Większa liczba zapisów na studia UTH im. H. Chodkowskiej dzięki wykorzystaniu influencer marketingu

Klient

Uczelnia Techniczno-Handlowa w Warszawie to wyższa uczelnia niepubliczna, założona przez Helenę Chodkowską w 1992 roku. W ofercie studiów można znaleźć liczne kierunki na stopniach licencjackich, inżynierskich, magisterskich i podyplomowych.

Niektóre z nich to Business Marketing Management, inżynieria oprogramowania, analityka finansowa czy e-Marketing. Ponadto, UTH oferuje także kursy i szkolenia w zakresie operowania dronami. Zauważalne jest więc zdecydowane połączenie tradycji z nowoczesnością.

Klient

Uczelnia Techniczno-Handlowa w Warszawie to wyższa uczelnia niepubliczna, założona przez Helenę Chodkowską w 1992 roku. W ofercie studiów można znaleźć liczne kierunki na stopniach licencjackich, inżynierskich, magisterskich i podyplomowych.

Niektóre z nich to Business Marketing Management, inżynieria oprogramowania, analityka finansowa czy e-Marketing. Ponadto, UTH oferuje także kursy i szkolenia w zakresie operowania dronami. Zauważalne jest więc zdecydowane połączenie tradycji z nowoczesnością.

O firmie

Uczelnia Techniczno-Handlowa im. H. Chodkowskiej W Warszawie jest niepubliczną placówką szkolnictwa wyższego, która oferuje kształcenie na poziomie licencjackim, inżynierskim, magisterskim oraz podyplomowym na kierunkach technicznych i społecznych. Misją uczelni jest utrzymanie poziomu kształcenia na najwyższym poziomie, działając w oparciu o obowiązujące zasady dotyczące upowszechniania wiedzy. Uczelnia założona została w 1992 roku i przez ten czas stała się jedną z najchętniej wybieranych placówek edukacyjnych w centralnej Polsce. Działania promocyjne skupiają się na budowaniu wizerunku i pozyskaniu studentów poszukujących możliwości kształcenia w jednej z oferowanych dziedzin. Ze względu na specyfikę podmiotu edukacyjnego podejmowane działania promocyjne muszą sprostać połączeniu wieloletniej tradycji z panującymi obecnie trendami.

Oferta edukacyjna skierowana jest głównie do maturzystów, którzy są na etapie poszukiwania uczelni wyższej, która spełni ich oczekiwania. Stąd też to właśnie ta grupa docelowa stała się głównym odbiorcą przekazów reklamowych. Najważniejszym celem podejmowanych działań jest konwersja, która w tym przypadku oznacza aplikowanie kandydata na kierunek studiów prowadzony na UTH.

Realizujemy wymagające projekty i inspirujemy do działań w e-marketingu. Zapisz się na newsletter i zyskaj dostęp do wiedzy ekspertów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Współpraca

Współpraca Ideo Force z Uczelnią Techniczno-Handlową im. H. Chodkowskiej rozpoczęła się w 2014 roku. Od samego początku najważniejszym założeniem jest kompleksowość obsługi. Przed rozpoczęciem działań musieliśmy jednak poznać Klienta bliżej. Podstawą działań są regularne spotkania, podczas których możliwe jest poznanie specyfiki jednostki, jej misji oraz wizji i celów, do których dąży Klient. Dzięki temu możemy tworzyć najbardziej skuteczną i zadowalającą strategię działań i łatwiej podejmować decyzje strategiczne.

Poza obsługą kampanii reklamowych nasze działania mają również charakter kreatywny. Odpowiadamy za tworzenie koncepcji materiałów promocyjnych dla kierunków studiów licencjackich, magisterskich, inżynierskich oraz podyplomowych, tworzenie materiałów graficznych, a następnie wprowadzanie działań marketingowych. Zatem projekt łączy w sobie prace techniczne z kreatywnymi. Nie traktujemy tej współpracy jako zdefiniowanego, konkretnego pakietu działań, gdyż stale poszukujemy nowych rozwiązań oraz metod dotarcia do grupy docelowej, w celu maksymalizacji skuteczności promocji, przy jednoczesnym utrzymaniu określonego budżetu i powagi Uczelni.

