Podsumowanie działań Ideo Force w 2021

Rok 2021 szczęśliwie dobiegł końca. Pomimo iż pandemia w minionym roku nadal dawała się we znaki w wielu aspektach życia, dla Ideo Force rok 2021 był czasem rozwoju i sukcesów.
5 stycznia 2022

Pandemia w sposób zdecydowany przyśpieszyła transformację cyfrową w całym kraju, we wszystkich dziedzinach naszego życia, we wszystkich gałęziach gospodarki, szczególnie w branży e-commerce. Rok 2021 był czasem, w którym mieliśmy okazję w pełni oswoić się z pandemiczną rzeczywistością i ewolucją transformacji cyfrowej.

Dla Ideo Force rok 2021 był kolejnym dobrym rokiem. Sukcesy naszych Klientów, zrealizowane kolejne ciekawe projekty, osiągnięte ambitne cele, konferencje, szkolenia, wykłady, nagrody, wyróżnienia…
Zobacz, co działo się w 2021 roku w Ideo Force!

STYCZEŃ

Rok 2021 rozpoczęliśmy pełni nowej energii i chęci do działania!

Kolejny raz Ideo Force zostało umieszczone na Mapie Podmiotów Internetowych IAB Polska 2020/2021 w kategorii agencja e-commerce!

Mapa Podmiotów Internetowych to kompendium wiedzy na temat podmiotów działających w polskiej branży digital. Grupuje firmy, ułatwiając kontakt między usługodawcami, a usługobiorcami.

Początek roku zawsze budzi ciekawość na temat tego, co przyniosą jego kolejne miesiące. SEMSTORM zaprosił naszego dyrektora zarządzającego, Wojciecha Szymańskiego do wypowiedzi na temat działań marketingowych, które warto zrealizować w 2021 roku. Swoimi opiniami podzielili się także inni uczestnicy konferencji Online Marketing Day. Przemyślenia ekspertów to zawsze cenne wskazówki dla osób związanych z branżą digital marketingu.

Wojciech dla SEMSTORM wypowiedział się również na temat „Trendy SEO 2021” w kontekście budowania widoczności serwisu w wyszukiwarce.

LUTY

Luty rozpoczęliśmy premierą e-booka, który powstał we współpracy Katarzyny Ambrożewicz z SEMSTRORM i Mateusza Szteligi z Ideo Force. E-book „Wszystko, co powinien wiedzieć dyrektor marketingu o SEMSTORM” omawia najważniejsze funkcjonalności i pokazuje, że SEMSTORM to narzędzie, które usprawni pracę każdego Dyrektora Marketingu.

Luty to miesiąc obfitujący także w publikacje zewnętrzne. Nasz dyrektor zarządzający, Wojciech Szymański podzielił się swoją wiedzą na temat strategii e-marketingowej w artykule dla magazynu Tygrysy Biznesu. Zdradził nie tylko powody, przez które strategia e-marketingowa jest podstawą sukcesu w internecie, ale także przeprowadził czytelnika przez najważniejsze części budowania własnej strategii.

MARZEC

Marzec rozpoczął się udziałem Wojciecha Szymańskiego w Tygodniu z Performance Marketingiem organizowanym przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. Cykl warsztatów online dotyczył poszczególnych składowych marketingu efektywnościowego. Podczas webinaru „Łaska pańska na pstrym koniu jeździ – czyli o przychylności i nieprzychylności Google” Wojciech omawiał przykłady przychylności oraz nieprzychylności Google, przeanalizował kwestię dywersyfikacji kanałów ruchu, a także wskazał, jak unikać negatywnych skutków kolejnych update’ów algorytmu Google.

Ogromy sukces Ideo Force! Niezwykłym wyróżnieniem było znalezienie się na shortlist jednego z najbardziej prestiżowych konkursów branży SEO / SEM – European Search Awards 2021, w kategorii Najlepsza Lokalna Kampania SEO. Międzynarodowe jury dostrzegło kampanię „Uchwyć chwilę - zobacz Tatry”, przygotowaną przez zespół naszych ekspertów, dla naszego Klienta OtoTatry.pl.

W Ideo Force lubimy dzielić się wiedzą. Nasz Creative and Content Manager, Paweł Szczyrek spotkał się z pracownikami Portu Lotniczego Rzeszów Jasionka, aby podzielić się z nimi wiedzą na temat możliwości jakie dają Google Ads i Facebook Ads w kontekście promowania połączeń lotniczych w Internecie.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi zaprosiło Wojciecha Szymańskiego do udziału w webinarium „Info Day – unijna polityka promocyjna 2021”. 16 marca podczas swojego wystąpienia Wojciech opowiedział o nowych trendach w digital marketingu.

