Wysokie pozycje iParts w wynikach wyszukiwania potwierdzeniem skutecznej strategii pozycjonowania

Klient

iParts to sklep motoryzacyjny specjalizujący się w internetowej sprzedaży zamiennych części samochodowych. To zaawansowana technologicznie firma, która korzysta z nowoczesnych i skutecznych rozwiązań w zakresie prowadzenia handlu elektronicznego.

E-commerce oferuje klientom jedynie produkty od sprawdzonych i zaufanych producentów, w konkurencyjnych cenach. Firma stawia na budowanie trwałych relacji z konsumentami, wykorzystując w tym celu różne metody.

W swojej codziennej pracy sklep korzysta z TecDoc. To międzynarodowy system do katalogowania części samochodowych, zapewniający klientom sklepu wygodę przeglądania i identyfikacji konkretnych produktów z oferty oraz ułatwiający proces dokonywania zakupów.

Klient

iParts to sklep motoryzacyjny specjalizujący się w internetowej sprzedaży zamiennych części samochodowych. To zaawansowana technologicznie firma, która korzysta z nowoczesnych i skutecznych rozwiązań w zakresie prowadzenia handlu elektronicznego.

E-commerce oferuje klientom jedynie produkty od sprawdzonych i zaufanych producentów, w konkurencyjnych cenach. Firma stawia na budowanie trwałych relacji z konsumentami, wykorzystując w tym celu różne metody.

W swojej codziennej pracy sklep korzysta z TecDoc. To międzynarodowy system do katalogowania części samochodowych, zapewniający klientom sklepu wygodę przeglądania i identyfikacji konkretnych produktów z oferty oraz ułatwiający proces dokonywania zakupów.

O firmie

iParts jest jednym z najpopularniejszych e-commerce z branży motoryzacyjnej w Polsce. Zespół firmy to grupa osób posiadających wieloletnie doświadczenie w sprzedaży części samochodowych. W ofercie sklepu znajduje się ponad 2 000 000 produktów, wśród których są m.in. części do aut osobowych, terenowych oraz sportowych.

E-commerce zapewnia klientom nie tylko szeroki asortyment produktów, ale też dostęp do nowoczesnych funkcjonalności i profesjonalnego Centrum Obsługi Klienta, w którym swoją pomoc oferują doświadczeni specjaliści, doradzający na każdym etapie dokonywania zakupów.

Działania prokonsumenckie, czyli posiadanie oferty zgodnej z potrzebami odbiorców, użyteczność strony, odpowiedni kierunek promocji i analiza danych o klientach – są fundamentem aktywności iParts.

Realizujemy wymagające projekty i inspirujemy do działań w e-marketingu. Zapisz się na newsletter i zyskaj dostęp do wiedzy ekspertów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Współpraca

Współpraca z iParts trwa od początku działalności sklepu. Dzisiaj marka jest liderem w swojej branży. Rozpoczynaliśmy od zera – doradzaliśmy na etapie wyboru technologii, tworzenia serwisu oraz jego rozbudowy. Przeszliśmy niejedną zmianę algorytmów w Google oraz migrację serwisu. Ideo Force stanowi dla załogi sklepu wsparcie merytoryczne, ale także pełni funkcję zewnętrznego działu marketingu.

Kluczowe dla osiągnięcia sukcesu stało się dopasowanie oferty i działań handlowych do grupy odbiorców, a także odpowiednia segmentacja pod względem ich zaangażowania, potrzeb i motywacji zakupowych. Komunikacja marki z klientami i potencjalnymi konsumentami przebiega wielopłaszczyznowo – od wyszukiwarki i strony internetowej po serwisy oceniające sklepy internetowe, social media, e-mail, działania content i inbound marketingowe, aż po kampanie prosprzedażowe.

Korzystanie z dostępnych w e-commerce kanałów, pozwoliło wypracować kształt dialogu, którego skutkiem jest zaangażowanie odbiorców wychodzące poza akcje promocyjne. Niezwykle istotnym było uczynienie strony miejscem funkcjonalnym, dostarczającym informacji oczekiwanych przez użytkowników. Zbudowanie rozpoznawalności i zaufania do marki przyczyniło się do umocnienia relacji i utrzymania konwersji na zakładanym poziomie.

Grupa docelowa

Kampanie promocyjne marki wykorzystują różne profile konsumenckie. Wśród nich są klienci aktywni, okazjonalni, porzucający koszyki, czy dawno nieodwiedzający strony iParts. Rozbudowana charakterystyka osób z segmentów grupy docelowej powstała na bazie gromadzonych i analizowanych danych empirycznych.

Sklep obsługuje zarówno klientów indywidualnych, którzy sami naprawiają swoje samochody, jak i tych, którzy jedynie kupują części. Z usług iParts korzystają również warsztaty samochodowe. Marka z naszą pomocą definiuje użytkowników pod kątem ich zaangażowania, motywacji zakupowych i potrzeb.

Wzrost dzięki pozycjonowaniu

„Pod lupę” wzięliśmy stronę internetową, jej widoczność w wyszukiwarce oraz jakość ruchu. Przygotowaliśmy audyt SEO, który naświetlił braki w optymalizacji strony i działaniach pozycjonerskich. Audyt SEO to zaawansowana analiza strony internetowej i czynników oddziałujących na jej kondycję w wyszukiwarce. W wyniku audytu powstał dokument zawierający zalecenia, których wdrożenie pozytywnie wpłynęło na czynniki rankingowe Google.

Stała i wieloletnia praca sprawiła, że iParts.pl jest jednym z najlepiej wypozycjonowanych sklepów w polskim internecie, którego widoczność liczona jest w dziesiątkach tysięcy fraz w TOP10.

Nasza analiza brała pod uwagę również użyteczność serwisu (UX), a nacisk został położony na takie elementy jak architektura informacji, poprawność działania funkcjonalności, dostosowanie do aktualnych oczekiwań użytkowników i przejrzystości prezentacji treści.

Przebieg działań

Konsekwentne i sumienne działanie w zakresie SEO umiejscowiło serwis na wysokich pozycjach dla wielu kluczowych, trudnych i konkurencyjnych fraz. Dzięki ogromnej liczbie treści produktowych sklep iparts.pl zyskał znaczący potencjał SEO. Aktualny asortyment blisko 3 000 000 części samochodowych, pozwolił wygenerować kilkaset milionów podstron contentowych i produktowych. 

Podczas budowania widoczności marki w organicznych wynikach wyszukiwania przygotowaliśmy liczne landing page – dedykowane konkretnym kategoriom produktowym, akcjom promocyjnym czy stronom zapleczowym.

Wyniki

  • Ciągły wzrost sprzedaży.
  • Większa liczba powracających klientów.
  • Wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Wnioski

Dzięki regularnym działaniom prowadzonym przez zespół ekspertów, osiągnęliśmy wzrost widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Duże znaczenie miało m.in. tworzenie wartościowych treści oraz efektywna optymalizacja strony pod kątem SEO. Optymalizacja została przeprowadzona na bazie wyników specjalistycznego audytu, który wskazał rozwiązania, po których wdrożeniu doszło do wzrostu ruchu organicznego.

Rezultaty współpracy są wymierne zarówno dla twórców strategii, wykonujących projekty, jak i dla właścicieli sklepu iParts. Jej wynikiem jest pozycja marki wyznaczającej trendy, znanej i cenionej w branży oraz przez klientów.

Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.