Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne strony jest jednym ze skuteczniejszych sposobów na promocję biznesu w regionie. Zwiększa ruch na stronie i powoduje, że użytkownicy dzięki informacjom w Google, szybko znajdują siedzibę firmy.

Pozycjonowanie lokalne przynosi korzyści firmom świadczącym usługi i sprzedającym swoje produkty w regionie oraz ich klientom. Jeśli prowadzisz stacjonarny biznes, chcesz dotrzeć do nowych klientów i wyróżnić się na lokalnym rynku, to nasza oferta pozycjonowania lokalnego jest właśnie dla Ciebie.

Mirosław Dubaj
Mirosław Dubaj
Account Manager
  • tel. 796 065 107
Napisz do mnie

Pozycjonowanie lokalne

Celem pozycjonowania lokalnego jest pojawienie się strony internetowej w wynikach wyszukiwania i Mapach Google odpowiadającym frazom zawierającym nazwę regionu lub miasta. które odpowiadają frazom kluczowym zawierającym nazwę regionu, miasta czy dzielnicy. Dla firm o zasięgu regionalnym widoczność lokalna jest kluczowym czynnikiem oddziałującym na sprzedaż, rozpoznawalność i pozycję w branży.

Jednym z głównych elementów wpływających na wynik wyszukiwania jest geolokalizacja. Google na podstawie dostępu do danych o lokalizacji jest w stanie rozpoznać miejsce użytkownika i na tej podstawie skonstruować lokalne wyniki wyszukiwania. Algorytm pozwala uzyskać informacje o tym, czy wpisana przez użytkownika fraza ma charakter regionalny oraz wskazuje miejsce, z którego użytkownik wyszukuje frazy.

Pozycjonowanie lokalne firmy – zalety

SEO regionalne sprawdzi się w przypadku firm, których zasięg obejmuje miasto lub region. Są to firmy usługowe lub sprzedające produkty lokalnie, np.: mechanik samochodowy, fryzjer, restauracja, gabinet kosmetyczny, sklep. 

Oto dlaczego warto zadbać o lokalny biznes przy pomocy pozycjonowania:

  • Długotrwały efekt – SEO lokalne pozwala na utrzymanie wysokich pozycji w zapytaniach lokalnych Google.
  • Dopasowanie fraz kluczowych do miejsca – regionalne pozycjonowanie zwiększa prawdopodobieństwo pozyskania klienta.
  • Konwersja bez ponoszenia sporych wydatków  – koszty pozycjonowania regionalnego są niższe, niż pozycjonowania na frazy ogólne.
  • Większa sprzedaż – pozycjonowanie lokalne dla firm powoduje większy ruch na stronie, wzrasta liczba odsłon a wraz z nią pojawiają się nowi klienci i transakcje. 
  • Zwiększenie świadomości marki – pozycjonowanie lokalne w Google buduje nie tylko widoczność w wynikach wyszukiwania, ale rozpoznawalność na rynku.
  • Dane firmy w Google – wizytówka w usłudze Google Moja Firma zawiera informacje, które pozwolą szybko zlokalizować firmę i skontaktować się z nią (nazwa firmy, adres firmy, godziny otwarcia, numer telefonu), co jest kluczowe dla sprzedaży. 
  • Niski współczynnik odrzuceń – lokalne pozycjonowanie przyciąga wartościowy ruch, a takim jest aktywność użytkowników, którzy chcą skorzystać z usług i nie trafili na stronę przez przypadek.
  • Zwiększenie widoczności w Internecie – użytkownicy poszukujący konkretnych usług na terenie swojego regionu, zobaczą stronę firmy w mapach Google.
  • Rozwój biznesu – pozyskiwanie nowych klientów lokalnie pozwoli firmie rozrastać się do poziomu krajowego lub globalnego – to Ty decydujesz, jakie granice będzie miał biznes, którym zarządzasz. 
  • Informacje zwrotne od klientów – wizytówka Google Moja Firma pozwala zamieszczać użytkownikom opinie o firmie i oceny.
  • Reklama regionalna strony – uwzględnienie wyników wyszukiwania w działaniach marketingowych firmy jest jedną ze skutecznych form promocji lokalnej.
     
