Zwiększona liczba konwersji w UCANDO? Skuteczny e-mail marketing kluczem do sukcesu

Klient

UCANDO.pl to jeden z największych sklepów internetowych z częściami samochodowymi w Polsce. Oferuje ponad 2,5 mln części samochodowych począwszy od standardowych części eksploatacyjnych po opony czy elementy wyposażenia warsztatów oraz akcesoria samochodowe.

Ucando to również sklep, w którym Ideo Force jest mocno zaangażowane w cały proces realizacji sprzedaży i wsparcia klienta w jego decyzjach zakupowych na każdym etapie.

Ucando to nie tylko olbrzymi sklep automotive, ale także dedykowana aplikacja dla wszystkich fanów motoryzacji, ale również osób, które po prostu posiadają i korzystają z własnego samochodu.

Klient

UCANDO.pl to jeden z największych sklepów internetowych z częściami samochodowymi w Polsce. Oferuje ponad 2,5 mln części samochodowych począwszy od standardowych części eksploatacyjnych po opony czy elementy wyposażenia warsztatów oraz akcesoria samochodowe.

Ucando to również sklep, w którym Ideo Force jest mocno zaangażowane w cały proces realizacji sprzedaży i wsparcia klienta w jego decyzjach zakupowych na każdym etapie.

Ucando to nie tylko olbrzymi sklep automotive, ale także dedykowana aplikacja dla wszystkich fanów motoryzacji, ale również osób, które po prostu posiadają i korzystają z własnego samochodu.

O firmie

Ucando to marka działająca w branży motoryzacyjnej. Firma oferuje klientom dostęp do szerokiego asortymentu części samochodowych (ponad 2.5 mln). W ofercie sklepu znajdują się nie tylko standardowe części eksploatacyjne, ale również liczne akcesoria i elementy potrzebne np. do wyposażenia profesjonalnych warsztatów. Ucando oferuje swoim klientom nie tylko kompleksowe wsparcie w podejmowaniu decyzji zakupowych, ale również specjalną aplikację mobilną, która wyróżnia ją spośród innych marek, zajmujących się sprzedażą części samochodowych.

Realizujemy wymagające projekty i inspirujemy do działań w e-marketingu. Zapisz się na newsletter i zyskaj dostęp do wiedzy ekspertów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Współpraca

Pierwotnie właściciele marki Ucando działali głównie na rynkach zachodnich, jednak w pewnym momencie postanowili wejść z działalnością firmy także na rynek polski. W tym celu potrzebowali sprawdzonego partnera, który mógłby przejąć większość działań promocyjnych, reklamowych i technologicznych. Właśnie tak rozpoczęła się nasza współpraca z Ucando, która trwa już od ponad 5 lat.

Klient zdecydował się na współpracę z nami ze względu na nasze duże doświadczenie w branży motoryzacyjnej oraz umiejętność kompleksowej obsługi wszystkich aspektów e-marketingu. Synergia i planowanie całego lejka zakupowego wpływa na efektywność wykorzystania budżetu i maksymalizację zwrotu z inwestycji.

Ucando powierzyło nam opiekę nad wszystkimi kanałami prowadzenia działań. Działania obejmują wszystkie etapy lejka zakupowego – od budowania świadomości marki po skuteczne zamykanie konwersji.

Grupa docelowa

Do grupy docelowej marki Ucando należą osoby, które posiadają lub korzystają z samochodów. Są to więc przede wszystkim osoby indywidualne (najczęściej kierowcy), które same naprawiają swoje samochody lub korzystają z usług mechaników, przychodząc do serwisów z samodzielnie zakupionymi częściami.

E-mail marketing

E-mail marketing to potężny kanał marketingowy, który wykorzystuje pocztę e-mail do promowania produktów lub usług firmy. Kampanie e-mail marketingowe polegają na wysyłaniu masowych wiadomości e-mail do osób, które znajdują się w przygotowanej wcześniej bazie, powstającej np. w wyniku rejestracji na stronie lub zapisu użytkowników na newsletter.

Zasadniczo takie kampanie wykorzystuje się w celu dotarcia do potencjalnych klientów. Mailing jest dzisiaj jedną z najlepszych form prowadzenia bezpośredniej komunikacji z klientami. Jego skuteczność zależy jednak od sposobu, w jaki zostanie przygotowany.

Przebieg działań

Do naszych zadań z zakresu email marketingu należały działania, takie jak zbieranie bazy mailingowej, wykorzystywanie pop-upów oraz polityki cenowo-rabatowej. Realizowaliśmy również wysyłkę mailingów, dbaliśmy o higienę bazy, obsługiwaliśmy narzędzia i przygotowywaliśmy kreację. Dbaliśmy także o wysoką dostarczalność mejli do użytkowników.

Wyniki

  • Wysoki wskaźnik ROI.
  • Wzrost świadomości marki.
  • Budowanie społeczności stałych konsumentów.

Wnioski

Dzięki dobraniu treści wiadomości do preferencji komunikacyjnych klientów udało nam się nie tylko zwiększyć rozpoznawalność marki, ale też zbudować społeczność stałych konsumentów.

Wysyłka mailingów przykuwających uwagę sprawiła, że użytkownicy chętnie otwierali wiadomości, co przełożyło się na realizację celów związanych z przekazaniem oferty do osób potencjalnie zainteresowanych zakupem produktów. Skutecznie zachęciliśmy użytkowników m.in. do skorzystania z obowiązujących w sklepie rabatów.

Dzięki opracowaniu efektywnej strategii komunikacyjnej zaktywizowaliśmy odbiorców do działania, osiągając wysoki wskaźnik zwrotu z inwestycji.

Kluczem do  osiągnięcia sukcesu jest synergia wszystkich kanałów marketingowych, za które jesteśmy odpowiedzialni. W inny sposób przyciągamy nowych użytkowników, w inny budujemy świadomość o marce, a w jeszcze inny generujemy ruch na stronie i konwersje.

Rynek części samochodowych jest obecnie bardzo wymagający. Wciąż rośnie liczba sklepów z podobnymi kategoriami produktów. Ponadto istnieje również konkurencja ze strony sklepów stacjonarnych i mechaników samochodowych. Sklepy internetowe powinny więc dbać o utrzymywanie stałego kontaktu z klientami, np. z pomocą skutecznego e-mail marketingu.

Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.