Blogi e-marketingowe – co czytać?

Internet jest pełny małych i dużych blogów. Eksperckich, poradnikowych, humorystycznych i całkiem subiektywnych. Czasem trudno się zdecydować, co czytać. 31 sierpnia to światowy Dzień Bloga, dlatego chcemy polecić Wam parę sprawdzonych pozycji branżowych.
31 sierpnia 2017

Dzień Bloga 2017

praca biurowa przy komputerzeNa marketingu internetowym znamy się najlepiej. Wiemy jak promować marki, wykorzystywać nowoczesne narzędzia, przyciągać uwagę konsumentów i wspierać rozwój biznesów naszych Klientów. Czasem sami szukamy inspiracji, pomysłów i nowinek pośród licznych blogów w sieci. Z okazji światowego Dnia Bloga 2017, chcielibyśmy zaprezentować Wam miejsca, które warto odwiedzać. Bez względu na to czy jesteś osobą z branży czy po prostu interesuje Cię współczesny marketing, ta lista jest dla Ciebie. 
 
(Oczywiście z góry uprzedzamy, że nasze propozycje absolutnie nie wyczerpują wszystkich możliwości! Uznajmy zatem, że z tych źródeł korzystamy najczęściej w 2017 roku ;)

Blogi polskich ekspertów marketingu

W sieci funkcjonuje sporo blogów, które urosły do rozmiarów branżowych serwisów informacyjnych – takich jak Sprawny Marketing, Nowy Marketing czy Marketing przy Kawie i jak najbardziej polecamy ich lekturę. Dziś skupimy się na może nieco skromniejszych stronach, co nie znaczy, że mniej wartościowych, ciekawych czy wartych uwagi. W branży marketingowej jest wielu świetnych ekspertów, niektórzy z nich, swoją wiedzą i dokonaniami, wypracowali sobie status cenionych osobistości rozpoznawalnych z daleka. To właśnie do lektury ich blogów gorąco zachęcamy.
 

Paweł Tkaczyk

To jedna z najbardziej rozpoznawalnych postaci współczesnego marketingu. Popularyzator grywalizacji i storytellingu, strateg i specjalista od budowania wizerunku marek. Jest autorem dwóch książek – „Zakamarki marki” oraz „Grywalizacja”, a także publicystą w branżowych serwisach. Bogata wiedza, doświadczenie i umiejętność opowiadania historii, sprawia, że na jego bloga koniecznie trzeba zaglądnąć. 
 

Hatalska

Jesteśmy przekonani, że Natalia Hatalska jest znana nie tylko ludziom z branży, ale i wielu osobom spoza niej. To analityczka trendów, autorka książki „Cząstki przyciągania”, konsultantka do spraw trendów oraz strategii marketingowych, a także założycielka instytutu badań nad przyszłością - infuture hatalska foresight institute. Jej blog jest z pewnością miejscem dla każdej osoby zainteresowanej współczesną rzeczywistością oglądaną z perspektywy szeroko pojętego marketingu.
 

Jacek Kotarbiński

Blog prowadzony przez wybitnego eksperta specjalizującego się w marketingu strategicznym, zarządzaniu markami oraz zwiększaniu efektywności firm. Na co dzień współpracuje z firmami jako szkoleniowiec i konsultant. Należy do Rady Programowej IAB Polska oraz Rady Marek Superbrands Polska. Każdy szukający wartościowej wiedzy i przemyśleń dotyczących współczesnego marketingu, nie przejść obojętnie obok tego bloga.
 

Jestem.mobi

Urządzenia i aplikacje mobilne to dla wielu z nas jeden z wyznaczników współczesności. Coraz ciężej się obyć bez tej technologii. Coraz bardziej uzależnia, ale także niezwykle ułatwia codzienne życie. Blog Moniki Mikowskiej skupia się na właśnie na mobilnej stronie rzeczywistości, która nas otacza – technologii, projektowaniu, strategiach i rozwiązaniach. W żadnym jednak wypadku nie jest adresowany wyłącznie do specjalistów z branży. Każdy zainteresowany tematyką jest tam mile widziany.
 

Barbara Stawarz

Blog odróżnia się od innych, polecanych tutaj przez nas stron. Znaleźć można na nim nie tylko teksty dotyczące ciekawych przemyśleń dotyczących marketingu w kontekście współczesnego świata, ale także wpisy, które można uznać za lifestyle’owe i podróżnicze. Barbara Stawarz jest także autorką bestsellerowej książki „Content marketing po polsku”. 

Blogi narzędzi sieciowych

W naszej codziennej pracy wykorzystujemy liczne narzędzia wspomagające analitykę i efektywne realizowanie projektów. Na stronach im poświęconych często można znaleźć także blogi, które oferują wartościowe treści. Poniżej wymienimy kilka, na które warto zwrócić uwagę. 
 

Google AdWords

AdWords, jak i samo Google stanowią sporą część naszej codziennej pracy. Dlatego dla nikogo nie powinno być zaskoczeniem, że w całym niniejszym zestawieniu znalazł się oficjalny blog o AdWords. Znaleźć można na nim nowości i zmiany zachodzące w obrębie samego narzędzia, ale także cenne wskazówki i porady. Z racji poruszanej tematyki i raczej technicznego charakteru wpisów, polecamy go szczególnie osobom, które mają na co dzień styczność z kampaniami reklamowymi tego typu.
 

Sotrender

Sotrender jest przede wszystkim popularnym i przydatnym narzędziem służącym do analizy social media, pozwalającym weryfikować efektywność działań, a także poznawać odbiorców. Jednak warto poświęcić nieco uwagi także blogowi marki. Znaleźć tam można sporo wartościowych informacji o współczesnych trendach w poszczególnych kanałach social media. A taka wiedza jest niezwykle cenna podczas projektowania komunikacji z klientami.
 

