Twitter Ads

 W Polsce z Twittera korzysta ponad 6 milionów użytkowników.

Twitter w Polsce jest jednym z popularniejszym serwisów społecznościowych w Polsce. Udział w rynku platform social media na początku 2020 r. wyniósł 6,12%. To ważna informacja dla firm, które prowadzą kampanie reklamowe na Twitterze.

Paweł Korniak
Paweł Korniak
Business Development Manager
  • tel. 601 467 351
Napisz do mnie

Twitter Ads

Twitter to serwis społecznościowy, którego podstawą jest publikowanie przez użytkowników krótkich wpisów tekstowych (maksymalnie 140 znaków) wraz z hashtagami, udostępnianie postów innych (retweet) i komentowanie. Twitter oferuje dużo krótsze wpisy, mniej przekazu graficznego, zawężenie tematyki. O ile z Facebooka korzystają wszyscy, to Twitter jest już serwisem preferowanym przez wykształcone osoby, zamieszkujące średnie i duże miasta, zwłaszcza w przedziale wiekowym 25-34. 

Twitter Ads sprawdzi się w niektórych branżach. Zapewne masz wątpliwości czy Twitter to odpowiednie miejsce do promowania marki. Owszem, na Twitterze treści publikują przede wszystkim politycy, dziennikarze i celebryci. Jednak pośród nich jest miejsce dla marek, o czym świadczą sukcesy firm z branży e-commerce (np. Empik) czy marek oferujących elektronikę (np. Samsung Polska).

Reklama na Twitterze

Efektywne wykorzystanie systemu reklamowego Twittera zależy przede wszystkim od trafnego wyboru grupy docelowej i wykorzystania szerokiego wachlarza możliwości, jakie dostarcza sama platforma. Kolejne dwa składniki sukcesu kampanii Ads na Twitterze to umiejętne zarządzanie budżetem oraz kreacji reklamowych adekwatnych do upodobań odbiorców. 

Twitter Ads umożliwia realizowanie kampanii efektywnościowych (nastawionych na sprzedaż) generowanie leadów, prowadzenie kampanii zasięgowych i angażujących. Umiejętne połączenie unikalnych sposobów targetowania reklam na Twitterze ze stosunkowo niskim kosztem za kliknięcie zaskoczy Cię efektami. Jak zareklamować się na Twitterze? Z pomocą przychodzi wiele formatów dostępnych w narzędziu Twitter Ads. 

Zapytaj o ofertę na kampanie w Twitter Ads!

Rodzaje reklamy firmy na Twitterze

Rodzaje reklam na Twitterze:

  • Tweet – w tym formacie możemy promować tekst, obraz, GIF, ankietę i konto. Tweety oznaczone są, jako “promowane”, ale traktowane, jako organiczne, a więc użytkownicy mogą je przesyłać dalej i odpowiadać na nie.
  • Wideo – reklama obejmuje film, wideo typu In-Stream (reklama wyświetlana przed filmem), In-Stream Sponsorship, format First View (jednodniowy pakiet reklam) i Promated Live Video (transmisja na żywo z interakcją użytkowników w czasie rzeczywistym). Automatycznie odtwarzane wideo przyciąga uwagę. 
  • Karta – format, dzięki któremu wypromujemy kartę strony internetowej i  aplikacji, bezpośrednią kartę wiadomości Image Direct lub wideo Direct (np. promowanie chatbota), kartę rozmowy oraz przygotujemy reklamę typu Tweet to Unlock (rodzaj karty konwersacji). Użytkownik zostaje skierowany do strony docelowej, którą może być miejsce pobrania aplikacji.
  • Marka – reklama przybiera formę markowego emoji, przypomnienia o marce oraz pozwalaja na promowanie: zbioru tweetów promujących chwilę (Promoted Moments), trendów, jako najpopularniejszego tematu na Twitterze przez 24h (Promoted Trend) i wideo w zakładce Eksploruj (Promoted Trend Spotlight).Ten typ reklamy znacząco zwiększa świadomość marki. 

