[Prasówka #56] Rolki na Instagramie i Zapier w Google Ads

Nowe rozwiązania na Instagramie, rozszerzenia na LinkedIn i Fb, a w świecie Google Ads wiele zmian. Więcej w poniższym przeglądzie newsów!
16 listopada 2021

Za nami dwa tygodnie, obfitujące w aktualizacje, nowości i ciekawe informacje ze świata SEO, mediów społecznościowych oraz kampanii reklamowych. Warto przyjrzeć się tym najbardziej istotnym, aby być na bieżąco. W naszej prasówce prezentujemy zbiór najważniejszych nowinek z branży.

Spis treści: 

1. Instagram wspiera nawiązywanie reklam przez twórców.
2. Instagram testuje nowości dotyczące Instastories.
3. Instagram wprowadza współtworzenie rolek i postów.
4. Instagram i możliwość publikowania linku w Stories.
5. Instagram i nowe opcje odpowiadania na Stories.
6. Facebookowe nowości dla małych i średnich firm.
7. Firma Zuckerberga zmieniła nazwę.
8. LinkedIn dodaje nowe funkcje do stron firmowych.
9. Możliwość robienia zakupów podczas transmisji Live.
10. Tag Tittle mało znaczącym czynnikiem rankingowym.
11. Jak poprawić Tittle, aby Google ich nie przepisywało?
12. Google poprawia wyniki wyszukiwania dla zapytania ,,Oferty".
13. Wpływ długości adresu URL na SEO.
14. Nowa praktyka osadzania filmów wideo.
15. Zmiany zasad bezpłatnych informacji.
16. Zapier w panelu Google Ads.
17. Kampania budująca zaangażowanie w aplikacji bez potrzeby precyzyjnych linków.
18. Podsumowanie.

Tym razem media społecznościowe przyniosły najwięcej nowości, a królem aktualizacji wydaje się być Instagram. Nic w tym dziwnego, platforma chce pozostać na topie, a więc musi dostosowywać się do zmieniających się oczekiwań i wymagań użytkowników. W dzisiejszej prasówce w zakresie social mediów pojawia się także LinkedIn, Pinterest czy YouTube oraz Facebook, z najbardziej zaskakującą aktualizacją, jaką jest całkowita zmiana nazwy. O wszystkim przeczytać można poniżej.


Instagram wspiera nawiązywanie reklam przez twórców


Instagram wspiera twórców

Maksymalizacja zysków na Instagramie to wyzwanie, z którym obecnie mierzy się serwis. Najnowsza aktualizacja dotyczy utworzenia trzech nowych opcji dających możliwość zarabiania.

Pierwsza z nich dotyczy funkcji wysyłania wiadomości, która trafi do folderu „Współprace”. Uporządkowanie zakładek z wiadomościami wprowadzi ład i pozwoli na oddzielenie spamu od wiadomości biznesowych. W jaki sposób wiadomości będą trafiać do odpowiedniego folderu? O to zadba platforma Facebooka – Brand Collabs Manager.

Nowością będzie wprowadzenie cyfrowej witryny sklepowej, czyli miejsca, w którym influencerzy będą mogli podpiąć produkty, które sygnują swoim nazwiskiem. Taki krok wpłynie nie tylko na poprawę wizualną profili, ale i pozwoli w łatwy sposób przedstawić treści promowane przez twórcę. Użytkownicy Instagrama będą mogli tworzyć własne sklepy z produktami marek i przyczyniać się do zwiększania ich przychodów.

Wsparcie insta

Aktualizacji doczekają się też Rolki – czyli Instagramowy odpowiednik TikToka. Już niedługo udostępniony zostanie nowy format reklam. Treści tworzone w ramach współpracy będą oznaczane jako „Sponsorowane”.

Instagram aktualizacje

Wszystkie kroki podejmowane przez Instagram to nic innego, jak odpowiedź serwisu na wzrost znaczenia e-commerce w 2021 roku.

