Targi Kielce - zwiększenie ergonomii serwisu dzięki zdalnemu niemoderowanemu badaniu na użytkownikach

Klient

Targi Kielce, jeden z dwóch liderów targowych w Polsce, to 90 000 m2 powierzchni wystawienniczej, a w tym 36 000 m2 w 7 pawilonach wystawienniczych z nowoczesną infrastrukturą.

Targi Kielce to rocznie ponad 248 000 zwiedzających i gości z blisko 60 krajów, 7 600 firm oraz 255 000 m2 wynajętej powierzchni wystawienniczej.

Klient

Targi Kielce, jeden z dwóch liderów targowych w Polsce, to 90 000 m2 powierzchni wystawienniczej, a w tym 36 000 m2 w 7 pawilonach wystawienniczych z nowoczesną infrastrukturą.

Targi Kielce to rocznie ponad 248 000 zwiedzających i gości z blisko 60 krajów, 7 600 firm oraz 255 000 m2 wynajętej powierzchni wystawienniczej.

O firmie

Targi Kielce to jeden z liderów w branży targowej w Polsce. Należy do niego 1/3 udziału w krajowym rynku targowym. To ośrodek liczący 90 000 m2 powierzchni wystawienniczej, z czego 36 000 m2 mieści się w 7. nowoczesnych pawilonach. To drugi w Europie Środkowo-Wschodniej organizator targów i wystaw. Rocznie ośrodek jest odwiedzany przez ponad 276 000 osób z blisko 60. krajów. Każdego roku, na terenie targów odbywa się kilkaset wydarzeń, przyciągających tysiące wystawców z różnych branż. W ośrodku odbywają się wydarzenia, takie jak m.in. MSPO – jedne z największych europejskich targów przemysłu obronnego, czy AGROTECH – najchętniej odwiedzane targi rolnicze.

Realizujemy wymagające projekty i inspirujemy do działań w e-marketingu. Zapisz się na newsletter i zyskaj dostęp do wiedzy ekspertów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Współpraca

Strona internetowa Targi Kielce to miejsce, w którym użytkownicy mogą znaleźć wszystkie niezbędne informacje na temat organizowanych wydarzeń. Wraz z upływem czasu strona zaczęła wymagać zmian, które pozwoliłyby jej jeszcze lepiej realizować cele biznesowe oraz sprostać wciąż rosnącym wymaganiom użytkowników. W celu diagnozy obecnego stanu strony oraz poznania problemów, które utrudniają użytkownikom realizacje założonych celów, zlecono nam przeprowadzenie zdalnego niemoderowanego badania na użytkownikach.

Grupa docelowa

Targi Kielce posiada dość zróżnicowaną grupę docelową, ponieważ wśród odbiorców możemy znaleźć ludzi z różnych branż z prawie 60 krajów. Wśród tych osób możemy wyróżnić 3 główne segmenty:

  1. Zwiedzający.
  2. Wystawcy.
  3. Organizatorzy.

Najliczniejszą grupą z racji jej charakteru są zwiedzający, przy czym pozostałe nie są mniej ważne z perspektywy biznesowej.

Zdalne niemoderowane badanie na użytkownikach

Zdalne niemoderowane badanie pozwoliło zbadać użytkowników w ich „naturalnym środowisku”. Dzięki implementacji skryptów śledzących na stronie odwiedziny każdego z użytkowników było monitorowane od momentu wejścia na stronę do ostatniej interakcji oraz wyjścia ze strony. Odwiedzający podczas sesji realizowali typowe dla siebie zadania, dzięki czemu mogliśmy lepiej poznać ich zachowania oraz pozyskać wiedzę o trudnościach i problemach jakie napotykają.

Podczas analizy zebraliśmy nagrania dokumentujące odwiedziny użytkowników, dodatkowo pozyskaliśmy heatmapy, które dostarczyły informacji o stopniu zainteresowania użytkowników poszczególnymi obszarami na stronie, w tym ilości kliknięć w dane elementy,  czy odsetku osób docierających do danej wysokości strony.

Przebieg działań

Badanie zostało podzielone na następujące etapy:

  1. Wybór narzędzia.
  2. Implementacja narzędzia poprzez Google Tag Manager.
  3. Uruchomienie zbierania nagrań użytkowników oraz heatmap.
  4. Gromadzenie danych.
  5. Analiza danych oraz wnioskowanie.
  6. Opracowanie raportu wraz z rekomendacjami.

Wyniki

  • Identyfikacja problemów utrudniających użytkownikom realizację założonych celów.
  • Przygotowanie rekomendacji w oparciu o realne zachowania użytkowników.
  • Opracowanie wytycznych dla zmian zwiększających użyteczność oraz współczynnik konwersji.
  • Pozyskanie informacji o obszarach skupiających największą uwagę użytkowników.

Wnioski

Badanie było cennym źródłem wiedzy o zachowaniach i przyzwyczajeniach użytkowników. Oprócz pozyskania informacji o tym, w jaki sposób użytkownicy nawigują po stronie, uzyskaliśmy wiedzę o trudnościach użytkowników, których doświadczają podczas odwiedzin. Ta wiedza była bardzo cenna w kontekście dalszych prac projektowych związanych z redesignem strony. Dzięki stworzeniu biblioteki rekomendacji raport z analizy stanowił kompendium wiedzy na temat rozwiązań, które warto zastosować w przyszłości.

Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.