Ranking widoczności sklepów internetowych z branży meblarskiej

Widoczność to jeden z najważniejszych czynników w branży e-commerce. Strony wyświetlające się na wyższych pozycjach mają większe szanse na zdobycie klientów.
20 kwietnia 2022

Na poziom widoczności witryny składa się szereg działań, między innymi z zakresu pozycjonowania. W tym rankingu zestawiliśmy 30 sklepów internetowych z branży meblarskiej.

Spis treści

  1. Widoczność e-sklepów meblowych
  2. Metodologia rankingu
  3. Rankingowane sklepy z branży meblarskiej
  4. Wyniki rankingu
  5. Wnioski
  6. O sklepach
  7. Podsumowanie

Widoczność e-sklepów meblowych

Stworzenie rankingu widoczności e-sklepów z branży meblarskiej jest pewnego rodzaju formą docenienia ciężkiej pracy osób, stojących za pozycjami w wynikach wyszukiwania. Chcieliśmy w ten sposób, w oparciu o naszą metodologię ukazać jak w rzeczywistości wygląda branża meblarska.

Wskaźniki, które stanowiły podstawę przy tworzeniu rankingu to dane zaczerpnięte z Senuto i dzielą się na 4 kategorie:

  • ilość fraz kluczowych w TOP3,
  • ilość fraz kluczowych w TOP10,
  • ilość fraz kluczowych w TOP50,
  • widoczność, czyli szacowany miesięczny ruch z wyników organicznych.

Metodologia rankingu

Podczas tworzenia rankingu ustaliliśmy odpowiednią wagę punktową dla każdego wskaźnika. W ten sposób frazy kluczowe w TOP3 to 3 punkty, w TOP10 2 punkty, TOP50 to 1 punkt, natomiast widoczność jest równoważna z 0,5 punktu.

Rankingowane sklepy z branży meblarskiej

W naszym rankingu znalazły się następujące e-sklepy (zaprezentowane w kolejności alfabetycznej): abra-meble.pl, agatameble.pl, beliani.pl, bodzio.pl, bonami.pl, brw.pl, castorama.pl, centrumkrzesel.pl, dekoria.pl, edinos.pl, favi.pl, gama-sklep.com.pl, homla.com.pl, i-meble.eu, ikea.com, jysk.com, komfort.pl, kupmeble.pl, leroymerlin.pl, meble.pl, meble-4you.pl, meble-bogart.pl, meblobranie.pl, merkurymarket.pl, selsey.pl, sfmeble.pl, twojemeble.pl, westwingnow.pl, vox.pl, zarahome.com.

W artykule ranking ograniczyliśmy do 30 pierwszych miejsc.

Wyniki rankingu

Poniższa tabela przedstawia wyniki naszej analizy — kolejność witryn jest ustalona na podstawie uzyskanych punktów:

#Nazwa firmyIlość fraz
TOP3
Ilość fraz
TOP10
Ilość fraz
TOP50
Widoczność
wg Senuto
Uzyskane
punkty
1leroymerlin.pl27 867104 347387 69613 320 0007 339 991
2castorama.pl46 883137 340459 42011 950 0006 849 749
3meble-4you.pl804062 8747 980 0003 993 926
4ikea.com18 31734 520147 0367 420 0003 981 027
5agatameble.pl4 05911 73885 2603 850 0002 045 913
6jysk.pl4 17010 47064 7081 980 0001 088 158
7brw.pl7 69820 045100 7351 590 000958 919
8sfmeble.pl1 5547 49339 276852 200485 024
9komfort.pl4 87916 00462 245694 600456 190
10i-meble.eu1 0844 90521 468768 000418 530
-------
11merkurymarket.pl3 65818 021126 782434 800391 198
12meble.pl5 23319 93570 881524 600388 750
13meblobranie.pl3 61914 52361 341290 900246 694
14bodzio.pl1 8492 83117 526429 500243 485
15homla.com.pl2581 53218 472342 800193 710
16selsey.pl6283 06715 652304 500175 920
17abra-meble.pl1 3063 48828 405232 000155 299
18vox.pl1 6844 69230 857217 900154 243
19zarahome.com3541 0636 286286 600152 774
20twojemeble.pl1 5076 52623 981211 300147 204
-------
21meble-bogart.pl7073 67020 529220 700140 340
22dekoria.pl1 1574 13919 304171 600116 853
23westwingnow.pl5062 94020 113165 000110 011
24favi.pl8436 27338 691102 500105 016
25kupmeble.pl1 0834 85116 380124 00091 331
26edinos.pl4552 96516 229125 70086 374
27gama-sklep.com.pl8903 87513 870113 00080 790
28beliani.pl5092 72613 172110 50075 401
29centrumkrzesel.pl5181 2855 046122 60070 470
30bonami.pl3892 48821 11072 80063 653
-------

Wśród sklepów internetowych z branży meblarskiej, najwyższe pozycje zajmują leroymerlin.pl, castorama.pl, meble-4you.pl, ikea.com oraz agatameble.pl. Co rzuca się w oczy to fakt, że tylko dwa pierwsze miejsca posiadają widoczność powyżej 10 000 000, natomiast pierwsze 7 posiada widoczność powyżej 1 000 000.

