10 najlepszych programów księgowych dla firm e-commerce

Ostatnio coraz częściej zarówno w małych, jak i dużych przedsiębiorstwach sięga się po programy do księgowości online. Głównie dlatego, że to oszczędność pieniędzy i czasu oraz spore ułatwienie szczególnie dla firm z branży e-commerce.
12 sierpnia 2021

Bez względu na to, czy prowadzisz już działalność gospodarczą, czy dopiero zamierzasz, poprawnie prowadzona księgowość jest niezbędna dla dobrego funkcjonowania każdej firmy. Zapewne zastanawiasz się, czy skorzystać z księgowości tradycyjnej, czy jednak postawić na tę online. Postanawiasz sprawdzić, jakie masz możliwości w Internecie, a tu okazuje się, że na rynku dostępnych jest co najmniej kilkanaście rozwiązań księgowości online. Nie wiesz, którą wybrać tak, aby była najlepiej dopasowana do Twojego biznesu? Przeczytaj poniższy tekst i świadomie wybierz najlepszą opcję dla siebie.

Spis treści:

  1. wFirma
  2. iFirma.pl
  3. inFakt
  4. ING Księgowość
  5. Fakturownia
  6. FakturaXL
  7. Comarch ERP XT
  8. Streamsoft Firmino
  9. Faktura.pl
  10. Melpe
  11. Streszczenie
  12. Podsumowanie

wFirma

Program na rynku pojawił się już w 2006 roku, co czyni go jednym z liderów rynku e-księgowości. Producent oprogramowania deklaruje, że stosunkowo długi czas obecności na rynku pozwolił jego twórcom dobrze go przemyśleć oraz maksymalnie usprawnić. Wfirma szczególnie wpisze się w potrzeby i wymagania mniejszych przedsiębiorców, gdyż produkt ten został stworzony właśnie z myślą o nich. Tym co zdecydowanie wyróżnia ten program na tle konkurencji, to dostęp do wskazówek ekspertów, w tym także prawnika. Aspekt ten istotnie wpływa na poczucie bezpieczeństwa, szczególnie w sytuacjach kryzysowych, a takich w życiu przedsiębiorcy nie brakuje.

Na co możesz liczyć wybierając program do księgowości wFirma? Jak można przeczytać na stronie internetowej producenta program wFirma:

  • umożliwia dostęp do wszelkich narzędzi, które są niezbędne do zarządzania firmą (zarządzanie sprzedażą, prowadzenie kadr i płac, uproszczona księgowość online),
  • wyposażony jest w funkcję przechowywania akt osobowych, obsługi umów o pracę i cywilnoprawnych oraz tworzenia listy płac w chmurze (co zapewnia wygodny dostęp do plików w dowolnym miejscu i czasie),
  • wyposażony jest w system OCR, który pozwala na pobieranie danych ze zdjęcia lub skanu faktury,
  • posiada moduł finansów zintegrowany bezpośrednio z Alior Bankiem, jednak w przypadku posiadania konta w innym banku, umożliwia automatyczne eksportowanie oraz importowanie plików CSV,
  • umożliwia integrację z platformą Allegro oraz z systemem bankowości online,
  • zapewnia możliwość integracji z zewnętrznymi platformami sklepów internetowych (m.in. Shoper, Magento, PrestaShop, Wellcommerce),
  • sam dopasowuje operacje bankowe do dokumentów,
  • jest aktualizowany co kwartał, dzięki czemu oprogramowanie jest dostosowane do zmian prawnych i zgodne ze standardami bezpieczeństwa,ma możliwość darmowego testowania przez 30 dni.

