Podniesienie widoczności Wolters Kluwer w Google dzięki pozycjonowaniu

Klient

Wolters Kluwer to jedno z największych wydawnictw na świecie. Jest także dostawcą oprogramowania i usług informacyjnych. Swoją ofertę kieruje przede wszystkim do profesjonalistów – lekarzy, prawników, finansistów, księgowych czy doradców biznesowych. Firma obecna jest w Europie, Azji oraz w Ameryce Północnej i Południowej.

Wolters Kluwer

Klient

Wolters Kluwer to jedno z największych wydawnictw na świecie. Jest także dostawcą oprogramowania i usług informacyjnych. Swoją ofertę kieruje przede wszystkim do profesjonalistów – lekarzy, prawników, finansistów, księgowych czy doradców biznesowych. Firma obecna jest w Europie, Azji oraz w Ameryce Północnej i Południowej.

O firmie

Wolters Kluwer to jedno z największych wydawnictw na świecie, którego działalność obejmuje obszar ponad 180 państw. Wydawnictwo dostarcza profesjonalnych informacji, rozwiązań programowych oraz usług w skali globalnej, dla branży prawniczej, finansowej, medycznej, a także dla oświaty, biznesu, administracji publicznej i innych.

Dzięki eksperckim narzędziom i łączeniu szerokiej wiedzy merytorycznej z zaawansowaną technologią Wolters Kluwer pomaga swoim klientom w podejmowaniu decyzji. Ponadto firma organizuje liczne szkolenia i konferencje branżowe, podczas których dzieli się z odbiorcami swoją wiedzą i doświadczeniem.

W zakresie działań internetowych, wydawnictwo prowadzi liczne witryny o tematyce informacyjnej i biznesowej. Od serwisu korporacyjnego, przez księgarnie online, platformy prawnicze, po szereg mniejszych stron z zakresu oprogramowania.

Realizujemy wymagające projekty i inspirujemy do działań w e-marketingu. Zapisz się na newsletter i zyskaj dostęp do wiedzy ekspertów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Współpraca

Nasza współpraca z Wolters Kluwer trwa już od niemal dekady. Ideo Force wspiera Wolters Kluwer merytorycznie oraz stanowi dodatkową, zewnętrzną siłę marketingową, o natężeniu dostosowywanym do bieżących potrzeb Klienta. Razem przemierzamy drogę cyfrowej transformacji.

Na potrzeby Klienta zbudowaliśmy zespół złożony ze specjalistów, zajmujących się wieloma obszarami marketingu internetowego. Dzięki temu Klient uzyskał kompleksowe i profesjonalne wsparcie. Nasze długoletnie doświadczenie w e-marketingu sprawiło, że efektywnie wspieramy Wolters Kluwer, co przynosi mierzalne efekty. Nasz klient jest uznawany za cyfrowego lidera, w swojej branży.  Podstawą naszej współpracy jest performance marketing – rozumiany zarówno jako generowanie kalorycznego i dobrze konwertującego ruchu, ale także jako prowadzenie analiz i badań poprawiających użyteczność witryny.

Grupa docelowa

Wolters Kluwer to międzynarodowy dostawca eksperckich informacji, rozwiązań w zakresie oprogramowania oraz usług dla osób przeprowadzających badania kliniczne, takich jak m.in. pracownicy z branży prawniczej czy medycznej.

Wzrost poprzez pozycjonowanie

Nasza współpraca obejmuje wiele aspektów marketingu i kilka różnych serwisów internetowych lecz ten case study, dedykowany jest zwiększaniu widoczności serwisów klienta w wyszukiwarce Google.

Ze względu na szeroki asortyment i równie dużą grupę docelową, podjęliśmy intensywne działania pozycjonerskie związane z kilkoma serwisami internetowymi – każdy z nich jest poświęcony innemu segmentowi klientów oraz realizuje inne cele.

Warto jednak zwrócić uwagę na to, że po stronie klienta także zatrudniony jest specjalista ds. pozycjonowania, który zajmuje się jednym z serwisów. Nasza współpraca obejmowała więc nie tylko klasyczne działania pozycjonerskie, lecz także wzajemne konsultacje, wspólne poszukiwanie optymalnych metod działania itp.

Działaliśmy bardzo efektywnie, stąd też udało nam się wynieść wybrane serwisy na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Zakres naszych działań z obszaru pozycjonowania obejmował m.in. szczegółowe prace nad przestrzenią on-site stron, ale także kreowanie topical authority, czyli autorytetu serwisów w ich dziedzinie. On-site SEO obejmowało m.in.:

  • Poprawę szybkości witryn.
  • Konwersję ruchu ze stron 404.
  • Zabezpieczenie przed łańcuchami przekierowań.
  • Optymalizację linkowania wewnętrznego (praca z link juice).
  • Optymalizację nagłówków.
  • Optymalizację title oraz description.
  • Usunięcie orphan pages.
  • Wyeliminowanie błędów związanych z „HTTPS/HTTP mixed content”.
  • Usunięcie problemów związanych z duplicate content.
  • Pracę z danymi strukturalnymi.
  • Optymalizację struktury i układu witryn.