Wnioski

Poniższy wykres przedstawia widoczność poszczególnych e-sklepów z meblami z widocznością powyżej 1 000 000.

Jak można zauważyć, różnica w widoczności między pierwszym, a siódmym sklepem z listy jest ogromna. Pierwszy sklep, leroymerlin.pl cieszy się wg. Senuto widocznością na poziomie 13 320 000, natomiast brw.pl, zajmujące siódme miejsce w rankingu ma widoczność już na poziomie 1 590 000.

Kolejny wykres przedstawia ilość punktów zdobytych przez wszystkie 30 sklepów wymienionych w rankingu.

Ten wykres z kolei pokazuje kolosalne różnice w punktach pomiędzy pierwszymi dwoma miejscami w rankingu, 3. oraz 4. miejscem i resztą rankingu. Pierwsze dwa miejsca osiągnęły punktację dużo powyżej 5 000 000, kolejne dwa to już mniej niż 4 000 000, natomiast reszta rankingu nie osiągnęła progu 2 500 000.

Kolejnymi istotnymi wykresami jest zależność pomiędzy punktami a frazami danych sklepów.

 

Pierwszy z nich przedstawia zależność dziesięciu pierwszych miejsc wg. punktacji a ilością fraz w TOP3. Warto zwrócić w tym miejscu uwagę na sklep meble-4you.pl, który zajmuje 3. miejsce w rankingu i wychodzi ze schematu, w którym większa ilość fraz daje większą ilość punktów. Na tle sklepów z kilkutysięczną liczbą fraz w TOP3, sklep meble-4you.pl posiada ich tylko 80.

Podobna sytuacja ma miejsce w kwestii fraz TOP10, gdyż tutaj także sklep meble-4you.pl, posiadając wyłącznie 405 fraz, nadal punktami wygrywa np. ze sklepem ikea.com z ilością 34 520 fraz w TOP10 czy agatameble.pl posiadającym tych fraz 11 738.

Ostatni wykres przedstawia zależność pomiędzy punktacją a frazami TOP50. Ten sposób analizy przedstawia, tak jak dwa poprzednie wykresy, że dwa pierwsze miejsca z najwyższą ilością punktów posiadają również największą liczbę fraz w TOP50. Jednak i tym razem na trzecim miejscu znajduje się sklep meble-4you.pl z   2 874 frazami, natomiast ikea.com zajmuje czwarte miejsce, a posiada tych fraz   147 036. Jest to bardzo ciekawe zjawisko, gdyż sama widoczność sklepu meble-4you.pl przyniosła mu więcej punktów niż pozostałym sklepom w rankingu, charakteryzującym się większą ilością fraz zarówno w TOP3, jak i TOP10 oraz TOP50.

O sklepach

Poniżej przedstawiamy krótki opis sklepów z pierwszej dziesiątki rankingu:

