Instagram Ads

Każdego miesiąca z aplikacji Instagram korzysta ponad miliard użytkowników. Większość z nich używa Instagrama do odkrywania nowych produktów. Dzięki aktywności na Instagramie możesz sprzedawać, a poprzez zdjęcia i filmy kreować wizerunek swojej marki.

Instagram jest drugim po Facebooku najpopularniejszym serwisem społecznościowym w Polsce. Platforma wyróżnia się rozbudowanymi mechanizmami demograficznego i behawioralnego targetowania reklam. Poprowadzimy dla Ciebie kampanie, których cel będzie zgodny z Twoimi potrzebami wizerunkowymi, sprzedażowymi czy związanymi z zasięgiem.

Renata Grodzka
Renata Grodzka
Key Account Manager
  • tel. 601 240 168
Napisz do mnie

Instagram Ads

Instagram Ads jest uniwersalnym narzędziem umożliwiającym reklamowanie się na Instagramie. System reklamowy (podobnie, jak narzędzie Facebook Ads), daje zaawansowane opcje targetowania reklamy, w tym targetowania automatycznego. Dzięki temu dotrzesz z reklamą do wybranych użytkowników.

Promocję firmy możemy kierować na podstawie lokalizacji użytkowników, danych demograficznych (np. wiek i płeć), dotychczasowych zainteresowań w aplikacji i zachowań (również na innych kanałach społecznościowych takich, jak Facebook). Menadżer reklamy w Instagram ma również funkcję tworzenia niestandardowych grup odbiorców (np. na podstawie adresu e-mail) lub grup osób podobnych do klientów firmy. Instagram dysponuje również szeregiem unikalnych formatów i narzędzi do publikowania reklam oraz badania ich skuteczności. 

Cele kampanii w Instagram Ads

Reklama firmy na Instagramie pozwala realizować cele biznesowe w ramach trzech segmentów, jaki są rozpoznawalność, rozważanie zakupu i konwersja. 

Wśród bardziej szczegółowych celów możemy wymienić wyświetlenie filmu, przejście do strony z ofertą, zwiększenie liczby pobrań aplikacji mobilnej lub aktywności. Połączenie reklam z organicznym prowadzeniem konta na Instagramie doskonale realizuje cele zasięgowe i przyczynia się do budowania silnej marki.

Ważnym elementem reklamy na Instagramie jest możliwość wchodzenia z nią w interakcję, co podnosi wiarygodność reklamowanego podmiotu (tzw. „social proof”). 

Korzystanie z konta firmowego, dzięki któremu możemy reklamować produkty i usługi, pozwala w pełni realizować cele biznesowe.

  • Dotarcie do konkretnej grupy odbiorców – to marka wybiera użytkowników, którzy zobaczą reklamę, kierując przekaz zgodny z potrzebami osób korzystających z Instagrama. 
  • Sposób na “ślepotę banerową” – internauci odruchowo ignorują elementy wizualne, jednak na Instagramie skupieni są na treściach graficznych, co umożliwia przyciągnięcie ich uwagi na wizualnym przekazie reklamowym w dużo wyższym stopniu, niż w przypadku innych kanałów typu display.
  • Budowanie zasięgu – emisja reklam na Instagramie w ramach marketingu efektywnościowego powoduje przyrost osób obserwujących profil firmy, co zwiększa zasięg organiczny postów publikowanych na koncie reklamodawcy.
  • Rozpoznawalność – zwiększenie popularności zarówno firmy, jak i oferowanych przez nią produktów, w tym aplikacji. Budowanie rozpoznawalności może odbywać się na poziomie lokalnym lub krajowym.
     
Zapytaj o ofertę na reklamę na Instagramie!

Formaty reklam na Instagramie

Instagram pozwala na reklamowanie się przy użyciu kilku formatów. To, jak ostatecznie reklama będzie wyglądała, zależy od wybranego formatu i umiejscowienia. Reklama może pojawić się w sekcji Eksploruj oraz w Aktualnościach i relacjach użytkowników, tuż obok zdjęć i filmów udostępnionych przez znajomych. Menadżer reklam pozwala na wyświetlenie podglądu każdej reklamy, a więc jeszcze przed uruchomieniem kampanii możesz sprawdzić, czy przekaz jest spójny z wizerunkiem firmy na profilu. 