Zapytaj o ofertę na pozycjonowanie swojej strony internetowej!

Pozycjonowanie lokalne w Polsce

Zdajemy sobie sprawę ze skuteczności tego typu pozycjonowania. Zawsze, kiedy widzimy u danego klienta możliwość wykorzystania zalet, jakie daje widoczność w lokalnych wynikach  proponujemy konkretne rozwiązania. Nie zamykamy się przy tym na jeden region lub miasto. Wiemy bowiem, że pozycjonowanie regionalnych firm nie jest zarezerwowane jedynie dla dużych miast.  

Jak pracujemy?

W biznesie typowo lokalnym, marketing regionalny powinien stanowić priorytet. Zwłaszcza w czasach rozwoju urządzeń mobilnych, kiedy to użytkownicy o wiele częściej wyszukują firm, znajdujących się możliwie jak najbliżej nich. 

Case study

Dotarcie poprzez pozycjonowanie w Google do jak największej ilości turystów, planujących odwiedzić Zakopane.

Sprawdź! 

Współpracę rozpoczynamy od poznania usług i produktów klienta, wymagań i celów oraz ustalenia regionu działania, a następnie przygotowania planu i określanie czasu obowiązywania usługi. Wraz z klientem wybieramy frazy kluczowe, bez których lokalne wyniki wyszukiwania nie wskażą użytkownikowi firmy. Słowa kluczowe monitorujemy, w razie potrzeby wykluczamy i dodajemy słowa o większej skuteczności. Lokalne SEO jest dla nas procesem, a więc nie poprzestajemy na założeniach. Stale analizujemy działania, by móc je usprawniać. 

Przeprowadzamy również audyt SEO strony, którego wynikiem jest raport z opisem wytycznych zmian. Wiemy, jak sprawić, by strona zyskała przychylność robotów Google, ale pamiętamy również o prawidłowych zasadach UX. Kolejnym krokiem jest dokładna analiza linków prowadzących do witryny oraz opracowanie i wdrożenie strategii pozyskania wartościowych odnośników lokalnych.

Zadbamy również o strukturę linków wewnętrznych i optymalizację strony. Wyniki wyszukiwania związane są z zawartością strony, dlatego konieczne jest umieszczenie na stronie wysokiej jakości contentu wraz z frazami lokalnymi. Możesz skorzystać z jednej z naszych usług, jaką jest copywriting SEO.

Przygotujemy dla Ciebie treści zgodne ze standardami SEO, merytoryczne, dostosowane do grupy docelowej. Założymy również dla Twojej firmy wizytówkę w Google Moja Firma. Narzędzie to umożliwia zarządzanie informacjami o firmie w wynikach wyszukiwania Google, mapach Google i innych usługach. 

Jaka jest cena pozycjonowania lokalnego? 

W Ideo Force cena jest przedmiotem indywidualnych ustaleń. A na te z kolei oddziałują czynniki bezpośrednio związane z witryną (np. typ i rozmiar strony, historia prac SEO lub jej brak) i oddziałujące na nią (rodzaj branży, pozycja firmy na rynku). Cenę warunkują również frazy kluczowe wraz z poziomem ich konkurencyjności i cele, jakie stawia przed nami klient (np. czas znalezienia się strony www w TOP10) oraz narzędzia, usługi towarzyszące SEO (przygotowanie i optymalizacja treści na stronie, wsparcie graficzne, programistyczne), czas trwania umowy o współpracy i częstotliwość raportowania. 

Efekty naszych prac

Pracujemy zarówno dla firm z rozbudowanymi serwisami internetowymi, jak i marek zarządzających mniejszymi witrynami. Na naszym koncie jest wiele sukcesów związanych z osiąganiem wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Dotyczą one fraz ogólnych i wyrażeń z długiego ogona oraz słów kluczowych wykorzystywanych przy pozycjonowaniu lokalnym. 