  • leroymerlin.pl - to zapoczątkowana we Francji, blisko 100-letnia tradycja handlu materiałami do budowy i remontu domów i mieszkań, która ewoluuje wraz ze zmieniającymi się oczekiwaniami klientów. W Polsce swój początek ma w 1994 r., kiedy z myślą o rozwijaniu sieci marketów budowlanych Leroy Merlin otwarte zostało biuro organizacji. Dwa lata później w Piasecznie pod Warszawą stanął pierwszy sklep budowlany, od którego rozpoczął się rozwój sieci Leroy Merlin w Polsce. (fragment ze strony internetowej sklepu https://media.leroymerlin.pl/o-nas)
  • castorama.pl - największa w Polsce sieć sklepów typu Home Improvement (DIY). Od lat umożliwiamy milionom klientów poprawę warunków mieszkaniowych. Jesteśmy częścią Grupy Kingfisher, która posiada obecnie ponad 1300 sklepów, łącznie w 8 krajach. (fragment ze strony internetowej sklepu https://www.castorama.pl/poznaj-nas/o-nas)
  • meble-4you.pl - powstał 1 czerwca 2015 r. Posiadamy duże doświadczenie nabyte w czasie współpracy z wieloma partnerami z branży meblarskiej. Komfortowe meble są naszą pasją. Poświęcamy im każdą wolną chwilę w celu przygotowania swoim klientom najlepszej, niepowtarzalnej oferty, gdzie znajdą tylko produkty największych polskich producentów. Tworząc ofertę, kierujemy się aktualnymi trendami, wysoką jakością oraz przystępnymi cenami. Staramy się, by nasze meble były wykonane z naturalnych materiałów wysokiej jakości. (fragment ze strony internetowej sklepu https://meble-4you.pl/webpage/o-firmie.html)
  • ikea.com - od bycia maleńką szwedzką firmą sprzedającą produkty z katalogu wysyłkowego, IKEA stała się jedną z najbardziej znanych marek w branży wyposażenia domu na świecie. Obecnie na całym świecie mamy setki sklepów IKEA, a niedługo będzie ich jeszcze więcej. Przeczytaj więcej o naszej fascynującej historii – od samego początku do tego, co robimy obecnie. (fragment ze strony internetowej sklepu https://www.ikea.com/pl/pl/this-is-ikea/about-ikea/)
  • agatameble.pl - historia marki Agata sięga roku 1952, w którym powstało państwowe przedsiębiorstwo produkcyjne pod nazwą "Bytomskie Fabryki Mebli". Przez kolejne 60 lat przedsiębiorstwo przeszło szereg transformacji, by finalnie stać się prywatną spółką akcyjną z wyłącznie polskim kapitałem. Moment prywatyzacji rozpoczął też okres dynamicznego rozwoju firmy, który trwa do dziś. (fragment ze strony internetowej sklepu https://www.agatameble.pl/o-nas)
  • jysk.pl - JYSK to międzynarodowa sieć handlowa o skandynawskich korzeniach, która wspiera aranżacje każdej przestrzeni domowej, czy ogrodu. Obecnie sieć JYSK obejmuje powyżej 3100 sklepów w 50 krajach, oferując bardzo dobrą ofertę dla klientów, niezależnie od tego czy preferują zakupy stacjonarne, czy online. (fragment ze strony internetowej sklepu https://jysk.pl/o-jysk)
  • brw.pl - to największa polska grupa meblarska, producent i dystrybutor mebli oraz artykułów wyposażenia wnętrz z ok. 20% udziałem w polskim rynku pod względem wartości sprzedaży. Już od trzech dekad proponuje klientom rozbudowaną ofertę swoich produktów. Szeroki asortyment, różnorodne wzornictwo i konkurencyjne ceny sprawiają, że Black Red White od początku swojego istnienia jest jedną z najbardziej znanych i cenionych polskich marek. (fragment ze strony internetowej sklepu https://www.brw.pl/o-nas/)
  • sfmeble.pl - to marka stworzona z myślą o wszystkich tych, którzy pragną żyć i mieszkać nie tylko pięknie, ale i w dokładnie swoim stylu. Szanujemy ich prawo do indywidualności i wyboru, dlatego staramy się, aby nasza oferta zachwycała różnorodnością. (fragment ze strony internetowej sklepu https://www.sfmeble.pl/i/poznaj-sfmeble)
  • komfort.pl - polska firma z 27-letnią tradycją, lider na rynku w branży podłóg. Każdego dnia inspirujemy Polaków urządzających swoje wnętrza, gdzie nasze produkty stwarzają przestrzeń do ich codziennego życia. (fragment ze strony internetowej sklepu https://komfort.pl/s/o_firmie)
  • i-meble.eu - pomysł wejścia do branży meblarskiej na rodzimy rynek zrodził się z potrzeby piękna, komfortu i estetyki. Wiele firm zajmujących się sprzedażą mebli kusi klientów niskimi cenami, oferując w zamian asortyment niskiej jakości, zapominając o tym, iż wyposażenie wnętrza powinno być nie tylko tanie, ale i porządne! (fragment ze strony internetowej sklepu https://i-meble.eu/pl/cms/4-o-nas)

Opisy powstały na podstawie danych przedstawionych na oficjalnych witrynach internetowych sklepów.

Podsumowanie

Po analizie wszystkich przedstawionych danych warto jednak pamiętać, że nie są one uniwersalne i każda branża rządzi się swoimi prawami. Inaczej zatem wypadają witryny sklepów z meblami, a inaczej przykładowo witryny agencji e-marketingowych.

Istotne jest także to, że marketing w sieci czy dobre praktyki pozycjonowania ulegają stałym zmianom i to, co działa dziś, może być całkowicie nieskuteczne jutro. Warto zatem śledzić najnowsze trendy i jak najszybciej się do nich dostosowywać.

Paweł Szczyrek
AUTOR
Creative and Content Manager
tel.665 157 583
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:
Średnia ocen użytkowników 3.6 na podstawie 7 ocen

Inne wpisy