Pozycjonowanie strony internetowej powinieneś zacząć od audytu SEO swojej witryny. Dzięki temu dowiesz się, które obszary wymagają poprawy, które należy bezwzględnie usunąć i jak rozkłada się ruch organiczny na każdej z podstron. Błędne przekierowania, podstrony zwracające błąd 404, brak atrybutów alt w grafikach, to tylko niektóre elementy wpływające na pozycję Twojego e-sklepu czy strony firmowej.
Uwagę musisz skierować również na domenę. Tu ważny jest jej wiek oraz profil linków odsyłających. Domeny „z dobrą historią”, regularnie aktualizowane, z wartościową i unikalną zawartością zawsze będą lepiej oceniane niż świeżo zrobione strony. Z kolei backlinki informują wyszukiwarkę o popularności Twojej witryny – im jest ich więcej (pochodzących ze stron o wysokim autorytecie), tym lepiej wypadniesz w rankingu Google. Szczegółowy audyt SEO pozwoli Ci odnaleźć wszystkie błędy i ułatwi optymalizację witryny, która jest pierwszym krokiem na drodze do budowania wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.