[Prasówka #15] Nowe raporty w Google Moja Firma, a na YT reklamy po filmie

Google i ulepszenie w strategiach automatycznego określania stawek, na YouTube włączenie reklam po filmie, a w Social Media aktualizacje ułatwiające komunikację i zdobywanie informacji. Więcej w najnowszej prasówce!
18 stycznia 2021

Google wprowadza ulepszenie w strategiach automatycznego określania stawek, pojawiają się inne niż dotychczas grupy kierowania w sieci reklamowej Google Ads, a w Google Moja Firma nowe raporty skuteczności. W WhatsApp aktualizacje umożliwiające przesyłanie wiadomości między Instagramem, Messengerem i WhatsAppem bez konieczności pobierania każdej aplikacji. Co jeszcze przyniósł miniony tydzień? Tego dowiesz się z najnowszej prasówki! 

 

Spis treści:

1. Nowe opcje wykluczania danych na potrzeby inteligentnego określania stawek.
2. YouTube domyślnie włącza reklamy po filmie.
3. Nowe grupy kierowania w sieci reklamowej.
4. Google wstrzymuje reklamy polityczne.
5. Nowe raporty skuteczności w Google Moja Firma.
6. Google pracuje nad ulepszeniem narzędzia testowego Robots.txt.
7. Google potwierdza ranking podtematów dodany w listopadzie 2020 r.
8. Raport wyników Google News w Google Search Console.
9. Aktualizacja zakładki z prywatnymi informacjami użytkowników.
10. Nowa opcja Stories na LinkedIn.
11. Aktualizacja na WhatsApp.
12. Podsumowanie.

Prasówka 15


Nowe opcje wykluczania danych na potrzeby inteligentnego określania stawek


Określanie stawek

Google wprowadza ulepszenie w strategiach automatycznego określania stawek. Dotyczy ono możliwości wykluczania danych z okresu, w którym np. występuje problem z tagowaniem lub przerwami w działaniu witryny.

Wykluczenia obejmować będą sieć wyszukiwania, sieć reklamową i kampanie produktowe. Dzięki możliwości wykluczania okresowo danych, dopilnować można, aby inteligentne określanie stawek korzystało tylko z wartościowych i realnych danych.

Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10325809


YouTube domyślnie włącza reklamy po filmie


YouTube

YouTube informuje twórców należących do programu partnerskiego o automatycznym wyświetlaniu reklam w filmach, które trwają minimum 10 minut.

Informacja ta pojawiła się w pierwszej wiadomości w tym roku na kanale Creator Insider.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/youtube-turns-on-post-roll-ads-for-all-monetized-videos/392210/


Nowe grupy kierowania w sieci reklamowej


Nowe grupy

Na kontach Google Ads można zauważyć dostępne nowe grupy kierowania w sieci reklamowej. Ulepszenia te pozwolą na jeszcze skuteczniejsze dotarcie do użytkowników, którzy nas interesują i podniesienie skuteczności kampanii. Aktualnie pojawiaja się one w kampaniach Discovery i YouTube.

Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/2497941


Google wstrzymuje reklamy polityczne


Google tymczasowo wyłącza reklamy polityczne, w związku z inauguracją w Stanach Zjednoczonych. Reklamy wstrzymane będą od 14 stycznia na co najmniej tydzień.

Jednak Google informuje, że reklamy polityczne będą nieustannie monitorowane i oceniane. Nie wykluczone, że zakaz zostanie przedłużony.

Więcej: https://searchengineland.com/google-pauses-all-political-ads-through-inauguration-345359


Nowe raporty skuteczności w Google Moja Firma


Raporty skuteczności

Google wprowadza nowe raporty skuteczności w sekcji Google Moja Firma. Raporty te były dostępne już w sierpniu wraz ze wskazówkami. Obecnie są one dostępne w zakładce ,,Statystyki".

Więcej: https://searchengineland.com/google-my-business-launches-new-performance-reporting-345252

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.


Google pracuje nad ulepszeniem narzędzia testowego Robots.txt


Narzędzie robots

Gary Illyes z Google potwierdził, że pracuje nad narzędziem testującym plik robots.txt, które obecnie znajduje się w Google Search Console. Gary oznajmił to, ponieważ pojawiła się skarga, że ​​wystąpił błąd w narzędziu testującym lub w sposobie, w jaki Google odczytuje plik robots.txt witryny.

