Promocja PROT poza granicami kraju. Influencer marketing pomógł zwiększyć rozpoznawalność brandu

Klient

Podkarpacka Regionalna Organizacja Turystyczna (PROT) to instytucja non-profit, której celem jest promocja regionu i rozwój turystyki w obrębie województwa podkarpackiego. Jedną z misji organizacji jest wzmacnianie wizerunku Podkarpackiego, jako miejsca, do którego warto podróżować.
PROT zajmuje się odkrywaniem i rozwijaniem produktów turystycznych oraz organizacją wydarzeń, których celem jest m.in. promocja walorów turystycznych województwa. Organizacja przygotowuje wiele branżowych szkoleń przeznaczonych dla osób pracujących w sektorze turystyki, które mogą dzięki nim podnosić swoje kwalifikacje zawodowe.

Podkarpacka ROT

Klient

Podkarpacka Regionalna Organizacja Turystyczna (PROT) to instytucja non-profit, której celem jest promocja regionu i rozwój turystyki w obrębie województwa podkarpackiego. Jedną z misji organizacji jest wzmacnianie wizerunku Podkarpackiego, jako miejsca, do którego warto podróżować.
PROT zajmuje się odkrywaniem i rozwijaniem produktów turystycznych oraz organizacją wydarzeń, których celem jest m.in. promocja walorów turystycznych województwa. Organizacja przygotowuje wiele branżowych szkoleń przeznaczonych dla osób pracujących w sektorze turystyki, które mogą dzięki nim podnosić swoje kwalifikacje zawodowe.

O firmie

Organizacja działa już od ponad 20 lat, opracowując produkty turystyczne, takie jak np. Szlak wodny Błękitny San, Spacerownik Rzeszowski czy Szlak Architektury Drewnianej. Eksperci PROT chętnie dzielą się swoją wiedzą zarówno w mediach, jak i uczestnicząc w branżowych spotkaniach. Regularnie prowadzą też badania nad ruchem turystycznym i wizerunkiem turystycznym, dzieląc się nie tylko przemyśleniami i opiniami na temat turystyki w Podkarpackiem, ale też specjalistycznymi ekspertyzami.

Jednym z zadań stowarzyszenia jest certyfikowanie punktów informacji turystycznej na terenie województwa. Organizacja podejmuje szereg aktywności na rzecz promowania Podkarpackiego zarówno wśród mieszkańców Polski, jak i innych krajów, wykorzystując do tego m.in. działania z zakresu e-marketingu.

Realizujemy wymagające projekty i inspirujemy do działań w e-marketingu. Zapisz się na newsletter i zyskaj dostęp do wiedzy ekspertów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Współpraca

Głównym celem współpracy z Klientem jest wypromowanie walorów turystycznych województwa podkarpackiego, wśród osób zainteresowanych turystyką. W ramach współpracy podejmujemy na rzecz organizacji szereg zróżnicowanych działań z zakresu e-marketingu, w których skupiamy się na dotarciu do osób, które mogą być skłonne do skorzystania z atrakcji turystycznych Podkarpackiego.

Zapewniamy nie tylko efektywność podejmowanych działań, ale także fachowe doradztwo na etapie tworzenia strategii promocyjnych. Dla Klienta prowadziliśmy m.in. kampanie z udziałem influencerów. Celem akcji było dotarcie z promocją Podkarpacia do zagranicznych odbiorców, za pośrednictwem internetowych twórców zamieszkujących kraje, takie jak: Słowacja, Niemcy, Słowenia i Czechy.

Grupa docelowa

Grupą docelową PROT są wszystkie osoby zainteresowane turystyką, a także samym Podkarpackiem, które są ciekawe kultury, historii i architektury tego rejonu Polski. Do grupy odbiorców działań organizacji zalicza się zarówno osoby, które już znają region, jak i te, które jeszcze nigdy go nie odwiedziły. Komunikacja kierowana jest jednak głównie do osób zamieszkujących województwa: podkarpackie, lubelskie, świętokrzyskie, małopolskie i śląskie. Wybrane rodzaje kampanii kierowane były także do osób mieszkających w krajach, takich jak Austria, Holandia, Czechy, Norwegia, Ukraina czy Niemcy.

Influencer marketing

Działania w zakresie influencer marketingu pozwalają na skuteczne dotarcie z przekazem marki do wybranej grupy docelowej, za pośrednictwem określonych mediów społecznościowych, blogów lub serwisów wideo. Ten typ działań reklamowych przynosi korzystającym z niego markom szereg korzyści, gdyż społeczność zgromadzona wokół influencerów, to najczęściej ludzie o podobnych preferencjach, którzy mogą być zainteresowani określonym typem treści. Ponadto działanie oparte na współpracy z twórcami internetowymi pozwala wykorzystać ich autorytet i tym samym zwiększyć efektywność realizowanych celów.

Przebieg działań

W ramach działań z zakresu influencer marketingu podjęliśmy się znalezienia internetowych twórców, działających na terenie wybranych krajów Unii Europejskiej. Skupiliśmy się na wyborze profili, które zajmują się tematyką turystyczną i zrzeszają aktywnych użytkowników Instagrama.

W ramach współpracy influencerzy publikowali posty informujące o walorach turystycznych województwa podkarpackiego, tym samym promując region, wśród swoich obserwatorów. Ważnym elementem każdej publikacji było także oznaczenie profilu PROT w poście.  

Koordynowaliśmy całość kampanii. Przygotowaliśmy treści sponsorowane oraz ustaliliśmy harmonogram, zgodnie z którym influencerzy umieszczali posty w swoich kanałach. Stale badaliśmy efektywność prowadzonych działań, na bieżąco raportując wyniki do Klienta.

Wyniki

  • Promocja atrakcji turystycznych Podkarpacia, wśród zagranicznych odbiorców.
  • Dotarcie do dużego grona osób, potencjalnie zainteresowanych odwiedzeniem województwa podkarpackiego.
  • Wzmocnienie świadomości dotyczącej walorów turystycznych i kulturowych regionu.

Wnioski

Współpraca z influencerami pozwala na efektywną promocję marki, wśród określonej grupy docelowej. Kluczem do sukcesu jest jednak odpowiedni dobór internetowych twórców, których działania mają wpływ na realizację zamierzonych celów, takich jak np. wzrost rozpoznawalności brandu i przyciągnięcie do niego nowych użytkowników, którzy wcześniej nie wiedzieli o jego istnieniu.

Influencer marketing przyczynił się do promocji Podkarpacia, wśród zagranicznych odbiorów oraz zwiększenia ich świadomości, na temat walorów turystycznych tego rejonu Polski.

Efektywna koordynacja działań na każdym z etapów prowadzenia kampanii przyczyniła się do zwiększenia autentyczności marki. Oznaczenie profilu PROT w postach pozytywnie wpłynęło też na konwersje i pozwoliło na wygenerowanie wartościowego ruchu.

Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.