Miesiąc zakończyliśmy miłą wiadomością – w rankingu „Najwięcej fraz w TOP10 wg Senuto”, przygotowanym przez agencję Widoczni, Ideo Force znalazło się na 4. miejscu wśród 33 agencji!

KWIECIEŃ

W kwietniu Paweł Kotowicz, nasz Key Account Manager w artykule dla portalu dlahandlu.pl opowiedział, jak przygotować biznes do sprzedaży przez marketplace. Trwająca pandemia w sposób widoczny wpłynęła na wzrost popularności zakupów internetowych. Wiele firm dotychczas działających w kanale offline zdecydowało się na rozszerzenie sprzedaży o kanał online. W artykule Paweł opowiedział, jakie kroki należy wykonać przed wprowadzeniem swojej oferty na marketplace.

Po raz kolejny znaleźliśmy się w rankingu przygotowanym przez agencję Widoczni. Tym razem znaleźliśmy się na 5. miejscu wśród Top 28 agencji pod względem liczby opinii w Google. Wysokie miejsce w rankingu, na który wpływ mają nasi klienci napawa nas szczególną dumą. Dziękujemy wszystkim, którzy wystawili nam pozytywne rekomendacje.

Wojciech Szymański został prowadzącym zajęcia w Programie Szkoleniowym CIM dla profesjonalnych marketerów. Wojciech poprowadził moduł dotyczący Digital Optimisation, czyli optymalizacji strategii digitalowych i podnoszeniu efektywności konwersji. To była już 48. edycja wydarzenia, będącego jedynym w Polsce szkoleniem akredytowanym przez The Chartered Institute of Marketing.

Efekty ciężkiej pracy naszych ekspertów zobaczyliśmy, otwierając raport Senuto e-commerce w Polsce 2021. Wśród Top 500 sklepów z największą widocznością w Google, znalazło się aż 7 klientów Ideo Force! Prowadzenie sklepu internetowego to duże wyzwanie, ale kompleksowa praca ekspertów z wielu dziedzin przynosi widoczne efekty.

Wojciech Szymański został prelegentem podczas 7. edycji akcji edukacyjnej dla przedsiębiorców Go! e-Commerce organizowanej przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. W programie warsztatów „Jak skutecznie obstawiać touchpointy w grze o klienta” Wojciech mówił m.in. o kanałach, które generują największą sprzedaż, współczynniku konwersji, a wolumenie sprzedaży oraz przedstawił ciekawe case studies dotyczące pozyskiwania klienta.

Wojciech Szymański podzielił się także swoją wiedzą w temacie strategii SEO w artykule „Analiza content gap serwisu pod kątem sprzedażowym” dla Magazynu Online Marketing. Zdradził w nim, jak zwiększyć ruch i konwersję na stronach internetowych, a w szczególności na witrynach e-commerce.

Trendy w marketingu i e-commerce to coś, co powinni śledzić nie tylko marketerzy, ale również Ci, którzy korzystają z nich w prowadzeniu swojego biznesu. W Ideo Force dbamy o to, aby nasi Klienci mogli liczyć nie tylko na najlepszą obsługę ale również na wiedzę. W tym celu Wojciech Szymański spotkał się podczas video rozmowy z Klientami Ideo Force, wyjaśniając im na jakie trendy warto zwrócić uwagę prowadząc e-commerce.

MAJ

Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie to uczelnia, z którą łączy nas długa i owocna współpraca. W 2021 roku zostaliśmy partnerami biznesowymi nowego kierunku – Komunikacji Cyfrowej. Łączy on praktyczną wiedzę i umiejętności z zakresu komunikacji, nowoczesnych technologii i zarządzania. Studia kształcą między innymi przyszłych Specjalistów Social Media, Specjalistów ds. PR, Specjalistów e-commerce czy Project Managerów.

Jak budować e-sklep, aby był wysoko pozycjonowany w wyszukiwarkach? To pytanie nieustannie zadają sobie niemal wszyscy pracujący w branży e-commerce. Odpowiedział na nie nasz dyrektor zarządzający Wojciech Szymański. W artykule dla serwisu dlahandlu.pl, w przystępny sposób wyjaśniając reguły rządzące wyszukiwarkami i pozycjonowaniem.

W Ideo Force chętnie wspieramy wydarzenia, które mają charakter edukacyjny. Jeszcze chętniej kiedy tematyka wydarzenia jest związana z szeroko pojętym e-commerce! W maju zostaliśmy partnerem konferencji Social Media Social Business 2021, organizowanej przez SKN Marketingu Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Warsztat na temat Social Business Strategy poprowadził Paweł Szczyrek, Creative and Content Manager w Ideo Force.

