Wdrożenie GA4

Google Analytics 4 to podstawa w analityce, niezależnie od tego czy myślimy o stronie, e-commerce, czy aplikacji. To dzięki narzędziom do analizy ilościowej uzyskujemy dane, będące cyfrowym odbiciem użytkowników, odwiedzających nasz digitalowy ekosystem.

W Ideo Force przeprowadzimy wdrożenie Google Analytics 4, skrojone na miarę Twoich oczekiwań, dzięki czemu będziesz czerpać z analityki to, co najlepsze. Korzystając z GA4, pozyskasz dane, które pozwolą Ci lepiej optymalizować kampanie digital marketingowe i zwiększać przewagi konkurencyjne. Sprawdź, jak przebiega proces wdrożenia tego narzędzia analitycznego, w naszej agencji.

Mateusz Bober
Mateusz Bober
Senior UX / UI Designer, Team Leader
  • tel. 723 988 859
Napisz do mnie

Wdrożenie Google Analytics 4

Google Analytics 4 to narzędzie, dzięki któremu możemy pozyskać informacje o efektywności prowadzonych działań digital marketingowych oraz zachowaniach użytkowników. Wiedzę tę możemy wykorzystać do optymalizacji działań, zarówno na poziomie operacyjnym, jak i strategicznym. Ważne jest jednak to, aby w pełni wykorzystać potencjał tego narzędzia, dzięki właściwemu opomiarowaniu strony oraz budowie odpowiednich raportów.

Niezależnie od tego czy nasz cyfrowy produkt to - strona, e-commerce, czy aplikacja, Google Analytics 4 jest narzędziem, które pozwoli nam działać jeszcze bardziej świadomie i precyzyjnie. Działania w oparciu o dane pozwalają podejmować trafne decyzje i być o krok przed konkurencją.

Dlaczego warto przeprowadzić zaawansowane wdrożenie GA4?

Posiadając stronę, e-commerce lub aplikację możemy dodać do nich skrypt śledzący Google Analytics 4 lub Google Tag Managera (i z jego pomocą zaimplementować Google Analytics 4). Następnie narzędzie zacznie gromadzić podstawowe statystyki (m.in takie, jak: źródła ruchu, strony wejścia, czy lokalizacja użytkowników). Oczywiście wówczas możemy uznać, że wdrożenie zostało wykonane, jednak czy przyniesienie nam ono realne korzyści i pozwoli pozyskiwać cenne dla biznesu informacje? W wielu przypadkach niestety nie.

Każde zaawansowane wdrożenie jest kwestią indywidualną i powinno zostać dopasowane do danego biznesu tak, aby przynosić mu realne korzyści. O zakresie wdrożenia decydujemy indywidualnie, wspólnie z klientem, poprzedzając decyzję analizą potrzeb oraz warsztatami. Poniżej jednak wymieniamy kilka przykładów, które doskonale obrazują to, dlaczego warto zdecydować się na zaawansowane wdrożenie:

  • Śledzenie wysłanych formularzy oraz połączeń telefonicznych – jeżeli posiadasz na swojej stronie formularze oraz numery telefonów, to pozyskasz wiedzę o tym, ile i z jakiego kanału konwersji pozyskujesz.
  • Ścieżki nawigacji użytkowników – zdobędziesz wiedzę o ścieżkach użytkowników, w tym o punktach krytycznych, które uniemożliwiają realizację zakładanych przez nich celów.
  • Pomiar wykorzystania wyszukiwarki wewnętrznej – dowiesz się, w jakim stopniu użytkownicy wykorzystują wyszukiwarkę na Twojej stronie.
  • Pomiar zainteresowania sekcjami dosprzedażowymi – sprawdzisz, w jakim stopniu wykorzystywane są sekcje dosprzedażowe w Twoim e-commerce.
  • Popularność opcji filtrowania – sprawdzisz, jakie filtry są najpopularniejsze i najefektywniejsze pod kątem sprzedażowym.
Przejdź na Google Analytics 4 w 1 dzień!
Zapytaj o ofertę!

Dlaczego warto przeprowadzić wdrożenie GA4 właśnie u nas?

Decydując się na wdrożenie Google Analytics 4  w naszej agencji,  możesz liczyć na indywidualne podejście, elastyczność, przejrzystość, a przede wszystkim na to, że wdrożenie przyniesie Ci realne korzyści biznesowe.