Więcej: https://business.instagram.com/blog/creators-brands-collaborate-content/


Instagram testuje nowości dotyczące Instastories


Instagram nowości

W 2021 roku szczególnie zauważalny jest wzrost znaczenia treści wideo. Trend zauważyć można w mediach społecznościowych, które dodają coraz nowsze funkcje i udogodnienia. Najnowsze zmiany w tym formacie treści czekają Instagram. Serwis rozpoczął testy nad dłuższymi filmami Instastories. Aplikacja chce, aby treści wideo o długości poniżej 60 sekund nie były dzielone na krótsze fragmenty.

Nowe stories

Działanie sprawi, że na Instagramowych relacjach będą mogły znaleźć się treści publikowane w Rolkach. Dodatkowym atutem będzie możliwość przekierowania obserwujących do zakładki Rolki twórcy.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-tests-longer-videos-in-stories-new-stories-to-reels-links-as-pa/608539/


Instagram wprowadza współtworzenie rolek i postów


Instagram rolki

Rolki, czyli jedna z najświeższych Instagramowych nowości doczekała się aktualizacji. Opcja skierowana jest do twórców, którzy od tej pory mogą zapraszać inne osoby do kreowania wspólnych treści.

Nowe uaktualnienie dotyczy również możliwości oznaczenia partnera na zdjęciu. Taka współpraca będzie skutkować udostępnieniem postu na koncie drugiej osoby. Aktualizacja umożliwi dotarcie do nowych odbiorców przy pomocy konta bliskiej osoby i skróci czas udostępniania i repostowania postów.

Pod „dzielonymi” postami wyświetlana będzie wspólna liczba polubień i sekcja komentarzy.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-adds-collaboration-options-for-feed-posts-and-reels-new-music-en/608519/


Instagram i możliwość publikowania linku w Stories


Link Stories

28 października Instagram ogłosił, że wprowadza możliwość udostępniania linków w relacjach dla wszystkich użytkowników!

Do tej pory dodawanie łącza udostępnione było jedynie użytkownikom posiadającym ponad 10 000 obserwujących lub zweryfikowane konta.

Instagram skomentował tę możliwość słowami: „Kiedy po raz pierwszy wprowadziliśmy linki do relacji, funkcja była ograniczona do zweryfikowanych kont lub tych, które mają określoną liczbę obserwujących. Od reszty naszej społeczności słyszeliśmy, że również chcą dzielić się ważnymi rzeczami ze swoimi przyjaciółmi i rodziną. Niezależnie od tego, czym się interesujesz, od gotowania po wolontariat lub zakupy, masz teraz miejsce, w którym możesz dzielić się historiami — niezależnie od wielkości konta. ”

Warto przypomnieć, że Storiesowy przycisk „swipe up” zniknął w sierpniu i na jego miejsce utworzono naklejkę z interaktywnym linkiem. Instagram pracuje także nad jej dostosowaniem – planuje, aby linkowane treści sugerowały użytkownikowi, jaka kwestie będą wyświetlane. Z tego powodu Instagram testuje podglądy łączy.

Więcej: https://geex.x-kom.pl/lifestyle/link-w-instastories-dla-wszystkich-jak-to-zrobic/
https://twitter.com/instagram/status/1453404581426176007


Instagram i nowe opcje odpowiadania na Stories


Opowiadanie Stories

Kolejna Instagramowa nowość! Nowa naklejka „Twoja kolej” to aktualizacja serwisu, która ma angażować obserwatorów! W jaki sposób działa?

Aktualizacja umożliwia dodanie naklejki do stworzonego stories. Osoby, które zareagują na relację, będą mogły odpowiedzieć na nią zdjęciem. Tworzone odpowiedzi na relacje będą dostępne jedynie dla tych użytkowników, którzy sami wezmą udział we współtworzeniu relacji.

Specjaliści uważają, że najnowsza opcja podobna jest do TikTokowych Duetów, które również angażują odbiorców do współtworzenia treści. 