Miesięczny koszt korzystania z programu wFirma wynosi w zależności od pakietu:

  • Księgowość: 49 zł
  • Księgowość + magazyn: 79 zł
  • Księgowość + asystent: 59 zł
  • Księgowość + asystent + magazyn: 89 zł
  • Biuro rachunkowe: 149 zł

iFirma.pl

Marka ifirma.pl powstała w 2001 roku. To ona stworzyła pierwszą księgowość internetową w Polsce. Główne obszary specjalizacji tej firmy to:

  1. Biuro rachunkowe.
  2. System do samodzielnej księgowości online.
  3. Mobilny program do faktur.

Korzystając z usług biura rachunkowego iFirma.pl uzyskujemy możliwość kontaktu z dedykowaną księgową. Jest to bardzo ciekawa propozycja dla przedsiębiorców, którzy dobrze czują się w środowisku online, jednak od czasu do czasu potrzebują się skomunikować ze specjalistą osobiście. Mobilny program do faktur jest darmowy tylko do 3 faktur w miesiącu, w związku z czym może to być bardzo korzystna opcja dla osób prowadzących naprawdę niewielkie działalności, które wystawiają faktury sporadycznie.

Za pośrednictwem iFirma.pl masz możliwość:

  • przekazania wszelkich dokumentów księgowych online,
  • integracji platformy swojego sklepu online z księgowością (m.in. WooCommerce, Magento, PrestaShop),
  • zbierania danych na temat sprzedaży prowadzonej w oparciu o wybraną platformę, a w następstwie: przesłanie dokumentów sprzedaży automatycznie do klienta; aktualizowania stanów magazynowych oraz wystawiania faktury; przesłania danych na temat sprzedaży do połączonej z systemem drukarki fiskalnej, w konsekwencji wystawienia paragonu,
  • dodawania własnego logo na fakturach, które można wystawiać w różnych walutach,
  • tłumaczenia faktur na 20 języków.

W zależności od opcji, którą się wybierze, miesięczny koszt korzystania z rozwiązań iFirma wynosi:

  • Mobilny program do wystawiania faktur: 0 zł
  • Księgowość: 49 zł
  • Biuro rachunkowe: 129 zł

inFakt

Decyzja o założeniu własnej firmy często bywa stresująca. Dla osób, które potrzebują wsparcia już na początkowym etapie inFakt oferuje usługę zakładania działalności. W zależności od formy działalności usługa ta może być bezpłatna (w przypadku jednoosobowej działalności) lub kosztuje 99 zł w przypadku spółki z o.o.

Screen z serwisu infakt.pl

Infakt świadczy usługi z zakresu:

  1. Biura rachunkowego (w skład którego wchodzi księgowy oraz dedykowana aplikacja).
  2. Fakturowania (dzięki programowi w zautomatyzowany sposób wystawisz i wyślesz faktury).
  3. Księgowości (kompletny program do prowadzenia księgowości umożliwia samodzielne prowadzenia całej księgowości firmy).

Ponadto, inFakt zapewnia możliwość współdzielenia konta firmowego w aplikacji, dzięki czemu również zaufani współpracownicy mają możliwość wykonywania działań operacyjnych. Wtyczka inFakt WooCommerce pozwala na bezpośrednią integrację księgowości z platformą e-commerce. Co z kolei umożliwia zautomatyzowane oznaczanie faktur zgodnie ze statusem zamówienia. Kolejnym atutem programu jest usługa PragmaGO, umożliwiająca rozłożenie kosztów firmowych na raty. Jest to jedna z możliwych opcji, po którą można sięgnąć w celu ochronny płynności finansowej firmy.

Miesięczny cennik usług inFakt przedstawia się następująco:

  • Fakturowanie: 12 zł
  • Księgowanie samodzielne: 39 zł
  • Księgowość dla małej firmy: 129 zł
  • Księgowość dla spółki: 570 zł

ING księgowość

W sektorze usług księgowych online swoje miejsce znalazł również ING Bank Śląski ze swoją usługą ING Księgowość. Ważna informacja jest taka, że wcale nie trzeba posiadać konta w banku, aby móc korzystać z oferty ING Księgowość. Warto jednak rozważyć opcję założenia konta w banku, ponieważ wiąże się to z pewnymi korzyściami, jak chociażby z możliwością darmowego wystawiania faktur przez 24 miesiące bez żadnych limitów

ING Księgowość zawiera moduły:

