Podsumowanie działań Ideo Force w 2019

Wyzwania, projekty, wystąpienia. Bez wątpienia 2019 rok obfitował w wydarzenia, które jeszcze na długo zostaną w nam w pamięci. Zapraszamy na relację z aktywności Ideo Force w minionych 12 miesiącach!
20 grudnia 2019

Rok 2019 rok dobiega końca, a to idealny czas na posumowanie. W Ideo Force jest to okazja do spojrzenia na dotychczasowe działania z szerokiej perspektywy. Wyciągamy wnioski z dotychczasowych działań, ale i chwalimy się naszymi sukcesami, a tych było niemało.

LinkedIn Local Rzeszów #B

15 styczeń

Styczeń rozpoczęliśmy bardzo aktywnie, bo od uczestnictwa w LinkedIn Local Rzeszów. W połowie miesiąca odbyła się 3. edycja wydarzenia organizowanego w ramach światowego ruchu angażującego członków społeczności LinkedIn. Tym razem miejscem spotkania było Centrum Wystawienniczo-Kongresowe G2A Arena w Jasionce koło Rzeszowa. Nie bez powodu wybrano to miejsce, ponieważ spotkanie w ramach LinkedIn Local Rzeszów miało typowo biznesowy charakter. Przebiegało pod hasłem #B, czyli #Big, #Business, #Best.

Prelegenci, a więc Łukasz Szymański z Ideo, prof. dr hab. Kazimierz Ożóg i Paweł Szczyrek z Ideo Force mówili w swoich wystąpieniach o komunikacji wewnętrznej na podstawie o intranetu, głównych problemach współczesnej komunikacji językowej i budowaniu efektywnego wizerunku na LinkedIn. Uczestnicy otrzymali nie tylko wiedzę z zakresu wymienionych zagadnień, ale również książkę „Intranet. Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji” autorstwa specjalistów z firmy Ideo.

Partnerstwo na SEO MeetUp

15 luty

Ideo Force było partnerem SEO MeetUp. Jest to wydarzenie, które przyciąga ekspertów i pasjonatów SEO – tym, bardziej nie mogło nas tam zabraknąć. Podczas SEO MeetUp odbyły się 4 prelekcje, których autami byli: Paweł Gontarek, Szymon Słowik, Sławomir Czajkowski i Sylwia Chwalana. Po wystąpieniach przyszedł czas na networking, podczas którego można było poszerzać sieć kontaktów biznesowych, wymienić doświadczeniami w pracy z SEO i zapoznać z nowościami w branży.

Kolbuszowa 2.0

28 luty

Uczestniczyliśmy w wydarzeniu Kolbuszowa 2.0, które za każdym razem gromadzi osoby zainteresowane m.in. marketingiem internetowym, e-commerce i SEO. Podczas 4. edycji  Kolbuszowa 2.0 rozmawiano o Internecie i marketingu cyfrowym.

Jednym z pięciu prelegentów był Paweł Szczyrek, Creative and Content Manager Ideo Force. Paweł opowiedział zebranym o chatbotach, których tworzeniem zajmuje się na co dzień. W swoim wystąpieniu skupił się na monetyzacji technologii usprawniających komunikację, zwłaszcza w kontakcie firm z klientami. Chatboty doskonale sprawdzają się w e-commerce. Nie tylko automatyzują dialog, ale i posługują się personalizacją, dostosowując się do potrzeb użytkownika. Wśród występujących byli również Artur Pajkert z linuxpl.com, Łukasz Suchy z DevaGroup, Michał Suski z SurferSEO i Łukasz Kołodziejczyk z Onetu.

kolbuszowa 2,0

Wykład na AGH w Łodzi

1 kwietnia

Daniel Kazanecki, Creatvie and Content Manager Ideo Force poprowadził wykład na Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Wystąpienie odbyło się w ramach cyklu „Akademia Nowych Mediów”. Daniel zaprezentował temat: „Content marketing – czyli jak mówić o swojej marce”. Na co dzień nasz ekspert opracowuje strategie marketingowe, wykorzystując do tego content marketing. Spotkanie zgromadziło nie tylko studentów, równie licznie przybyli pracownicy naukowi i osoby zainteresowane działaniami e-marketingowymi.

