[Prasówka #28] W Google Ads automatyczne rekomendacje, a na YT nowy wskaźnik

Google Ads udostępnia globalnie zakładkę ,,Statystyki”, ponadto zostają wprowadzone opcje automatycznego stosowania rekomendacji. Na YouTube nowy wskaźnik obejrzeń filmów naruszających zasady. Więcej w najnowszej prasówce!
19 kwietnia 2021

Środek kwietnia, to kolejne nowości w świecie digital marketingu. Wiele zmienia się w Google Ads, zostają udostępnione opcje automatycznego stosowania rekomendacji, a zakładka ,,Statystyki” dostępna jest już globalnie. W social media również wiele zmian. Nowy wskaźnik na YouTube, a na Facebooku inne reakcje na komentarze w grupach. O szczegółach poczytać można w poniższym przeglądzie newsów!

 

Spis treści: 

1. Zakładka „Statystyki” dostępna globalnie (Google Ads).
2. Automatyczne stosowanie rekomendacji w Google Ads.
3. Google przedstawia zakazane treści w Discover.
4. Google traktuje przekierowanie 302 jako przekierowanie 301.
5. Aktualizacja algorytmu Google Page Experience nie będzie odbywać się w czasie rzeczywistym.
6. Błąd wykrywania Google Soft 404 może powodować problemy z rankingiem w wyszukiwarce Google.
7. Nowy wskaźnik na YouTube.
8. Facebook i nowe reakcje na komentarze w grupach.
9. Powiadomienia o dostępności szczepień przeciwko COVID-19 na Fb.
10. Podsumowanie.


Zakładka „Statystyki” dostępna globalnie (Google Ads)


Statystyki globalnie

Pod koniec ubiegłego roku informowano o wprowadzeniu przez Google zakładki statystyki w wersji beta dla wybranych krajów. Od 14 kwietnia 2021 r. Google oficjalnie poinformowało o wprowadzeniu zakładki ze statystykami na całym świecie.

Dzięki temu ulepszeniu, reklamodawcy będą mogli jeszcze szybciej reagować na zmieniające się trendy na rynku.

Więcej:  https://support.google.com/google-ads/answer/10568762


Automatyczne stosowanie rekomendacji w Google Ads


Automatyczne rekomendacje

Google informuje o wprowadzeniu opcji automatycznego stosowania rekomendacji. System pozwoli na wybór spośród 17 rodzajów zaleceń, które mogą być stosowane automatycznie.

Opcje te można dostosowywać lub z nich całkowicie zrezygnować w dowolnym momencie.

Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10525129


Google przedstawia zakazane treści w Discover


Zakazane discover

Google dokonało aktualizacji wytycznych Discover, aby określić jakie treści są niepożądane. Firma nie będzie wyświetlać: aplikacji o pracę, formularzy, petycji, repozytoria kodów i treści satyrycznej.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-discover-excludes-satire/401961/


Google traktuje przekierowanie 302 jako przekierowanie 301


Przekierowania Google

John Mueller został zapytany o to, jak Google traktuje przekierowania 301 oraz 302. Pracownik Google wielokrotnie powtarzał, że przekierowania 302 i 301 to prawie to samo. Google widząc przez kilka miesięcy przekierowanie 302, zmienia jego stan z tymczasowego i traktuje go jako 301.

Więcej: https://www.seroundtable.com/google-302-redirects-treated-301-redirects-31221.html


Aktualizacja algorytmu Google Page Experience nie będzie odbywać się w czasie rzeczywistym


Algorytm Google

Nadchodząca aktualizacja Google Page Experience, która zostanie uruchomiona w przyszłym miesiącu, nie będzie odbywać się w czasie rzeczywistym. Jest to w pewnym sensie oczywiste, ponieważ gromadzenie podstawowych istotnych danych z sieci jest opóźnione o 28 dni.

Więcej: https://www.seroundtable.com/google-page-experience-update-wont-be-real-time-31240.html


Błąd wykrywania Google Soft 404 może powodować problemy z rankingiem w wyszukiwarce Google


Błąd wykrywania

W ostatnich dniach, Google wprowadziło zmiany w sposobie wykrywania pozornych błędów 404, zmiana może powodować problemy z rankingiem niektórych witryn w wyszukiwarce Google. Pozorny 404 ma miejsce, gdy strona zwraca kod stanu 200 (strona działa poprawnie), jednak Google uważa, że powinna zwrócić kod stanu 404. John Mueller potwierdził w pewnym stopniu ten problem.

Więcej: https://www.seroundtable.com/google-soft-404-detection-bug-ranking-issues-31247.html

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.


Nowy wskaźnik na YouTube


Wskaźnik Youtube

YouTube chcąc zapewnić ochronę swoim użytkownikom, dodaje nowy wskaźnik!  To współczynnik obejrzeń filmów, które naruszają zasady. Ma on oszacować, jaki procent wyświetleń w serwisie pochodzi z treści naruszających zasady.

Jak dokładnie działa? VVR (Violative View) oblicza się pobierając próbkę wideo z serwisu. Wysyłana jest ona do specjalistów, którzy zajmują się kontrolą treści. Następnie, eksperci informują serwis, które z filmów naruszają zasady, a które nie.

Jak mówi sam serwis, taki współczynnik to  najlepszy sposób, aby zrozumieć, w jaki sposób szkodliwe treści wpływają na widzów.

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/youtube-dodaje-wskaznik-violative-view-rate-ma-szacowac-jaki-procent-wyswietlen-w


Facebook i nowe reakcje na komentarze w grupach


Nowe reakcje

Facebook chce zachęcić użytkowników do większej aktywności i testuje nowe reakcje!

Mają one umożliwić ocenianie komentarzy w grupach. Użytkownik będzie mógł dzięki nim wskazać dlaczego dany komentarz jest jego zdaniem wartościowy.

Pojawi się m.in. „odznaka” trafności (ikona celu lub żarówki).

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/facebook-testuje-nowe-ikony-z-reakcjami-przy-komentarzach-w-grupach


Powiadomienia o dostępności szczepień przeciwko COVID-19 na Fb


Covid Fb

Facebook chce wprowadzić powiadomienia (na ten moment tylko dla użytkowników ze Stanów Zjednoczonych) o lokalnych punktach szczepień przeciwko COVID-19. W serwisie miałaby się pojawić opcja o dostępności szczepionek w poszczególnych stanach - powiadomienie pojawiłoby się jednak dopiero wtedy, gdy dany stan udostępniłby szczepienia dla wszystkich dorosłych.

Jak tłumaczy sam Facebook, takie rozwiązanie promowałoby szczepionki, dopiero wtedy, gdy będą mogli skorzystać z nich wszyscy.

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/facebook-chce-wyswietlac-powiadomienia-o-lokalnych-miejscach-szczepien-przeciw-covid-19


Podsumowanie

Z tygodnia na tydzień docierają coraz to nowe informacje ze świata digital marketingu. Warto być na bieżąco z tym, w jaki sposób można wykorzystać narzędzia korzystając z nowych opcji i rozszerzeń oferowanych dla użytkowników. Już za tydzień wracamy z kolejną dawką newsów!

 

Ocena artykułu:
[Prasówka #28] W Google Ads automatyczne rekomendacje, a na YT nowy wskaźnik
Średnia ocen użytkowników 0.0 na podstawie ocen

Autor

Inne wpisy

Szukasz rozwiązań marketingowych dla Twojego biznesu?

Nasi eksperci przygotują najlepszą strategię i pomogą zwiększyć Twoją sprzedaż.