Performance marketing poparty jest danymi liczbowymi, a więc jego efekty łatwo ocenić na podstawie konkretnych wskaźników.
Otrzymujemy dokładną informację, ilu użytkowników zakończyło swoją ścieżkę zakupową na kliknięciu w reklamę i obejrzeniu produktu, ilu dokonało zakupu, a ilu porzuciło koszyk. Dzięki temu możemy lepiej przygotować następne kampanie reklamowe.
Marketing efektywnościowy, dzięki działaniu tylko w tych obszarach, w których ma największe szanse na uzyskanie oczekiwanych rezultatów, zapewnia większe prawdopodobieństwo zwrotu z inwestycji. Oprócz tego, efekty performance marketingu mogą być widoczne nawet w kilka godzin po uruchomieniu reklam.
Sposób rozliczania za działania promocyjne wymaga szczegółowego określenia reguł, celów oraz wskaźników oceny efektów. To sprawia, że masz pełną kontrolę nad prowadzonymi działaniami oraz z łatwością jesteś w stanie ocenić, czy przynoszą one oczekiwane rezultaty.