wyklad w lodzi o content marketingu

Konferencja Lunch z e-commerce #2

17 kwietnia

Kolejnym wydarzeniem, tym razem zorganizowanym przez Ideo Force, była 2. edycja Konferencji Lunch z e-commerce. W budynku Warsaw Trade Tower, 17 kwietnia zebrali się specjaliści i osoby zainteresowane działalnością w e-commerce. W gronie prelegentów znaleźli się eksperci Ideo Force: Tomasz Kwiatkowski, Paweł Szczyrek i Wojciech Szymański oraz Marcin Lipiec z firmy Ideo, Katarzyna Ugorowska z SARE i Piotr Hurnik z SentiOne.

O czym rozmawialiśmy? Przedmiotem wystąpień i dyskusji była między innymi historia sukcesu marki iParts oraz strategia marketingowa opierająca się na doświadczeniach współpracy Ideo Force z marką Cobi. Ponadto optymalizacja ścieżki zakupowej w e-commerce na przykładzie działań Ideo z firmą Black Red White, praca z materią online oraz sztuczna inteligencja i boty. W trakcie konferencji miała miejsce także premiera raportu Problemy polskiego e-commerce opracowanego na podstawie badań i analiz Ideo Force i OnData. Agata z KAMAN Show poprowadziła relację na żywo na naszym fanpage’u. Organizowana przez nas już regularnie Konferencja Lunch z e-commerce jest doskonałą okazją do networkingu, wysłuchania wystąpień profesjonalistów i pysznego lunchu w atmosferze sprzyjającej nawiązywaniu biznesowych relacji.

Kongres Profesjonalistów Public Relations

25-26 kwietnia

Końcem kwietnia Wojciech Szymański podczas ogólnopolskiego Kongresu Profesjonalistów Public Relations poprowadził jeden z dwóch warsztatów praktycznych. Organizatorem wydarzenia jest wydawnictwo i portal internetowy newsline.pl. Tematem warsztatu prezesa Ideo Force i późniejszej dyskusji były skuteczne narzędzia w pracy z social media. Kongres licznie gromadzi zarówno prelegentów, jak i słuchaczy – w XIX edycji wzięło udział ponad 300 uczestników, a na scenie wystąpiło 20 specjalistów.

Ideo Force w finale semKRK Awards

19 czerwca

Zakwalifikowaliśmy się do ostatniego etapu konkursu semKRK Awards. Była to już 12. edycja wydarzenia, na którym wystąpienia, warsztaty i dyskusje dotyczą tematów związanych z analityką i marketingiem w wyszukiwarkach. Zgłoszonym przez nas projektem w kategorii „Najlepsza kampania Google Ads” była kampania zwiększającą sprzedaż dla Senso-Rex LTD. W ramach projektu opracowaliśmy strategię e- marketingową, przeprowadziliśmy audyt SEO i analizę działań marki w Google Ads. Wymienione prace były podstawą do wdrożenia kampanii reklamowej dla naszego klienta, która okazała się sukcesem – przyniosła zoptymalizowanie budżetu i obniżenie kosztów. Przejście do ostatniego etapu to dla nas wielkie wyróżnienie, ale również potwierdzenie naszych kompetencji w tworzeniu kampanii w Google Ads.  

LinkedIn Local Rzeszów #4

27 czerwca

Drugie w tym roku wydarzenie z cyklu spotkań członków LinkedIn odbyło się również z naszym udziałem – byliśmy partnerem LinkedIn Local Rzeszów #4. Podobnie, jak poprzednio, ekipa Ideo Force: Adrianna Staniszewska (E- marketing Specialist), Joanna Tymowicz (Client Service Director) i Wojciech Szymański (Managing Director) zadbali o obsługę spotkania.

Spotkanie nie ma charakteru biznesowego, ani tym bardziej sprzedażowego – ma inspirować, bawić i pomagać w rozwijaniu sieci kontaktów towarzyskich, które mogą przerodzić się we współpracę na polu zawodowym. Tym razem uczestnicy mieli okazję wysłuchać Adriana Gamonia, Doroty Mastalskiej i Joanny Drabik. O czym mówili specjaliści? Adrian opowiadał o budowaniu relacji na LinkedIn, Dorota – relacjach biznesowych, natomiast Joanna poruszyła temat związany z wizerunkiem biznesowym. Z naszych obserwacji wynika, że LinkedIn Local Rzeszów z każdą kolejną edycją przyciąga coraz więcej osób. To tylko potwierdza, jak duże znaczenie ma ta międzynarodowa inicjatywa. Okazuje się, że biznes to przede wszystkim ludzie i to na nich firma powinna koncentrować się w pierwszej kolejności.