  1. Fakturowanie.
  2. Magazyn.
  3. Samodzielna księgowość.
  4. Kadry i płace.

Dodatkowo program wyposażony jest w narzędzie mikrofaktoringu, które pozwala na finansowanie faktur przez bank, od razu po wystawieniu ich kontrahentowi. Aplikacja mobilna ING Office posiada system OCR pozwalający na fotografowanie i skanowanie faktur, z których program bezpośrednio pobiera dane. Warto mieć na uwadze, że oferta biura rachunkowego dostępna jest wyłącznie dla osób, posiadających konto bankowe Moje ING. Więc jeżeli posiadasz już firmowe konto bankowe i nie planujesz otwierać kolejnego, a zależy Ci na obsłudze biura rachunkowego należałoby poszukać innej oferty. Ciekawostką jest, iż ING deklaruje, że w przypadku wątpliwości lub pytań, dostępni konsultanci w 80% przypadków oferują rozwiązanie w ciągu zaledwie 30 minut.

Oferta ING Księgowość dla klientów banku w ujęciu miesięcznym kosztuje:

  • Fakturowanie: 0 zł
  • Magazyn: 0 zł
  • Samodzielna księgowość: 20 zł

Fakturownia

Fakturownia to program do wystawiania faktur, dostępny na naszym rynku od ponad 10 lat. Klienci mają możliwość wyboru spośród pięciu planów: micro, start, standard, pro, pro plus. Tak szeroki wachlarz możliwości pozwala wybrać ofertę szytą na miarę każdego biznesu. Atutem Fakturowni jest prosty interfejs i szybkość. Wystawienie faktury zajmuje zaledwie 30 sekund – deklaruje producent oprogramowania.

Fakturownia daje możliwość wystawienia faktur w 37 językach obcych i wszystkich walutach świata. Co ważne firma poza tłumaczeniem faktury na język obcy oferuje także jej dostosowanie do wymogów prawnych danego państwa.

Fakturownia to m.in.:

  • możliwość podpięcia swojego księgowego do konta firmowego przedsiębiorcy, dzięki czemu przedsiębiorca zyskuje elastyczność w kwestii przedstawiciela, który zajmuje się jego ksiegowością. 
  • bardzo dobrze rozbudowany dziennik API, dzięki czemu w łatwy sposób system Fakturowni można zintegrować z innymi aplikacjami - zarówno z bankowością online, jak i płatnościami internetowymi oraz platformami e-commerce (m.in. PrestaShop, Woocommerce) i Allegro,
  • synchronizacja magazynu sklepu z programem, za pomocą kodu produktu (SKU) lub jego ID (dopiero w wersji Standard),
  • opcja wystawiania podobnych faktur – opcja optymalizująca czas pracy szczególnie dla tych, którzy sprzedają ciągle te same towary, wystarczy zmienić dane klienta,
  • wysyłka dokumentów do klienta przez e-mail, bezpośrednio z formularza programu – wygodna opcja dla tych, którzy nie lubią drukować faktur i wysyłać ich pocztą,
  • dostęp do aplikacji, która służy nie tylko do wystawiania faktur, ale też może być źródłem statystyk finansowych firmy,
  • konto firmowe, które można współdzielić nawet z dziesięcioma użytkownikami,
  • możliwość operowania wieloma działami i firmami obsługowanymi z pozycji jednego konta.

Miesięczny koszt obsługi w Fakturowni to w zależności od pakietu:

  • Micro: 0 zł
  • Start: 8 zł  
  • Standard: 19 zł
  • Pro: 29 zł
  • Pro plus: 57 zł

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

fakturaXL

Korzystnym ekonomicznie rozwiązaniem dla firm generujących mniej niż 10 faktur miesięcznie jest fakturaXL. Program znany jest na rynku już od kilku lat i jest pierwszym umożliwiającym wystawianie aż do 10 faktur miesięcznie bezpłatnie na zawsze. Program posiada 3 plany programów do fakturowania: bezpłatny, pełny, pełny +magazyn, różniące się ceną oraz funkcjonalnością.

FakturaXL daje możliwość:

  • integracji z płatnościami online oraz sklepami e-commerce,
  • tworzenia bazy produktów oraz klientów, których dane można pobierać z bazy GUS po numerze NIP,
  • korzystania z bezpłatnej pomocy 24/7,
  • poprawiania wszystkich danych na fakturze, dzięki czemu nie musisz obawiać się błędów,
  • automatycznej weryfikacji kontrahenta w wykazie Podatników VAT oraz poprawności numeru konta bankowego.