Zlecając wdrożenie nam:

  • Masz pewność, że zanim rozpoczniemy prace analityczne, przeanalizujemy Twój e-biznes, poznamy go lepiej i dzięki temu przygotujemy plan działań, dopasowany do Twojej sytuacji.
  • Uzyskujesz wdrożenie skrojone na miarę Twoich oczekiwań, dzięki któremu będziesz mógł wyciągnąć z analityki to, co najlepsze.
  • Zwiększasz swoje przewagi konkurencyjne dzięki pozyskaniu danych, które pozwolą ci lepiej optymalizować kampanie digital marketingowe.
  • Możesz liczyć na stałe doradztwo ekspertów, którzy chętnie Ci doradzą i zarekomendują odpowiednie rozwiązanie.
  • Uzyskujesz dostęp do wielu różnych specjalistów, w tym m.in. do analityków, czy developerów.
  • Otrzymujesz szkolenie, dzięki któremu możesz od razu po wdrożeniu, zacząć w pełni korzystać z możliwości Google Analytics 4.

Nasze wyróżnienia

Jak przeprowadzamy wdrożenie Google Analytics 4?

Wdrożenie Google Analytics 4 realizujemy w oparciu o nasze wieloletnie doświadczenie w analityce internetowej. Wiemy, jak ważne są pierwsze etapy związane z poznaniem specyfiki biznesu oraz planowaniem wdrożenia. To podczas tych prac poznajemy potrzeby klienta, w zakresie danych oraz planujemy wdrożenie, które pozwoli Ci uzyskać realne korzyści biznesowe.

W zakres wdrożenia wchodzą następujące etapy:

  • Analiza ekspercka metodą wędrówki poznawczej, pod kątem analityki – analiza pozwala pozyskać pełniejszą wiedzę nt. strony, dla której będzie wdrażana analityka. Ekspert podczas analizy realizuje zadania typowe dla użytkowników odwiedzających stronę. Dzięki temu lepiej poznajemy interakcje, z którymi będą mieli do czynienia użytkownicy, co ułatwia mapowanie ich zachowań z celami biznesowymi.
  • Warsztat online – podczas spotkania omawiamy projekt, cele biznesowe, cele użytkowników, funkcjonalności, które będą podlegać opomiarowaniu, aktualne działania w zakresie digital marketingu, potrzeby informacyjne oraz problemy związane z analityką, z którymi mierzy się klient.
  • Opracowanie planu pomiaru KPI oraz planu wdrożenia – dzięki opracowaniu planu zwiększamy jakość wdrożenia oraz zmniejszamy czas niezbędny na jego przeprowadzenie. Definiujemy listę metryk, wymiarów oraz KPI.
  • Opracowanie dokumentacji datalayer dla programistów – w razie potrzeby przygotowujemy dokumentację dla programistów, zawierającą rekomendacje, wraz z praktycznymi przykładami.
  • Konfiguracja Google Analytics 4 oraz Google Tag Managera – konfiguracja w oparciu o wcześniej przygotowany plan. Konfigurujemy GA4, dodajemy wymagane wymiary, metryki, łączymy GA4 z innymi narzędziami. Konfigurujemy niezbędne tagi, reguły oraz zmienne w Google Tag Managerze.
  • Konfiguracja raportów niestandardowych – Google Analytics 4 domyślnie posiada tylko podstawowe raporty. Na tym etapie konfigurujemy zaawansowane raporty, które pozwolą uzyskać wartościową wiedzę nt. prowadzonych działań digital marketingowych oraz zachowań użytkowników.
  • Archiwizacja danych – przeniesienie historycznych danych  np. do Big Query.
  • Szkolenie online – szkolenie dla zespołu klienta, dzięki któremu uczestnicy pozyskają wiedzę na temat zasad działania GA4, nabędą umiejętność wykorzystana nowych rozwiązań, dostępnych w GA4, umiejętność analizy efektywności strony oraz prowadzonych działań digital marketingowych.
  • Spotkanie zamknięcia, optymalizacja i konserwacja – spotkanie, podczas którego podsumowujemy projekt. W razie potrzeby zapewniamy również stałe analityczne wsparcie i konserwacje konfiguracji analityki.

Jak przebiega proces wdrożenia GA4 w Ideo Force?

