Sukces PROT dzięki Social Media

Klient

Podkarpacka Regionalna Organizacja Turystyczna (PROT) to instytucja non-profit, której celem jest promocja regionu i rozwój turystyki w obrębie województwa podkarpackiego. Jedną z misji organizacji jest wzmacnianie wizerunku Podkarpackiego, jako miejsca, do którego warto podróżować.

PROT zajmuje się odkrywaniem i rozwijaniem produktów turystycznych oraz organizacją wydarzeń, których celem jest m.in. promocja walorów turystycznych województwa. Organizacja przygotowuje wiele branżowych szkoleń przeznaczonych dla osób pracujących w sektorze turystyki, które mogą dzięki nim podnosić swoje kwalifikacje zawodowe.

Klient

Podkarpacka Regionalna Organizacja Turystyczna (PROT) to instytucja non-profit, której celem jest promocja regionu i rozwój turystyki w obrębie województwa podkarpackiego. Jedną z misji organizacji jest wzmacnianie wizerunku Podkarpackiego, jako miejsca, do którego warto podróżować.

PROT zajmuje się odkrywaniem i rozwijaniem produktów turystycznych oraz organizacją wydarzeń, których celem jest m.in. promocja walorów turystycznych województwa. Organizacja przygotowuje wiele branżowych szkoleń przeznaczonych dla osób pracujących w sektorze turystyki, które mogą dzięki nim podnosić swoje kwalifikacje zawodowe.

O firmie

Organizacja działa już od ponad 20 lat, opracowując produkty turystyczne, takie jak np. Szlak wodny Błękitny San, Spacerownik Rzeszowski czy Szlak Architektury Drewnianej. Eksperci PROT chętnie dzielą się swoją wiedzą zarówno w mediach, jak i uczestnicząc w branżowych spotkaniach. Regularnie prowadzą też badania nad ruchem turystycznym i wizerunkiem turystycznym, dzieląc się nie tylko przemyśleniami i opiniami na temat turystyki w Podkarpackiem, ale też specjalistycznymi ekspertyzami.

Jednym z zadań stowarzyszenia jest certyfikowanie punktów informacji turystycznej na terenie województwa. Organizacja podejmuje szereg aktywności na rzecz promowania Podkarpackiego zarówno wśród mieszkańców Polski, jak i innych krajów, wykorzystując do tego m.in. działania z zakresu e-marketingu.

Realizujemy wymagające projekty i inspirujemy do działań w e-marketingu. Zapisz się na newsletter i zyskaj dostęp do wiedzy ekspertów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Współpraca 

Głównym celem współpracy z Klientem jest wypromowanie walorów turystycznych województwa podkarpackiego, wśród osób zainteresowanych turystyką. W ramach współpracy podejmujemy na rzecz organizacji szereg zróżnicowanych działań z zakresu e-marketingu, w których skupiamy się na dotarciu do osób, które mogą być skłonne do skorzystania z atrakcji turystycznych Podkarpackiego.

Zapewniamy nie tylko efektywność, ale także fachowe doradztwo na etapie tworzenia strategii promocyjnych. Prowadzimy na rzecz Klienta różne działania, a w tym np. te z zakresu social media, których celem jest budowa relacji z osobami zainteresowanymi działalnością PROT, stworzenie wizerunku marki otwartej na kontakt z grupą docelową oraz promocja atrakcji turystycznych województwa podkarpackiego.

Social media

Aktywność w mediach społecznościowych pozwala na nawiązywanie interakcji oraz budowanie relacji z odbiorcami marki. Social Media to narzędzie, które można wykorzystać także do zwiększenia świadomości o marce i ofercie turystycznej regionu wśród grupy docelowej. Platformy społecznościowe są również narzędziem do prowadzenia skutecznych kampanii np. zasięgowych lub sprzedażowych.

Przebieg działań

W ramach współpracy z Klientem stworzyliśmy kompleksową strategię komunikacji w mediach społecznościowych, której celem było zaproponowanie rozwiązań pozwalających na realizację celów inspiracyjnych, edukacyjnych i informacyjnych organizacji, związanych z promocją turystyki w rejonie Podkarpacia. W strategii określiliśmy m.in. formę postów oraz styl komunikacji, dopasowując je do grupy docelowej działań Klienta. Kompleksowo opisaliśmy również wszystkie aspekty istotne, dla efektywnego prowadzenia mediów społecznościowych.

