Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne strony jest jednym ze skuteczniejszych sposobów na promocję biznesu w regionie. Zwiększa ruch na stronie i powoduje, że użytkownicy dzięki informacjom w Google, szybko znajdują siedzibę firmy.

Pozycjonowanie lokalne przynosi korzyści firmom świadczącym usługi i sprzedającym swoje produkty w regionie oraz ich klientom. Jeśli prowadzisz stacjonarny biznes, chcesz dotrzeć do nowych klientów i wyróżnić się na lokalnym rynku, to nasza oferta pozycjonowania lokalnego jest właśnie dla Ciebie.

Mirosław Dubaj
Mirosław Dubaj
Account Manager
  • tel. 796 065 107
Napisz do mnie

Pozycjonowanie lokalne

Celem pozycjonowania lokalnego jest pojawienie się strony internetowej w wynikach wyszukiwania i Mapach Google odpowiadającym frazom zawierającym nazwę regionu lub miasta. które odpowiadają frazom kluczowym zawierającym nazwę regionu, miasta czy dzielnicy. Dla firm o zasięgu regionalnym widoczność lokalna jest kluczowym czynnikiem oddziałującym na sprzedaż, rozpoznawalność i pozycję w branży.

Jednym z głównych elementów wpływających na wynik wyszukiwania jest geolokalizacja. Google na podstawie dostępu do danych o lokalizacji jest w stanie rozpoznać miejsce użytkownika i na tej podstawie skonstruować lokalne wyniki wyszukiwania. Algorytm pozwala uzyskać informacje o tym, czy wpisana przez użytkownika fraza ma charakter regionalny oraz wskazuje miejsce, z którego użytkownik wyszukuje frazy.

Pozycjonowanie lokalne firmy – zalety

SEO regionalne sprawdzi się w przypadku firm, których zasięg obejmuje miasto lub region. Są to firmy usługowe lub sprzedające produkty lokalnie, np.: mechanik samochodowy, fryzjer, restauracja, gabinet kosmetyczny, sklep. 

Oto dlaczego warto zadbać o lokalny biznes przy pomocy pozycjonowania:

  • Długotrwały efekt – SEO lokalne pozwala na utrzymanie wysokich pozycji w zapytaniach lokalnych Google.
  • Dopasowanie fraz kluczowych do miejsca – regionalne pozycjonowanie zwiększa prawdopodobieństwo pozyskania klienta.
  • Konwersja bez ponoszenia sporych wydatków  – koszty pozycjonowania regionalnego są niższe, niż pozycjonowania na frazy ogólne.
  • Większa sprzedaż – pozycjonowanie lokalne dla firm powoduje większy ruch na stronie, wzrasta liczba odsłon a wraz z nią pojawiają się nowi klienci i transakcje. 
  • Zwiększenie świadomości marki – pozycjonowanie lokalne w Google buduje nie tylko widoczność w wynikach wyszukiwania, ale rozpoznawalność na rynku.
  • Dane firmy w Google – wizytówka w usłudze Google Moja Firma zawiera informacje, które pozwolą szybko zlokalizować firmę i skontaktować się z nią (nazwa firmy, adres firmy, godziny otwarcia, numer telefonu), co jest kluczowe dla sprzedaży. 
  • Niski współczynnik odrzuceń – lokalne pozycjonowanie przyciąga wartościowy ruch, a takim jest aktywność użytkowników, którzy chcą skorzystać z usług i nie trafili na stronę przez przypadek.
  • Zwiększenie widoczności w Internecie – użytkownicy poszukujący konkretnych usług na terenie swojego regionu, zobaczą stronę firmy w mapach Google.
  • Rozwój biznesu – pozyskiwanie nowych klientów lokalnie pozwoli firmie rozrastać się do poziomu krajowego lub globalnego – to Ty decydujesz, jakie granice będzie miał biznes, którym zarządzasz. 
  • Informacje zwrotne od klientów – wizytówka Google Moja Firma pozwala zamieszczać użytkownikom opinie o firmie i oceny.
  • Reklama regionalna strony – uwzględnienie wyników wyszukiwania w działaniach marketingowych firmy jest jedną ze skutecznych form promocji lokalnej.
     
Zapytaj o ofertę na pozycjonowanie
swojej strony internetowej!

Pozycjonowanie lokalne w Polsce

Zdajemy sobie sprawę ze skuteczności tego typu pozycjonowania. Zawsze, kiedy widzimy u danego klienta możliwość wykorzystania zalet, jakie daje widoczność w lokalnych wynikach  proponujemy konkretne rozwiązania. Nie zamykamy się przy tym na jeden region lub miasto. Wiemy bowiem, że pozycjonowanie regionalnych firm nie jest zarezerwowane jedynie dla dużych miast. 

Prowadzimy lokalne SEO w takich miastach, jak m.in.:

Jak pracujemy?

