Reklama na Instagramie – co warto o niej wiedzieć?

Używasz Instagrama do promocji swojej marki w Internecie? To bardzo dobra decyzja! Razem z Facebookiem platforma ta umożliwia szybką, skuteczną spersonalizowaną reklamę i dotarcie do ogromnej grupy odbiorców.
11 sierpnia 2017

Używasz Instagrama do promocji swojej marki w Internecie? To bardzo dobra decyzja! Razem z Facebookiem platforma ta umożliwia szybką, skuteczną spersonalizowaną reklamę i dotarcie do ogromnej grupy odbiorców. Przypominamy, że z Facebooka oraz Instagrama korzysta dzisiaj na co dzień około 2,5 miliarda osób, które nie tylko śledzą aktywność swoich znajomych, ale i wchodzą w interakcje z ulubionymi markami.

Warto więc znaleźć miejsce dla mediów społecznościowych w strategii marketingowej, bo ich potencjał jest ogromny. Potężne są także możliwości monetyzacji zaangażowania fanów. Dzisiaj podpowiadamy, jakie działania w tym obszarze warto podjąć na Instagramie, zwłaszcza że ostatnio pojawiła się nowa możliwość, zarezerwowana w mediach społecznościowych do tej pory jedynie dla Facebooka – remarketing skierowany do osób, które odwiedziły Twój firmowy profil.

Diabeł tkwi w szczegółach, czyli kilka słów o reklamie na Instagramie

Instagram logoInstagram to aplikacja, której największa siła tkwi w atrakcyjnych wizualnie fotografiach. Początkowo było to miejsce adresowane przede wszystkim do osób prywatnych, gdzie użytkownicy dzielili się ze znajomymi swoimi selfie z różnych codziennych sytuacji. Ostatnich kilkanaście miesięcy przyniosło jednak spore zmiany. Przełomowa okazała się druga połowa 2016 roku, kiedy wprowadzono nowe rozwiązania adresowane do firm. Wśród nich najważniejsze okazały się narzędzia biznesowe i możliwość stworzenia profilu biznesowego. Od tego czasu na Instagramie pojawia się coraz więcej marek z różnych branż, które w pełni wykorzystują reklamowy potencjał tej aplikacji.

Posiadanie konta firmowego na Instagramie i połączenie go z Facebookiem pozwala m.in. na wgląd do statystyk (zasięgów, kliknięć do witryny i innych aktywności, danych demograficznych użytkowników itp.), publikację reklam z poziomu aplikacji Instagrama, a także dodanie dodatkowego przycisku w opisie profilu (np. Jak dojechać, Zadzwoń, E-mail czy Skontaktuj się).

Wśród możliwości reklamowych Instagrama warto wspomnieć m.in. o reklamach pionowych (proporcja 4:5), w których można publikować filmy oraz zdjęcia, reklamach karuzelowych, pozwalających na wyświetlanie 2-10 zdjęć lub materiałów video w jednym poście, a także reklam w Instagram Stories. Zwłaszcza te ostatnie są chętnie wyświetlane przez użytkowników, dlatego warto zainteresować się nimi bliżej.

Remarketing z Instagrama – dlaczego warto?

Nikt nie lubi sytuacji, gdy traci potencjalnego klienta. W Internecie takie przypadki są na porządku dziennym. Bezcenny w takich momentach okazuje się remarketing. Dzięki niemu masz możliwość adresowania reklam do osób, które odwiedziły Twój profil w mediach społecznościowych, stronę internetową albo użyły aplikacji, czyli z jakiegoś powodu zainteresowały się Twoją marką. To Twoi potencjalni Klienci, dlatego warto delikatnie przypomnieć im o sobie.

Do tej pory w obrębie mediów społecznościowych możliwe było korzystanie z remarketingu facebookowego, teraz w Menedżerze reklam pojawiła się opcja tworzenia reklam także w oparciu o dane z konta firmowego na Instagramie. Daje to nowe możliwości reklamowe i sprawia, że budowanie spójnej strategii marketingowej na Facebooku i Instagramie będzie miało coraz większe znaczenie.

Nowe rozwiązanie, wprowadzone przez Marka Zuckerberga, pozwala na docieranie do użytkowników, którzy odwiedzili wcześniej dany profil na Instagramie i podjęli określone działania – zareagowali na dowolny post lub reklamę, wysłali wiadomość na profil firmowy albo zapisali dowolny post lub reklamę.

Remarketing z Instagrama krok po kroku

  1. Wejdź do Menedżera Reklam i w Zasobach znajdź „Grupy odbiorców”.

Menedżer reklam Facebooka - reklama na Instagramie 1

2. W zakładce „Utwórz grupę odbiorców” wybierz „Grupy niestandardowych odbiorców”.

Menedżer reklam Facebooka - reklama na Instagramie 2

3. Aby utworzyć listę osób, które podjęły działania wobec Twoich postów na Instagramie, wybierz „Aktywność”.

Menedżer reklam Facebooka - reklama na Instagramie 3

4. Wybierz, czego chcesz użyć do utworzenia grupy odbiorców. W tym przypadku będzie to „Profil firmowy na Instagramie”.

Menedżer reklam Facebooka - reklama na Instagramie 4

5. Pojawi się 5 możliwości do wyboru. Zdecyduj, którą z nich wybierzesz, w zależności od Twoich potrzeb oraz oczekiwań.

Menedżer reklam Facebooka - reklama na Instagramie 5

Instagram z każdym dniem staje się coraz bardziej wartościowym dla marek kanałem w mediach społecznościowych. Warto się nim zainteresować, zwłaszcza że ciągle jeszcze wiele firm nie docenia jego potencjału. Dzięki temu konkurencja jest tam mniejsza niż na Facebooku, co zwiększa szanse na dotarcie do określonych osób.

Wykorzystanie remarketingu z Instagrama w kampaniach reklamowych pozwala trafić z odpowiednim komunikatem do tych użytkowników, którzy rzeczywiście interesują się marką. Zwiększa to szanse na wywołanie ich określonej reakcji. A o to przecież chodzi w każdej przemyślanej strategii marketingowej.

instagram

Paweł Szczyrek
AUTOR
Creative and Content Manager
tel.665 157 583
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:

Inne wpisy