FakturaXL cechuje się także wbudowanymi funkcjami przypominania o płatnościach, windykacji online, ewidencji sprzedaży i zakupów oraz faktoringu.

Ile to kosztuje? W zależności od planu, miesięczna opłata kształtuje się na poziomie:

  • Bezpłatny: 0 zł
  • Pełny: 8 zł
  • Pełny + magazyn: 18 zł

Comarch ERP XT

Comarch to znana firma o globalnym zasięgu dostarczająca usługi i rozwiązania informatyczne dla różnych sektorów rynku. Korzystając z ponad 28-letniego doświadczenia firma przygotowała dla średnich, małych i mikro przedsiębiorców aplikację do zarządzania firmą Comarch ERP XT. Rozwiązanie proponowane przez firmę sprawdzi się zarówno w przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej rozliczanej w ramach Księgi Przychodów i Rozchodów, jak i dla przedsiębiorców prowadzących Pełną Księgowość. Podstawową funkcją programu jest:

  1. Fakturowanie.
  2. Księgowość i magazyn.

Decydując się na system Comarch ERP XT możesz liczyć m.in. na:

  • automatyczne fakturowanie w oparciu o NIP i bazę GUS,
  • prowadzenie księgowości firmy zarówno na zasadach KPiR jak i Pełnej Księgowości Kontowej,
  • prowadzenie ewidencji stanów magazynowych,
  • wprowadzanie danych ze skanów czy zdjęć dokumentów dzięki funkcji OCR (Opitcal Character Recognition, czyli automatycznego rozpoznawania tekstu),
  • raporty finansowe, które zapewniają dane na podstawie których możesz podejmować ważne decyzje dla firmy,
  • narzędzie umożliwiające sprzedaż online (Comarch e-Sklep).

Screen faktury z programu Comarch ERT XT.

Interfejs Comarch ERP XT obsługuje 4 języki: polski, angielski, niemiecki i francuski. Faktury można wystawiać w różnych walutach. Program można zintegrować z platformami Allegro, eBay, a w niedługim czasie także Amazon. Łatwość obsługi ERP XT pozwala na wystawienie faktury już w 10 sekund. Program pozwala na generowanie JPK i dodatkowo wyposażony jest w Split Payment oraz wspiera spełnianie standardów RODO w firmie.

Miesięczna obsługa aplikacji kosztuje w zależności od opcji:

  • Faktury: 11 zł
  • Księga podatkowa: 28 zł
  • Magazyn: 36 zł
  • Księga handlowa: 99 zł
  • Usługa e-Sklep: 115 zł
  • Usługa e-Sklep Light: 75 zł
  • Usługa e-Sale: 39 zł

Streamsoft Firmino

Streamsoft działa od 32 lat, dostarczając małym i średnim przedsiębiorstwom systemy ERP. Firmino to pierwsze rozwiązanie księgowości internetowej, w którym wersja bezpłatna nie posiada limitu wystawianych faktur miesięcznie.

Wybierając Streamsoft Firmino otrzymujesz dostęp do szeregu funkcjonalności takich jak:

  • wystawienia i automatycznego wysłania wszystkich możliwych dokumentów sprzedażowych (faktury w wielu językach oraz w różnych walutach wg kursu NBP),
  • księgowość online (m.in. proste wprowadzanie kosztów, deklaracje i JPK),
  • integracja z programami do obsługi Księgi Podatkowej oraz Kadry i Płace,
  • integracja z zewnętrznymi systemami, np. bankowości, płatności czy e-commerce,
  • aplikacja mobilna, dzięki której możesz wystawiać faktury z każdego miejsca, o każdej porze (póki co aplikacja dostępna jedynie na Android).

W kwestiach wizualnych, Firmino pozwala na umieszczanie na fakturze własnego logo, a także wybór koloru i szablonu. Twórcy programu opisują go jako program zarządzania firmą w chmurze przeznaczony przede wszystkim dla mikroprzedsiębiorstw.

