[Prasówka #70] Alerty krytyczne YouTube i nowości od Bing Ads

Nowe formaty reklam, ułatwione zarządzanie i optymalizacja w Bing Ads, alerty krytyczne od YouTube i zakończona aktualizacja Core Google 2022. Więcej o tych i innych nowościach minionych tygodni znajdziesz w poniższej prasówce.
21 czerwca 2022

Branża e-commerce i e-marketingu nigdy nie śpi, dlatego też kolejne wydanie prasówki przynosi kolejne nowości i aktualizacje. Z obszaru social media, Instagram przychodzi z nową funkcją gotowych szablonów rolek czy przypinania postów na profilu. YouTube z kolei uruchamia funkcję alertów krytycznych, a Twitter udostępnia badanie na temat skuteczności ostrzeżeń o obraźliwych wypowiedziach.

Spis treści: 

1. Gotowe szablony rolek. Nowa funkcja na Instagramie.
2. Instagram dodaje nową opcję przypinania postów w swoim profilu.
3. Twitter udostępnia nowe badania dotyczące skuteczności ostrzeżeń o obraźliwych odpowiedziach.
4. YouTube uruchamia nową funkcję alertów krytycznych oraz testuje zaktualizowany format nawigacji po kanałach.
5. Zakończona majowa aktualizacja Core Google 2022.
6. Twitter usunął atrybut nofollow w tweetach.
7. Google dodaje sprawdzone metody oznaczania autorów w dokumencie pomocy.
8. Aktualizacja algorytmu tytułów dla tytułów wielojęzycznych.
9. Google: hosting w sieci CDN nie przynosi realnych korzyści SEO.
10. Nowe funkcje dotyczące turystyki w Google Ads.
11. Uproszczone kierowanie na odbiorców i tworzenie raportów w Google Ads.
12. Przypomnienie: Od 30 czerwca 2022r. zostanie wstrzymana możliwość tworzenia i edycji rozszerzonych reklam tekstowych.
13. Nowości w Bing Ads – nowe formaty reklam, ułatwione zarządzanie i optymalizacja.
14. LinkedIn wprowadza Business Manager – nową platformę do zarządzania kontami reklamowymi, stronami firmowymi i dostępem do kont.
15. Snapchat udostępnił Dynamic Ads for Travel.
16. Podsumowanie.


Gotowe szablony rolek. Nowa funkcja na Instagramie


Instagram postanowił przyspieszyć proces tworzenia materiałów wideo na Rolki, udostępniając nową funkcję jaką są gotowe szablony Rolek.

Ta zupełnie nowa funkcja, pozwala użytkownikom kopiować te same formaty rolek z istniejących filmów. Podczas oglądania rolek ulubionych twórców jednym kliknięciem „użyj szablonu” można zdobyć gotowy do użycia szablon.

Użytkownik zostanie przeniesiony do tworzenia rolek, w którym wystarczy nagrać lub dodać filmy z rolki aparatu do szablonów klipów. Każdy z tych symboli zastępczych ma już ustawione znaczniki czasu, zwykle pasujące do fragmentu audio oryginalnego klipu.

Wszystko, co trzeba zrobić, to dodać klipy, dodać podpis i nacisnąć przycisk publikowania! To ogromna zaleta Instagram Reels, która pozwala użytkownikom w prosty i szybki sposób tworzyć własne materiały wideo na Rolki.

Więcej: https://www.plannthat.com/instagram-reels-templates-2022/


Instagram dodaje nową opcję przypinania postów w swoim profilu


Instagram przypinanie

Instagram oficjalnie uruchomił nową opcję przypinania postów na profilu, zapewniając kolejną opcję kontrolowania wyświetlania profilu na Instagramie.

Od teraz będzie można skorzystać z opcji „Przypnij do swojego profilu” za pomocą menu funkcji z trzema kropkami w prawym górnym rogu dowolnego postu. Liczba przypiętych postów ogranicza się do trzech, aby pozostać na górze siatki profilu, dając w ten sposób twórcom większa elastyczność na ich profilach.

Na uwagę zasługuje to, że funkcja przypinania dostępna będzie zarówno do postów, jak i rolek co zapewni jeszcze większy szereg kreatywnych rozwiązań na temat tego, jak zmaksymalizować atrakcyjność  wyświetlania profilu dla odwiedzających.