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/instagram-umozliwi-odpowiadanie-na-stories-za-pomoca-relacji


Facebookowe nowości dla małych i średnich firm


Facebook dla firm

Facebook wprowadza nowe narzędzia skierowane do właścicieli małych i średnich firm! Nowe aktualizacje dotyczą połączeń wideo i audio z konta firmowego w skrzynce odbiorczej aplikacji i możliwości… rezerwowania spotkań!

Działanie ma usprawnić kontakt pomiędzy klientem, a właścicielem i pomóc sfinalizować transakcję.

Facebook dla firm

Nowe narzędzie do umawiania spotkań jest rozwijane już od kilku miesięcy i jak się okazuje, już niedługo ma zostać udostępnione. Opcja ma być zsynchronizowana z Kalendarzem Google, aby w jak najlepszy sposób poprawić wydajność funkcji.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-announces-new-tools-for-smbs-including-video-calls-and-expanded-a/608638/

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.


Firma Zuckerberga zmieniła nazwę


Meta Facebook

28 października podczas konferencji Connect 2021, Mark Zuckerberg ogłosił, że jego wszystkie marki dostępne do tej pory pod nazwą „Facebook” zmieniają nazwę na „Meta”! Nowa zmiana dotyczy zarówno aplikacji takich jak Facebook, Messenger, WhatsApp, jak i technologii – Oculus, czy rozszerzanej technologii AR.

Podczas konferencji dyrektor generalny Facebooka poruszył temat tworzonego i stale udoskonalanego świata metaversum, który będzie łączyć w sobie świat realny ze światem online. Od tej pory nadrzędną nazwą wszystkich serwisów Zuckerberga jest nazwa „Meta”.

Krok został skomentowany słowami: „Od teraz będziemy stawiać na metaverse, a nie na Facebooka. Oznacza to, że z czasem nie będziesz potrzebować konta na Facebooku, aby korzystać z naszych innych usług. Ponieważ nasza nowa marka zaczyna pojawiać się w naszych produktach, mam nadzieję, że ludzie na całym świecie poznają markę Meta i przyszłość, za którą się opowiadamy”.

Więcej: https://nowymarketing.pl/a/34927,facebook-zmienia-nazwe-na-meta-i-przedstawia-plany-na-przyszlosc


LinkedIn dodaje nowe funkcje do stron firmowych


LinkedI firmowy

W ubiegłym tygodniu LinkedIn ogłosił nowe udogodnienia stron firmowych w serwisie.

Pierwsza z aktualizacji dotyczy możliwości oznaczenia tego, w jakiej formie pracy działa pracownik. Pracodawcy mogą wybrać jedną z trzech opcji formuły pracy – praca stacjonarne, hybrydowa i zdalna.

Inna nowinka dotyczy możliwości publikowania przez pracodawców jasnych warunków pracy, do których zaliczyć można zasady dotyczące pracy w firmie – m.in. zasad przyznawania wynagrodzeń. Funkcja ma ułatwić przyszłym pracownikom research informacji i poprawić filtrowanie na stronie.

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/linkedin-wprowadza-zmiany-usprawniajace-korzystanie-z-serwisu


Możliwość robienia zakupów podczas transmisji Live 


Zakupy live

Coraz więcej serwisów dostrzega potencjał w tworzeniu transmisji na żywo z możliwością robienia zakupów! Możemy do nich zaliczyć m.in. Pinterest, TikTok czy YouTube!

Pinterest ogłosił na swoim Twitterze, że już 8 listopada rusza z Pinterest TV! Podczas transmisji prowadzonych przez twórców będzie można zrobić zakupy w obrębie aplikacji, wykorzystując zniżki poszczególnych marek! 

YouTubowe transmisje na żywo przyciągają przed ekrany coraz większe ilości osób. Z tego powodu serwis podobnie jak Pinterest postanowił wprowadzić nowe opcje zakupowe i reklamowe.

Już 15 listopada ruszy możliwość tworzenia transmisji na żywo z możliwością zakupu! Krok został podsumowany słowami: „Fani, którzy dołączą, będą mogli oceniać nowe produkty, odblokowywać oferty ograniczone czasowo i uzyskiwać odpowiedzi na pytania dotyczące produktów za pośrednictwem pytań i odpowiedzi na żywo oraz ankiet z twórcami i innymi widzami”.

