[Prasówka #63] Aktualizacja Sales Navigator i kurs od TikToka

TikTok udostępnia kurs online dla twórców, LinkedIn aktualizuje Sales Navigator, a Google wprowadza nowy atrybut [short_title]. Więcej w poniższym przeglądzie newsów!
22 lutego 2022 [aktualizacja: 22.03.2022]

Kolejne wydanie prasówki, to kolejna dawka nowinek z minionych dwóch tygodni. Dzięki temu nasi czytelnicy nigdy nie przegapią najważniejszych wiadomości z branży. Zarówno social media, jak i SEO czy kampanie Google Ads. Zbieramy najważniejsze zmiany i aktualizacje, a także wydarzenia czy po prostu istotne informacje i umieszczamy w jednym miejscu w celu zapewnienia czytelnikom aktualnej i świeżej wiedzy o tym, co się dzieje w branży. Obecna sytuacja na świecie z pewnością wpływa na media społecznościowe, co można zaobserwować między innymi na LinkedInie, gdzie testowana jest funkcja wyłączania postów politycznych czy Instagramie, który usuwa lub obniża zasięgi szkodliwych treści. Co jeszcze wydarzyło się w przestrzeni mediów społecznościowych? O tym poniżej.

 

Spis treści: 

1. Twórcy treści wideo w Internecie a rejestr KRRiT.
2. Instagram – nowe opcje dla twórców.
3. Nowości na YouTube.
4. LinkedIn aktualizuje Sales Navigator.
5. Szkodliwe treści = niskie zasięgi.
6. Wyłączanie postów politycznych na kanale – LinkedIn testuje nową opcję.
7. TikTok dla twórców – kurs online.
8. Czy małe witryny mają szansę z dużymi portalami?
9. Czy data ma wpływ na SEO?
10. Działania poprawiające indeksację nowych treści.
11. Kierowanie geograficzne za pomocą adresów URL.
12. Jaką wartość dla SEO mają komentarze na stronach?
13. Atrybut [short title].
14. Program statystyki wrażeń klientów z zakupów.
15. Podsumowanie


Twórcy treści wideo w Internecie a rejestr KRRiT


Twórcy treści YouTube

Prowadzenie rejestru przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji jest owocem nowelizacji ustaw o radiofonii i kinematografii z sierpnia zeszłego roku. Jej zapisy mówią o obowiązku zgłoszenia się wszystkich dostawców audiowizualnych usług medialnych na żądanie.

W połowie stycznia KRRiT przypomniała, że obowiązkiem rejestracji w wykazie KRRiT od 1 listopada 2021 roku są objęci wszyscy publikujący materiały wideo na platformach, które umożliwiają ich udostępnianie, jednocześnie zarabiający dzięki umowom z reklamodawcami lub przedstawicielami platform, takich jak przykładowo YouTube, czy TikTok.

Termin zgłaszania się do wykazu minął 1 lutego. Twórcy, którzy kwalifikują się do rejestru, a jeszcze nie wypełnili zgłoszenia, mogą liczyć się w ostateczności z wezwaniem do jego uzupełnienia.

Więcej: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/krrit-weryfikacja-tworcy-internetowego-wideo-musza-zglosic-sie-do-jej-wykazu
https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/youtuberzy-maja-placic-oplate-audiowizualna-podatek-vod-wykaz-krrit


Instagram – nowe opcje dla twórców


Twórcy nowości

Instagram nie ustaje w dążeniu do ułatwiania publikacji i tworzeniu treści. Platforma ostatnio testuje możliwość cofania zmian wykonanych przy tworzeniu relacji. Obecnie funkcja jest dostępna tylko u niektórych użytkowników z Turcji, ale prawdopodobnie to ułatwienie  przyjmie się również w innych krajach.

Ostatnio u niektórych użytkowników pojawiła się także nowa możliwość interakcji ze Stories – za pomocą Stories likes. Pozwala ona na polubienie relacji, przy równoczesnym poinformowaniu jej twórcy bez rozpoczynania konwersacji DM.

W fazie testów jest także funkcja zamiany Stories w Reels. Opcja nie jest dostępna dla wszystkich. Niektórzy użytkownicy Instagrama widzą teraz opcję pozwalającą przekonwertować relację na rolkę. Następnie można zsynchronizować ją  z muzyką.

Instagram wprowadza też nowe narzędzia, pozwalające na łatwiejsze zarządzanie swoją aktywnością i ustawieniami bezpieczeństwa. Security Checkup jest opcją dedykowaną osobom narażonym na włamanie na konto. Dzięki niej użytkownik może sprawdzić aktywności dotyczące przeglądania informacji profilowych, logowania, udostępniania i aktualizacji danych kontaktowych. Serwis testuje też interfejs umożliwiający zarządzanie swoimi treściami z jednego miejsca.

