[Prasówka #103] Słowa kluczowe a pozycja strony w Google. Wyniki badań

Z badań firmy BrightEdge wynika, że aż 85% tytułów, które znajdują się w pierwszej 5. wyników wyszukiwania Google, zawiera słowa kluczowe. To tylko jeden z licznych czynników, mogących mieć wpływ na pozycję strony w SERP. Więcej informacji w prasówce.
6 listopada 2023

Wspomnianymi już we wstępie wynikami badań powinny zainteresować się zwłaszcza osoby, którym zależy na podniesieniu pozycji swojej strony w Google. Badania wskazują nie tylko na dużą rolę, którą słowa kluczowe odgrywają w optymalizacji witryn pod kątem SEO, ale także na istotę innych działań w tym procesie. Można dowiedzieć się z nich m.in., że aż 90% ze stron, znajdujących się w  pierwszej 5. wyników wyszukiwania posiada spójne wielkie litery w meta tagach. Jakie jeszcze praktyki mają znaczenie z perspektywy SEO? Zapraszamy do lektury najnowszego wydania prasówki!

Spis treści:

  1. Instagram testuje wspólne posty karuzelowe
  2. TikTok eksperymentuje z 15-minutowymi wideo
  3. Instagram dodaje ankiety w strumieniach komentarzy postów i rolek
  4. Instagram testuje nowy kanał „W pobliżu” z relacjami
  5. Meta rozszerza kanały transmisji na Facebooku i Messengerze
  6. Bug powodujący opóźnienia w indeksowaniu nowo opublikowanych treści
  7. October 2023 Spam Update
  8. 85% tytułów znajdujących się w pierwszej 5. wyników Google zawiera słowa kluczowe
  9. Proces antymonopolowy Google
  10. Kampanie Demand Gen dostępne na całym świecie
  11. Eksperymenty w kampaniach Demand Gen
  12. Tematy wyszukiwania w kampaniach Performance Max
  13. Przekształcenie segmentów niestandardowych w tematy wyszukiwania
  14. YouTube interactions - nowy podtyp kampanii video
  15. Podsumowanie

Instagram testuje wspólne posty karuzelowe


Instagram wprowadził nową opcję, która umożliwia użytkownikom tworzenie wspólnych postów w formie karuzeli. Twórca oryginalnego posta może zatwierdzać lub odrzucać dodawane treści, a post jest widoczny tylko na jego osi czasu. To część działań Instagrama zmierzających ku temu, by zapewnić użytkownikom więcej opcji współpracy.

Dodatkowo aplikacja wprowadziła możliwość udostępniania postów tylko bliskim znajomym oraz relacji licznym grupom jednocześnie. Te nowości są odpowiedzią na zmieniające się preferencje użytkowników, którzy zaczynają tworzyć społeczności w kameralnych grupach. Obecnie opcje te są dostępne tylko dla wybranych odbiorców.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-tests-collaborative-carousel-posts/698119/


TikTok eksperymentuje z 15-minutowymi wideo


TikTok eksperymentuje z nową opcją przesyłania 15-minutowych filmów (standardowy klip mógł trwać do 10 minut). To istotny krok w rozwoju platformy, która zaczęła od wprowadzenia 15-sekundowych video i stopniowo zwiększała limit czasu ich trwania. Obecnie funkcja jest w fazie testów i nie ma pewności, czy będzie dostępna powszechnie.

Więcej: https://techcrunch.com/2023/10/23/tiktok-testing-15-minute-uploads


Instagram dodaje ankiety w strumieniach komentarzy postów i rolek


Instagram wprowadza nową opcję - ankiety w komentarzach, które, póki co są dostępne dla wybranych użytkowników. Funkcja ta pozwala na  dodawanie interaktywnych ankiet pod postami i rolkami.

Testowane przez ostatnie 6 miesięcy ankiety, stanowią prostą formę interakcji, ułatwiającą użytkownikom dzielenie się swoimi opiniami. Dzięki nim twórcy będą mogli poznać zdanie odbiorców i skupić się na działaniach, zwiększających ich zaangażowanie.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-adds-polls-comment-streams-feed-posts-reels/697259/


Instagram testuje nowy kanał „W pobliżu” z relacjami


Instagram testuje nowy funkcjonalny kanał "W pobliżu" dla stories, inspirowany TikTokiem. Kanał ten ma na celu wyróżnienie publicznych treści użytkowników i firm, znajdujących się w okolicy, co przypomina jedną z funkcji chińskiej wersji TikToka, Douyin. Aplikacja także eksperymentuje z podobnym rozwiązaniem, a obie platformy chcą wykorzystać tego typu treści do promowania lokalnych biznesów.