Więcej: https://www.xda-developers.com/instagram-grid-pinning-rolling-out/


Twitter udostępnia nowe badania dotyczące skuteczności ostrzeżeń o obraźliwych odpowiedziach


Twitter badania

Twitter przeprowadził nowe badania dotyczące skuteczności komunikatów ostrzegawczych w potencjalnie obraźliwych odpowiedziach na tweety, które wprowadzono po raz pierwszy w 2020 roku, a następnie ponownie uruchomiono w zeszłym roku.

Komunikaty ostrzegawcze Twittera wykorzystują automatyczne wykrywanie, aby wykryć wszelkie prawdopodobne obraźliwe terminy w odpowiedziach na tweety, co następnie uruchamia ten alert aby wywołać wahanie w użytkowniku.

Podpowiedzi powodują, że ludzie ponownie rozważają swoje odpowiedzi. Trwałym efektem tych ostrzeżeń jest to, że użytkownicy stają się bardziej rozważni  swoich odpowiedziach. Lub po prostu stają się mądrzejsi w używaniu terminów, które nie spowodują ostrzeżenia na Twitterze.

To niesamowite, co może zrobić prosty krok między myślą a tweetem.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/twitter-shares-new-research-into-the-effectiveness-of-its-offensive-reply-w/625321/


YouTube uruchamia nową funkcję alertów krytycznych oraz testuje zaktualizowany format nawigacji po kanałach


Alerty krytyczne

YouTube stara się pomóc twórcom lepiej zrozumieć ich dane analityczne dzięki nowemu procesowi krytycznego alertu, który poinformuje twórców, czy wyniki ich kanału spadły w jakikolwiek znaczący sposób.

YouTube daje nowe alerty, które powiadamiają twórców o wpływie na odbiorców, a następnie odsyłają ich do stron informacyjnych, jak rozwiązać kluczowe elementy. Funkcja ma uprościć proces analizy kanału, dzięki czemu twórca nie utknie w danych, ale nadal będzie ostrzegany o wszelkich poważnych problemach, które mogą wpłynąć na wydajność kanału.

Z drugiej strony YouTube prowadzi również eksperyment, w ramach którego pasek nawigacyjny zostanie przeniesiony z górnej części ekranu pod nagłówek kanały w aplikacji mobilnej. To spowoduje, że nagłówek profilu pozostanie na ekranie podczas przełączania się między różnymi kartami.

Jak twierdzi YouTube to pomoże widzom „lepiej pozostać w kontekście kanału” zapewniając jednocześnie łatwiejszy dostęp do opcji subskrypcji i sklepu.

Obie aktualizacje mogą być przydatne, które w odosobnieniu mogą wydawać się niewielkie, ale mogą mieć duży praktyczny wpływ na zarządzanie kanałem i zaangażowanie.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/youtube-launches-new-critical-alerts-functionality-tests-updated-format-fo/625158/


Google i jego algorytmy oraz roboty rankujące stale są ulepszane i aktualizowane, nic więc dziwnego, że ta część prasówki jak zawsze przynosi wiele wydarzeń. Przede wszystkim istotne jest zakończenie majowej aktualizacji rdzenia Google, jako że ten rodzaj aktualizacji ma największy wpływ na działania pozycjonerskie. Ponadto zmiany pojawiły się także na Twitterze, gdzie usunięto atrybut nofollow z tweetów. O tych oraz innych ważnych wydarzeniach w przestrzeni SEO dowiesz się więcej poniżej.


Zakończona majowa aktualizacja Core Google 2022


Aktualizacja Google Core

Rozpoczęta 25 maja aktualizacja algorytmu Google oficjalnie zakończyła się 9 czerwca. O tym fakcie Google poinformowało na swoim profilu na Twitterze. Jeszcze jednak za wcześnie na wyciąganie wniosków, choć zauważalny jest spadek witryn, które posiadają treści tworzone przez sztuczną inteligencję.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-may-2022-core-update-complete/453731/


Twitter usunął atrybut nofollow w tweetach


Twitter atrybut

Twitter w swoich postach usunął atrybut nofollow, w kodzie strony widnieje jedynie „czysty” adres URL. Pozwala to teraz publikowanie w postach linków, które będą śledzone przez roboty indeksujące. Atrybut nofollow został dodany celem ograniczenia indeksacji spamu w wyszukiwarkach. Nie wiadomo dlatego ja zareaguje na to Google i jak będzie traktować linki z postów Twittera. Jeśli jednak linki będą akceptowane przez Google i będą przynosić korzyści, branża SEO może „zasypać” Twitter treściami spamowymi.

