Wysyłanie powiadomień push jest procesem w pełni zautomatyzowanym, zatem przed uruchomieniem kampanii należy dokładnie zaplanować:
- typy komunikatów,
- treść alertów,
- kreacje graficzną,
- częstotliwość wysyłania powiadomień,
- grupę odbiorców.
Następnie po otrzymaniu zgody od użytkowników Internetu bądź wybranej aplikacji, można zacząć wysyłać alerty. Komunikaty w aplikacjach są dostarczane do odbiorców dzięki wbudowanej w system operacyjny OSPNS (tzn. Operating System Push Notification Service) usłudze powiadomień. Z kolei powiadomienia pojawiające się w przeglądarce internetowej działają dzięki połączeniu się adresu www z platformą web push. Warto zaznaczyć, że odbiorca komunikatów może w każdej chwili cofnąć zgodę na ich otrzymywanie. Ważne jest więc dopasowanie lub wręcz spersonalizowanie treści, które mają się pojawić. Celem alertów jest bowiem zwrócenie uwagi i wzbudzenie zainteresowania odbiorcy, a nie wywołania w nim uczucia irytacji.