UCANDO-sieci afiliacyjne

Klient

UCANDO.pl to jeden z największych sklepów internetowych z częściami samochodowymi w Polsce. Oferuje ponad 2,5 mln części samochodowych począwszy od standardowych części eksploatacyjnych po opony czy elementy wyposażenia warsztatów oraz akcesoria samochodowe.

Ucando to również sklep, w którym Ideo Force jest mocno zaangażowane w cały proces realizacji sprzedaży i wsparcia klienta w jego decyzjach zakupowych na każdym etapie.

Ucando to nie tylko olbrzymi sklep automotive, ale także dedykowana aplikacja dla wszystkich fanów motoryzacji, ale również osób, które po prostu posiadają i korzystają z własnego samochodu.

Klient

UCANDO.pl to jeden z największych sklepów internetowych z częściami samochodowymi w Polsce. Oferuje ponad 2,5 mln części samochodowych począwszy od standardowych części eksploatacyjnych po opony czy elementy wyposażenia warsztatów oraz akcesoria samochodowe.

Ucando to również sklep, w którym Ideo Force jest mocno zaangażowane w cały proces realizacji sprzedaży i wsparcia klienta w jego decyzjach zakupowych na każdym etapie.

Ucando to nie tylko olbrzymi sklep automotive, ale także dedykowana aplikacja dla wszystkich fanów motoryzacji, ale również osób, które po prostu posiadają i korzystają z własnego samochodu.

O firmie

Ucando to marka działająca w branży motoryzacyjnej. Firma oferuje klientom dostęp do szerokiego asortymentu części samochodowych (ponad 2.5 mln). W ofercie sklepu znajdują się nie tylko standardowe części eksploatacyjne, ale również liczne akcesoria i elementy potrzebne np. do wyposażenia profesjonalnych warsztatów. Ucando oferuje swoim klientom nie tylko kompleksowe wsparcie w podejmowaniu decyzji zakupowych, ale również specjalną aplikację mobilną, która wyróżnia ją spośród innych marek, zajmujących się sprzedażą części samochodowych.

Realizujemy wymagające projekty i inspirujemy do działań w e-marketingu. Zapisz się na newsletter i zyskaj dostęp do wiedzy ekspertów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Współpraca

Pierwotnie właściciele marki Ucando działali głównie na rynkach zachodnich, jednak w pewnym momencie postanowili wejść z działalnością firmy także na rynek polski. W tym celu potrzebowali sprawdzonego partnera, który mógłby przejąć większość działań promocyjnych, reklamowych i technologicznych. Właśnie tak rozpoczęła się nasza współpraca z Ucando, która trwa już od ponad 5 lat.

Klient zdecydował się na współpracę z nami ze względu na nasze duże doświadczenie w branży motoryzacyjnej oraz umiejętność kompleksowej obsługi wszystkich aspektów e-marketingu. Synergia i planowanie całego lejka zakupowego wpływa na efektywność wykorzystania budżetu i maksymalizację zwrotu z inwestycji.

Ucando powierzyło nam opiekę nad wszystkimi kanałami prowadzenia działań. Działania obejmują wszystkie etapy lejka zakupowego – od budowania świadomości marki po skuteczne zamykanie konwersji.

Grupa docelowa

Do grupy docelowej marki Ucando należą osoby, które posiadają lub korzystają z samochodów. Są to więc przede wszystkim osoby indywidualne (najczęściej kierowcy), które same naprawiają swoje samochody lub korzystają z usług mechaników, przychodząc do serwisów z samodzielnie zakupionymi częściami.

Budowanie świadomości w sieciach afiliacyjnych

Sieć afiliacyjna to narzędzie marketingu afiliacyjnego, które zapewnia reklamodawcom i wydawcom odpowiednie środki technologiczne do  współpracy w ramach marketingu afiliacyjnego. Sieć afiliacyjna oblicza ruch i transakcje generowane przez wydawcę dla reklamodawców, dostarcza szczegółowe statystyki, oblicza odpowiednie wynagrodzenie wydawcy i płaci je zbiorczo. Umożliwia również przepływ informacji i materiałów promocyjnych pomiędzy reklamodawcami a wydawcami, optymalizując działania biznesowe i zapewniając dobrą współpracę pomiędzy interesariuszami.

Przebieg działań

Współpraca z sieciami afiliacyjnymi może przynieść duże korzyści, w dobrze prowadzonym e-commerce na odpowiednim etapie rozwoju sprzedaży.

W Ucando współpraca z sieciami afiliacyjnymi otworzyła przed marką nowe możliwości, dzięki którym pojawiła się ona w największych serwisach kuponowych, cashbackowych oraz programach lojalnościowych. Jest to działanie nie tylko sprzedażowe, ale również wizerunkowe.

Wyniki

  • Budowanie społeczności w ramach programu lojalnościowego.
  • Przyciąganie nowych konsumentów.
  • Wzrost liczby transakcji.
  • Wzrost zaufania do marki.

Wnioski

Dzięki wykorzystaniu sieci afiliacyjnych, zwiększyliśmy rozpoznawalności marki Ucando i przyciągnęliśmy do niej nowych klientów. Przygotowanie skutecznej strategii rozwoju działań afiliacyjnych, przełożyło się na osiągnięcie celu związanego ze wzrostem liczby transakcji, tj. sprzedaży produktów. Stały monitoring prowadzonych działań przyczynił się do systematycznego wzrostu przychodów.

Kluczem do  osiągnięcia sukcesu jest jednak synergia wszystkich kanałów marketingowych, za które jesteśmy odpowiedzialni. W inny sposób przyciągamy nowych użytkowników, w inny budujemy świadomość o marce, a w jeszcze inny generujemy ruch na stronie i konwersje.

Rynek części samochodowych jest obecnie bardzo wymagający. Wciąż rośnie liczba sklepów z podobnymi kategoriami produktów. Ponadto istnieje również konkurencja ze strony sklepów stacjonarnych i mechaników samochodowych. Sklepy internetowe powinny więc dbać m.in. o budowanie społeczności w ramach programu lojalnościowego, co przełoży się na osiągnięcie celów biznesowych, takich jak np. wzrost sprzedaży.

Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.