Więcej: https://searchengineland.com/twitter-removes-nofollow-attribute-from-links-in-tweets-385753


Google dodaje sprawdzone metody oznaczania autorów w dokumencie pomocy


Oznaczanie autorów

Google dodało do dokumentacji dotyczących danych strukturalnych nowy rozdział, który dotyczy sprawdzonych metod oznaczania autorów. Uporządkowane dane mogą mieć wpływ na poprawę wyglądu wyników wyszukiwania. Celem jak najlepszego zrozumienia i reprezentacji treści autora, Google zaleca przestrzeganie rekomendowanych praktyk. Warto to sprawdzić w swojej witrynie i wprowadzić zmiany jeśli będą wymagane.

Więcej: https://searchengineland.com/google-help-document-adds-author-markup-best-practices-385533


Aktualizacja algorytmu tytułów dla tytułów wielojęzycznych


Aktualizacja algorytmu

Google ogłosiło, że wprowadziło aktualizację algorytmu, dotyczącego wyboru tytułu w przypadku tytułów wielojęzycznych oraz z transliteracją. Dlatego tytuły, które w treści posiadają dwa języki będą ograniczane do treści konkretnej wersji językowej. W przypadku transliteracji, Google będzie starało się przedstawić tytuł w oryginalnym języku. Więcej informacji i przykładów można znaleźć na podanej stronie.

Więcej: https://developers.google.com/search/blog/2022/06/title-script-misalignment


Google: hosting w sieci CDN nie przynosi realnych korzyści SEO


Hosting CDN

John Mueller zapytany czy hosting w sieci CDN przynosi korzyści SEO, odpowiada krótko: nie.  Jeżeli host jest szybki to CDN nie przynosi żadnych dodatkowych korzyści. Natomiast jeśli host jest wolny, przyspieszenie hosta lub użycie CDN może poprawić indeksowanie, co ma pośredni wpływ na ranking. Jak mówi Mueller nie wydaje mu się, aby miało to duży wpływ na Google.

Więcej: https://www.seroundtable.com/google-no-seo-benefit-to-hosting-on-a-cdn-33559.html


W zakresie PPC także nie brakuje nowinek, o których warto napisać. LinkedIn wprowadza nową platformę dedykowaną zarządzaniu kontami reklamowymi, stronami firmowymi i dostępem do kont. Ponadto Bing Ads przedstawia wiele nowości, jak np. nowe formaty reklam. Google Ads dodaje nowości z zakresu turystyki, a Snapchat udostępnia Dynamic Ads for Travel.


Nowe funkcje dotyczące turystyki w Google Ads


Turystyka Google Ads

Z nadchodzącym latem i wzrostem zainteresowania usługami turystycznymi Google wprowadził kilka nowości w swoim systemie reklamowym.

Informacje o cenach i dostępności hotelu w Google Business Profile dodawane w uproszczony sposób, bez dodatkowych plików danych. Niektóre hotele mogą również uzupełnić informacje o bezpośrednie linki do rezerwacji pokoi.

Kampanie Performance Max zostały rozszerzone o cele związane z turystyką, dając możliwość promocji obiektu w różnych umiejscowieniach w systemie reklamowym Google. Sama konfiguracja kampanii jest ułatwiona dzięki wstępnie wypełnionym grupom zasobów dla obiektów hotelowych, automatycznie generowanymi filmami, kreacjami i opisami obiektów.

Google udostępnił również nieograniczony dostęp do Hotel Ads, w którym reklamodawcy mają możliwość tworzenia kampanii hoteli bez utworzonego konta w Hotel Center.

Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/12237341


Uproszczone kierowanie na odbiorców i tworzenie raportów w Google Ads


Zmiany obejmują uproszczenie widoku raportu na karcie Odbiorcy w panelu Google Ads. Zostały ujednolicone informacje o grupach demograficznych, segmentach odbiorców i wykluczeniach. Zmianie uległo również nazewnictwo typów odbiorców stosowane w panelu, a utworzone listy odbiorców można wykorzystywać w różnych kampaniach reklamowych.

Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10566573


Przypomnienie: Od 30 czerwca 2022r. zostanie wstrzymana możliwość tworzenia i edycji rozszerzonych reklam tekstowych


Istniejące reklamy tego typu nadal będą wyświetlane, a reklamodawcy będą mogli sprawdzać ich statystyki w raportach. Będzie je można również wstrzymywać, uruchamiać, lub usuwać. Od 30 czerwca 2022r. będzie można tworzyć tylko elastyczne reklamy w wyszukiwarce (RSA).

Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/12169708


Nowości w Bing Ads – nowe formaty reklam, ułatwione zarządzanie i optymalizacja


Bing Ads
fot. Cele reklam video w Bing Ads i dostępne modele rozliczeń

Czerwcowe zmiany w Bing Ads obejmują dodatkowe formaty rozliczeń w reklamach video. Reklamodawcy mogą od teraz wybrać rozliczenie za tysiąc wyświetleń CPM zarówno w reklamach video i reklamach display.

Nowym formatem reklamowym jest również rozszerzenie Audience Ads do formatu bazującego na wielu zasobach reklamowych. Reklamodawcy mogą wgrać do 16 obrazów, wykorzystać do 15 krótkich nagłówków, 5 długich nagłówków oraz 5 tekstów reklamowych. Reklamy są tworzone automatycznie na podstawie najlepiej sprawdzających się kombinacji zasobów.

Zmiany obejmują również ułatwienie zarządzania dzięki wykorzystaniu narzędzia Microsoft Advertising Editor, które umożliwia edycję ustawień kampanii oraz konfigurację reklam. Rozszerzenia obrazów mogą być importowane przez Google Import, a informacje o odbiorcach mogą być importowane przez Facebook Import.

Microsoft pracuje również nad rozwojem automatycznego ustalania stawek i wprowadził możliwość korzystania z ulepszonego CPC do maksymalizacji konwersji w kampaniach reklamowych. Zmiany są dostępne w programie pilotażowym, dlatego mogą nie być dostępne dla wszystkich reklamodawców.

Więcej: https://about.ads.microsoft.com/en-us/blog/post/june-2022/japans-market-expansion-and-other-product-updates-for-june


LinkedIn wprowadza Business Manager – nową platformę do zarządzania kontami reklamowymi, stronami firmowymi i dostępem do kont


Business Manager

Nowa platforma ma na celu ułatwienie zarządzania stronami firmowymi i kontami reklamowymi w LinkedIn. Umożliwia podgląd i zarządzanie dostępem do wszystkich zasobów z jednego miejsca. Pozwala na łatwiejszą kontrolę uprawnień oraz zarządzanie płatnościami oraz umożliwia udostępnianie i aktualizację grup odbiorców pomiędzy kontami reklamowymi.

Więcej: https://searchengineland.com/linkedin-business-manager-385677  


Snapchat udostępnił Dynamic Ads for Travel


Dynamic Ads

Wychodząc naprzeciw rosnącemu zainteresowaniu turystyką, Snapchat udostępnił nową formę reklam dedykowaną dla branży turystycznej: Dynamic Ads for Travel. Nowy format reklamowy ma opierać się na automatyzacji i umożliwić reklamodawcom dotarcie do osób zainteresowanych podróżowaniem. Reklamodawcy mogą wykorzystać własne katalogi i feedy produktowe. Do kierowania reklam stosowane jest uczenie maszynowe oraz ranking produktów, tak aby dotrzeć do osób, które nie były jeszcze na stronie reklamodawcy oraz do osób, które przeglądały już konkretne produkty z oferty na stronie internetowej.

Więcej: https://searchengineland.com/snapchat-now-offers-dynamic-ads-for-travel-385553


Podsumowanie

Śledzenie wszelkich nowości z branży pozwala na szybkie podejmowanie działań w odpowiedzi na aktualizacje oraz zmiany. Dzięki temu można zapobiec utracie wyników czy spadkom efektywności. Dlatego też co dwa tygodnie zaopatrujemy naszych czytelników w dawkę najświeższej wiedzy z branży, która w połączeniu z doświadczeniem pozwala na prowadzenie efektywnych działań zarówno pozycjonerskich, jak i w zakresie płatnych kampanii reklamowych czy promocji w mediach społecznościowych.

Zespół Ideo Force
AUTOR
tel.+48 17 860 09 59
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:
Średnia ocen użytkowników 0.0 na podstawie ocen

Inne wpisy