Powiadomienia PUSH

Powiadomienia push, podobnie jak e-mail marketing i komunikacja SMS, są nieodzownym elementem komunikacji z obecnymi i potencjalnymi Klientami.

W marketingu efektywnościowym liczy się szybkość i skuteczność w komunikacji z potencjalnym klientem. Powiadomienie push jest jednym z najlepszych sposobów na błyskawiczne przekazanie informacji użytkownikowi, ale i zachęcenie go do zrealizowania czynności zgodnej z naszym celem.  

Paweł Korniak
Paweł Korniak
Business Development Manager
  • tel. 601 467 351
Napisz do mnie

Powiadomienia push

Czym są powiadomienia push? Angażowanie użytkownika strony internetowej i aplikacji może przybierać wiele form. Jedną z najskuteczniejszych są powiadomienia push, czyli krótkie wiadomości przypominające, informujące lub zachęcające do działania. W zależności od miejsca wyświetlania się i urządzenia, będziemy otrzymywać powiadomienia nieco inaczej:

  • Powiadomienia push na telefonie – wiadomości w formie „wyskakującego” okna z wiadomością (podobnie jak SMS) przekazywane użytkownikom urządzeń mobilnych korzystających z aplikacji.
  • Powiadomienia web push – komunikat w postaci „dymka z wiadomością” pojawiający się w  dowolnej przeglądarce internetowej, bez względu na typ urządzenia.

Działanie powiadomień PUSH

Jak działają powiadomienia push? Aplikacje korzystają z usługi powiadomień wbudowanych w system operacyjny OSPNS, czyli Operating System Push Notification Service. Natomiast powiadomienia web push działają po połączeniu strony internetowej z platformą web push. W przeglądarce internetowej Chrome powiadomienia (lub każdej innej, np. Opera) wymagają zgody użytkownika na wysyłanie tego typu wiadomości. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku otrzymywania  wiadomości push na telefonie. Warto mieć na uwadze, że użytkownik w każdej chwili może zrezygnować z ich otrzymywania. Oznacza to, że push powiadomienia muszą spełniać przede wszystkim oczekiwania odbiorcy, co jest związane m.in. z częstotliwością wysyłki.  

Największą zaletą tej formy przekazywania informacji jest jej prostota, skuteczność i natychmiastowe efekty. Użytkownicy zdecydowanie chętniej zgadzają się na powiadomienia web push czy powiadomienia android (iOS, Windows, itp.), niż zapisanie się do newslettera bądź otrzymywanie wiadomości SMS.

Porozmawiajmy o powiadomieniach PUSH
dla Twojego biznesu!

Zalety powiadomień PUSH

Notyfikacje push sprawdzają się świetnie we wszystkich branżach i typach witryn internetowych znacząco podnosząc współczynnik konwersji. Dzięki zastosowaniu przemyślanej, zautomatyzowanej i spersonalizowanej komunikacji możesz zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków, zastosować up-selling, cross-selling, dystrybucję kodów rabatowych i wdrożyć wiele innych prosprzedażowych działań. Powiadomienia pozwalają na aktywizowanie użytkowników i wspieranie sprzedaży na każdym jej etapie. Stosowanie tej formy komunikacji jest stosunkowo tanie, a przy tym pozwala osiągać zaskakujące efekty w postaci zwiększenia liczby i współczynnika konwersji.