Wykład otwarty o generowaniu sprzedaży w e-commerce

9 lipca

Wojciech Szymański gościł na Uczelni Techniczno-Handlowej im. H. Chodkowskiej w Warszawie z wykładem „Jak generować sprzedaż w e-commerce?”. Licznie zebrani słuchacze mieli możliwość wysłuchać eksperckiego głosu o błędach w e-commerce oraz poznać rozwiązania eliminujące je, ponadto wgłębić się w wiedzę o narzędziach analizujących i mierzących efektywność, a także o czynnikach wpływających na sprzedaż.

wykład uth

Wakacyjna Akademia SEO

7, 14 i 21 sierpień

Ideo Force zorganizowało 3-dniowe szkolenie po nazwą Wakacyjna Akademia SEO. Warsztaty poprowadził Wojciech Szymański, specjalista ds. e-marketingu, SEO i e-commerce, autor wielu publikacji (np. „Content marketing. Współczesny poradnik po marketingu treści”) trener i doradca. Szkolenie dobyło się w rzeszowskim oddziale firmy, a zainteresowanie przeszło nasze najśmielsze oczekiwania. Uczestnicy poznali między innymi:

  • techniki i typy pozycjonowania (w tym na tzw. na długi ogon),
  • najskuteczniejsze narzędzia,
  • czynniki on-site i off-site,
  • elementy pozycjonowania wpływające na Trust Rank.

W trakcie warsztatów kursanci pracowali z SEO Checklistą i programami do analizy on-site. Na zakończenie Wojciech wręczył uczestnikom certyfikaty potwierdzające umiejętności z zakresie omawianych tematów.

Wakacyjna Akademia SEO

InternetBeta

11-13 wrzesień

Mieliśmy zaszczyt brać udział w 11. edycji Konferencji InternetBeta. Drugiego dnia Konferencji, Wojciech Szymański przedstawił case study wdrożenia portalu prawo.pl., którego sukces był możliwy dzięki współpracy specjalistów Ideo Force i Ideo. Wspólnymi siłami obu zespołów, przy jednoczesnym zaangażowaniu klienta, w ciągu 6 miesięcy zdobyliśmy, aż kilka milionów użytkowników. InternetBeta to cieszące się popularnością wydarzenie, które przyciąga osoby zainteresowane nowoczesnymi technologiami i branżą internetową. Stanowi pole do wymiany doświadczeń, pozwala zweryfikować poglądy i uczyć się od najlepszych. Nie mogło nas tam nie być, zarówno w roli prelegenta, jak i uczestnika.

Konferencja Lunch z e-commerce #3

18 października

Prawie 100 osób, 8 prelegentów, premiera książki "Content marketing: Współczesny poradnik po marketingu treści", warsztaty, networking i pyszny lunch – kolejne święto e-commerce za nami!

Organizowana przez nas Konferencja Lunch z e-commerce odbyła się w tym roku dwa razy. Trzecia edycja miała miejsce 18 października w Warszawie. Dzięki uprzejmości Uczelni Techniczno-Handlowej im. H. Chodkowskiej mieliśmy okazję gościć ekspertów, przedstawicieli środowiska e-commerce, przedsiębiorców, marketerów, ale i osoby dopiero rozwijającej działalność w branży. Temat przewodni Lunchu z e-commerce #3 brzmiał: „Znam. Lubię. Kupuję! Jak sprawić, żeby klienci pokochali Twój e-commerce i kupowali jeszcze więcej?” Podobnie, jak poprzednia edycja i tym razem nasza Konferencja otrzymała akredytację DIMAQ. Wśród prelegentów byli min.: Krzysztof Polewiak z Microsoft, Adrian Kaczor z Ideo, Jan Zając z Sotrender oraz Wojciech Szymański i Krzysztof Wójcik z Ideo Force.

