Czym się różni on page seo od off page seo?

Pozycjonowanie strony internetowej to złożony proces, który wymaga nie tylko doświadczenia i specjalistycznej wiedzy, ale również czasu. Działania, które składają się na pozycjonowanie dzielimy na on page oraz off page. Zobacz, czym one się różnią.

Pozycjonowanie składa się na ogół działań prowadzących do osiągania przez naszą witrynę jak najlepszych wyników, a co za tym idzie najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. Do osiągania wysokich wyników potrzebne są odpowiednio zaplanowane i przemyślane działania obejmujące w swoim zakresie zarówno optymalizację i wdrażanie koniecznych zmian na stronie internetowej, jak i działania wychodzące poza jej obręb. Odpowiednie zaplanowanie działań on site i off site zwiększy nasze szanse na osiąganie satysfakcjonujących nas oraz naszego klienta wyników. Wysokie pozycje osiągane w wyszukiwarkach wpływają na ruch na stronie oraz ilość konwersji, co może przełożyć się na zysk.

Zatem co różni działania on site od off site?

Działania on site

Działania on site obejmują wszelkie działania, które wykonujemy na stronie. Zaliczyć do tego możemy m.in. poprawę technicznej części strony, np. optymalizację prędkości ładowania, poprawki w kodzie, a także inne działania typu rozbudowa linkowania wewnętrznego, optymalizacja treści strony pod frazy kluczowe, tworzenie nowych podstron itp. Do działań on site wliczamy także uzupełnianie meta title, tekstów alternatywnych, ustawianie przekierowań czy wdrażanie tagów kanonicznych.

Dzięki takim zabiegom i działaniom on site nasza strona może zyskać dodatkowe punkty rankingowe decydujące o ostatecznych wynikach w SERPach wyszukiwarek. W ramach działań on site należy również usunąć wszelkie błędy oraz dotychczasowe usterki witryny, które mogą negatywnie wpływać na jej wyświetlanie oraz odbiór zarówno przez roboty indeksujące, jak i użytkowników.

Bardzo ważnym aspektem działań optymalizacyjnych na naszej stronie jest dostosowanie treści do potrzeb SEO oraz odbiorcy. Kluczowe jest stworzenie angażujących, wartościowych dla użytkownika treści, które zostaną zoptymalizowane na odpowiednie dla danej podstrony frazy kluczowe. Taki zabieg wraz z tworzeniem nowych, docelowych dla popularnych słów kluczowych podstron potrafi znacznie poprawić wyniki osiągane przez naszą witrynę.

SEO off site

Niejako drugą częścią ogólnych, pozycjonerskich działań są zadania realizowane poza naszą stroną, czyli tzw. off site. Pojęcie działań off site najczęściej kojarzy nam się z prowadzeniem szeroko pojętego link buildingu bez rozróżnienia na poszczególne jego dziedziny. Mówiąc, o przeprowadzaniu działań off site należy zacząć od analizy konkurencji. Jest to element, który bardzo często wykonujemy już na etapie audytowania danej witryny.

Analiza stron konkurencyjnych pozwala nam na wyciągnięcie odpowiednich wniosków odnośnie optymalizacji strony, a także nadanie poszczególnym działaniom właściwych priorytetów. Oprócz tego w ramach prac off site realizujemy kampanie linkowania, optymalizujemy wizytówki Google Moja Firma, prowadzimy działania w social mediach, publikujemy wpisy gościnne oraz artykuły sponsorowane na innych, często tematycznych stronach oraz tworzymy content marketing. Obecnie bardzo często najbardziej skupiamy się na tym ostatnim, jednak warto pamiętać, że działania off site osiągają największą skuteczność tylko wtedy, gdy prowadzone są w sposób kompleksowy, a profil zdobywanych linków jest nie tylko wartościowy, ale również naturalny.

On site i off site - podstawowe różnice

Jak widzimy działania on site oraz off site są całkowicie odmienne, jednak dotyczą jednego i prowadzą do wspólnego celu, czyli zdobywania jak najlepszych pozycji w wyszukiwarkach. Podczas realizowania działań SEO warto pamiętać zarówno o jednych, jak i o drugich zadaniach. Samo linkowanie, nawet najlepszy content marketing czy właściwe wnioski wyciągane z analizy konkurencji bez odpowiedniej optymalizacji strony i ewentualnego naprawienia błędów i problemów technicznych nie przyniosą oczekiwanych przez nas skutków.

Warto prawidłowo dzielić budżet pomiędzy obie formy działań i rozsądnie nim zarządzać podczas pracy z witryną. Tylko w ten sposób będziemy w stanie osiągnąć satysfakcjonujące nas wyniki, na co zwracają szczególną uwagę doświadczeni specjaliści oraz profesjonalne agencje e-marketingowe świadczące usługi z zakresu pozycjonowania stron internetowych.

Zespół Ideo Force
AUTOR
tel.+48 17 860 09 59
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:

Inne wpisy