Miesięczna opłata za korzystanie z funkcjonalności programu, w zależności od pakietu wynosi:

  • Basic: 0 zł
  • Standard: 7,20 zł
  • Pro: 14,40 zł
  • Księgowość online: 18 zł

faktura.pl

Faktura.pl pomaga przedsiębiorcom w prowadzeniu księgowości już od 20 lat. Firma jak sama deklaruje specjalizuje się w usłudze fakturowania. Program dostępny jest online co może okazać się sporym udogodnieniem dla osób pracujących zdalnie.

Faktura.pl dysponuje narzędziami, które umożliwiają m.in:

  • wystawianie i modyfikowanie wszystkich rodzajów faktur, którą można wysłać do partnera biznesowego bezpośrednio z poziomu oprogramowania, bez potrzeby logowania się do poczty elektronicznej,
  • wysyłanie powiadomień sms do kontrahenta w momencie wstawienia faktury,
  • dołączanie do wystawianych faktur przycisku „Kliknij, aby opłacić fakturę”. Opcja ta pozwala na opłacenie wystawionej faktury w najprostszy i najkrótszy możliwy sposób, dbając o bezpieczeństwo realizowanej transakcji,
  • zabezpieczenie faktur pieczęcią prewencyjną, która umożliwia windykację w przypadku zalegania z płatnością.,
  • zaproszenie do konta swojego księgowego, jeśli firma go posiada. Program umożliwia wówczas szybkie przesyłanie niezbędnych dokumentów co miesiąc.

Faktura.pl swoje usługi sprzedaje w pakietach: 12, 24 i 36-cio miesięcznych, których koszt wynosi odpowiednio:

  • 9,99 zł / miesiąc – pakiet na 36 miesięcy
  • 11,99 zł / miesiąc - pakiet na 24 miesiące
  • 14,99 zł / miesiąc - pakiet na 12 miesięcy

Faktura.pl posiada również pakiet usług dodatkowych, które mogą okazać się przydatne w przypadku powstania zadłużenia u kontrahenta w stosunku do Twojej firmy. W momencie, kiedy klient spóźnia się z opłaceniem Twojej faktury, za dodatkową opłatą, możesz skorzystać z opcji telefonu windykacyjnego lub wezwania do zapłaty.

Melpe

Melpe – jak sama deklaruje – kieruje swoje usługi szczególnie do małych i średnich przedsiębiorców, którzy dopiero rozpoczynają działalność i decydują się na samodzielne prowadzenie księgowości. Obszary specjalizacji firmy to:

  1. Fakturowanie.
  2. Rozrachunki.
  3. Koszty.
  4. CRM.

Decydując się na oprogramowanie firmy Melpe, zyskuje się możliwość:

  • prowadzenia pełnej ewidencji kosztów,
  • kontrolowania statusów dokumentów i rozliczania ich,
  • wystawiania i wysyłania faktur do klienta bezpośrednio z systemu,
  • obsługi wielu walut i języków,
  • nadania dostępu do konta 3 użytkownikom,
  • sprawdzenia kontrahentów na białej liście podatników,
  • kontrolowania statusu płatności, rejestrowania zakupów towarów, generowania raportów i sortowanie dokumentów odpowiednio do działów firmy,
  • prowadzenia spraw księgowych wielu firm w obrębie tylko jednego konta.

Miesięczny koszt prowadzenia księgowości w Melpe za usługi: sprzedaż + zakupy + rozrachunki + CRM wynosi 6 zł w skali miesiąca.

Poniżej tabela, w której znajduje się porównanie niektórych funkcjonalności przedstawionych programów księgowych.