Więcej: https://socialbarrel.com/instagram-is-testing-an-undo-button-for-stories/134256/
https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/instagram-tresci-bezpieczenstwo-nowe-funkcje


Nowości na YouTube


Nowości YouTube

Już wkrótce możemy spodziewać się nowych opcji dostępnych na platformie YouTube.

Wśród nowości znajdą się m.in. nowe efekty wideo, czy możliwość odpowiadania na komentarze filmami. Serwis ma też w planach testowanie możliwości robienia zakupów poprzez Shorts. Oprócz tego twórcy będą mieć możliwość wspólnego prowadzenia transmisji live, a system monetyzacji treści tego typu ma być jeszcze rozwijany.

W przyszłości możemy spodziewać się także wykorzystywania technologii NFT oraz blockchain przez platformę. Youtube chcąc nadążać za pozostałymi mediami społecznościowymi zastanawia się nad wykorzystaniem metawersum w swoich działaniach.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/youtube-shares-insights-into-key-areas-of-development-including-shorts-nf/618674/


LinkedIn aktualizuje Sales Navigator


Sales Navigator

Nowa aktualizacja na LinkedIn Sales Navigator zawiera kilka dodatkowych funkcji, pozwalających na zmaksymalizowanie możliwości specjalistów ds. sprzedaży w aplikacji, przy wykorzystaniu różnych form danych.

Odświeżona została główna strona SN, by wyróżnić alerty i konta priorytetowe oraz wprowadzono nową kartę z powiadomieniami z zakładkami. Zmiany wprowadzono także w opcjach wyszukiwania, by szybciej znaleźć potencjalnych klientów i interesujące konta. Sprzedawcy po kliknięciu w pasek narzędzi wyszukiwania zostaną przeniesieni do widoku z filtrami i dodatkowymi opcjami, które mają skrócić czas wyszukiwania. 

Dodane zostały także nowe opcje połączenia z CRM, które obejmują integrację nowej listy „Szanse zagrożenia”, która będzie wyróżniać kontakty, które pozostawiły otwarte możliwości, wygenerowane przez dane w CRM.

Sales Navigator i jego aktualizacje mogą okazać się wartościowym narzędziem dla markerów, pozwalającym na znalezienie odpowiednich osób i firm, które mogą stać się potencjalnymi klientami.

Więcej: https://www.linkedin.com/business/sales/blog/product-updates/boost-efficiency-with-sales-navigator-new-features  


Szkodliwe treści = niskie zasięgi


Szkodliwe treści

Oprócz usuwania treści, które są sprzeczne z wytycznymi dla społeczności, Instagram podejmuje kolejne kroki, by zniwelować liczbę treści szkodliwych.

Posty, które mogą dotyczyć mowy nienawiści, zastraszania czy innych form przemocy będą wykrywane przez system Instagrama, a ich zasięg zostanie automatycznie obniżony.  Na podstawie historii zgłaszania treści w dolnej części kanału mogą pojawić się potencjalnie niepokojące posty.

Usunięte będą tylko te posty, które naruszają zasady – nie konta, a ich twórcy dostaną powiadomienie, jeśli ich wpis został usunięty.

Więcej: https://about.instagram.com/blog/announcements/how-we-address-harmful-content-on-feed

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.


Wyłączanie postów politycznych na kanale – LinkedIn testuje nową opcję


Posty polityczne

Nowa opcja jest teraz dostępna dla niektórych użytkowników w USA. Wykorzystuje słowa kluczowe i sygnały od użytkowników, a także informacje od zespołu redakcyjnego LinkedIn, aby identyfikować posty polityczne i je eliminować z aktualności dla danego konta.

Jeśli duża liczba użytkowników zdecyduje się wyłączyć posty polityczne, konsekwencje mogą być znaczące, zwłaszcza dla powiązanych tematycznie firm – co jest również związane ze sposobem, w jaki LinkedIn identyfikuje treści polityczne i potencjalne błędy w ich wykrywaniu.

Użytkownicy będą też wkrótce mogli blokować posty na określone tematy, tak aby nie pojawiały się w ich strumieniu.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/linkedin-tests-new-option-to-switch-off-political-posts-in-your-feed/618691/


TikTok dla twórców – kurs online


TikTok kurs

TikTok uruchomił bezpłatny kurs, który ma pozwolić twórcom na najlepsze wykorzystanie platformy do promocji marki.