Transmisja zakupy

Możliwość sprzedaży to opcja korzystna zarówno dla sprzedawców, jak i reklamodawców. 

Więcej: https://newsroom.pinterest.com/en/post/introducing-pinterest-tv


Z zakresu pozycjonowania także nie brakuje nowości, które warto poznać. Jak powszechnie w branży wiadomo, Google regularnie aktualizuje swoje algorytmy, przy czym mniejsze update’y są wykonywane niemal codziennie, a twórcy nawet o nich oficjalnie nie informują. Nie jest więc zaskoczeniem, że w dzisiejszej prasówce pojawiają się nowości wyszukiwarki. Większość z nich, jak na przykład zapewnienie Johna Muellera, że tag title ma znikomy wpływ na pozycję w rankingu, przyniesie ulgę wielu pozycjonerom.


Tag Tittle mało znaczącym czynnikiem rankingowym


Tag tittle

Jak wyjaśnia John Mueller tag title, sam w sobie jest mało istotnym elementem rankingowym, ponieważ Google bada całą stronę. To głównie na podstawie analizy zawartości strony przypisuje się jej konkretne miejsce w wynikach wyszukiwania. Tag title nie jest krytycznym elementem rankingowym i ma on mniejsze znaczenie niż kilka lat temu. W przypadku niezgodności treści title z zapytaniem, Google może automatycznie ją poprawić, jeśli zawartość strony jest odpowiednia dla zapytania.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/title-tags-are-tiny-ranking-factor/425417/


Jak poprawić Tittle, aby Google ich nie przepisywało?


Poprawa tittle

John Mueller, odpowiadając na pytanie jak zaradzić przepisywaniu tagu title przez Google, zdradził bardzo ważną informację. Mianowicie „Tytuły nie są już powiązane z indywidualnymi zapytaniami”, dodatkowo zasugerował, że najlepszą metodą poprawy treści tagu jest wypróbowanie różnych opcji umieszczanych treści, innymi słowy metoda prób i błędów. Sprawdzenie co prawidłowo działa na stronie i zastosowanie tego rozwiązania w całej witrynie będzie najlepszym rozwiązaniem.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/how-to-fix-google-title-tag-rewriting/425408/


Google poprawia wyniki wyszukiwania dla zapytania ,,Oferty"


Google wyniki

Google zmieniło zestaw wyników wyszukiwania w przypadku zapytań dotyczących ofert. Wyszukiwanie słów kluczowych takich, jak oferty czy czarny piątek, uruchomi specjalny plik z danymi, które zawierają przecenione produkty w Zakupach Google. Plik można uzyskać w dowolnym momencie w karcie „zakupy”. Dodatkowo wszystkie produkty posiadające plakietkę „oferty” mogą pojawić się w tym pliku danych. Jak twierdzi Google, to ono wybierze produkty, które zostaną wyróżnione na podstawie atrakcyjności oferty oraz rabatu. Sprzedawcy mogą śledzić skuteczność za pomocą zaktualizowanego panelu Google Merchant Center.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-enhances-search-results-for-deals-queries/425518/


Wpływ długości adresu URL na SEO


Długość adresu

W branży SEO krąży mit dotyczący długości adresu URL, a mianowicie, że wyszukiwarka Google woli krótsze adresy od dłuższych. Ten mit został obalony przez Johna Muellera, który wyjaśnia, że długość adresu URL nie ma żadnego znaczenia dla SEO, a jedynie zaleca się, aby nie przekraczał 1000 znaków, w celu ułatwienia monitorowania. Adres URL jest wykorzystywany w zasadzie tylko do identyfikacji. Krótszy adres URL zyskuje na wartości dopiero podczas kanonizacji. Jeśli zawartość stron jest taka sama, Google skonsoliduje wszystkie sygnały w jeden adres i podczas podejmowania decyzji roboty mogą wybrać krótszy adres.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/does-url-length-affect-seo/425230/


