujemy portale społecznościowe, działania contentowe, płatne systemy reklamowe czy też pozycjonowanie. Świadczymy kompleksowe wsparcie w zakresie employer brandigu.

Najczęstsze pytania

Co to employer branding?

Działania, których zadaniem jest budowanie wizerunku pracodawcy, nazywamy employer brandingiem. Możemy go podzielić na zewnętrzny oraz wewnętrzny.

W obecnych czasach rynek pracy ulega zmianom. Firmy mają coraz więcej problemów podczas rekrutacji. Głównym z nich jest coraz mniejsza liczba wartościowych zgłoszeń. Właśnie tutaj wkracza employer branding.

Chcąc przyciągnąć do naszej firmy pracowników, którzy wniosą coś nowego do naszej działalności, musimy zadbać o to, abyśmy byli kojarzeni z pracodawcą, u którego warto pracować. Podejmując działania z zakresu employer brandingu, możemy przyciągnąć do firmy specjalistów, którzy przyczynią się do rozwoju naszej marki.

Dzięki employer brandingowi możemy:

  • określić, w jakim miejscu na rynku pracodawców znajduje się aktualnie nasza firma,
  • dotrzeć do określonej grupy docelowej, przez co zmniejszymy koszty związane z procesem rekrutacji,
  • dokonać analizy procesów wewnętrznych, co pozwoli nam na ich optymalizację,
  • Zwiększyć ilość wartościowych zgłoszeń podczas rekrutacji,
  • poprawić efektywność pracy naszych pracowników.
Działania employer brandingowe - które są skuteczne?

Chcąc zadbać o wizerunek nas jako pracodawcy mamy do dyspozycji różnego rodzaju narzędzia. Aby nasza praca przyniosła maksymalne korzyści, musimy:

  • Dokonać analizy wizerunku firmy jako pracodawcy

Jest to pierwszy krok do opracowania strategii employer brandingowej. Dzięki takiemu badaniu dowiemy się, jakie są nasze mocne i słabe strony. To pozwoli ustalić, na co powinniśmy kłaść nacisk w materiałach kierowanych do potencjalnych pracowników. W ramach tej analizy warto przeprowadzić:

  • audyt marki
  • audyt wewnętrzny EB
  • audyt zewnętrzny EB
  • badania candidate experience
  • Zadbać o komunikację wewnętrzną

Dobra komunikacja wewnątrz firmy to podstawa. Choć wiele zależy tu po prostu od ludzi, to jednak znaczenie mają też narzędzia, które możemy udostępnić naszym pracownikom, aby zminimalizować ryzyko tzw. szumu komunikacyjnego. W tym celu warto rozważyć korzystanie z intranetów oraz systemów wspierających komunikację wewnętrzną.

  • Prowadzić kampanie wizerunkowe i rekrutacyjne

Employer branding to także działania w sieci. Sprawnie prowadzone social media, video marketing, a także np. Coraz popularniejsze chatboty rekrutacyjne - wszystko to ma wpływ na to, jak firma prezentuje się na rynku pracy.

Dlaczego my?

  • Znamy współczesne realia. Sami jesteśmy pracodawcą, zatrudniamy 50 specjalistów, doskonale wiemy jak ciężko jest pozyskać wartościowe aplikację oraz zatrzymać talenty w firmie.
  • Podchodzimy kompleksowo do Klienta – tworzymy strategię, media plan oraz wdrażamy w życie, a następnie monitorujemy efekty.
  • Mamy duże doświadczenie na swoim koncie w realizowaniu kampanii wizerunkowych oraz rekrutacyjnych.
  • Współpracujemy z ekspertami zewnętrznymi: doradcami HR oraz coachami.
  • Wspieramy firmy w działaniach offline: tworzymy Key Visuale, projektujemy i dostarczamy materiały graficzne: ulotki, plakaty rekrutacyjne, gadżety firmowe, rollu-upy.
  • Posiadamy własny dział kreacji i grafiki, dzięki czemu jesteśmy w stanie sprostać nawet najbardziej nietypowym potrzebom klientów.
  • Z naszych usług korzystają firmy: Pratt & Whitney Rzeszów, Pratt & Whitney Aeropower Rzeszów, Pratt & Whitney Kalisz, Pratt & Whitney Tubes, Mostostal