W biznesie typowo lokalnym, marketing regionalny powinien stanowić priorytet. Zwłaszcza w czasach rozwoju urządzeń mobilnych, kiedy to użytkownicy o wiele częściej wyszukują firm, znajdujących się możliwie jak najbliżej nich. 

Case study

Dotarcie poprzez pozycjonowanie w Google do jak największej ilości turystów, planujących odwiedzić Zakopane.

Sprawdź! 

Współpracę rozpoczynamy od poznania usług i produktów klienta, wymagań i celów oraz ustalenia regionu działania, a następnie przygotowania planu i określanie czasu obowiązywania usługi. Wraz z klientem wybieramy frazy kluczowe, bez których lokalne wyniki wyszukiwania nie wskażą użytkownikowi firmy. Słowa kluczowe monitorujemy, w razie potrzeby wykluczamy i dodajemy słowa o większej skuteczności. Lokalne SEO jest dla nas procesem, a więc nie poprzestajemy na założeniach. Stale analizujemy działania, by móc je usprawniać. 

Przeprowadzamy również audyt SEO strony, którego wynikiem jest raport z opisem wytycznych zmian. Wiemy, jak sprawić, by strona zyskała przychylność robotów Google, ale pamiętamy również o prawidłowych zasadach UX. Kolejnym krokiem jest dokładna analiza linków prowadzących do witryny oraz opracowanie i wdrożenie strategii pozyskania wartościowych odnośników lokalnych.

Zadbamy również o strukturę linków wewnętrznych i optymalizację strony. Wyniki wyszukiwania związane są z zawartością strony, dlatego konieczne jest umieszczenie na stronie wysokiej jakości contentu wraz z frazami lokalnymi. Możesz skorzystać z jednej z naszych usług, jaką jest copywriting SEO.

Przygotujemy dla Ciebie treści zgodne ze standardami SEO, merytoryczne, dostosowane do grupy docelowej. Założymy również dla Twojej firmy wizytówkę w Google Moja Firma. Narzędzie to umożliwia zarządzanie informacjami o firmie w wynikach wyszukiwania Google, mapach Google i innych usługach. 

Jaka jest cena pozycjonowania lokalnego? 

W Ideo Force cena jest przedmiotem indywidualnych ustaleń. A na te z kolei oddziałują czynniki bezpośrednio związane z witryną (np. typ i rozmiar strony, historia prac SEO lub jej brak) i oddziałujące na nią (rodzaj branży, pozycja firmy na rynku). Cenę warunkują również frazy kluczowe wraz z poziomem ich konkurencyjności i cele, jakie stawia przed nami klient (np. czas znalezienia się strony www w TOP10) oraz narzędzia, usługi towarzyszące SEO (przygotowanie i optymalizacja treści na stronie, wsparcie graficzne, programistyczne), czas trwania umowy o współpracy i częstotliwość raportowania. 

Efekty naszych prac

Pracujemy zarówno dla firm z rozbudowanymi serwisami internetowymi, jak i marek zarządzających mniejszymi witrynami. Na naszym koncie jest wiele sukcesów związanych z osiąganiem wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Dotyczą one fraz ogólnych i wyrażeń z długiego ogona oraz słów kluczowych wykorzystywanych przy pozycjonowaniu lokalnym. 

Efekty naszych prac przedstawia poniższy print screen z systemu Google Analytics. Dla jednego z naszych klientów z branży medycznej prowadzimy pozycjonowanie na frazy związane z konkretnymi lokalizacjami. Poniżej prezentujemy wycinek fraz, na które serwis posiada wejścia z wyników organicznych Google.

efekty pozycjonowania lokalnego

Zapytaj o ofertę
 

Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Klienci o nas

Dlaczego my?

Finalnym efektem naszej pracy ma być zwiększenie sprzedaży, w związku z tym bierzemy pod uwagę historię witryny, jej obecny charakter i planowany kierunek rozwoju firmy.

Nasi klienci współpracują z indywidualnym opiekunem, który łączy rolę kierownika projektu oraz doradcy marketingowego.

Wykorzystujemy przyjazne techniki pozycjonowania (white hat SEO) i pod tym kątem optymalizujemy witryny.

Wykorzystujemy szereg narzędzi wspierających pozycjonowanie m.in: SEMSTORM, Majestic, Searchmetrics, GSC.

Posiadamy kwalifikacje techniczne i doświadczenie za którym idą kompetencje w zakresie pozycjonowania.

Nasze analizy są precyzyjne i wieloaspektowe, a ewentualne rekomendacje zmian szczegółowe i konkretne.

W naszym zespole są także programiści, graficy, copywriterzy i administratorzy.

Posiadamy wiedzę na temat projektowania stron internetowych, dlatego możemy stworzyć nowe funkcjonalności.

Wśród naszych klientów są liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce i Europie.