CZERWIEC

Po raz drugi zostaliśmy partnerem i sponsorem konkursu Cyfrowe Rewolucje mBanku. Skierowany jest on do firm rozwijających się w branży e-commerce, które chcą uzyskać profesjonalną pomoc w trakcie swojej cyfrowej transformacji. W tegorocznej edycji nagrodziliśmy jednego z wyróżnionych audytem z zakresu e-marketingu. Od lat wspieramy innowacje technologiczne i cieszymy się z bycia częścią cyfrowej rewolucji.

LIPIEC

Początek lipca przyniósł nam niezwykłe wyróżnienie – uzyskaliśmy status Criteo Partners, czyli partnera Criteo, globalnej firmy technologicznej rozwijającej narzędzie retargetingu dynamicznego w e-commerce. Dzięki nawiązaniu współpracy otrzymaliśmy dostęp do specjalistycznych szkoleń, certyfikatów i wsparcia ekspertów. Pozwoliło nam to na poszerzanie wiedzy i dalszy rozwój, co zwiększyło efektywność prowadzonych kampanii na rzecz naszych Klientów.

Ideo Force patronem, a Wojciech Szymański opiekunem merytorycznym studiów podyplomowych e-Marketing w Uczelni Techniczno-Handlowej im. H. Chodkowskiej w Warszawie.

Wojciech Szymański na zaproszenie Uczelni Techniczno-Handlowej im. H. Chodkowskiej w Warszawie poprowadził spotkanie ze studentami pt. „Sztuczna inteligencja, automatyzacja i precyzyjne targetowanie – czyli dzisiejszy e-marketing”. Wykład miał za zadanie przybliżyć studentom tajniki technologii wykorzystywanych w nowoczesnym marketingu.

Ideo Force w raporcie Content Marketing interaktywnie.com! Na potrzeby raportu Wojciech Szymański wraz z Pawłem Szczyrkiem napisali rozdział dotyczący strategii content marketingu, a także opowiedzieli jak content może wspierać sprzedaż.

SIERPIEŃ

Rok 2021 obfitował w aktualizacje algorytmu Google. O jednym z najważniejszych - Core Web Vitals na łamach Magazynu Online Marketing opowiedział Wojciech Szymański. W artykule pt. „Jak zoptymalizować sklep internetowy pod kątem Core Web Vitals” Wojciech omówił trzy najważniejsze wskaźniki, które będą brane pod uwagę przy ocenie CWV.

WRZESIEŃ

Ideo Force partnerem 7. edycji LinkedIn Local Rzeszów, która odbyła się 2 września w Hola Lola! W trakcie spotkania uczestnicy wysłuchali prelekcji dotyczących m.in. trendów i zmian na LinkedIn, work life balance w życiu przedsiębiorcy oraz ajurwedy jako medycynie przyszłości. Wydarzenie było biletowane, a cały dochód ze sprzedaży biletów tradycyjnie przeznaczyliśmy na zakup karmy dla psów ze schroniska Kundelek w Rzeszowie.

Podcasty to medium, które z roku na rok zyskuje na popularności. Wojciech Szymański w 21 odcinku questus marketing podcast rozmawiając z Agatą Mardosz-Grabowską mówił o trendach i wyzwaniach w e-commerce. Jako największe wyzwania branży e-commerce na 2022 rok wskazał m.in. sprzedawanie na żywo, dobre i złe boty i zatrudnianie specjalistów.

Kolejna edycja Konferencji Lunch z e-commerce za nami! 30 września 2021 roku odbyła się 4. edycja Konferencji, której tematem przewodnim była „Sprzedaż na ostrzu noża. Jak zwiększyć sprzedaż i wypromować e-commerce?”. Mury Uczelni Techniczno-Handlowej im. H. Chodkowskiej w Warszawie zgromadziły ponad 130 uczestników oraz 13 prelegentów, którzy rozmawiali m.in. o tym:

  • jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce,
  • jakie są najlepsze rozwiązania biznesowe w branży e-commerce,
  • jak poznawać swoich klientów i prowadzić z nimi skuteczny dialog,
  • jak usprawniać procesy sprzedażowe i obsługę klienta.

Uczestnicy mieli okazję wziąć udział zarówno w specjalistycznych wykładach jak i praktycznych warsztatach.

Wrzesień zakończyliśmy wspaniałą wiadomością. Ideo Force wraz z Zyzio&Zuzia, sklepem z odzieżą dziecięcą, który jest naszym Klientem, laureatem eCommerce Polska awards 2021!

Organizatorzy – Izba Gospodarki Elektronicznej – przyznając nam nagrodę w kategorii “Best adaptation to new digital reality” docenili sprawną adaptację w okresie pandemii i pokazanie, że w e-commerce jest miejsce dla nowych graczy.

