Perspektywy Rozwojowe Reklamy Online w Polsce

Koniec i początek roku to czas na podsumowania i próby wyznaczania trendów. Specjaliści z IAB Polska podjęli się tego zadania i przedstawili najważniejsze aspekty wpływające na employer branding. Do grona ekspertów zostało zaproszone Ideo Force.
7 stycznia 2019

Wiedza, którą można się podzielić, smakuje najlepiej. Tym razem Ideo Force zostało zaproszone przez IAB Polska do współtworzenia prestiżowego raportu dotyczącego współczesnego employer brandingu.

Nasi specjaliÅ›ci, bazujÄ…c na wiedzy i doÅ›wiadczeniu, przygotowali omówienie najważniejszych aspektów zmian zachodzÄ…cych w komunikacji pomiÄ™dzy markami a potencjalnymi kandydatami na pracowników. WÅ›ród poruszanych kwestii znalazÅ‚y siÄ™ miÄ™dzy innymi: mocne upodmiotowienie kandydata, zwrot konsumencki w myÅ›leniu o oferowanym stanowisku czy zestawienie najciekawszych narzÄ™dzi sÅ‚użących realizacji procesu rekrutacyjnego.  Oto niektóre z poruszanych zagadnieÅ„.

Co słychać kandydacie?

Obecny rynek pracy bez wątpienia należy do pracowników. Przerost wakatów nad ilością kandydatów posiadających odpowiednie kwalifikacje sprawia, że firmy zmuszone są zmienić podejście do rekrutacji i dostosować prowadzoną komunikację do przyzwyczajeń i preferencji zainteresowanych.

Kluczowym pojęciem staje się termin candidate experience, którym określane są całościowe oczekiwania i odczucia związane z uczestnictwem w procesie rekrutacyjnym. Wnikliwa diagnoza poziomu satysfakcji i oczekiwań kandydatów pozwala lepiej rozeznać się w ich potrzebach i efektywniej budować strategię kadrową. Niewątpliwie badanie i analityka opinii potencjalnych zatrudnionych to jedna z najważniejszych gałęzi przyszłego employer brandingu.

Zwrot konsumpcjonistyczny

Kluczowe znaczenie doświadczenia kandydatów oraz malejąca liczba osób gotowych podjąć pracę sprawia, że ewoluuje sam status oferty. Nie jest ona już wyłącznie jednostronnym komunikatem informującym o możliwości zatrudnienia, ale staje się produktem, który trzeba odpowiednio zareklamować i sprzedać. Wszystko to sprawia, że zasadne wydaje się mówienie o specyficznym zwrocie konsumpcjonistycznym zachodzącym na współczesnym rynku pracy, który musi znaleźć odzwierciedlenie w budowanych strategiach employer brandingowych.

Trudna sztuka prowadzenia dialogu

UmiejÄ™tność odpowiedniego „sprzedania” oferty kandydatom to jeden z najistotniejszych czynników dzisiejszego employer brandingu. Drugim, niemniej istotnym, jest zdolność do prowadzenia odpowiedniego dialogu z kandydatami.

Przede wszystkim konieczne jest uwzględnienie nowej specyfiki relacji pomiędzy podmiotami biorącymi udział w komunikacji. W wyniku zmian na rynku pracy modyfikacji uległa struktura tradycyjnie prowadzonego dialogu. Obecnie pracodawca w równej mierze, co nadawcą i źródłem konkretnej propozycji zatrudnienia jest odbiorcą, który powinien wnikliwie wsłuchiwać się w potrzeby kandydatów i na tej podstawie modyfikować swoją ofertę.

Samo dostosowywanie konkretnej oferty do oczekiwań jednak nie wystarczy. Wysiłek powinien być całościowy i objąć przede wszystkim konsekwentne i przemyślane budowanie wizerunku pracodawcy z wyboru.

To dopiero poczÄ…tek

Nawet 59% rekruterów deklaruje chęć i konieczność podjęcia niestandardowych metod pozyskania pracowników w przyszłości. Miejscem większości z nich będzie sieć. Zagospodarowanie przestrzeni cyfrowej jest wyzwaniem i koniecznością, która rodzi szanse na wnikliwsze dotarcie do potencjalnych kandydatów. Nie należy zaniedbywać obserwacji najnowszych trendów i nurtów budowania wizerunku online, nawet jeśli pozornie nie wydają się one związane z naszą branżą. Do najważniejszych tendencji z pewnością należą: wykorzystanie chatbotów rekrutacyjnych, nowe sposoby targetowania, skupienie się na nowych kanałach komunikacji czy troska o holistyczne i spójne wrażenia w kontakcie z pracodawcą.

Niezależnie od konkretnych obserwacji i podjÄ™tych dziaÅ‚aÅ„ warto także uÅ›wiadomić sobie, że zÅ‚ote czasy employer brandingu jeszcze przed nami. Aktywne przygotowywania do modyfikacji swoich strategii kadrowych należy jednak zacząć już dziÅ›. Mamy nadziejÄ™, że wskazówki zamieszczone w  raporcie bÄ™dÄ… pomocne dla wielu autorów wewnÄ™trznych planów komunikacji z kandydatami.

CaÅ‚ość artykuÅ‚u znajduje siÄ™ na: https://iab.org.pl/aktualnosci/raport-iab-perspektywy-rozwojowe-reklamy-online-w-polsce-20182019/

Zespół Ideo Force
AUTOR
tel.+48 17 860 09 59
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:
Średnia ocen użytkowników 5.0 na podstawie 3 ocen

Inne wpisy