Formaty reklamy na Instagramie:

  • Obraz – reklamę możemy zaprezentować jako pojedynczy obraz w jednym z trzech formatów: kwadratowym, poziomym lub pionowym.
  • Film – wideo może mieć maksymalnie 60 sekund i przybrać format kwadratowy lub poziomy  w kilku proporcjach (z wyjątkiem wideo na Stories).
  • Reklamy karuzelowe – przekaz reklamowy pojawia się w aktualnościach lub relacjach i ma format kwadratowy, lub pionowy.
  • Instagram Stories – powstaje przy wykorzystaniu dowolnego wymiaru zdjęć lub filmu o długości 120 sekund, a format obsługuje multimedia używane w innych miejscach. 

formaty reklam na instagrmie

Zalety reklamy na Instagramie

Reklama dla firm na Instagramie jest jedną z bardziej opłacalnych form promocji w social media. Oto główne zalety narzędzia Instagram Ads:

  • Niski koszt – płatne kampanie Instagram oferuje już przy niewielkich wydatkach, a koszt kliknięcia możliwy jest już od kilkunastu groszy.
  • Pełna kontrola nad budżetem – budżet określany jest przed uruchomieniem kampanii, a więc to reklamodawca decyduje, ile chce zapłacić np. za posty sponsorowane.
  • Opłata za efekt – podobnie jak w przypadku innych kanałów pozyskiwania ruchu z nastawieniem na maksymalną konwersję, Instagram Ads może być rozliczany w modelu CPC.
  • Precyzyjne targetowanie – Instagram Ads udostępnia mechanizm targetowania reklam (np. na podstawie wykorzystywanego urządzenia i języka) oraz korzystanie z list remarketingowych i grup podobnych odbiorców.
  • Szeroki wybór formatów reklam – Instagram daje do dyspozycji szereg kreatywnych formatów, np. reklama w Instagram Stories, reklama w formie zdjęć, wideo, kolekcji czy w sekcji Eksploruj.
  • Wygodna obsługa – zarządzanie kampanią z dowolnego urządzenia, dostęp do konfiguracji, edycji i wyników kampanii. Obsługa odbywa się w ten sam sposób, co działania reklamowe na Facebooku. 
     

Obsługa Instagram Ads

Obecnie marki nie muszę wiedzieć jak zrobić reklamę na Instagramie. Zarządzaniem kampanią reklamową w mediach społecznościowych zajmują się agencje specjalizujące się w reklamie internetowej. Narzędzia takie jak Instagram Ads czy Facebook Ads wymagają nie tylko aktualnej wiedzy o ich funkcjonowaniu, ale także umiejętności analitycznych. Co więcej, nasza agencja oferuje nie tylko przygotowanie i wdrożenie reklamy, ale także kompleksową obsługę profilu, w tym projektowanie treści i kontakt z obserwatorami.

Współpracę w zakresie prowadzenia kampanii reklamowych na Instagramie rozpoczynamy od szczegółowego określenia celów i przedmiotu kampanii. Kolejny etap to ocena i ewentualne skorygowanie treści oraz ustawień profilu na Instagramie. W razie potrzeby zakładamy konto firmowe lub przekształcamy profil w konto profesjonalne. Następnie zajmujemy się konfiguracją narzędzi do pomiaru wyników prowadzonej kampanii na podstawie wybranych wcześniej wskaźników. 

Trzeci etap to planowanie budżetu i czasu kampanii – na tej podstawie przygotowujemy harmonogram, a po analizie potrzeb marki określamy grupy docelowe. Ostatnim krokiem przed uruchomieniem promocji, jest zaprojektowanie kreacji, określenie częstotliwości ich zmiany i sposobu testowania skuteczności każdej z nich. Ważnym elementem realizacji kampanii reklamowej na Instagramie jest ustalenie formy i sposobu raportowania wyników działań promocyjnych.

