E-commerce iParts z coraz większymi zyskami, dzięki optymalizacji UX

Klient

iParts to sklep motoryzacyjny specjalizujący się w internetowej sprzedaży zamiennych części samochodowych. To zaawansowana technologicznie firma, która korzysta z nowoczesnych i skutecznych rozwiązań w zakresie prowadzenia handlu elektronicznego.
E-commerce oferuje klientom jedynie produkty od sprawdzonych i zaufanych producentów, w konkurencyjnych cenach. Firma stawia na budowanie trwałych relacji z konsumentami, wykorzystując w tym celu różne metody.
W swojej codziennej pracy sklep korzysta z TecDoc. To międzynarodowy system do katalogowania części samochodowych, zapewniający klientom sklepu wygodę przeglądania i identyfikacji konkretnych produktów z oferty oraz ułatwiający proces dokonywania zakupów.

iParts

Klient

iParts to sklep motoryzacyjny specjalizujący się w internetowej sprzedaży zamiennych części samochodowych. To zaawansowana technologicznie firma, która korzysta z nowoczesnych i skutecznych rozwiązań w zakresie prowadzenia handlu elektronicznego.
E-commerce oferuje klientom jedynie produkty od sprawdzonych i zaufanych producentów, w konkurencyjnych cenach. Firma stawia na budowanie trwałych relacji z konsumentami, wykorzystując w tym celu różne metody.
W swojej codziennej pracy sklep korzysta z TecDoc. To międzynarodowy system do katalogowania części samochodowych, zapewniający klientom sklepu wygodę przeglądania i identyfikacji konkretnych produktów z oferty oraz ułatwiający proces dokonywania zakupów.

O firmie

iParts jest jednym z najpopularniejszych e-commerce z branży motoryzacyjnej w Polsce. Zespół firmy to grupa osób posiadających wieloletnie doświadczenie w sprzedaży części samochodowych. W ofercie sklepu znajduje się ponad 2 000 000 produktów, wśród których są m.in. części do aut osobowych, terenowych oraz sportowych.

E-commerce zapewnia klientom nie tylko szeroki asortyment produktów, ale też dostęp do nowoczesnych funkcjonalności i profesjonalnego Centrum Obsługi Klienta, w którym swoją pomoc oferują doświadczeni specjaliści, doradzający na każdym etapie dokonywania zakupów.

Działania prokonsumenckie, czyli posiadanie oferty zgodnej z potrzebami odbiorców, użyteczność strony, odpowiedni kierunek promocji i analiza danych o klientach – są fundamentem aktywności iParts.

Realizujemy wymagające projekty i inspirujemy do działań w e-marketingu. Zapisz się na newsletter i zyskaj dostęp do wiedzy ekspertów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Współpraca

Współpraca z iParts trwa od początku działalności sklepu. Dzisiaj marka jest liderem w swojej branży. Rozpoczynaliśmy od zera – doradzaliśmy na etapie wyboru technologii, tworzenia serwisu oraz jego rozbudowy. Przeszliśmy niejedną zmianę algorytmów w Google oraz migrację serwisu. Ideo Force stanowi dla załogi sklepu wsparcie merytoryczne, ale także pełni funkcję zewnętrznego działu marketingu.

Kluczowe stało się dopasowanie oferty i działań handlowych do grupy odbiorców, a także odpowiednia segmentacja pod względem ich zaangażowania, potrzeb i motywacji zakupowych. Komunikacja marki z klientami i potencjalnymi konsumentami przebiega wielopłaszczyznowo – od wyszukiwarki i strony internetowej po serwisy oceniające sklepy internetowe, social media, e-mail, działania content i inbound marketingowe, aż po kampanie prosprzedażowe.

Korzystanie z dostępnych w e-commerce kanałów, pozwoliło wypracować kształt dialogu, którego skutkiem jest zaangażowanie odbiorców wychodzące poza akcje promocyjne. Niezwykle istotnym było uczynienie strony miejscem funkcjonalnym, dostarczającym informacji oczekiwanych przez użytkowników. Zbudowanie rozpoznawalności i zaufania do marki przyczyniło się do umocnienia relacji i utrzymania konwersji na zakładanym poziomie.

Grupa docelowa

Kampanie reklamowe marki wykorzystują różne profile konsumentów. Wśród nich są klienci aktywni, okazjonalni, porzucający koszyk lub ci, którzy od dłuższego czasu nie odwiedzali serwisu iParts. Na podstawie zebranych i przeanalizowanych danych empirycznych generowana jest szczegółowa charakterystyka osób należących do segmentów grup docelowych.

Sklep obsługuje zarówno osoby naprawiające swoje samochody samodzielnie, jak i te, które jedynie kupują części samochodowe. Do grupy klientów należą również  warsztaty samochodowe. Z naszą pomocą marki definiują użytkowników pod kątem  zaangażowania, motywacji zakupowej i potrzeb.

Użyteczność strony

Projektowanie doświadczeń użytkownika (UX) to proces, w którym zespoły projektowe tworzą produkty zapewniające użytkownikom pozytywne doświadczenia wynikające z kontaktu z witryną. Obejmuje to projektowanie całego procesu pozyskiwania i integracji, w tym brandingu, projektu, użyteczności i funkcji.

Pierwszym warunkiem do uzyskania wyjątkowych doświadczeń użytkownika, jest bezproblemowe spełnienie jego konkretnych potrzeb (związanych np. z realizacją celu na stronie). Drugim z warunków jest prostota i elegancja, dzięki którym powstają produkty, które zapewniają przyjemność użytkowania. Prawdziwe  kreowanie doświadczeń użytkownika, wykracza jednak  daleko poza zwykłe dawanie klientom tego, czego chcą. Aby osiągnąć wysokiej jakości UX w witrynie, należy bezproblemowo zintegrować wiele dyscyplin, takich jak inżynieria, marketing, projektowanie graficzne i przemysłowe oraz projektowanie interfejsów.

Przebieg działań

W sposób ciągły optymalizujemy użyteczność serwisu. Pracujemy nad analizą lejka konwersji (lejka sprzedaży) oraz wdrażamy narzędzia testujące szybkość i poprawność działania strony. Testujemy nowe rozwiązania, rozwijamy nowe funkcjonalności oraz przeprowadzamy testy A/B. Kluczową ścieżkę zakupową testujemy również poprzez badania scenariuszowe.

W ramach współpracy podejmujemy się także usług graficznych. Koordynujemy działania marketingowe, opracowujemy wytyczne dotyczące polityki cenowej i długofalowych planów promocyjnych. Na bieżąco monitorujemy też opinie konsumentów i mierzymy skuteczność działań.

Wyniki

  • Wzrost liczby powracających klientów.
  • Poprawa współczynników konwersji.
  • Wydłużony czas sesji na witrynie.

Wnioski

Bieżąca optymalizacja witryny pod kątem UX, przełożyła się na wzrost liczby powracających klientów, co doprowadziło do zwiększenia sprzedaży. Poprawa użyteczności strony pozytywnie wpłynęła na doświadczenia korzystających z niej użytkowników, co spowodowało wydłużenie czasu trwania sesji w witrynie.

Efekty współpracy są wymierne zarówno dla twórców strategii realizujących projekty, jak i dla właścicieli sklepu iParts. Efektem jest status marki myślącej przyszłościowo, znanej i cenionej w branży oraz przez klientów.

Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.