Zwiększanie sprzedaży w sklepie – jak to zrobić?

Dzięki poziomowi sprzedaży sklep jest w stanie nie tylko określić skuteczność przedsięwziętych środków, ale otrzymuje informacje o słuszności wdrażanych rozwiązań ofertowych. Jak w e-commerce sprzedawać więcej?

Zwiększanie sprzedaży w sklepie internetowym jest procesem, który wykorzystuje szereg rozwiązań koncentrujących się wokół marki i produktów. Jeszcze przed ich wdrożeniem warto podjąć się rozeznania  sytuacji rynkowej i oceny potencjału sprzedażowego sklepu. Zaleca się analizę ścieżki zakupowej klientów i diagnozę konkurencyjnych stron. Po uzyskaniu wglądu w sytuację na stronie, a także poznaniu mocnych i słabych stron konkurencji, możemy rozpocząć zabiegi typowo sprzedażowe.

Na generowanie przychodów w e-commerce wpływają działania takie, jak:

  • Pozycjonowanie – skutecznym typem budowania widoczności w wyszukiwarce jest pozycjonowanie na długi ogon. Wielowyrazowe frazy znacznie lepiej konwertują, mają niższy współczynnik odrzuceń i co więcej, efekty pojawiają się szybko wykazując przy tym stabilność.
  • Google Ads – system reklamowy Google oferuje formaty dla e-sklepów, którymi są m.in.: linki sponsorowane (reklama w wyszukiwarce), reklamy produktowe PLA (Google Zakupy), reklama remarketingowa w sieci Google Display Network i w wynikach wyszukiwania.
  • Reklama w social media – sklepy mogą korzystać z systemów reklamowych dostępnych w ramach serwisów społecznościowych (np. Facebook Ads, Instagram Ads, Pinterest Ads), które oferują wiele formatów i opcji kierowania reklam.
  • Badanie użyteczności – monitorowanie użyteczności sklepu internetowego pozwoli wyeliminować błędy (niekiedy niewielkie, ale uniemożliwiające sfinalizowanie transakcji) i usprawnić klientom korzystanie ze strony. Poznawanie preferencji użytkowników daje informacje, dzięki którym zweryfikujemy ofertę i poprawimy procesy sprzedażowe. 
  • Marketing afiliacyjny – promowanie produktów na stronach podczas uczestnictwa w programach partnerskich daje korzyści w postaci zwiększenia świadomości o marce i produktach oraz pozyskanie nowych klientów.
  • E-mail marketing – komunikacja z klientami przy pomocy poczty e-mail jest formą podtrzymywania kontaktu, sposobem na informowanie o zmianach (nowościach) w ofercie i promocjach. Umożliwia aktywizowanie odbiorców i prowadzenie spersonalizowanej komunikacji, podczas której sklep korzysta z danych gromadzonych w procesie sprzedaży.
  • Porównywarki cenowe – dodatkowy kanał pozwalający sklepowi na przedstawienie produktów, a użytkownikom porównanie ich z innymi, konkurencyjnymi. Porównywarki udostępniają narzędzia służące do promocji. Reklamy cechują się niskim kosztem i znacząco przyczyniają się do zwiększenia rozpoznawalności.  
  • Marketplace – platformy sprzedażowe (Allegro, Amazon, Empik itp.) mogą stanowić dodatkową sposobność sprzedaży lub główne pole aktywności. E-sklep może w pełni zautomatyzować sprzedaż, a także otrzymuje dostęp do bazy klientów, kontrolę nad ofertą, wgląd do statystyk i opcje korzystania z narzędzi pomagających w sprzedaży.
  • Chatboty – w e-commerce mamy kilka typów botów (np. chatboty promocyjne, konkursowe odpowiadające na pytania), które można umieścić na stronie internetowej sklepu lub wdrożyć na Facebooku. Chatboty usprawniają komunikację z klientami odpowiadając na najczęściej zadawane pytania, wspierają klientów w trakcie kupowania, powiadamiają o bieżących wydarzeniach związanych z działalnością sklepu.
  • Powiadomienia push – widomości push na telefonie lub powiadomienia web push (komunikat w przeglądarce) to dla sklepu niski koszt przy jednocześnie wysokim współczynniku klikalności. Podczas kampanii otrzymujemy wyniki dotyczące np. liczby transakcji, pozyskanych leadów i wartości konwersji.

zwiększanie sprzedaży w sklepie

Zwiększymy Twoją sprzedaż.
Porozmawiajmy!

Podobne wpisy

Jak można sprawdzić dostępność domeny?

31 lipca 2018
Podstawą zaistnienia w Internecie jest wybór odpowiedniej domeny. Domena jest słowną reprezentacją adresu IP. Jej wybór to nie lada wyzwanie, a jak sprawdzić czy dana domena jest dostępna?

Czy kampania Google Ads się opłaca?

30 lipca 2018
Miliony użytkowników korzystających codziennie z Internetu mogą być odbiorcami reklamy w ramach kampanii Google Ads.

Nasze artykuły
na Twojej skrzynce!

Zapisz się do newslettera

Bądź na bieżąco z artykułami z naszego bloga.
Nie przegap najciekawszych wpisów, które
pomogą Ci odnieść sukces w Internecie!

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

kontakt // ideoforce.pl