LinkedIn Local Rzeszów #5

14 listopad

Lunch z e-commerce to nie jedyne wydarzenie, które odbyło się w 2019 roku dwa razy. Pomimo tego, że nie jesteśmy organizatorem LinkedIn Local Rzeszów, wspieramy przygotowanie i obsługę spotkania. W listopadzie spotkaliśmy się już po raz piąty. Prelegentami LinkedIn Local Rzeszów #5 byli eksperci z branży HR: Jakub Szpunar i Nadia Harris-Kosior oraz specjalista ds. social media w Ideo Force –  Monika Mandela-Suszek. Efektem wydarzenia była nie tylko wiedza i nowe znajomości, ale zebranie środków, które organizatorzy przeznaczyli na pomoc dla rzeszowskiego schroniska „Kundelek”.

IX Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach

28-29 listopad

Samorządy odkrywają potęgę kanałów social media! W listopadzie odbył się IX Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach, na którym mieliśmy przyjemność słuchać, występować i szkolić.  W tym roku omawiano tematy związane z miejscem samorządu w social media. Pierwszego dnia Joanna Tymowicz wystąpiła z tematem „Jak tworzyć treści i skutecznie angażować użytkowników mediów społecznościowych?”. Drugiego dnia, Wojciech Szymański prowadził dla uczestników warsztat „Tworzenie Customer Journey, czyli jak optymalnie docierać z informacją do właściwych odbiorców”.

Kobieta biznesu w Internecie

4 grudnia

Na początku grudnia, Joanna Tymowicz była jedną z pięciu prelegentek Konferencji Kobieta biznesu w Internecie, która miała miejsce w G2A Arena w Jasionce koło Rzeszowa. Było to wydarzenie skierowane do osób prowadzących swój biznes lub dopiero myślących o rozpoczęciu działalności czy zarządzających zespołem w firmie. Temat wystąpienia Joanny brzmiał: „Czy LinkedIn jest kobietą? Multitasking w biznesie i Internecie”. Client Service Director Ideo Force mówiła o budowaniu marki osobistej na LinkedIn, content marketingu w social media i Internecie, znaczeniu multitaskingu.  Zagadnienia poruszane podczas Konferencji przez innych prelegentów dotyczyły tworzenia atrakcyjnego profilu na Facebooku i Instagramie, wizytówki Google, personal brandingu i ochrony prawnej firmy w sieci.

Wykład otwarty o employer brandingu

10 grudnia

To już nasza druga nasza wizyta z wykładem otwartym na Uczelni Techniczno-Handlowej im. Heleny Chodkowskiej w Warszawie. Tym razem to Joanna Tymowicz wystąpiła przed publicznością zgromadzoną w akademickich murach. Joanna w Ideo Force zarządza zespołem osób nadzorujących projekty, buduje wizerunek marek w Internecie, a także ma nieustanny kontakt z klientami. 10 grudnia mówiła o employer brandingu, a dokładnie konieczności stworzenia person, candidate experience, audycie użyteczności strony z ofertą skierowaną do potencjalnych pracowników, kanałach komunikacji w employer brandingu. Po raz kolejny dowiedliśmy, że doświadczenie dzielone z tymi, którzy są otwarci na wiedzę, przynosi korzyści obu stronom. Pomimo tego, iż był to ostatni wykład w tym roku, wierzmy, że 2020 będzie równie łaskawy w tego typu wydarzenia.

Przed nami kolejny rok, który z pewnością będzie jeszcze bardziej intensywny. Przez wiele lat pomagamy zaistnieć markom w Internecie. Projektujemy unikalne rozwiązania, wdrażamy nowatorskie pomysły, kompleksowo analizujemy, opracowujemy strategie. Nie zwalniamy tempa. Mamy nadzieję, że będziecie z nami odkrywać świat marketingu internetowego – fascynujący, dynamiczny, angażujący. E-marketing ma wiele twarzy, dlatego tym bardziej nie możemy doczekać się kolejnych wyzwań.


Jesteśmy ekspertami od e-commerce. Chętnie dzielimy się swoją wiedzą i doswiadczeniem. 
Obserwuj nasz fanpage na Facebooku, gdzie na bieżąco informujemy o naszych wystąpieniach.