Szkolenie wideo zawiera szereg lekcji na temat atrybucji, zarządzania i najlepszych praktyk kreatywnych. Każdy segment kursu zawiera omówienie wideo, które ostatecznie wskazuje na trzy różne podejścia do każdego z nich, w zależności od tego, w na jakim poziomie zaawansowania jesteś.

TikTok zamieścił również 19-stronicowy przewodnik, który ma pomóc w planowaniu i wdrażaniu rozwiązań na koncie.

Link do kursu: https://tiktok-tactics.com/

Więcej: socialmediatoday.com/news/tiktok-launches-tiktok-tactics-online-course-to-help-marketers-level-up-t/617798/


W branży SEO nadal pozostaje wiele pytań, na które nie ma odpowiedzi. Całe szczęście znany nam już z poprzednich prasówek John Mueller, stara się wyjaśniać najbardziej nurtujące SEOwców zagadnienia dotyczące pozycjonowania i algorytmów Google. Dziś dowiesz się z prasówki czy daty mają znaczenie z punktu SEO, jaka jest wartość komentarzy użytkowników dla pozycji strony i wiele więcej.


Czy małe witryny mają szansę z dużymi portalami?


Małe witryny

Na to pytanie odpowiedział John Mueller, często nazywany adwokatem Google. Jak wyjaśnia wyszukiwarka nie skupia się tylko na dużych witrynach czy firmach. Małe witryny bardzo często charakteryzują się małymi zespołami. Duże witryny posiadają często kompetentne zespoły, które pracują nad udoskonalaniem strony. Dlatego małym witrynom bardzo często ciężko jest zdobyć pozycję, szczególnie w branży bardzo konkurencyjnej.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/can-small-sites-compete-with-larger-companies/437873/#close


Czy data ma wpływ na SEO?


Data SEO

Jak wyjaśnia John Mueller, daty mają znaczenie na witrynach wiadomości, gdzie strona cały czas się zmienia. Wyszukiwarka Google wtedy wykorzystuje datę do zrozumienia kiedy witryna została zaktualizowana. Jednak przy stronach ciągle się zmieniających jak np. wartości walut, ta data nie będzie miała takiego znaczenia. Dlatego warto w swoich artykułach umieszczać w tagach datę publikacji lub moderacji artykułu.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-on-the-seo-impact-of-dates-in-title-tags/437397/


Działania poprawiające indeksację nowych treści


Działania indeks

Zapytany o indeksowanie treści przez wyszukiwarkę, John Mueller przedstawił kilka elementów, jakie maja wpływ na szybsze indeksowanie nowych treści. Mianowicie linki na stronie głównej uznawane są jako ważne, dlatego warto umieszczać tam odnośniki do stron, które są dla nas ważne. Dodatkowo linkowanie zewnętrzne też odgrywa dużą rolę, ponieważ pokazuje jak inni myślą o konkretnych podstronach. Z takich technicznych elementów znaczenie ma mapa witryny oraz kanały RSS, ponieważ umożliwiają wyszukiwarce zrozumienie czy treści są nowe czy zmienione.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-will-likely-index-content-thats-important/436987/


Kierowanie geograficzne za pomocą adresów URL


Kierowanie graficzne

Jak wyjaśnia John Mueller, wyszukiwarka stara się grupować adresy URL według wyraźnych wskaźników, np.: subdomeny lub katalogu. Dlatego jeśli wersja językowa strony znajduje się w podkatalogu, wszystko niżej pod tym adresem jest uznawane dla tej wersji językowej. Mueller jednak dodaje, że w przypadku wykorzystywania hreflang i Search Console do kierowania reklam na określone kraje, katalogi nie mają większego znaczenia.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-explains-geotargeting-via-url-subdirectories/439266/#close


Jaką wartość dla SEO mają komentarze na stronach?


Wartość SEO

Komentarze na stronie mogą nieść wartość SEO pod względem wartościowego contentu, jednak należy je moderować. Jak wyjaśnia John Mueller komentarze, które są na temat sprawiają, że użytkownicy własnymi słowami opisują stronę. Natomiast spam i komentarze nie nawiązujące do tematyki strony mogą bardziej zaszkodzić i doprowadzić do obniżenia pozycji w rankingu lub otrzymania kar.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-on-the-seo-value-of-user-comments-on-websites/438870/


Kampanie Google Ads dla większości osób z branży stanowią nieodłączny element e-marketingu. Dziś warto przyjrzeć się nowemu atrybutowi [short title] i temu, jaki będzie miał wpływ na kampanie oraz co nowego przyniesie. Ponadto, Google wprowadziło także zupełnie nowy program przedstawiający podsumowanie statystyk wrażeń klientów związanych z zakupami. Więcej szczegółów tych funkcjonalności znajdziesz poniżej.