Nowa praktyka osadzania filmów wideo


Praktyka wideo

Google zaktualizowało stronę pomocy Centrum Wyszukiwarki Google dotyczącą filmów wideo. Zaleca umieszczanie filmów na stronach dedykowanych, co ma na celu maksymalną ekspozycję filmu i zapewnienie większej widoczności. Dane strukturalne to obecnie za mało, aby poprawić widoczność filmu na Twojej stronie. Niezależnie, gdzie film jest hostowany, Google może wyświetlać filmy w wynikach wyszukiwania. Rekomendowany sposób umieszczenia wideo na stronie został zaprezentowany na obrazku wyżej. Jak się okazuje dedykowana strona jest wymagana w przypadku takich funkcji wyszukiwarki, jak kluczowe momenty, plakietki na żywo i wiele innych.

Więcej: https://searchengineland.com/google-recommends-placing-videos-on-dedicated-pages-for-maximum-exposure-375746Google zaktualizowało


Kampanie reklamowe Google to nadal jedno z głównych źródeł promocji w Internecie. Z tego powodu także nowości z tej dziedziny zostały zaprezentowane. Ta część prasówki przyda się nie tylko osobom, które już prowadzą kampanię Google Ads, ale także tym, którzy dopiero o tym myślą. Zarówno rozpoczynając, jak i kontynuując prowadzenie kampanii, warto znać najaktualniejsze zmiany.


Zmiany zasad bezpłatnych informacji


Bezpłatne informacje

Do tej pory w przypadku braku unikatowych identyfikatorów takich jak GTIN, MPN i marka, w informacjach o produkcie, był on automatycznie odrzucany i nie został wyświetlony. Od listopada 2021 w przypadku braku powyższych atrybutów produkt nie zostanie odrzucony, ale jego skuteczność będzie ograniczona.

Więcej: https://support.google.com/merchants/answer/11299257


Zapier w panelu Google Ads


Zapier Google Ads

Google umożliwia połączenie konta reklamowego z usługą Zapier bezpośrednio w interfejsie. Pozwala to zautomatyzować niektóre zadania takie jak: połączenie rozszerzenia formularza kontaktowego z CRM, automatyczny import informacji o konwersjach offline z CRM, automatyczne aktualizowanie i sortowanie kontaktów na listach kierowania na listę klientów, a także usuwanie kontaktów z tych list.

Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/11307652


Kampania budująca zaangażowanie w aplikacji bez potrzeby precyzyjnych linków


Kampania Google Ads

Google umożliwia tworzenie kampanii budujących zaangażowanie w aplikacji bez potrzeby używania precyzyjnych linków, jednak tylko na Androidzie. Reklamodawcy będą mogli kierować użytkowników bezpośrednio z reklamy na stronę główną aplikacji nawet, jeśli aplikacja nie ma zaimplementowanych precyzyjnych linków.

Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/11287078


Podsumowanie

Jak można było zauważyć, ubiegłe dwa tygodnie przyniosły wiele ciekawych aktualizacji, które z pewnością wpłyną na funkcjonowanie platform oraz ich odbiór przez użytkowników. Dzięki przeglądowi newsów z branży, wiemy między innymi o tym, że znaczenie livestream shopping na wielu platformach social mediów stale rośnie w Polsce. Możemy także korzystać z wiedzy o tym, że długość adresów URL nie ma większego znaczenia dla robotów rankujących Google. Zachęcamy do śledzenia nowości, które w niedalekiej przyszłości staną się wszechobecnym standardem oraz zapraszamy po kolejną porcję newsów już za dwa tygodnie.

Ocena artykułu:
[Prasówka #56] Rolki na Instagramie i Zapier w Google Ads
Średnia ocen użytkowników 2.5 na podstawie 2 ocen

Autor

Inne wpisy

Szukasz rozwiązań marketingowych dla Twojego biznesu?

Nasi eksperci przygotują najlepszą strategię i pomogą zwiększyć Twoją sprzedaż.