 

Darmowa wersja / Ilość dni

Dane kontrahentów

Integracja z innymi programami

Język i waluta

wFirma

tak / 30 dni

pobieranie danych z GUS po numerze NIP

integracja tylko z wewnętrznymi systemami

rozliczanie różnic w walutach wg kursu NBP, integracja z bankowością

iFirma

tak / 30 dni

pobieranie danych z GUS po numerze NIP

integracja z bankowością online

wystawianie faktur w obcej walucie

inFakt

tak / w ramach wersji darmowej do 3 faktur miesięcznie bez ograniczeń czasowych

pobierane z listy klientów, wyszukiwanie nowych poprzez NIP

integracja tylko z wewnętrznymi systemami

wystawianie faktur w obcej walucie w języku angielskim, polskim lub dwujęzycznym

ING Księgowość

tak / 30 dni

pobierane z GUS oraz VIES po numerze NIP

integracja z bramkami płatniczymi i bankowością online

dowolna waluta, 4 języki

Fakturownia

tak / wersja micro - do 3 faktur bez ograniczeń czasowych

pobierane z GUS poprzez NIP, REGON, KRS

integracja z płatnościami PayU, PayPal, dotPay, przelewy24, bankowością online; posiada open API

37 języków, wszystkie waluty świata wg wybranego kursu

fakturaXL

tak / do 10 faktur miesięcznie bez ograniczeń czasowych

pobierane z GUS poprzez NIP, REGON, KRS

posiada open API, integracja z płatnościami PayU, Przelewy24, PayPal

dowolna waluta lub dwuwalutowe; 7 języków

COMARCH ERP XT

tak / do 10 dokumentów miesięcznie

pobieranie danych z GUS po numerze NIP

integracja z systemami bankowymi

wielojęzykowy: angielski, niemiecki, francuski; dowolna waluta

Streamsoft Firmino

tak / wersja basic - bez limitu dokumentów bez ograniczeń czasowych

integracja z GUS

posiada open API, możliwe dowolne integracje

dowolna waluta wg kursu NBP, wielojęzyczne dokumenty

faktura.pl

tak / 30 dni

pobierane z GUS lub bazy klientów poprzez NIP, REGON, KRS

płatność on-line Blue Media, brak open API

dowolna waluta; wyłącznie język polski

Melpe

tak / 30 dni

dodawanie i aktualizacja danych z bazy GUS

integracja tylko z wewnętrznymi systemami

wybór wersji językowej

 

Streszczenie

  • Poprawnie prowadzona księgowość jest niezbędna dla dobrego funkcjonowania każdej firmy.
  • Na rynku dostępnych jest co najmniej kilkanaście rozwiązań księgowości online.
  • Program wFirma posiada dostęp do wszelkich narzędzi, które są niezbędne do zarządzania firmą.
  • Korzystając z usług biura rachunkowego iFirma.pl uzyskujemy możliwość kontaktu z dedykowaną księgową.
  • Dla osób, które potrzebują wsparcia już na początkowym etapie inFakt oferuje usługę zakładania działalności.
  • Nie trzeba posiadać konta w banku, aby móc korzystać z oferty ING Księgowość.
  • W Fakturowni klienci mają możliwość wyboru spośród pięciu planów: micro, start, standard, pro, pro plus.
  • Korzystnym ekonomicznie rozwiązaniem dla firm generujących mniej niż 10 faktur miesięcznie jest fakturaXL.
  • Firma Comarch przygotowała dla średnich, małych i mikro przedsiębiorców aplikację do zarządzania firmą Comarch ERP XT.
  • Streamsoft Firmino to pierwsze rozwiązanie księgowości internetowej, w którym wersja bezpłatna nie posiada limitu wystawianych faktur miesięcznie.
  • Faktura.pl posiada również pakiet usług dodatkowych, które mogą okazać się przydatne w przypadku powstania zadłużenia u kontrahenta w stosunku do Twojej firmy.
  • Melpe – jak sama deklaruje – kieruje swoje usługi szczególnie do małych i średnich przedsiębiorców, którzy dopiero rozpoczynają działalność i decydują się na samodzielne prowadzenie księgowości. 

Podsumowanie 

Wybór programu do księgowości online może być dość skomplikowany. Choć można zaobserwować wiele podobieństw w funkcjach programów, warto skupić się także na różnicach, takich jak np. wygląd i intuicyjność interfejsu. Indywidualnie dobrany program księgowy pozwoli zaoszczędzić czas oraz pieniądze, a także zapewni stały wgląd oraz kontrolę nad finansami.

Barbara Kossak
AUTOR
Marketing Manager
tel.725 701 412
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:
Średnia ocen użytkowników 2.7 na podstawie 20 ocen

Inne wpisy