Marketing internetowy obejmuje działania zakresu SEO. Pozycjonowanie firmy w wyszukiwarce jest jednym ze skutecznych i trwałych sposobów na zbudowanie rozpoznawalności w Internecie. Wysoka pozycja strony www nie tylko generuje ruch, ale wpływa na konwersję, która często kończy się sprzedażą.

- +48 12 37 64 826
Co to jest pozycjonowanie stron internetowych?
Pozycjonowanie to działania obejmujące SEO, link building i trust rank. Jednak jeszcze przez rozpoczęciem pracy konieczne jest skorzystanie z usługi prowadzonej w ramach pozycjonowania, mianowicie audytu SEO. W jego zakres wchodzi analiza czynników on-site (np. słowa kluczowe, nagłówki, kod HTML) i off-site (np. linki prowadzące do strony).
SEO to optymalizacja strony pod wyszukiwarki internetowe, link building to linki udostępnianie na innych stronach oraz prawidłowe linkowanie wewnątrz witryny, a trust rank jest współczynnikiem określającym stopień zaufania Google do witryny. Wszystkie te składowe są niezwykle ważne i nie możemy dopuścić do zaniedbania któregokolwiek z nich.
Pozycjonowanie stron internetowych w Google daje firmom szerokie możliwości realizacji celów związanych z prowadzeniem biznesu.
Pozycjonowanie sklepów internetowych
Strony internetowe różnią się od siebie, nie tylko strukturą, ale rodzajem świadczonych usług. Jednak każda ze stron ma na celu sprzedawanie - usług, produktów, informacji oraz budowanie lojalności, zaangażowania, wzbudzanie zainteresowania. Strona firmowa ma przyciągać uwagę potencjalnego nabywcy. Sprzedaż w przypadku stron internetowych jest pojęciem szerokim. Obok standardowych witryn, firmy prowadzą swoją działalność w ramach e-commerce.
Samo prowadzenie strony internetowej nie wystarczy do odniesienia sukcesu. Witryna musi być widoczna w wynikach wyszukiwania. Sklepy online, bez względu na skalę działalności i oferowany asortyment, aby sprzedawać, powinny przede wszystkim podejmować działania zmierzające do poprawy i umocnienia pozycji witryny w wyszukiwarce. Marki chcąc przyciągać nowych klientów, decydują się na podjęcie wysiłków zmierzających do poprawy pozycji witryny w wyszukiwarce Google i tym samym zwiększenia przewagi konkurencyjnej.
Pozycjonowanie strony internetowej e-commerce wymaga nieco innego podejścia, niż ma to miejsce w przypadku stron nie będących sklepami. W tej sytuacji świetnie sprawdza się metoda pozycjonowania szerokiego (long tail, czyli na tzw. długi ogon). Słowa kluczowe z długiego ogona to wyrażenia szczegółowe, które w pełni formułują potrzebę użytkownika. Z uwagi na to, że są one wpisywane przez konsumentów mających w miarę zdefiniowaną potrzebę zakupową, jest pewne, że wynik wyszukiwania będzie odpowiadał ich oczekiwaniom. Natomiast wyrażenia złożone z jednego lub dwóch słów (pozycjonowanie tradycyjne) mają setki wyszukiwań, a więc skuteczne pozycjonowanie strony internetowej w tym przypadku wymaga większego wysiłku i czasu.
Pozycjonowanie stron w Krakowie przez naszą agencję SEO obejmuje pozycjonowanie sklepów internetowych. Co zyska Twój sklep dzięki wysokim pozycjom w Google i innych wyszukiwarkach?
- Nowych klientów.
- Zainteresowanie potencjalnych klientów.
- Umocnienie pozycji na rynku.
- Poprawę i stabilność sprzedaży.
- Przewagę nad konkurencją.
- Wysoką konwersję.
- Rozpoznawalność.