Zakres wdrożenia i produkty naszej pracy

Zlecając nam wdrożenie analityki, otrzymujesz kompleksowe wsparcie oraz doradztwo w jej zakresie. Analizujemy Twoje potrzeby, planujemy oraz wdrażamy analitykę zgodnie ze specyfiką Twojego biznesu.

W efekcie naszego wdrożenia Google Analytics 4 otrzymujesz:

  • Wskazanie elementów na Twojej stronie, które zostaną opomiarowane, jako niestandardowe zdarzenia.
  • Listę metryk oraz wymiarów.
  • Listę KPI z podziałem na strategiczne i optymalizacje, które pozwolą Ci lepiej kontrolować efektywność Twoich działań digital marketingowych.
  • Dokumentację dla programistów (w razie potrzeby).
  • Raport z przeprowadzonej konfiguracji Google Analytics 4.
  • Listę zdefiniowanych tagów, reguł oraz zmiennych w Google Tag Managerze.
  • Listę skonfigurowanych raportów.
  • Informację o zakresie archiwizacji danych historycznych.
  • Szkolenie, pozwalające na efektywne wykorzystanie GA4 do codziennej pracy z danymi.
  • Stałe wsparcie oraz konsulting podczas trwania projektu.

Klienci o nas

Dlaczego my?

dlaczego my ideo force

Posiadamy wieloletnie doświadczenie w audytowaniu, projektowaniu i tworzeniu stron, dzięki czemu jesteśmy w stanie zająć się pracami wdrożeniowymi.

Raporty z naszych audytów pomogły poprawić użyteczność wielu stron, serwisów oraz sklepów internetowych.

Do każdego projektu podchodzimy indywidualnie, biorąc pod uwagę w szczególności potrzeby i oczekiwania klienta.

Nasz team to wykwalifikowani specjaliści, którzy wiedzą, jak udoskonalić istnienie firmy w Internecie.

Każdy klient jest informowany na bieżąco o statusie wykonywanych prac oraz o ich wynikach.

Tworzymy zgrany team, którego celem jest osiągniecie sukcesu Klienta.

W naszym zespole są także programiści, graficy, copywriterzy i administratorzy.

Posiadamy wiedzę na temat projektowania stron internetowych, dlatego możemy stworzyć nowe funkcjonalności.

Dostosowujemy się do modelu i stylu komunikacji klienta (np. ticketowanie w Redminie, Asana).

Ten rodzaj badania jest bardzo skuteczną metodą weryfikacji użyteczności strony. Pozwala określić te obszary i funkcjonalności, które dla użytkowników są źródłem problemów i dyskomfortu. Wprowadzane zmiany są oparte na realnych potrzebach użytkowników.
Audyt pod kątem UX dokonywany jest przez naszych ekspertów z ogromnym doświadczeniem w badaniu użyteczności serwisów internetowych. Analityka obejmuje użycie odpowiedniej dla specyfiki projektu metody badania użyteczności.
Testy A/B są narzędziem, które umożliwia optymalizację i wdrażanie na stronę najbardziej skutecznych rozwiązań pod kątem sprzedaży. Decyzje podejmowane na podstawie testów A/B są oparte na niezbędnych danych. Zmiany poprawiają użyteczność i skuteczność strony.
Współczynnik konwersji ma bezpośrednie przełożenie na realizację założonych celów biznesowych. Przeprowadzamy eksperckie audyty użyteczności strony. Działania z zakresu optymalizacji konwersji pozwalają w pełni wykorzystać potencjał strony.
W bliskiej współpracy z naszymi klientami przygotowujemy interaktywne makiety stron www. Poznajemy i analizujemy specyfikę projektu, określamy cele biznesowe, które ma spełniać witryna, wypracowujemy koncepcję estetyczną.
Pozwala na zdefiniowanie potrzeb oraz wymagań stawianych przed wdrażanym rozwiązaniem. Dzięki opracowaniu zakresu prac przyśpieszamy czas realizacji projektu, zmniejszamy jego koszty oraz zwiększamy jakość.
Dobrze zaprojektowana architektura informacji pozwala użytkownikom na intuicyjne poruszanie się po stronie internetowej. Dzięki niej nie tylko szybciej odnajdują oni to, czego szukają, ale również chętniej spędzają czas w witrynie.
Dzięki identyfikacji potencjalnych problemów wpływających negatywnie na doświadczenia odwiedzających możemy podjąć działania naprawcze, których celem będzie podniesienie jakości obsługi naszego rozwiązania.
Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.