Atrybut [short title]


Atrybut short

Google wprowadziło nowy atrybut [short_title]. Jak sama nazwa wskazuję ma się pod nim znajdować skrócony tytuł produktu. Atrybut jest opcjonalny i wyświetla się w Discovery i sieci reklamowej w Gmailu. Nie pojawia się on w sieci wyszukiwania. Według zaleceń Google krótki tytuł powinien mieć od 5 do 65 znaków, choć limit to 1-150 znaków. Należy przestrzegać poniższych wymagań:

  • Krótki tytuł powinien trafnie opisywać produkt.
  • Dbałość o zwięzłość. Atrybut [title] służy do dopasowania zapytania klienta do Twoich produktów, a krótki tytuł [short_title] – do wyświetlania produktu w zwięzłej formie w przeglądarkach.
  • Atrybut [short_title] musi odnosić się do produktu, do którego prowadzi link.
  • Profesjonalny, poprawnie gramatycznie język. Zdania poprawne gramatycznie są łatwe do zrozumienia i sprawiają, że firma jest postrzegana jako profesjonalna, a to może zwiększyć liczbę kliknięć. Należy unikać też „efekciarskiego” zwracania uwagi, na przykład przez używanie wielkich liter, symboli, tagów HTML czy tekstów promocyjnych.
  • Nie należy używać słów w obcych językach, chyba że są dobrze znane, np. „sushi”.
  • Nie powinno używać się wielkich liter, aby wzmocnić przekaz. Tekst pisany wielkimi literami jest powszechny w spamie i niewiarygodnych reklamach. Można jednak używać wielkich liter w odpowiednich miejscach, łącznie z akronimami, numerami telefonów, krajami i walutą. Na przykład „ADHD”, „UNICEF”, „1-555-ZADZWOŃ-TERAZ”, „USA” i „PLN”.
  • Nie należy zamieszczać tekstu promocyjnego lub podawać takich informacji jak cena, cena promocyjna, daty promocji, firmy, sposób i data dostawy ani też żadnych innych informacji wskazujących terminy. Dla takich informacji przeznaczone są osobne atrybuty.

Więcej: https://support.google.com/merchants/answer/11551083


Program statystyki wrażeń klientów z zakupów


Statystyki wrażeń

Google wprowadziło nowy program podsumowania statystyk dotyczących wrażeń z korzystania z Zakupów Google. Co można zyskać?  Plakietkę, zwiększenie widoczności na karcie Zakupy (wyższa pozycja) Google wyróżnia 4 obszary obsługi klienta: średni czas dostawy, średni koszt dostawy, średni okres zwrotu oraz średni koszt zwrotu.

W każdej z kategorii można uzyskać jedną z trzech ocen: świetny, porównywalny i możliwość poprawy. Google wystawia oceny na podstawie porównania z innymi sprzedawcami.

Jeśli reklamodawca chce uzyskać plakietkę musi mieć dobrą ocenę ze wszystkich 4 kategorii. Aby korzystać ze statystyk wrażeń klientów z zakupów należy w panelu Merchant Center skonfigurować dostawę oraz zasady zwrotu.

Więcej: https://support.google.com/merchants/answer/11192630


Podsumowanie

Jak wiadomo dla wielu użytkowników to właśnie media społecznościowe są źródłem wielu informacji, także tych ze świata. Dlatego też platformy społecznościowe starają się ulepszać sposoby filtrowania tzw. fake newsów, dzięki czemu nie są one rozpowszechniane i przyjmowane jako prawdziwe. Zwłaszcza w obecnej sytuacji wojny w Ukrainie jest to niezwykle istotne, aby to, co znajdujemy w social mediach było rzetelną i sprawdzoną informacją. Osłabianie zasięgów szkodliwych treści na Instagramie to duży krok do przodu w tej kwestii. Algorytmy Google biorące pod uwagę komentarze użytkowników, mogą osłabić pozycję witryny jeśli komentarze będą niezwiązane tematycznie z samą witryną lub nie na miejscu czy też szkodliwe.

Bycie na bieżąco z aktualnościami z branży pozwala osobom, których praca jest z nią związana, na podejmowanie skutecznych działań. Wynika to z możliwości szybkiego dostosowania się do nowych aktualizacji, implementacji nowych funkcjonalności czy zmiany sposobu pracy zgodnie z nowymi zasadami.

Zespół Ideo Force
AUTOR
Zespół Ideo Force
tel.+48 17 860 09 59
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:
Średnia ocen użytkowników 5.0 na podstawie 2 ocen

Inne wpisy