UCANDO-marketing automation

Klient

UCANDO.pl to jeden z największych sklepów internetowych z częściami samochodowymi w Polsce. Oferuje ponad 2,5 mln części samochodowych począwszy od standardowych części eksploatacyjnych po opony czy elementy wyposażenia warsztatów oraz akcesoria samochodowe.

Ucando to również sklep, w którym Ideo Force jest mocno zaangażowane w cały proces realizacji sprzedaży i wsparcia klienta w jego decyzjach zakupowych na każdym etapie.

Ucando to nie tylko olbrzymi sklep automotive, ale także dedykowana aplikacja dla wszystkich fanów motoryzacji, ale również osób, które po prostu posiadają i korzystają z własnego samochodu.

Klient

UCANDO.pl to jeden z największych sklepów internetowych z częściami samochodowymi w Polsce. Oferuje ponad 2,5 mln części samochodowych począwszy od standardowych części eksploatacyjnych po opony czy elementy wyposażenia warsztatów oraz akcesoria samochodowe.

Ucando to również sklep, w którym Ideo Force jest mocno zaangażowane w cały proces realizacji sprzedaży i wsparcia klienta w jego decyzjach zakupowych na każdym etapie.

Ucando to nie tylko olbrzymi sklep automotive, ale także dedykowana aplikacja dla wszystkich fanów motoryzacji, ale również osób, które po prostu posiadają i korzystają z własnego samochodu.

O firmie

Ucando to marka działająca w branży motoryzacyjnej. Firma oferuje klientom dostęp do szerokiego asortymentu części samochodowych (ponad 2.5 mln). W ofercie sklepu znajdują się nie tylko standardowe części eksploatacyjne, ale również liczne akcesoria i elementy potrzebne np. do wyposażenia profesjonalnych warsztatów. Ucando oferuje swoim klientom nie tylko kompleksowe wsparcie w podejmowaniu decyzji zakupowych, ale również specjalną aplikację mobilną, która wyróżnia ją spośród innych marek, zajmujących się sprzedażą części samochodowych.

Realizujemy wymagające projekty i inspirujemy do działań w e-marketingu. Zapisz się na newsletter i zyskaj dostęp do wiedzy ekspertów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Współpraca

Pierwotnie właściciele marki Ucando działali głównie na rynkach zachodnich, jednak w pewnym momencie postanowili wejść z działalnością firmy także na rynek polski. W tym celu potrzebowali sprawdzonego partnera, który mógłby przejąć większość działań promocyjnych, reklamowych i technologicznych. Właśnie tak rozpoczęła się nasza współpraca z Ucando, która trwa już od ponad 5 lat.

Klient zdecydował się na współpracę z nami ze względu na nasze duże doświadczenie w branży motoryzacyjnej oraz umiejętność kompleksowej obsługi wszystkich aspektów e-marketingu. Synergia i planowanie całego lejka zakupowego wpływa na efektywność wykorzystania budżetu i maksymalizację zwrotu z inwestycji.

Ucando powierzyło nam opiekę nad wszystkimi kanałami prowadzenia działań. Działania obejmują wszystkie etapy lejka zakupowego – od budowania świadomości marki po skuteczne zamykanie konwersji.

Grupa docelowa

Do grupy docelowej marki Ucando należą osoby, które posiadają lub korzystają z samochodów. Są to więc przede wszystkim osoby indywidualne (najczęściej kierowcy), które same naprawiają swoje samochody lub korzystają z usług mechaników, przychodząc do serwisów z samodzielnie zakupionymi częściami.

Marketing Automation

Marketing Automation to inaczej obszar marketingu, który odpowiada za automatyzację działań, wykonywanych dotychczas ręcznie przez marketerów, ponad granicami różnych kanałów, takich jak e-mail marketing, telemarketing, social media, czy content marketing.

Innymi słowy, marketing automation to rozwiązanie, które pozwala zbierać cenne dane o klientach, w celu usprawnienia operacji wsparcia sprzedaży. Do takich operacji potrzebne są specjalistyczne narzędzia, które opierają się głównie na zebranych wcześniej deklaracjach klientów, danych transakcyjnych i behawioralnych. Automatyzacja marketingu znacznie upraszcza prowadzenie firmy.

Przebieg działań

Automatyzacja działań w przypadku Ucando pozwoliła na sprawną i bezbłędną monetyzację bardzo dużego ruchu w sklepie internetowym.

Przebieg współpracy rozpoczął się od wybrania narzędzia, najlepiej dopasowanego pod kątem specyfiki sklepu, grupy docelowej oraz uwarunkowań technologicznych samego e-commerce.

Kolejnym etapem była integracja oraz weryfikacja poprawności zbierania danych oraz zgód.

Następnie przygotowaliśmy szereg scenariuszy wynikających z wcześniejszej analizy, takich jak: przypomnienia o porzuconym koszyku, informacja po zakupie, rekomendacje odpowiednich produktów czy też personalizacja i komunikacja do odbiorców, w zależności od informacji, jakie posiadamy o danym użytkowniku.

Wyniki

  • Możliwość skupienia się na bardziej wymagających działaniach.
  • Skuteczna monetyzacja ruchu.
  • Wysoki wskaźnik konwersji.

Wnioski

Marketing Automation to obecnie jeden z najskuteczniejszych kanałów domykających sprzedaż. Dzięki wprowadzeniu rekomendacji produktowych znacznie wpłynęliśmy na zwiększenie średniej wartości zamówienia.

Spersonalizowaliśmy także komunikację, której celem jest trafienie do użytkownika z interesującą ofertą dokładnie wtedy, gdy potrzebuje on konkretnych części samochodowych. Dzięki spersonalizowanej komunikacji, klienci średnio znacznie częściej powracają do sklepu. 

Kluczem do  osiągnięcia sukcesu jest jednak synergia wszystkich kanałów marketingowych, za które jesteśmy odpowiedzialni. W inny sposób przyciągamy nowych użytkowników, w inny budujemy świadomość o marce, a w jeszcze inny generujemy ruch na stronie i konwersje.

Rynek części samochodowych jest obecnie bardzo wymagający. Wciąż rośnie liczba sklepów z podobnymi kategoriami produktów. Ponadto istnieje również konkurencja ze strony sklepów stacjonarnych i mechaników samochodowych. Sklepy internetowe powinny więc dbać o automatyzację, dzięki której można idealnie dopasować treści marketingowe do odbiorców i dotrzeć do nich ze swoją ofertą. 

Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.