Kalendarz marketingowy na 2021

Real Time Marketing, czyli w wielkim skrócie obserwuj, działaj, angażuj! Nie wszystko zaplanujemy, ale odpowiednio przygotowani mamy wpływ na wiele. Z tą też myślą przygotowaliśmy kalendarz marketingowy na 2021 rok. Zobacz, na co warto zwrócić uwagę.
7 stycznia 2021

Do widzenia 2020 roku!

Tak, jak planujemy życie zawodowe i prywatne, tak też warto planować działania e-marketingowe – posty w social media czy wpisy na blogu. Dostosowanie przekazu do okoliczności oznacza, że marka wie, co dzieje się na świecie i pokazuje, że umie reagować na wydarzenia. Nie bez powodu 6 kwietnia prezentujemy w social media nasze biurka, 8 marca pamiętamy o kobietach – pracujących w firmie i klientkach, 17 lipca pokazujemy ulubione emoji, 13 września świętujemy z programistami, a 16 października składamy życzenia szefom.

Okazji jest wiele, a tylko od nas zależy, jak je wykorzystamy. Może zdarzyć się, że post na Facebooku zaskoczy nas zasięgiem i reakcjami. Sprawny marketingowiec wie co, to oznacza dla firmy.

RTM to narzędzie do budowania zasięgu, popularności, bazy odbiorców. Dotyczy wydarzeń nieoczekiwanych i takich, na które wszyscy z niecierpliwością czekają. W tym roku nikt nie spodziewał się pandemii, jednak wiele marek (np. Ikea, Castorama, McDonald's, Coca-Cola) reagowało adekwatnie do sytuacji, a akcje z ich udziałem odbiły się głośnym echem.

Zanim zasiądziesz do planowania budżetu, kampanii i postów w mediach społecznościowych zerknij do kalendarza, który przygotowaliśmy z myślą o Tobie! W kalendarzu marketera 2021 znajdziesz wydarzenia i święta, które warto uwzględnić w strategii social media.

Wizerunek, sprzedaż, budowanie rozpoznawalności, podtrzymywanie kontaktu – z pewnością posty adekwatne do okoliczności wpłyną na wyniki celu marketingowego. Oczywiście, nie o każdym wydarzeniu czy święcie warto informować obserwatorów, nawet jeśli w danym czasie większość firm tak robi. Wiele zależy od branży, w jakiej działamy, tego kim jest nasz odbiorca i jaki jest cel udostępniania mu treści. Święta uniwersalne, takie jak np. Dzień Kobiet czy Walentynki są okazją do przygotowania posta niemal w każdej branży, ale już informacja o Dniu blogów nie ma takiego wymiaru. Kalendarz marketera 2021 jest naszą propozycją, ale i zachętą do okrywania nietypowych świąt. Jest też przypomnieniem, że planowanie jest niezbędne do skutecznego zarządzania treścią.

kalendarz marketingowy 2021

Ocena artykułu:
Kalendarz marketingowy na 2021

Inne wpisy

Szukasz rozwiązań marketingowych dla Twojego biznesu?

Nasi eksperci przygotują najlepszą strategię i pomogą zwiększyć Twoją sprzedaż.