Grupa docelowa

Uczelnia Techniczno-Handlowej im. H. Chodkowskiej realizuje kierunki kształcenia z zakresu nauk technicznych oraz społecznych, między innymi bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni, psychologię w biznesie czy analitykę finansową. Grupą docelową są potencjalni studenci i osoby, które w najbliższych 2-3 latach staną przed wyzwaniem wyboru studiów. Zatem kampania skierowana jest głównie do:

  • maturzystów, gdzie celem jest pozyskanie zapisów na studia,
  • nieco młodszych odbiorców, gdzie celem jest zbudowanie wiedzy na temat działań edukacyjnych oferowanych przez uczelnię,
  • absolwentów studiów I stopnia, wykazujących chęć dalszego kształcenia.

Promocja skupia się głównie na województwie mazowieckim, w którym zlokalizowana jest Uczelnia oraz województwach ościennych.

Influencer marketing

Znaczenie influencerów w promowaniu marek jest coraz większe, zwłaszcza jeśli grupą docelową promocji są osoby młode. Z tego powodu współpraca marketingowa z influencerami obecnie bardzo mocno zyskuje na popularności. Siła influencer marketingu tkwi nie tylko w dużych zasięgach i potencjalne świadomościowym, ale przede wszystkim w możliwości perswazji opartej o autorytet danego twórcy. Właśnie z tego powodu dobór odpowiednich influencerów jest jednym z najistotniejszych elementów tego typu aktywności.

Do niedawna influencerzy głównie kojarzyli się z youtuberami lub blogerami, jednak dziś najczęściej są to osoby działające na Instagramie lub TikToku. Twórcy, których treści powiązane są tematycznie z marką, mogą znacząco wpłynąć na rozpoznawalność brandu i przyczynić się do realizacji zakładanych konwersji.

Przebieg działań

Oferta edukacyjna Uczelni Techniczno-Handlowej budzi zaangażowanie przede wszystkim wśród młodych odbiorców. Stąd też kampanie realizowane z udziałem twórców interentowych to jedna z najbardziej oczywistych metod postępowania marketingowego. Nasze obowiązki z zakresu influencer marketingu obejmują między innymi poszukiwanie potencjalnych influencerów do współpracy, nawiązywanie kontaktu, formalizowanie współpracy, redakcję lokowania marki, nadzór nad terminowością i poprawnością wykonania czy analitykę efektów. Celem influencer marketingu jest zbudowanie świadomości wśród grupy docelowej na temat oferty edukacyjnej, dlatego też influencerzy dobierani są pod kątem tematyki kanałów zbieżnej z obszarem kształcenia na danym kierunku lub specjalności. Taka forma promocji cieszy się większym zainteresowaniem i przykuwa uwagę młodej grupy docelowej bardziej niż tradycyjne reklamy.

Współpracujemy zawsze w oparciu o podejście holistyczne, czyli mające na celu zapewnienie kompleksowego i całościowego wsparcia Klienta. Aby tego dokonać równolegle z kampaniami w ramach influencer marketingu, na bieżąco wykonujemy także inne działania z zakresu e-marketingu, jak pozycjonowanie, prowadzenie mediów społecznościowych czy kampanie w Google.

Wyniki

  • Duże zasięgi treści zawierających lokowanie marki.
  • Zwiększenie świadomości oferty edukacyjnej marki.
  • Wzrost zainteresowania uczelnią.
  • Zwiększenie ruchu na stronie i większa liczba zapisów na studia.

Wnioski

Jak pokazuje doświadczenie, influencer marketing staje się jednym z głównych kanałów edukowania grupy docelowej o ofercie edukacyjnej uczelni wyższych. Siła twórców internetowych tkwi nie w zasięgach, choć są one również ważne, ale przede wszystkim w autorytecie i zaufaniu widzów. Lokowanie marki w tym kontekście nie tylko budzi uwagę odbiorców, ale jednocześnie zachęca ich do realizacji określonego zachowania. Ciągle rosnący rynek influencer marketingu sprawia, że obecnie w niemal każdej branży możliwe jest nawiązanie współpracy z twórcami internetowymi i oparty o to rozwój marki.

Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.