
O firmie
Zyzio&Zuzia to polski e-commerce działający w branży odzieży niemowlęcej. W ofercie sklepu znajduje się wysokiej jakości odzież i akcesoria dla najmłodszych, które są produkowane w Polsce. Brand powstał dzięki pasji jego pomysłodawczyni, a zarazem właścicielki – Marzeny Pawłowskiej, która we współpracy z niewielkimi polskimi szwalniami, stworzyła własną kolekcję ubrań niemowlęcych. Obecna pozycja sklepu pokazuje, że założenie własnej marki było dobrą decyzją. Zyzio&Zuzia jest znaczącym graczem w segmencie odzieży niemowlęcej. Jak pokazuje przykład tego brandu, nowe podmioty charakteryzujące się połączeniem wysokiej jakości ze skutecznym marketingiem, mają szanse na sukces nawet w bardzo konkurencyjnych branżach.
Realizujemy wymagające projekty i inspirujemy do działań w e-marketingu. Zapisz się na newsletter i zyskaj dostęp do wiedzy ekspertów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Współpraca
Wiedza z zakresu wielu dziedzin, a przede wszystkim ta dotycząca marketingu internetowego, jest obecnie wymagana od przedsiębiorców prowadzących sprzedaż online. Ideo Force zawsze stara się być partnerem biznesowym dla klientów i wspólnie określać cele, których osiągnięcie przyniesie marce wymierne korzyści, takie jak m.in. wzrost sprzedaży. To jeden z głównych celów naszej współpracy z marką Zyzio&Zuzia.
Jednym z działań, które podjęliśmy dla firmy był audyt SXO. To połączenie audytów SEO, UX oraz contentu, które mogą być przeprowadzane również pojedynczo.
W ramach obszaru UX i contentu oceniliśmy stronę m.in. pod kątem układu i atrakcyjności poszczególnych elementów oraz dostosowania jej do aktualnych oczekiwań użytkowników. W zakresie SEO badaliśmy z kolei kwestie, takie jak m.in. poprawność funkcji, struktury serwisu oraz nawigacji pod kątem SEO.
Wynikiem audytu był raport, w którym znalazły się rekomendacje dotyczące zmian na stronie.
Grupa docelowa
Sklep Zyzio&Zuzia to marka oferująca odzież niemowlęcą. Główną grupą docelową działalności firmy, są więc rodzice przygotowujący się do skompletowania tzw. wyprawki dla malucha. Produkty znajdujące się w asortymencie mogą być także idealnym pomysłem na prezent, stąd też do grupy docelowej można zaliczyć również użytkowników poszukujących rzeczy, które mogliby komuś podarować. Sklep udostępnił takim klientom możliwość zamawiania produktów w ozdobnych opakowaniach.
Rekomendacje SXO
Rekomendacje w zakresie SXO (Search Experience Optimization), obejmują m.in. kwestie, takie jak SEO, content oraz UX. Wdrożenie zmian na stronie zgodnie z wytycznymi sprawia, że witryna staje się przyjazna zarówno dla klientów, jak i dla wyszukiwarek.
Wprowadzenie modyfikacji w zakresie funkcjonowania witryny wpływa na współczynnik konwersji. W ramach współpracy wydaliśmy rekomendacje SXO, pomagając firmie znaleźć kompromis pomiędzy użytecznością strony, a czynnikami wpływającymi na jej pozycjonowanie.
Przebieg działań
Jedną z rekomendacji SXO dla marki była sugestia instalacji dodatku umożliwiającego przedstawienie innych kolorów produktów, bezpośrednio na karcie produktu. Ułatwia to znacząco wybór pozostałych przedmiotów. Dodawanie grafik w różnych rozmiarach, w ramach jednego modułu generuje duże odstępy. Rozwiązaniem tego problemu jest przygotowywanie grafik w jednym rozmiarze. W zakres naszych prac wchodziła również sugestia zmian odnoszących się do ikonki live chat.
Jedną z rekomendacji było także wprowadzenie bonu podarunkowego, będącego idealnym elementem w kontekście asortymentu sklepu Zyzio&Zuzia. Zaleciliśmy zastosowanie priorytetu, dzięki któremu możliwe jest oznaczenie go w najwyższym miejscu na liście przedmiotów, co korzystnie wpływa na zainteresowanie użytkowników tym elementem oferty.
Wyniki
- Wzrost liczby konwersji.
- Większa dynamika sprzedaży.
- Zwiększony ruch na stronie.
Wnioski
Wdrożenie rekomendacji SXO przyczyniło się do zwiększenia liczby konwersji pochodzących ze wszystkich źródeł ruchu i wpłynęło na dynamiczny rozwój sprzedaży w e-sklepie Zyzio&Zuzia.
Dzięki wprowadzeniu zmian rekomendowanych wynikami audytu SXO strona internetowa jest dobrze dostosowana do wymagań użytkowników. Wszystko za sprawą tego, że informacje pozyskane w toku prac audytowych pozwalają tworzyć rozwiązania, w oparciu o dobre praktyki UX.
Po wprowadzeniu rekomendacji rośnie nie tylko pozycja strony w wyszukiwarce, ale również zaufanie użytkowników, co przekłada się na wzrost liczby odsłon witryny. Duże znaczenie ma także dostosowanie contentu do użytkowników, co przekłada się na dłuższy czas sesji i wyższy współczynnik CTR. Internauci, którzy znajdują w witrynie potrzebne informacje, spędzają na niej więcej czasu i są bardziej skłonni do dokonywania zakupów.
Najlepszym podsumowaniem współpracy pomiędzy Ideo Force, a marką Zyzio&Zuzia jest nagroda eCommerce Polska awards. To jedno z najważniejszych wyróżnień w branży e-commerce dla firm, które wraz ze swoimi klientami osiągają sukcesy w e-biznesie, wykazując się innowacyjnym myśleniem.
Konsekwencja i determinacja to kluczowe elementy gwarantujące sukces współpracy.