reklama na twitterze

Zalety Twitter Ads

  • Targetowanie – Twitter Ads udostępnia szereg parametrów (język, płeć, zainteresowania, obserwujący, słowa kluczowe, urządzenia, odbiorcy, lokalizacja) pozwalających na precyzyjne kierowanie reklamy, a więc zwiększenie skuteczności dzięki dotarciu do właściwych osób.
  • Niski koszt – reklama Twitter cechuje się jednym z najniższych stawek CPC wśród znaczących źródeł ruchu. Czy opłaca się reklama na Twitterze? Jak najbardziej!
  • Jeden typ konta – na Twitterze nie ma podziału na konta firmowe i prywatne. Powoduje to, że uruchamianie reklam jest szybkie i nie wymaga dużego nakładu pracy podczas przygotowania profilu.
  • Opłata za efekt – jak przystało na typowo efektywnościowe źródło ruchu, Twitter oferuje reklamodawcom rozliczanie za efekt (instalacja aplikacji, polubienie profilu, kliknięcie w reklamę).
  • Kierowanie na słowa kluczowe – Twitter Ads pozwala  kierować reklamy do osób używających w swoich wypowiedziach konkretnych wyrazów lub hashtagów, co gwarantuje dotarcie do osób zainteresowanych wybranym zagadnieniem.
  • Niszowa platforma reklamowa – pomimo dużego zasięgu serwisu i wielomilionowej społeczności, Twitter nie jest główną platformą reklamową dla firm. Stanowi obszar działania, na którym można zaistnieć i zdobyć przewagę nad konkurencją, dopełniając tym samym komunikację marketingową na innych kanałach social media.
     

Obsługa reklam Twitter Ads

Pierwszym krokiem w przypadku reklamy na Twitter (tak, jak ma to miejsce podczas każdego projektu w zakresie performance marketingu), jest precyzyjne ustalenie z klientem celów i podmiotu kampanii oraz zapewnienie narzędzi pomiaru efektywności na podstawie wybranych wcześniej wskaźników. 

Po określeniu planowanego budżetu i wyznaczeniu czasu uruchomienia  kampanii, przygotowujemy harmonogram, także określamy grupy docelowe. Ostatni etapem jest przygotowanie kreacji na podstawie wybranego formatu oraz określenie częstotliwości ich zmiany i sposobu testowania skuteczności każdej z nich. Istotną częścią planowania kampanii, jest doprecyzowanie formy i sposobu raportowania efektów działań promocyjnych.

Efektywność kampanii Twitter Ads zależy przede wszystkim od realizacji, ale równie duże znaczenie ma sama witryna lub aplikacja, która jest miejscem docelowym konwersji. W przypadku kampanii, których wynikiem jest konwersja na stronie internetowej lub w aplikacji, użyteczność i poprawność ich działania jest obiektem naszych analiz. Dążąc do maksymalizacji efektywności kampanii przekazujemy klientowi sugestie, które poprawiają współczynnik konwersji.

Dlaczego my?

  • Już kilkanaście lat rozwijamy biznesy naszych klientów w Internecie.
  • Zrealizowaliśmy ponad 1000 projektów e-marketingowych, w tym dla branży e-commerce. 
  • Nasze działania generują rocznie setki milionów złotych zysków dla naszych klientów – skupiamy się przede wszystkim na korzyściach klienta wyrażonych w złotówkach.
  • Wykorzystujemy tylko skuteczne narzędzia i opcjonalności, stale szkoląc się z najnowszych technik pracy.
  • Specjalizujemy się w przygotowaniu i obsłudze kampanii reklamowych w social media przy wykorzystaniu systemów reklamowych (np. Twitter Ads, Facebook Ads, Pinterest Ads).
  • Z pomocą odpowiednich narzędzi stale analizujemy postępy uruchomionej kampanii reklamowej.
  • Zatrudniamy wykwalifikowanych programistów i webdeweloperów (HTML, PHP, SMARTY, React, JavaScript, ASP .NET, Python), grafików oraz administratorów serwerowych, którzy stale czuwają nad przebiegiem projektów.
  • Każdy klient i projekt jest traktowany indywidualnie, a dzięki przypisanemu opiekunowi, który jest kierownikiem projektu komunikacja podczas współpracy przebiega sprawnie.
  • Wśród naszych klientów są najbardziej wymagający liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce i Europie, np.: Wolters Kluwer, iParts, KIR, Melvit, Wapteka, Cobi, Szynaka Meble, Pratt & Whitney. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →
     
Zapytaj o ofertę
 

 

Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.