Skupiliśmy się zarówno na pozycjonowaniu na słowa kluczowe, jak i frazy long tail. Opracowaliśmy kompleksową strategię, która umożliwiła rozwój ekosystemu Klienta. Wszystkie te działania miały na celu wzrost ruchu organicznego.

W ramach prac scaliliśmy kilkanaście serwisów informacyjnych, które funkcjonowały na różnych domenach i subdomenach, w jeden serwis na domenie dotychczas niewykorzystywanej – prawo.pl. Przekierowane strony, łącznie posiadały 1 309 802 podstron. Zważywszy na dużą widoczność oraz ruch na wszystkich dotychczas istniejących serwisach, konieczne było przeniesienie treści, a następnie stworzenie systemu przekierowań ze „starych” serwisów na nowy, nie narażając strony na straty w pozycjach i ruchu.

Dlaczego właśnie pozycjonowanie?

Dzięki przeprowadzeniu badania słów kluczowych obejmującego:

  • analizę konkurencji,
  • analizę content gap,
  • wyszukanie fraz (a właściwie wzorców fraz) z long tail,
  • analizę danych zastanych z Google Search Console oraz Google Analytics,
  • powiązanie danych zastanych z danymi zwracanymi przez narzędzia zewnętrzne typu AHREFS i SENUTO (stosujemy do tego nasze autorskie narzędzie),

można podjąć właściwe działania, w celu zwiększenia pozycji strony w wyszukiwarce. Mimo, że na efekty pozycjonowania trzeba czekać nawet przez kilka miesięcy, to dzięki wyłonieniu zespołu specjalistów i przeprowadzeniu odpowiednich badań, udało się osiągnąć rezultaty dla klienta,  w stosunkowo krótkim czasie.

Przebieg działań

Wieloletnia współpraca owocująca w konsekwentne działania pozycjonerskie, umożliwiła wyniesienie wybranych serwisów na wysokie pozycje w wyszukiwarce dla wielu fraz kluczowych. Oprócz słów generycznych pracowaliśmy także nad tzw. długim ogonem (long tail). Pozostawaliśmy niemal bez przerwy do dyspozycji Klienta, a w razie pojawiających się pytań lub wątpliwości służyliśmy pomocą. Pracowaliśmy razem z wewnętrznym pozycjonerem klienta. Nasze kompetencje i zdobywane przez lata doświadczenie, pozwalają nam na zapewnienie kompleksowego wsparcia w zakresie pozycjonowania. Dodatkowo, mogliśmy razem z Klientem wzajemnie czerpać od siebie inspirację i dzielić się wiedzą, podczas licznych warsztatów, na których nasi specjaliści spotykali się z zespołem redakcyjnym Wolters Kluwer.

Wyniki

  • Wzrost ruchu organicznego.
  • Wzrost wartości transakcji.
  • Wzrost liczby użytkowników księgarni internetowej.
  • Wzrost liczby transakcji odbywających się za pomocą serwisu.

Wnioski

Wyłonienie dedykowanego zespołu specjalistów po stronie agencji, skupionego i zaangażowanego w pracę nad jednym projektem, pozwala optymalizować koszty, poprzez szybsze i sprawniejsze zarządzanie działaniami dla Klienta.

Regularne działania ze strony naszych ekspertów i dobra współpraca z klientem sprawiły, że strona stała się dobrze widoczna w organicznych wynikach wyszukiwania. Duże znaczenie dla osiągnięcia wzrostu pozycji witryny w wyszukiwarce, miało także systematyczne reagowanie na potrzeby konsumentów oraz dobór efektywnych fraz kluczowych i optymalizacja strony, pod kątem dopasowania jej do zasad SEO.  

Zwiększyliśmy nie tylko ruch organiczny, ale także wygenerowaliśmy wartościowe leady i osiągnęliśmy wzrost transakcji oraz liczby użytkowników księgarni internetowej.

Warsztaty briefujące to efektywne narzędzie do współpracy z Klientem. Mają one na celu zaangażowanie całego zespołu w tworzenie briefu. Można dzięki temu zaoszczędzić czas oraz lepiej poznać zespół po stronie Klienta. Dodatkowo takie warsztaty upewniają Klienta o tym, że wybrana agencja e-marketingowa doskonale wie, jakie potrzeby i oczekiwania powinna zaspokoić.

Wnikliwy audyt SEO to pierwszy krok, jaki należy wykonać przed podjęciem dalszych działań związanych z pozycjonowaniem swojej strony internetowej.

Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.