Narzędzia do employer brandingu

Kanały social media są idealnym polem do działań employer brandingowych. Platformy społecznościowe pozwalają kandydatom na zapoznanie się z firmą w bardzo szybki sposób. Na profilach marki pokazują swoją kulturę organizacyjną, prezentują sylwetki pracowników, celebrują wspólnie sukcesy oraz zachęcają do szybkiej interakcji z potencjalnym pracodawcą. Organizujemy konkursy i quizy skierowane do kandydatów.
Coraz większą popularnością cieszą się chatboty rekrutacyjne. Dzięki wykorzystaniu tej technologii działu HR mogą znacznie zoptymalizować, który do tej pory poświęcali na odpowiadanie na pytania kandydatom, które bardzo często się powtarzają. Mamy na swoim koncie wdrożenia chatbotów rozmawiających z kandydatami i promujących aktualne oferty, np. poprzez wysyłanie ich bezpośrednio do Messengera.
Konsumenci doceniają marki, których przekaz i komunikacja są spójne, wyróżniają się na rynku i spełniają ich oczekiwania. I taki też jest cel koncepcji kreatywnych, które przygotowujemy dla marek. Przemyślany, planowany, analizowany i konsekwentnie realizowany marketing przyczynia się do sukcesu marki w internecie. Opracujemy dla Ciebie koncepcję, dzięki której Twoja marka będzie wyjątkowa.
Materiały w formie video są „must have” kampanii employer brandingowych. Przedstawiają prawdziwe historie pracowników, ich losy w firmie i ścieżki kariery. Są doskonałym narzędziem przekazu misji i wartości panujących w przedsiębiorstwie. Idealnie podkreślają sukces oraz pozycję na rynku. W Ideo Force przygotowujemy scenariusze filmów rekrutacyjnych, tworzymy animacje lub nagrywamy materiał video przy pomocy partnerów zewnętrznych.
Strona internetowa jest najważniejszym kanałem dystrybucji content marketingu, a dla firmy stanowi miejsce, w którym mówi o swojej ofercie, zamieszcza aktualne informacje o działalności i dane kontaktowe. Mamy doświadczenie w tworzeniu różnorodnych treści na portale internetowe. Redagujemy treści zakładek takich, jak informacje o firmie, obszar działalności czy polityka prywatności.
W dobie komunikatorów i połączeń telefonicznych oraz dostępu do informacji wciąż ogromne znaczenie w komunikacji klientami ma newsletter. Tworzymy newslettery na podstawie przemyślanego szablonu. Nasze wiadomości zgodne wynikami analizy eyetrackingowej, a także zasadami User Experience (UX) i User Interface (UI).

Employer branding - komponenty:

Kreujemy wizerunek zewnętrzny poprzez intensywne działania w Internecie wykorzystując w tym celu serwisy social media, content marketing oraz video marketing. Przygotowujemy dedykowane landing pages oraz podejmujemy niestandardowe rozwiązania, jak grywalizacje, konkursy itd. Co więcej, realizujemy również działania offline. Projektujemy Key Visuale i dostarczamy dedykowane materiały na potrzeby kampanii, zapewniamy obsługę eventów, pomagamy w odpowiednim doborze gadżetów promocyjnych. Działania poza Internetem pozwalają uzupełnić i wykreować całościowe wyobrażenie, który przyciągnie atrakcyjnych kandydatów.
Nieodzownym elementem employer brandingu jest komunikacja wewnętrzna. Jak wiemy wiele zależy od osób pracujących w zespole. Pracodawcy jednak mogą ułatwiać przepływ informacji poprzez dostarczanie odpowiednich narzędzi sprzyjających i zachęcających do sprawnej komunikacji wśród pracowników. Dzięki ścisłej współpracy z Ideo nasza oferta obejmuje również opracowywanie i wdrażanie dedykowanych narzędzi do internal brandingu. Dzięki unikatowym rozwiązaniom klient może wybierać z szerokiego wachlarza dostępnych modułów i funkcjonalności, przez co zawsze otrzymuje narzędzie ściśle odpowiadające specyfice i potrzebom jego przedsiębiorstwa. Na potrzeby realizacji kampanii wykonujemy wszelkie materiały - graficzne i contentowe.
Któż może więcej powiedzieć o pracodawcy niż osoby, zatrudnione w danym przedsiębiorstwie? W celu przeprowadzamy audyty i warsztaty wewnętrze, które są podstawą do zbudowania strategii EB. Badamy również postrzeganie marki pracodawcy na rynku. Analizujemy konkurencję, sprawdzamy ich ofertę i komunikację skierowaną ku kandydatom na pracowników. Nie skupiamy się wyłącznie na konkretnej branży, staramy się dotrzeć również do tych osób, które znajdują się poza nią i stanowią grupę potencjalnie zainteresowanych podjęciem pracy.
Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Klienci o nas

Dlaczego my?

Znamy współczesne realia. Sami jesteśmy pracodawcą, zatrudniamy 70 specjalistów, doskonale wiemy jak ciężko jest pozyskać wartościowe aplikację oraz zatrzymać talenty w firmie.

Podchodzimy kompleksowo do Klienta – tworzymy strategię, media plan oraz wdrażamy w życie, a następnie monitorujemy efekty.

Mamy duże doświadczenie na swoim koncie w realizowaniu kampanii wizerunkowych oraz rekrutacyjnych.

Współpracujemy z ekspertami zewnętrznymi: doradcami HR oraz coachami.

Tworzymy Key Visuale, projektujemy i dostarczamy materiały graficzne: ulotki, plakaty rekrutacyjne, gadżety firmowe, rollu-upy.

Posiadamy własny dział kreacji i grafiki, dzięki czemu jesteśmy w stanie sprostać nawet najbardziej nietypowym potrzebom.

Nasi klienci współpracują z indywidualnym opiekunem, który łączy rolę kierownika projektu oraz doradcy marketingowego.

Prace rozpoczynamy zawsze od analizy preferencji i potrzeb konsumenckich.

Wśród naszych klientów są liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce i Europie.