NapoleonCat

Innym narzędziem pozwalającym analizować i optymalizować zarządzanie social media jest NapoleonCat. Tutaj również znajdziemy regularnie prowadzonego bloga, który swoją uwagę skupia na trendach panujących w social media. Autorzy przygotowują rankingi i zestawienia tematyczne najpopularniejszych tematów. Jeśli zastanawiacie się, kto może być internetową konkurencją Waszej firmy, istnieje spora szansa, że odpowiedź znajdziecie właśnie tutaj.
 

Shoper

E-commerce w Polsce rozwija się niezwykle dynamicznie. Powstają nowe e-sklepy, a te dotychczas istniejące, nabierają coraz większego rozpędu. Jednak efektywne prowadzenie sprzedaży w internecie to proces niezwykle złożony i uzależniony od wielu czynników. Skąd zatem czerpać wiedzę? Na przykład z bloga prowadzonego przez Shoper, jedną z popularniejszych platform dla sklepów internetowych. Znaleźć tu można wskazówki, porady, inspiracje, a także artykuły dotyczące rynku i prawa e-commerce.

Rzut oka na zagraniczne blogi

Szukając ciekawych i przydatnych artykułów o marketingu nie zamykamy się wyłącznie na polskich autorach. Chętnie zaglądamy też na zagraniczne, anglojęzyczne strony.
 

Search Engine Land

SEL jest jednym z naszych podstawowych źródeł informacji, do którego zaglądamy niemal codziennie. Publikowane przez doświadczonych ekspertów newsy, jak i artykuły, dotyczą najświeższych informacji z zakresu szeroko pojętego pozycjonowania. Z portalem współpracują także regularnie specjaliści z innych dziedzin marketingu, dostarczając cennych porad, taktyk i strategii. Możecie zajrzeć także na siostrzany blog Marketing Land (http://marketingland.com).
 

Kissmetrics

Kiedy mowa jest o marketingu, od razu musi pojawić się analityka danych. Tylko ona umożliwia optymalizację działań i zwiększanie ich efektywności. Każdy marketingowiec korzysta z narzędzi analitycznych, a swoją wiedzę może wzbogacić dzięki treściom publikowanym na blogu Kissmetrics. Prezentowane są tutaj porady i techniki, które mogą wspomagać rozwój marki, pozyskiwanie klientów i wzrost sprzedaży. Naprawdę, warto tu zaglądnąć.
 

A Better Lemonade Stand

Blog należący do internetowego inkubatora e-commerce. Jego celem jest tworzenie społeczności przedsiębiorców oraz zapewnienie im przestrzeni do wymiany doświadczeń. Istnieje, aby inspirować, edukować i wspierać każdego – zwłaszcza osoby zaczynające swoją przygodę z przedsiębiorczością internetową. Z tego względu, treści zamieszczone na tym blogu to spora dawka praktycznych wiadomości.
 

Content marketing institute

Jeśli macie jakieś pytania dotyczące marketingu treści lub interesuje Was szczególnie jakieś zagadnienie, jest więcej niż prawdopodobne, że odpowiedzi znajdziecie właśnie tutaj. Blog CMI to skarbnica wiedzy, artykułów i porad z zakresu szeroko pojętego content marketingu i obszarów jego zastosowania – od projektowania komunikacji poprzez aktywność w social media a kończąc na e-mail marketingu. Wpisy przygotowywane są przez doświadczonych autorów i branżowych specjalistów.
 

Social Media Examiner

Użytkownikiem social media jest niemal każdy. Praktycznie każda marka jest tam obecna. Niestety nie każdy wie jak zaistnieć, zdobyć uwagę odbiorców, wykorzystać medium do budowania wizerunku marki czy aktywizować użytkowników. Media społecznościowe rządzą się swoimi prawami, a wiedzę o nich można czerpać z Social Media Examiner. To praktyczne porady dotyczącego tego jak wykorzystywać nowe możliwości, panujące trendy i dostępne narzędzia w budowaniu sukcesu marki.
 

Hubspot

Hubspot to marka, która skupia się na dostarczaniu narzędzi pomagających optymalizować i automatyzować działania firm, realizujących strategie Inbound Marketingowe. Na blogu można natomiast znaleźć publikacje prezentujące inspiracje i pomysły pomagające zwiększać efektywność działań marketingowych i sprzedażowych. Warto zatrzymać się tam chociaż na chwilę i poczytać. Nie będzie to stracony czas. 
 

Rockstars Daily

Ostatnim (co nie znaczy, że najmniej ciekawym) polecanym przez nas blogiem jest Rockstars Daily. To miejsce gdzie można znaleźć rozmaite publikacje opowiadające o historiach sukcesu, wywiady ze specjalistami, analitykę, prezentację technik i narzędzi internetowych itp.. Zespół Rockstars stawia sobie za cel przygotowywanie wyłącznie unikatowych treści, których nie można znaleźć nigdzie indziej w sieci. Naszym zdaniem jest to blog, który z całą pewnością powinniście dodać do Waszej codziennej „prasówki”.
 
I na tym zakończymy nasze zestawienie blogów. Mamy nadzieję, że każdy znajdzie pośród nich coś dla siebie, nie tylko na Dzień Bloga 2017, ale i na kolejne miesiące. Miłego czytania!
 
Zespół Ideo Force
AUTOR
tel.+48 17 860 09 59
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:
Średnia ocen użytkowników 5.0 na podstawie 3 ocen

Tagi:

Inne wpisy