Pozycjonowanie stron Kraków
Pozycjonowanie na rynku lokalnym jest wręcz konieczne do tego, aby umożliwić klientowi szybkie dotarcie do firmy (siedziby lub na stronę internetową) czy telefoniczne się z nią. Łatwy kontakt klienta z firmą sprawia, że coraz więcej firm dostrzega potencjał, jakie niesie za sobą pozycjonowanie lokalne. Najczęściej wpisywane przez użytkowników wyrażenia kluczowe dotyczące pozycjonowania stron na rynek lokalny obejmujący Kraków to m.in.: pozycjonowanie stron Kraków, agencja SEO Kraków, pozycjonowanie strony Kraków, pozycjonowanie Kraków, SEO Kraków.
Skąd wynika popularność tej usługi? Firmy doskonale wiedzą o zaletach pozycjonowania, które nie obejmuje zasięgiem całej Polski, dotyczy określonego obszaru. Zapotrzebowanie na tego typu usługi podyktowane jest przede wszystkim wynikami, które marki osiągają dzięki wdrażanym działaniom SEO. A oto korzyści, które daje pozycjonowanie lokalne:
- Rozpoznawalność marki na określonym terytorium, np. w Krakowie i okolicach.
- Dotarcie z ofertą i usługami do klientów lokalnych.
- Większa widoczności strony lub sklepu internetowego w Google.
- Przewaga konkurencyjna nad innymi lokalnymi firmami.
- Wzrost konwersji i sprzedaży.
- Promocja firmy na rynku lokalnym.
- Budowanie profesjonalnego wizerunku marki otwartej na potrzeby klienta.
Pozycjonowanie stron na rynek lokalny doskonale sprawdza się w przypadku firm oferujących swoje usługi (np. fryzjerskie) na terenie danego miasta. Osoby chcące skorzystać z usług lub kupić produkt, po wpisaniu frazy w wyszukiwarkę otrzymują wyniki z najbliżej położonymi firmami. Dlatego też skuteczne pozycjonowanie lokalne obejmuje stworzenie wizytówki Google Moja Firma. Jest to narzędzie poprzez które firma może zaprezentować informacje o swojej działalności w wynikach wyszukiwania, Mapach i innych usługach Google. Użytkownik zobaczy na wizytówce lokalizację firmy, dane kontaktowe (adres i numer telefonu), godziny otwarcia, opinie klientów, zdjęcia. Warto wiedzieć, że usługa ta skierowana jest jedynie do firm działających w Internecie, mających lokalizację fizyczną.
Pozycjonowanie lokalne stron internetowych, które wykonujemy nie dotyczy tylko firm z Krakowa. Nasza agencja SEO zajmuje się pozycjonowaniem na terenie całej Polski, jednak w tym przypadku koncentrujemy wysiłki na wyznaczonym obszarze działalności firmy.
Doskonale zdajemy sobie sprawę, że rynek krakowski jest pełen turystów w większości posługujących się językiem angielskim. Warto to uwzględnić tworząc strategię pozycjonowania regionalnego. To znaczy, że konieczne jest stosoanie odpowiednch fraz, np.:
- Restaurant Cracow,
- Restaurant in Cracow,
- Restaurant Kraków,
- The best restaurant in Cracow.
Pozycjonowanie lokalne ma dużą moc w czasach, gdzie urządzenia mobilne to nierozerwalna część dnia każdego z nas.
Pamiętaj o jego wdrożeniu!
Jak pracujemy?
Usługi, które świadczymy w zakresie e-marketingu i e-commerce dotyczą nie tylko pozycjonowania stron www, ale również działań wspierających widoczność w sieci. Zajmujemy się kompleksowym prowadzeniem kampanii Google Ads, badaniami użyteczności, obsługą profili social media, administrowaniem stron www, doradztwem marketingowym, analityką internetową. Ponadto tworzymy content, w tym projekty graficzne, treści na strony, materiały video i wiele innych. Rozwiązania, które oferujemy dotyczą m.in. budowania wizerunku, zwiększania ruchu, generowania leadów i podnoszenia sprzedaży.