Działania w zakresie Social Media obejmowały także prowadzenie Facebooka. W tym kanale organizacja skupiła się na informowaniu użytkowników o bieżących wydarzeniach oraz miejscach w regionie, które warto odwiedzić. Zadaniem publikowanych treści często było inspirowanie użytkowników do odkrywania Podkarpacia na własną rękę.

Prowadząc Facebooka, regularnie publikowaliśmy posty promujące województwo, jego walory przyrodnicze i dziedzictwo kulturowe. Stworzyliśmy tematyczne serie postów, które odpowiadały poszukiwaniom użytkowników. Zajmowaliśmy się zarówno tworzeniem tekstów, jak i grafik oraz ustalaniem harmonogramu publikacji i bieżącą moderacją aktywności użytkowników.

Ważnym elementem naszych działań było także przeprowadzenie konkursu, weryfikującego wiedzę użytkowników o Bieszczadach. W tym celu stworzyliśmy chatbota, który służył do przeprowadzenia quizu wśród uczestników. Osoby, które poprawnie rozwiązały quiz, mogły przystąpić do zadania otwartego, które polegało na udzieleniu odpowiedzi na pytanie, dlaczego kocha się Bieszczady. Najlepsze odpowiedzi były nagradzane zestawami książek. W trakcie konkursu sprawowaliśmy stały nadzór nad poprawnością działania bota. Odpowiadaliśmy także za stworzenie regulaminu konkursu oraz promowanie akcji wśród uczestników.

Prowadząc Social Media, zajmowaliśmy się również obsługą kampanii na Facebooku oraz Instagramie. Były to zarówno kampanie zasięgowe, jak i performance. Kampanie prowadziliśmy m.in. w celu zwiększenia zasięgu, sprzedaży (np. sprzedaż biletów na spływ kajakowy) lub ruchu – kampanie ukierunkowane na odwiedziny strony docelowej. Na bieżąco analizowaliśmy wyniki kampanii, raportując wyniki do Klienta.

W ramach współpracy w obszarze social media przeprowadziliśmy na zlecenie Klienta także szereg szkoleń m.in. z obsługi Instagrama i Facebooka. Szkoliliśmy także z nowoczesnych narzędzi promocji, takich jak np. Facebook Ads. Szkolenia były kierowane do osób pracujących w branży turystycznej w regionie i miały na celu podniesienie ich kompetencji, w zakresie korzystania z social media.

Wyniki

  • Wzmocnienie relacji pomiędzy marką, a jej odbiorcami.
  • Zwiększenie zainteresowania użytkowników ofertą PROT.
  • Większy ruch na stronie.
  • Wzrost świadomości marki.
  • Zwiększenie aktywności wśród grupy docelowej.
  • Podniesienie kwalifikacji w zakresie obsługi social media wśród pracowników branży turystycznej.

Wnioski

Prowadzenie komunikacji dążącej do realizacji potrzeb użytkowników i dopasowanie do nich jej stylu (m.in. przez dobór odpowiedniego języka, zakresu treści i formy postów), pozwala budować stałe relacje z grupą docelową, dzięki zrozumieniu jej nawyków komunikacyjnych. Organizacja konkursów sprzyja aktywizacji użytkowników i zwiększeniu ich zaangażowania względem marki. Efekty przynosi także zachowanie tożsamości komunikacyjnej, co jest wynikiem stworzenia efektywnej strategii komunikacji, zapewniającej marce spójność i zwiększającej jej szanse na to, że zostanie zapamiętana przez odbiorców.

W prowadzeniu kampanii promocyjnych liczy się nie tylko atrakcyjność przekazu, ale przede wszystkim precyzyjne targetowanie, które przeprowadzamy w oparciu o dane. Stały monitoring i analiza prowadzonych działań pozwolił na osiągnięcie celu, w postaci przyciągnięcia do kanałów społecznościowych PROT unikalnych użytkowników, zainteresowanych działalnością organizacji oraz walorami regionu.

Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.