Zastosowanie tego kanału umożliwia promocję miejscowych marek, poprzez docieranie do użytkowników na podstawie lokalizacji geograficznej. Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania na chińskim TikToku – użytkownicy zyskali dostęp m.in. do nowych ofert reklamowych, związanych z usługami czy dostawą żywności.

Z dużym prawdopodobieństwem Instagram reaguje na te zmiany, próbując zabezpieczyć swoją platformę przed konkurencyjnym ruchem TikToka. Póki co opcja jest jednak w fazie testów.

Więcej: https://socialbarrel.com/instagram-is-experimenting-with-a-new-nearby-feed-for-stories/143074/


Meta rozszerza kanały transmisji na Facebooku i Messengerze


Meta rozszerza opcję kanałów transmisji, udostępniając ją także na Facebooku i Messengerze. Tym samym umożliwia twórcom stały kontakt z odbiorcami. Kanały transmisji to jednokierunkowa opcja czatu grupowego, pozwalająca na informowanie swoich fanów o najnowszych aktualizacjach za pośrednictwem wiadomości prywatnych. To powinno pozwolić na utrzymanie bliższego kontaktu z odbiorcami bez „tłumienia” algorytmów.

Strony na Facebooku będą mogły tworzyć kanały transmisji, promować je i docierać do odbiorców z najnowszymi aktualizacjami. To może pomóc w zwiększeniu zaangażowania społeczności i poprawie kontaktu z fanami.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/meta-expands-broadcast-channels-to-facebook-messenger/697078/


W ostatnim czasie w branży wiele mówi się m.in. o procesie antymonopolowym Google. Czy jego wynik wpłynie na zmiany w działaniu wyszukiwarki i przyszłość samego Internetu? Więcej w poniższym przeglądzie newsów z obszaru SEO.


Bug powodujący opóźnienia w indeksowaniu nowo opublikowanych treści


W oficjalnym komunikacie wydanym dla redakcji X - przedstawiciel zespołu Google SearchLiaison potwierdził długotrwały problem techniczny, powodujący opóźnienia w procesie indeksowania świeżo opublikowanych treści internetowych. Specjalista podkreślił, że firma intensywnie pracuje nad zidentyfikowaniem źródła tych nieprawidłowości.

Opóźnienia w indeksowaniu mogą  powodować, że content opublikowany na stronach internetowych nie będzie od razu widoczny w wynikach wyszukiwania Google. Taka sytuacja może negatywnie wpłynąć zwłaszcza na wydawców wiadomości, gdyż newsy oraz inne ważne informacje mogą wyświetlać się w SERP z opóźnieniem.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-confirms-indexing-bug-new-content-delayed-in-search/497928/ 


October 2023 Spam Update


Google wykorzystuje zaawansowane technologie do walki ze spamem na stronach Internetowych. Wyszukiwarka stosuje różne narzędzia, łącząc zautomatyzowane systemy do zwalczania spamu i manualne weryfikacje, aby identyfikować i ograniczać witryny internetowe, naruszające jej wytyczne.

Jeden z tych systemów, o nazwie SpamBrain bazuje na sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym, aby jeszcze skuteczniej wykrywać nowe formy spamu. Firma regularnie dokonuje aktualizacji tego rodzaju rozwiązań, by zapewnić użytkownikom wysokiej jakości wyniki wyszukiwania.

Google zachęca wszystkie witryny, których mogą dotyczyć nowe filtry zwalczające spam, do zapoznania się z zasadami i upewnienia się, że działają zgodnie z nimi.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-rolls-out-october-2023-spam-update/497794/


85% tytułów znajdujących się w pierwszej 5. wyników Google zawiera słowa kluczowe


Firma BrightEdge niedawno przeprowadziła ankietę, której wyniki są powodem do refleksji dla wszystkich, którzy chcą optymalizować strony pod kątem wyszukiwarek. Z wyników badania wynika, że aż 85% tytułów umieszczonych w pierwszej 5. wyników Google zawiera słowa kluczowe.