Efekty naszych prac przedstawia poniższy print screen z systemu Google Analytics. Dla jednego z naszych klientów z branży medycznej prowadzimy pozycjonowanie na frazy związane z konkretnymi lokalizacjami. Poniżej prezentujemy wycinek fraz, na które serwis posiada wejścia z wyników organicznych Google.

efekty pozycjonowania lokalnego

Klienci o nas

Dlaczego my?

Finalnym efektem naszej pracy ma być zwiększenie sprzedaży, w związku z tym bierzemy pod uwagę historię witryny, jej obecny charakter i planowany kierunek rozwoju firmy.

Nasi klienci współpracują z indywidualnym opiekunem, który łączy rolę kierownika projektu oraz doradcy marketingowego.

Wykorzystujemy przyjazne techniki pozycjonowania (white hat SEO) i pod tym kątem optymalizujemy witryny.

Wykorzystujemy szereg narzędzi wspierających pozycjonowanie m.in: SEMSTORM, Majestic, Searchmetrics, GSC.

Posiadamy kwalifikacje techniczne i doświadczenie za którym idą kompetencje w zakresie pozycjonowania.

Nasze analizy są precyzyjne i wieloaspektowe, a ewentualne rekomendacje zmian szczegółowe i konkretne.

W naszym zespole są także programiści, graficy, copywriterzy i administratorzy.

Posiadamy wiedzę na temat projektowania stron internetowych, dlatego możemy stworzyć nowe funkcjonalności.

Wśród naszych klientów są liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce i Europie.

Audyt SEO, to profesjonalna analiza strony internetowej. Przeprowadzamy go w oparciu o nasze wieloletnie doświadczenie i przy pomocy specjalistycznych narzędzi. Badamy wszystkie parametry, wpływające na pozycjonowanie strony. Jednocześnie sprawdzamy, jak wygląda sytuacja w branży, w której działasz.
Pozycjonowanie szerokie jest szczególnie efektywne w przypadku sklepów online czy serwisów z bardzo dużą ilością podstron i regularnie uaktualnianymi treściami. Przed rozpoczęciem działań przygotowujemy listę schematów fraz kluczowych, które są wyszukiwane przez użytkowników i na które serwis będzie pozycjonowany.
W celu precyzyjnego trafienia do wybranej grupy klientów i zainteresowania ich ofertą, konieczne jest efektywne pozycjonowanie serwisu i zdobycie wysokich miejsc w wyszukiwarkach internetowych. Sklepy internetowe, które często sprzedają te same produkty co inne ecommerce, często borykają się z problemem przebicia się nad konkurencję.
Bez unikalnej i wartościowej dla użytkowników treści skuteczne pozycjonowanie jest niemożliwe. W ramach usługi copywritingu SEO oferujemy tworzenie treści przeznaczonych do publikacji w serwisach zewnętrznych, przygotowanie treści na stronę www lub ich przeredagowanie z uwzględnieniem czynników SEO.
Właściciele stron internetowych chcąc wyświetlać się wyżej muszą również zadbać o wersję na telefony komórkowe i tablety. Kompleksowo dbamy o optymalizację witryny dla użytkowników tych urządzeń, przygotowujemy pełny audyt, tworzymy odpowiedni content, wybieramy celne frazy kluczowe i na nie pozycjonujemy witrynę.
Celem pozycjonowania lokalnego jest wypromowanie stron, które przedstawiają produkty lub świadczą usługi w okolicy, w której użytkownik obecnie się znajduje. W pierwszej kolejności naszej pracy poznajemy cele i wymagania klienta, a następnie przeprowadzamy audyt SEO, który daje nam wskazówki do dalszych działań.
Celem audytu SXO jest doprowadzenie do zwiększenia liczby konwersji. SXO jest taktyką e-marketingową mającą na celu przyciągnięciu klientów na stronę internetową poprzez pozycjonowanie, a następnie utrzymanie ich na stronie internetowej dzięki UX.
Pozycjonowanie filmów na YouTube ma na celu pokazanie się materiału, na jak najwyższej pozycji w YouTube. Wyszukiwanie na YouTube działa na podobnej zasadzie, jak w Google. Opiera się na algorytmach, w których brane są pod uwagę zarówno frazy kluczowe wpisywane przez użytkowników, jak i ich zaangażowanie.
Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.