  • Łatwe uzyskiwanie zgody – wyrażenie zgody przez użytkownika na powiadomienia web push lub push z aplikacji, odbywa się w wyniku jednego lub dwóch kliknięć (nie trzeba podawać adresu email, numeru telefonu, ani potwierdzać subskrypcji).
  • Niska cena – koszt wysłania powiadomienia push (koszt narzędzia i obsługi wysyłki) jest zdecydowanie niższy, niż w przypadku komunikacji SMS czy e-mail.
  • Wysoki CTR – odsetek osób przechodzących na stronę po otrzymaniu push powiadomienia może wynosić nawet kilkanaście procent!
  • Szybkość – push umożliwia dotarcie z informacją do części naszych subskrybentów w zaledwie kilka sekund, do większości w ciągu paru godzin, co ma ogromne znaczenie np. w odzyskiwaniu porzuconych koszyków.
  • Skuteczność – w przypadku e-mail marketingu duża grupa naszych subskrybentów nawet nie otwiera wiadomości, natomiast powiadomienia push docierają do większości odbiorców.
  • Ochrona prywatności – użytkownicy zapisujący się na powiadomienia push nie muszą podawać żadnych danych osobowych.
  • Personalizacja – powiadomienia web push otrzymywane przez użytkowników są najefektywniejsze wtedy, kiedy odbiorca otrzymuje pożądaną informację w odpowiednim momencie. 
  • Automatyzacja – powiadomienia push są istotnym elementem strategii marketing automation.
  • Mierzalność i skalowalność – ocena efektów, jakie dają push powiadomienia jest w pełni mierzalna (np. liczba transakcji, leadów, konwersje wspomagane, wartość konwersji). 

Powiadomienia push można i trzeba realizować w formie testów A/B szukając najlepszych scenariuszy i treści komunikatów realizujących zakładane cele biznesowe. Wysyłanie powiadomień push można realizować na mniejszych grupach odbiorców, a po uzyskaniu zadowalających efektów rozszerzać komunikację na wszystkich użytkowników.

powiadomienia push dla Twojego biznesu

Jak wdrażamy powiadomienia Push?

Na co możesz liczyć z naszej strony? Stawiamy na kompleksową obsługę. Zdajemy sobie sprawę, z tego że nasi klienci oczekują od specjalistów przejęcia kontroli nad zleceniem. Uruchomienie komunikacji za pomocą powiadomień push w aplikacji lub web push rozpoczniemy od analizy Twojego biznesu, dotychczasowych działań marketingowych w Internecie i weryfikacji wykorzystywanych narzędzi. Następnie przychodzi czas na dokładne poznanie produktów, usług oraz strony internetowej i aplikacji.

Kolejny krok to określenie metryk pomiaru efektywności uruchamianej komunikacji push (liczba transakcji i leadów, wartość transakcji, zapisy na newsletter, rejestracje, itd.) i dostosowanie narzędzi pozwalających na ich pomiar. Następnym etapem jest opracowanie planu komunikacji push. Podczas planowania przygotowujemy scenariusze, które obejmują  typy komunikatów, kreacje, częstotliwość wysyłania powiadomień, sposoby inicjowania wysyłki, segmentowanie odbiorców, personalizację przekazu. Również na tym etapie zajmujemy się estymacją kosztu wysyłania powiadomień push (koszt uzależniony jest od liczby subskrybentów).

Staramy się przede wszystkim zaciekawić użytkownika przekazem i skłonić go do wejścia na stronę lub aplikację oraz zmotywować do wybranej reakcji umieszczając przycisk CTA (np. kup teraz, przeczytaj). Dlatego, podczas wysyłania powiadomień push, nasz specjalista nieustannie wprowadza udoskonalenia początkowych założeń, proponuje testowanie nowych treści, realizuje testy A/B i analizuje osiągane efekty dążąc do maksymalnego zwrotu z inwestycji. 

Najczęstsze pytania

Co to są powiadomienia push?

Powiadomienia push to krótkie, tekstowo-graficzne wiadomości, które trafiają do użytkowników wybranych stron internetowych lub aplikacji mobilnych. Odbiorcy mogą więc otrzymać alerty:

  • na telefonie – w momencie, gdy użytkownik korzysta z aplikacji mobilnej danej marki, na jego telefonie mogą pojawić się komunikaty, wysyłane przez właściciela aplikacji. Alerty można porównać do wiadomości SMS, ponieważ podobnie jak one „wyskakują” nagle na ekranie smartfona i wzbudzają ciekawość,
  • na stronie internetowej (powiadomienia web push) – w tym przypadku najczęściej stosowaną formą jest „dymek z wiadomością”, który pojawia się w przeglądarce, z której korzysta odbiorca.