Więcej:  https://www.seroundtable.com/google-new-robots-txt-tester-tool-30718.html


Google potwierdza ranking podtematów dodany w listopadzie 2020 r.


Ranking podtematów

Google potwierdziło, że została uruchomiona funkcja lub algorytm rankingu podtematów w połowie listopada 2020 r. Uczenie maszynowe pozwala Google zrozumieć podkategorię, która dostarcza większą różnorodność treści. Przykładowo, jeśli wyszukiwane jest hasło „sprzęt do ćwiczeń w domu”, podtematy do tego wyszukania to: sprzęt budżetowy, typy premium lub pomysły na małą przestrzeń.

Więcej: https://www.seroundtable.com/google-launched-subtopics-ranking-in-november-2020-30729.html


Raport wyników Google News w Google Search Console


Raport wyników

Google uruchomił nowy raport skuteczności Google News w Google Search Console, tylko wydawcy Google News powinni go widzieć. Nowy raport przedstawia dane z news.google.com oraz aplikacji Wiadomości Google na Android i iOS. W raporcie znajdują się kliknięcia, wyświetlenia i średni CTR dla danej usługi.

Więcej:  https://www.seroundtable.com/google-search-console-performance-report-google-news-30745.html


Aktualizacja zakładki z prywatnymi informacjami użytkowników


Aktualizacja informacji

Najnowsza aktualizacja Facebooka daje użytkownikom dużo prostszy dostęp do informacji na swój temat. Serwis chce znacznie uprościć przeglądanie i pobieranie danych o korzystaniu z serwisu.

Do tej pory informacje miały dwie kategorie: „Your Information” i „Information About You”. Teraz jest ich aż 8:  „Your Activity Across Facebook”, „Friends and Followers”, Preferences, „Personal Information”, „Logged Information”, „Ads Information”, „Apps and Websites Off of Facebook” oraz „Security and Login Information”.

Każda z tych kategorii dzieli się również na podkategorie.

W serwisie pojawi się również możliwość wyszukiwania kategorii z danymi oraz informacje o tym, w jaki sposób dane użytkowników mogą być wykorzystywane do wyświetlania spersonalizowanych treści.

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/facebook-aktualizuje-zakladke-z-prywatnymi-informacjami-o-uzytkownikach


Nowa opcja Stories na LinkedIn


Nowa opcja

LinkedIn dodał nową opcję w LinkedIn Stories! Od teraz, w relacjach będzie można dodawać linki, prowadzące do wybranych stron internetowych. Otworzyć je można poprzez przesunięcie w górę (swipe up).

Na ten moment opcja nie jest jeszcze jednak dostępna dla wszystkich użytkowników.

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/linkedin-dodaje-swipe-do-swoich-stories


Aktualizacja na WhatsApp


Whatsapp aktualizacja

WhatsApp aktualizuje swoją politykę prywatności. Ma ona pomóc użytkownikom w przesyłaniu wiadomości między Instagramem, Messengerem i WhatsAppem bez konieczności pobierania każdej aplikacji przez uczestników rozmowy.

Aktualizacja ma wejść w życie 8 lutego 2021 roku. Jej zaakceptowanie będzie konieczne, jeśli będziemy chcieli dalej korzystać  z aplikacji.

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/whatsapp-aktualizuje-swoje-zasady-zintegrowac-sie-z-innymi-aplikacjami-z-rodziny


Podsumowanie

Jak wynika z przeglądu newsów minionego tygodnia, środek miesiąca, to kolejna dawka udoskonaleń wprowadzanych w świecie digital marketingu. Nowe raporty, prace nad narzędziami i aktualizacje w Social Media ułatwiające użytkownikom komunikację to coś, co z pewnością wpłynie na podniesienie jakości korzystania z narzędzi i aplikacji. Co jeszcze zaskoczy nas w tym roku? Bądźcie na bieżąco śledząc cotygodniową prasówkę!

Opracujemy strategię w social media
nastawioną na sukces!
Ocena artykułu:
[Prasówka #15] Nowe raporty w Google Moja Firma, a na YT reklamy po filmie

Autor

Inne wpisy

Szukasz rozwiązań marketingowych dla Twojego biznesu?

Nasi eksperci przygotują najlepszą strategię i pomogą zwiększyć Twoją sprzedaż.