Szczegółowe wyniki badania nie zostały jeszcze opublikowane, ale z ich ujawnionej już części wynika także, że:

  • meta opisy znajdują się na 95% z 10. najlepszych stron,
  • 25% stron, pojawiających się niżej w wynikach wyszukiwania, zawiera błędy gramatyczne,
  • 90% wyników wyszukiwania z miejsc od 1 do 5 posiada spójne wielkie litery w meta tagach, zarówno w tytule, jak i treści.

BrightEdge to firma świadcząca usługi SEO dla przedsiębiorstw. W badaniu wzięło udział ponad 300. specjalistów ds. marketingu w firmach. W celach badawczych przeanalizowano 10 000 słów kluczowych m.in. z branży finansowej, turystycznej, ubezpieczeniowej czy handlu detalicznego.

Więcej: https://www.seoblog.com/seo-news-you-can-use-keywords-found-in-85-of-top-5-titles-in-google-serps/


Proces antymonopolowy Google


Departament Sprawiedliwości Stanów Zjednoczonych podejrzewa Google o rzekome stosowanie podstępnych praktyk w celu utrzymania dominującej pozycji na rynku wyszukiwarek.

Instytucja twierdzi, że Google, kontrolujące aż 90% rynku wyszukiwania, wyłożyło znaczne sumy pieniędzy, m.in. na rzecz Apple, by być domyślną wyszukiwarką na urządzeniach typu iPhone. W procesie sądowym przewidywane jest przesłuchanie kluczowych postaci, w tym dyrektora generalnego Google - Sundara Pichai oraz przedstawicieli Alphabet.

Wynik procesu może spowodować zmiany w działalności wyszukiwarki i wpłynąć na to, jak będzie wyglądać przyszłość Internetu. Możliwe jest także to, że rozprawa nie przyniesie żadnej rewolucji a Google, będzie funkcjonować na zasadach takich, jak dotychczas.

Więcej: https://searchengineland.com/google-search-antirust-trial-hearing-updates-431977


Reklamodawcy, którzy promują swoją działalność w YouTube, mogą skorzystać z nowego podtypu kampanii video. Jego celem jest zwiększenie liczby subskrybentów oraz zaangażowania użytkowników w aplikacji. Nowości jest jednak znacznie więcej.


Kampanie Demand Gen dostępne na całym świecie


Od października kampanie Demand Gen są już dostępne globalnie.

Więcej: https://blog.google/products/ads-commerce/demand-more-from-social-with-ai-powered-ads/


Eksperymenty w kampaniach Demand Gen


Na kontach niektórych użytkowników Google Ads pojawiła się opcja przeprowadzania eksperymentów dla kampanii Demand Gen. Dzięki testom A/B możliwe jest wypróbowanie m.in. różnych filmów, obrazów, tekstów reklam czy  grup odbiorców.

Więcej: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7118566083682279424/


Tematy wyszukiwania w kampaniach Performance Max


Performance Max analizuje aktualne zasoby, pliki danych i strony, aby ocenić, które miejsca docelowe – w tym wyszukiwane hasła – będą skuteczne w kampanii. Dzięki wersji beta tematów wyszukiwania możliwe jest dodanie informacji o firmie, istotnych pod kątem realizacji celu kampanii. Warto zaznaczyć, że w kampanii Performance Max można dodać maksymalnie 25 tematów wyszukiwania.

Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/14179631


Przekształcenie segmentów niestandardowych w tematy wyszukiwania


Na początku 2024 roku segmenty niestandardowe zostaną automatycznie uaktualnione do tematów wyszukiwania.

Więcej: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7123562113784025089/


YouTube interactions - nowy podtyp kampanii video


Na wybranych kontach użytkowników Google Ads pojawił się nowy podtyp kampanii video, którego celem jest zwiększenie liczby subskrybentów oraz zaangażowania na kanale YouTube.

Więcej: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7122550930847207424/


Podsumowanie


Każde kolejne wydanie prasówki jest źródłem aktualnych informacji dla firm, działających w obszarze handlu elektronicznego oraz osób, chcących efektywnie promować swoją działalność, wykorzystując digital marketing. Regularne śledzenie branżowych trendów pozwala utrzymać konkurencyjność oraz szybko i skutecznie wdrażać nowoczesne rozwiązania, modyfikując tym samym przyjęte strategie.

Zespół Ideo Force
AUTOR
tel.+48 17 860 09 59
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:
Średnia ocen użytkowników 5.0 na podstawie 4 ocen

Inne wpisy