Powiadomienia push są więc skutecznym ogniwem, wspierającym komunikację przedsiębiorstwa z konsumentem. Ich głównym celem jest przekazanie użytkownikowi wybranej informacji oraz zachęcenie go do podjęcia działania. Warto zaznaczyć, że nadawcy powiadomień push mogą decydować do kogo trafią notyfikację.

Jak działają powiadomienia push?

Wysyłanie powiadomień push jest procesem w pełni zautomatyzowanym, zatem przed uruchomieniem kampanii należy dokładnie zaplanować:

  • typy komunikatów,
  • treść alertów,
  • kreacje graficzną,
  • częstotliwość wysyłania powiadomień,
  • grupę odbiorców.

Następnie po otrzymaniu zgody od użytkowników Internetu bądź wybranej aplikacji, można zacząć wysyłać alerty. Komunikaty w aplikacjach są dostarczane do odbiorców dzięki wbudowanej w system operacyjny OSPNS (tzn. Operating System Push Notification Service) usłudze powiadomień. Z kolei powiadomienia pojawiające się w przeglądarce internetowej działają dzięki połączeniu się adresu www z platformą web push. Warto zaznaczyć, że odbiorca komunikatów może w każdej chwili cofnąć zgodę na ich otrzymywanie. Ważne jest więc dopasowanie lub wręcz spersonalizowanie treści, które mają się pojawić. Celem alertów jest bowiem zwrócenie uwagi i wzbudzenie zainteresowania odbiorcy, a nie wywołania w nim uczucia irytacji.

Jakie są korzyści z powiadomień push?

Powiadomienia push przyczyniają się do realizacji wielu celów biznesowych. Przedsiębiorstwa, które zdecydowały się na wdrożenie i wysyłanie alertów odnoszą więc satysfakcjonujące efekty w postaci zwiększenia dochodów ze sprzedaży oraz zwiększenia liczby i współczynnika konwersji. Nie są to jednak jedyne zalety ze stosowania powiadomień push. Wśród licznych korzyści można wymienić między innymi:

  • uzyskanie maksymalnych efektów finansowych przy minimalnym poświęceniu czasu, bowiem proces wysyłania wiadomości jest w pełni zautomatyzowany. Komunikat trafia więc do odbiorcy zaledwie w kilka minut, dzięki czemu jest w stanie zachęcić użytkownika do zakupu, kiedy ten będzie zastanawiał się nad dokonaniem transakcji, umieszczając wybrany produkt w koszyku,
  • mierzalność wyników – dużą zaletą jest także możliwość śledzenia efektów kampanii – uzyskanie informacji na temat liczby transakcji, konwersji i jej wartości itd. Dzięki temu można na bieżąco korygować działania,
  • wysoki wskaźnik CTR.

Dlaczego my?

  • Już kilkanaście lat rozwijamy działalność  naszych klientów w Internecie. Prowadzimy działania reklamowe, wzmacniamy pozycję marek, generujemy sprzedaż w e-commerce.
  • Na naszym koncie jest już ponad 1000 projektów e-marketingowych, część z nich związana jest z performance marketingiem i web push.
  • Wykorzystujemy skuteczne narzędzia, ale i działamy w oparciu o własne rozwiązania i systemy.
  • Na bieżąco analizujemy postępy uruchomionych rozwiązań (np. pozyskiwanie leadów, zwiększenie ruchu, promocja aplikacji mobilnej, budowanie widoczności strony w Internecie).
  • Posiadamy wykwalifikowaną kadrę pracowniczą, która będzie realizowała Twój cel. Nasi specjaliści przechodzą regularne szkolenia z najnowszych technologii i stale śledzą rozwój branży e-marketingowej. 
  • Gwarantujemy stały kontakt z indywidualnym opiekunem klienta, który pełni rolę kierownika projektu i doradcy marketingowego, a także bieżące raportowanie działań.
  • Wśród naszych klientów są najbardziej wymagający przedstawiciele branż na rynku polskim i europejskim, np.: Wolters Kluwer, iParts, Melvit, Wapteka, Cobi, Szynaka Meble, Pratt & Whitney. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →

Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.