Strategia marki to pewnego rodzaju plan, który “trzyma w garści” całą organizację. Dlatego tworząc strategię, należy wziąć pod uwagę i szczegółowo przeanalizować absolutnie każdy aspekt działalności:
- Wizja i misja - określenie wizji (idealnego obrazu przyszłości, do którego dążymy) oraz misji (roli, którą przedsiębiorstwo pełnić będzie w otoczeniu) pomoże ukierunkować wszelkie działania i ułatwić podejmowanie decyzji.
- Klienci - określenie grupy docelowej, do której kierowana będzie oferta oraz stworzenie persony (modelu przeciętnego klienta, który skupia najczęściej powtarzające się cechy odbiorców) pomoże lepiej poznać klientów i ich potrzeby.
- Produkt - dostosowanie oferowanego produktu do realnych potrzeb i oczekiwań klientów oraz przedstawienie go językiem korzyści.
- Konkurencja - dokładne przeanalizowanie otoczenia firmy oraz określenie cech, dzięki którym wyróżnia się ona na tle konkurencji.
- Marketing - zaplanowanie i zoptymalizowanie oryginalnej kampanii marketingowej, która zwiększy sprzedaż oraz zbuduje wizerunek marki.