Pozycjonowanie stron jest działaniem złożonym z wielu etapów. Wymaga przygotowania i niemałej wiedzy o marce, branży i konkurencji. Dlatego pierwszym krokiem jest przeprowadzenie z naszym klientem szczegółowego wywiadu na temat jego działalności (w tym także poznanie środowiska i konkurencji) oraz uzyskanie informacji dotyczącej dotychczasowego pozycjonowania strony (jeśli takowa miała miejsce). Dopiero wtedy, gdy uzyskamy pełną wiedzę w tym temacie, będziemy w stanie zająć się pozycjonowaniem kompleksowo.
Pozycjonowanie stron Kraków – co wchodzi w zakres usługi?
- Audyt SEO – jest niezbędny do tego, aby pozycjonowanie stron było skuteczne. To szereg działań mających pokazać kondycję strony www czy widoczność witryny w Google pod kątem fraz, w tym konkurencji.
- Wybór słów kluczowych – z pomocą narzędzi wybieramy frazy kluczowe z największym potencjałem, czyli takie, które umożliwią stronie osiągnięcie wysokich pozycji. Frazy kluczowe są przez nas na bieżąco optymalizowane.
- Link building – pozyskanie linków zewnętrznych, czyli linków do prowadzących do strony na innych serwisach. Link building obejmuje poprawne linkowanie wewnętrzne, czyli prawidłowe umiejscowienie odnośników do podstron w obrębie serwisu.
- Tworzenie i dystrybucja contentu – użyteczne, poprawne stylistycznie i zoptymalizowane pod SEO treści, mają ogromny wpływ na pozycjonowanie strony internetowej. Content musi mieć wartość przede wszystkim dla użytkownika - to on czyta treści.
- Konfiguracja i obsługa narzędzi – narzędzia są niezbędne do skutecznego pozycjonowania stron. Agencja SEO, która stawia na efektywność, korzysta z pełnych wersji programów i ich funkcji. Korzystamy również z usług Google (np. Google Analytics, Google Search Console).
- Analiza – monitorowanie wdrażanych rozwiązań i śledzenie rezultatów jest nieodłącznym elementem pozycjonowania. Wynikiem analiz są raporty, na podstawie których klient otrzymuje zalecenia dotyczące dalszych zmian.
Lokalne frazy w Krakowie
Lokalne SEO polega na zwiększeniu widoczności w wynikach wyszukiwania dla firm obsługujących swoich klientów twarzą w twarz na ograniczonym geograficznie zasięgu - poniżej znajduje się lista przykładowych fraz lokalnych.
Fraza | Miesięczna ilość zapytań |
agencja seo kraków | 110 |
fryzjer kraków | 12 100 |
pizzeria kraków | 3 600 |
pozycjonowanie stron kraków | 320 |
salon fryzjerski kraków | 880 |
Pozycjonowanie lokalne odnosi się do procesu „optymalizacji” Twojej obecności w Internecie, aby przyciągnąć więcej klientów z odpowiednich lokalnych wyszukiwań.
Estymacje pochodzą z Google Keyword Planner (https://ads.google.com/aw/keywordplanner).
Pozycjonowanie stron Kraków – ile kosztuje?
Jedną z ważniejszych kwestii omawianych jeszcze przed rozpoczęciem pracy jest cennik pozycjonowania. Jednak odpowiedź na to, ile dokładnie kosztuje usługa jest złożona, a określenie budżetu wymaga głębszej analizy. Jako że każda firma i strona ma swoją historię, na cenę wpływają czynniki, takie jak:
- branża i rozmiar działalności marki,
- liczba fraz i ich konkurencyjność,
- typ pozycjonowania (tradycyjne vs. long tail)
- narzędzia,
- historia strony www,
- zaangażowanie specjalistów,
- rodzaj strony (np. witryna e-commerce),
- audyt SEO,
- analiza i raportowanie,
- czas obowiązywania umowy.
