Strategia dla marki

"Twoją marką jest to, co ludzie mówią o tobie, kiedy wyjdziesz z pokoju". Jeff Bezos

Im szybciej rozwija się internet, tym dynamiczniej działa marketing sieciowy. Mnogość narzędzi i sposobów dotarcia do klientów wymaga odpowiedniego planowania działań, a przede wszystkim konsekwentnej polityki promocji i budowania wizerunku. Właśnie temu służą strategie e-marketingowe.

Daniel Kazanecki
Daniel Kazanecki
Creative and Content Manager
  • 697 258 148
Napisz do mnie

Zdobywaj i wykorzystuj wiedzę

Każda strategia biznesowa, musi zostać osadzona w określonym kontekście. Dlatego tak ważne są analizy marketingowe, które dostarczają niezbędnych informacji oraz prace koncepcyjne, przekładające wnioski na konkretne rozwiązania. Bez względu czy mówimy o firmach działających na rynku od lat czy dopiero zamierzających na niego wejść.

Obserwacja konkurencji i klientów, analizy wewnętrzne marki, badanie globalnych trendów – to tylko niektóre ze sfer, które należy wziąć pod uwagę. Gromadzone informacje pozwalają nakreślić kierunki działań. Dzięki temu można wystrzegać się błędów i dojść do sukcesu.

Przekuwaj wiedzę w strategię

Złożoność dzisiejszego rynku i procesów marketingowych oraz silna aktywność konkurencji, wymuszają działanie zgodnie z określonym planem. Realizującym cele przy użyciu określonych środków, nie pozostawiając miejsca przypadkowi.

Niezwykle ważne jest budowanie spójnego, wyrazistego wizerunku marki, który z łatwością utrwali się w świadomości klientów. Skuteczność takich działań podnosi strategia e-marketingowa. Dokument obejmujący całość koncepcji – od określenia sposobów dotarcia do klientów, poprzez zasady budowania komunikacji aż po konkretne koncepcje działań.

Zgromadzenie zasad w jednym miejscu pozwala realizować spójną promocję marki z różnymi wykonawcami. Brak takich regulacji oznacza czasochłonne kontrolowanie przygotowywanych kreacji reklamowych oraz chaos komunikacyjny, który odbija się negatywnie na wiarygodności marki.

Pozostań czujny

Przy całej pracy wkładanej w analitykę i opracowanie strategii, nie powinny być to czynności jednorazowe. Dzisiejszy rynek cały czas się zmienia, ewoluują trendy oraz oczekiwania klientów. Warto zatem monitorować otoczenie biznesowe na bieżąco, a w konsekwencji ewaluować podejmowane działania i adaptować je do aktualnej sytuacji.

Zapytaj o ofertę
 

 

Jak tworzymy strategie?

Analizujemy rynek i konkurencję

Wiemy, jak zbudować strategię social media, która konwertuje. Opracowujemy kompleksową koncepcję komunikacji, która uwzględnia indywidualne wartości i potrzeby marki. 

Prace nad każdą strategią rozpoczynamy od wnikliwego poznania klienta, jego branży i organizacji firmy. Dokładnie badamy działanie konkurencji, nie tylko pod kątem mediów społecznościowych. Pozyskujemy jak najwięcej informacji o klientach marki, tak aby zaprojektować komunikację na podstawie wyznaczonej grupy docelowej. Przeprowadzamy audyt dotychczasowych działań, aby na podstawie zgromadzonych danych razem z klientem zbudować nową narrację marki w mediach społecznościowych. Na podstawie uzyskanych informacji ustalamy budżet kampanii reklamowych i harmonogram ich realizacji. Wskazujemy najprostsze i zarazem najskuteczniejsze ścieżki dotarcia do obecnych i przyszłych klientów.

Wskazujemy rozwiązania

Wiemy, jakich słów używać, aby dotrzeć do Twoich klientów. Bazując na opracowanych personach, dobieramy najbardziej trafny język dialogu i dokładnie określamy jego składnię, zabarwienie emocjonalne oraz wartości, jakie niesie.

Samo słowo często jednak nie wystarcza. Potrzeba interakcji, która zbuduje pozytywne relacje i zaangażuje fanów marki do działania, co wpłynie na zwiększenie ich lojalności. W tej roli świetnie sprawdzają się różnego rodzaju konkursy, promocje i odwołania do doświadczeń konsumentów. Proponujemy konkretne rozwiązania w tym względzie. Starania przykładamy również do wizualnej strony komunikacji w mediach społecznościowych. Sugerowane kreacje nie są wyłącznie estetycznym dodatkiem, ale kolejnym elementem budującym sprawne i efektywne porozumiewanie się firmy z klientem. 

Wyznaczamy cele

Projektując działania w social media kierujemy się wcześniej przygotowanym planem. Oznacza to, że ściśle określamy cel komunikacji w social media i projektujemy konkretne działania zmierzające do jego realizacji. Już w opracowywanej strategii definiujemy współczynniki KPI, umożliwiające monitoring efektywności podejmowanych kroków i ewentualną ich optymalizację.

Podejmujemy się wyboru odpowiedniego kanału komunikacji, a więc takiego, który będzie odpowiadał wizerunkowi marki i pasował do potrzeb jej klientów. 

strategia w social media

Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.