Efektywność kampanii reklamowej w Instagram Ads zależy przede wszystkim od właściwej realizacji. Jednak spore znaczenie ma witryna lub aplikacja, która często jest miejscem docelowej konwersji. W kampaniach, w których celem jest działanie użytkownika na stronie internetowej lub w aplikacji, użyteczność i poprawność działania serwisu stanowi obiekt naszych analiz. W tej sytuacji optymalizacja prowadzonych działań reklamowych obejmuje nie tylko same kreacje, sposób targetowania, stawki i budżet, ale również elementy i funkcjonalności strony internetowej/aplikacji. 

Nie musisz zastanawiać się, jak zdobyć followersów na Instagramie, ani wiedzieć, jak zrobić post reklamowy na Instagramie. Nasi specjaliści od reklamy i social media, zajmą się tym. Zaprezentujemy przykłady reklamy na Instagramie, aby przedstawić możliwości, jakie daje narzędzie Instagram Ads.

Cena reklamy na Instagramie uzależniona jest od szeregu czynników, ale możliwe jest generowanie wartościowych kliknięć użytkowników już od kilkunastu groszy. Koszt promocji na Instagramie jest rozliczany w modelu CPM, czyli reklamodawca płaci po wyświetleniu reklamy. Wydatki pochodzą z ogólnego budżetu na reklamę, który podczas kampanii nie zostaje przekroczony.

Klienci o nas

Dlaczego my?

Dlaczego_warto_z_nami_wspolpracowac_ideo_force

Wykorzystujemy wiele serwisów społecznościowych do prowadzenia zróżnicowanych reklam.

Dobieramy odpowiednią strategię promocji w oparciu o konkretne cele biznesowe klienta.

Nasi klienci współpracują z indywidualnym opiekunem, który łączy rolę kierownika projekt oraz doradcy marketingowego.

Nasze kompetencje potwierdzone są certyfikatami: Google Partner i Meta Business Partners.

Dostosowujemy się do modelu i stylu komunikacji klienta (np. ticketowanie w Redminie, Asana).

Posiadamy wiedzę na temat projektowania stron internetowych, dlatego możemy stworzyć nowe funkcjonalności.

Opracowujemy reklamy w zgodzie ze standardem dowolnego medium społecznościowego.

Wśród naszych klientów są liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce i Europie.

Z naszą pomocą zbudujesz stałą grupę odbiorców, zrealizujesz skuteczny remarketing, pozyskasz klientów.

W ramach reklam na Facebooku oferujemy kompleksową obsługę kampanii. Zarządzamy kampanią, monitorujemy, mierzymy jej skuteczność, konfigurujemy Pixel Facebooka.
Obsługujemy kampanie na Instagramie, wykorzystując przy tym pełny potencjał narzędzia Instagram Ads. Założymy konto (lub przekształcimy je w profesjonalne), skonfigurujemy narzędzia, zaplanujemy czas kampanii i budżet.
LinkedIn Ads umożliwia precyzyjne targetowanie reklamy na podstawie danych takich, jak stanowisko i funkcja pełniona w organizacji, zakres działalności firmy, wykształcenie czy obecność użytkownika w grupach serwisu.
W Pinterest Ads Manager mamy do dyspozycji promowane piny w formie grafiki, filmu, piny karuzelowe oraz piny promujące aplikacje. Wybierzemy odpowiedni format i przygotujemy kreację pozwalającą zrealizować cele.
Poprzez Snapchat Ads promujemy markę w jednej z popularniejszych aplikacji opartej na przekazie wizualnym. Wybieramy cel adekwatny do Twoich potrzeb, jak na przykład ruch w witrynie, kontakt użytkowników z firmą czy budowanie świadomości marki.
Nasi specjaliści określą cel kampanii i dopasują reklamę do grupy docelowej – z Twitter Ads można precyzyjnie targetować reklamę – oraz skierują przekaz na podstawie słów kluczowych.
Kampanie reklamowe wygenerują ruch na Twojej stronie, liczbę pobranych aplikacji, przyciągają konwertujących użytkowników (np. zostawiających dane kontaktowe).
Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.