Jak pokazują powyższe elementy, współpraca agencji z marką jest wieloaspektowa. Pozycjonowanie stron www wymaga czasu. Z pewnością nie da się wypracować efektów w ciągu miesiąca. Jednak zaangażowanie zarówno specjalistów, jak i właściciela z czasem przyniesie oczekiwane efekty, za którymi idą konkretne korzyści, np. większy dochód ze sprzedaży czy rozpoznawalność marki wśród konsumentów i innych firm.
Dlaczego Ideo Force?
- Od kilkunastu lat wspieramy naszych klientów w pozycjonowaniu ich firm. Mamy na koncie setki projektów związanych z poprawą widoczności w sieci i ponad 1000 projektów z zakresu marketingu internetowego.
- W ramach usługi pozycjonowania wykonujemy działania zgodne ze standardami i wytycznymi Google. Nie bez powodu posiadamy status Google Premier Partner.
- Nasz zespół ma rozległe doświadczenie i wiedzę z obszaru marketingu online. Naszą mocną stroną jest nie tylko pozycjonowanie serwisów, ale tworzenie stron www, kreacje graficzne, copywriting czy zarządzanie witrynami.
- Generujemy ruch w e-commerce, zwiększamy sprzedaż, poprawiamy położenie strony w Google i innych wyszukiwarkach, budujemy pozycję lokalną firm – jesteśmy agencją, która wykorzystuje wiele form działań wpływających na kondycję marki w sieci.
- Od początku współpracy nasz klient ma kontakt z indywidualnym opiekunem, który jest jednocześnie kierownikiem projektu i doradcą w sprawach e-marketingu. W zakres jego kompetencji wchodzi nadzór nad działaniami SEO, link building, PPC, czy z zakresu programistyki, content marketingu, grafiki.
- Pozycjonowanie stron w naszym wydaniu obejmuje wykorzystanie najskuteczniejszych na rynku narzędzi, które zapewniają efektywność naszym działaniom. Niektóre z nich to: SEMSTORM, MajesticSEO, SurferSEO, Searchmetrics, Google Search Console, Narzędzia dla Webmastera Bing, Ahrefs, Sentione i wiele innych.
- Nasi klienci to znaczące na rynku firmy zarówno w Polsce, jak i Europie. Wśród nich są: Wolters Kluwer, iParts, Wapteka, Cobi. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →
Udzielamy się w Krakowie
semKRK
Jesteśmy związani z semKRK. Jest to ogólnopolski barcamp o szerokiej tematyce marketingu w wyszukiwarkach oraz analityki. Podczas eventu, wybitni eksperci z branży prowadzą merytoryczne prelekcje, a także ma miejsce rozdanie nagród semKRK Awards. Ideo Force na wydarzeniu występowało wielokrotnie, zarówno w roli prelegenta, jak również finalisty konkursu.
Uniwersytet Ekonomiczny
Ideo Force silnie łączy się z Uczelniami. Wierzymy, że przekazywanie wiedzy to inwestycja w lepsze jutro, dlatego tak chętnie podejmujemy współpracę z uczelniami. Jedną z nich jest UEK - Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, który wyróżnia się wysokim poziomem kształcenia. W ramach współpracy nasi specjaliści przeprowadzili wykłady otwarte w dziedzinie analityki działań marketingowych.
Wyższa Szkoła Ekonomii i Informatyki
Wyższa Szkoła Ekonomii i Informatyki w Krakowie - jest to niepubliczna krakowska uczelnia działająca od 2000 roku. Specjalizuje się w tematyce zarządzania, informatyki i ekonometrii oraz z finansów i rachunkowości. W ramach konserwatorium i zajęć ćwiczeniowych chętnie dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem ze studentami WSEI.