PAŹDZIERNIK

W Rankingu Sklepów Internetowych 2021 przygotowanym przez Opineo, zostało wyróżnionych aż 4 naszych Klientów: Apetete.pl, iParts, SklepKawa.pl i Ucando.pl. Jest to niezwykle ważny ranking, gdyż wyróżnia e-sklepy, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy otrzymały najwięcej pozytywnych opinii konsumentów. Sukcesy naszych Klientów cieszą nas podwójnie i dodają dodatkowej motywacji do jeszcze cięższej pracy.

Kolejny sukces to wyróżnienie dla Ideo Force w prestiżowym konkursie Power of Content Marketing Awards 2021 organizowanym przez Stowarzyszenie Content Marketing Polska. Nagroda w kategorii specjalnej - Hub Contentowy - jest potwierdzeniem wysokiej jakości publikowanego przez nas contentu. Jury konkursu doceniło Ideo Force za działania profesjonalizujące branżę e-marketingową.

Dynamiczny rozwój branży e-commerce wymaga stałego śledzenia nowych trendów i narzędzi. We współpracy z Ideo rozpoczęliśmy badanie, którego celem jest określenie powszechności i skuteczności narzędzi poprawiających funkcjonowanie sklepów internetowych. Skierowane do przedstawicieli rynku e-commerce badanie uzyskało patronat Izby Gospodarki Elektronicznej oraz IAB Polska.

Po dwuletniej przerwie spowodowanej pandemią, ponownie w formie stacjonarnej odbyło się jedno z największych wydarzeń branży SEO – Festiwal SEO 2021 Katowice. Wzięli w nim udział specjaliści z Ideo Force, którzy poznali różne taktyki przydatne w pozycjonowaniu oraz wysłuchali wielu interesujących prelekcji.

Wojciech Szymański mentorem w II edycji programu Mazovian Startup! Celem programu jest wspieranie innowacyjnych, społecznie odpowiedzialnych startupów w rozwoju i pomoc w weryfikacji ich modeli biznesowych.

O wartościach, partnerstwie i współpracy na linii agencja e-marketingowa – Klient, Wojciech Szymański opowiedział na łamach Nowego Marketingu.

LISTOPAD

W listopadzie swoją premierę miał e-book „E-marketing i e-commerce kierunki zmian” autorstwa Wojciecha Szymańskiego. Publikacja skupia się na najważniejszych trendach, które albo już są albo za niedługo będą obecne w branży e-commerce. Opracowanie Wojciecha Szymańskiego świetnie pokazuje, jak mocno spersonalizowany i zaawansowany stał się e-marketing, zwłaszcza w przypadku sklepów internetowych. W e-booku znajdziesz nie tylko ogólne trendy dla branży, ale też przykłady konkretnych rozwiązań, dzięki którym zwiększysz skuteczność promocji w e-commerce. Lektura polecana jest każdemu, kto chce w pełni wykorzystywać potencjał nowoczesnych technologii i zostawić swoją konkurencję w tyle.

Zastanawiasz się jak tworzyć content przyjazny pozycjonowaniu sklepu internetowego? Jeżeli Twoja odpowiedź brzmi: TAK – koniecznie przeczytaj rozdział napisany przez naszego eksperta w e-booku pt. „E-commerce 2021/2022". W jakim kierunku rozwija się handel w sieci?” wydanym przez Nowy Marketing.

GRUDZIEŃ

Ostatni miesiąc roku sprzyja podsumowaniom i refleksjom. W wywiadzie udzielonym dla BIZNES meble.pl, Wojciech Szymański opowiedział o współpracy Ideo Force z branżą meblarską, a także o transformacji cyfrowej jaka ma miejsce również w branży meblarskiej, a którą przyspieszyła trwająca pandemia.

Końcówka roku to również czas dopinania strategii, budżetów, harmonogramów. Swoją opinią na temat "Strategia marketingowa A.D. 2022", Wojciech Szymański podzielił się na łamach serwisu Marketer+.

W grudniu świętowaliśmy kolejny ogromny sukces naszego Klienta. Firma Meble Wójcik została wybrana globalnym dostawcą 2021 roku dla całej sieci JYSK. Jesteśmy szczęśliwi, kiedy nasza praca na rzecz Klienta wspiera jego rozwój i przyczynia się do odnoszenia przez niego sukcesów.

Ideo Force Gazelą Biznesu 2021! Rok zakończyliśmy szczególnym wyróżnieniem. Ideo Force po raz pierwszy zostało wyróżnione w prestiżowym rankingu Gazele Biznesu 2021! Dołączyliśmy do elitarnego klubu, który zrzesza najdynamiczniej rozwijające się, godne zaufania firmy.

Znalezienie się w rankingu organizowany od ponad 20 lat przez Puls Biznesu jest dla nas szczególnie istotne, ponieważ jest dowodem na to, że obrana przez nas droga biznesowa jest słuszna i przynosi zamierzone, pozytywne efekty.