Google Lens to technologia rozpoznawania obrazu, którą Google opracowało w celu wyświetlania informacji na temat obiektów, identyfikowanych za pomocą analizy wizualnej. Już podczas I/O 2023 Google informowało o tym, że wkrótce w narzędziu pojawi się wiele nowości. Te związane są m.in. z wprowadzeniem funkcji, potrafiącej rozpoznawać problemy skórne. Użytkownik będzie więc mógł zeskanować m.in. swoje znamię, a aplikacja przeszuka zasoby sieci, w celu wyszukania zdjęć podobnych zmian i odnalezienia ich nazw. Czy ta funkcjonalność zyska uznanie wśród użytkowników? Pozostaje obserwować.
Spis treści:
- Meta ogłasza rozszerzenie programu Meta Verified na wszystkie regiony
- LinkedIn usuwa karuzele, filmy profilowe i linki w obrazach
- Instagram rozszerza kanały transmisji na wszystkich twórców i testuje nowe opcje kanałów
- Meta wprowadza nowe narzędzia dla twórców
- Nowa zakładka „Najważniejsze” na Twitterze jest dostępna dla subskrybentów Twittera Blue
- Nowe funkcjonalności w Google Lens
- Bing dodaje wyszukiwanie obrazami do swojego chatu
- Formularz do zgłaszania spamu w wynikach Google
- Search Generative Experience i ulepszone wyszukiwanie lokalne
- Nowy przycisk w reklamach, kierujący bezpośrednio do koszyka
- Nowa metryka w Google Merchant Center
- Raporty o sprzedaży w sklepie i określanie stawek, dostępne w kampaniach Performance Max
- Aktualizacje zasad w Microsoft Ads od 1 lipca
- Ulepszenia w kampaniach promujących aplikacje
- Podsumowanie
Meta ogłasza rozszerzenie programu Meta Verified na wszystkie regiony
Meta wprowadza subskrypcję Meta Verified, oferując użytkownikom niebieski znacznik wyboru na Facebooku i Instagramie, dedykowaną obsługę konta oraz inne funkcje, w ramach pobieranej raz w miesiącu opłaty. Program jest stopniowo wprowadzany w różnych regionach, a wkrótce będzie dostępny globalnie. Jednak ta forma weryfikacji wywołuje wątpliwości co do wartości i znaczenia niebieskich znaczników. Twitter również wprowadził płatną weryfikację, ale niska liczba użytkowników uczestniczących w programie, podważa wartość tego elementu, jako potwierdzenia tożsamości.
Za to LinkedIn oferuje weryfikację przez zewnętrznych dostawców, co może pomóc wyeliminować boty i spam. Meta kontynuuje z kolei program, wprowadzając więcej płatnych niebieskich znaczników. Wprowadzenie płatnej weryfikacji może wpłynąć na wiarygodność symboli w aplikacjach społecznościowych i wywołać większe zamieszanie oraz nieufność wśród osób, korzystających z platformy.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/meta-announces-coming-expansion-of-meta-verified-program-to-all-regions/654102/
LinkedIn usuwa karuzele, filmy profilowe i linki w obrazach
LinkedIn usunął 3 kluczowe funkcje: karuzele, filmy profilowe i linki w obrazie. Posty karuzelowe, które generowały zaangażowanie, zostaną usunięte, ale obecne publikacje wciąż będą widoczne. Użytkownicy mogą kontynuować publikowanie karuzeli za pomocą plików PDF. Filmy profilowe, które zostały wprowadzone w 2021 roku, również zostaną usunięte, ponieważ nie zdobyły dużego zainteresowania ze strony internautów. Opcja dodawania klikanych linków do zdjęć i filmów również zostanie wycofana. Dokładne przyczyny tych zmian nie są wyraźnie wymienione w ogłoszeniu. Możliwe, że firma ma na celu np. usprawnienie obsługi użytkownika.
Więcej: https://www.linkedin.com/pulse/linkedin-removes-native-carousels-profile-videos-in-image-mistry/
Instagram rozszerza kanały transmisji na wszystkich twórców i testuje nowe opcje kanałów
Instagram rozszerza swoje funkcje, umożliwiając twórcom większe możliwości angażowania się w wiadomości tekstowe ze swoimi odbiorcami. Ta opcja jest reakcją na zmianę preferencji użytkowników, którzy coraz mniej publikują publiczne posty, a bardziej angażują się w prywatne rozmowy. Kanały transmisji umożliwiają twórcom udostępnianie aktualizacji za pośrednictwem wiadomości tekstowych, obrazów i ankiet. Instagram testuje również narzędzia Broadcast Chat, takie jak pytania, monity o odpowiedziach w kafelkach In-Stream i dodawanie moderatora.
Przełączanie się na bardziej prywatne wiadomości jest odpowiedzią na zmieniające się preferencje użytkowników. Teraz wszyscy twórcy mają możliwość rozpoczęcia własnego jednostronnego chatu, co pozwoli zobaczyć, czy taka forma komunikacji odpowiada potrzebom użytkowników.
Więcej: https://www.redmention.com/news/instagram-expands-broadcast-channels-to-all-creators-assessments-new-channel-choices-2/
Meta wprowadza nowe narzędzia dla twórców
Meta ogłosiła aktualizacje mające na celu przyciągnięcie kreatywnych talentów i zwiększenie zasięgu treści na Facebooku. Wprowadzono nowe funkcje i narzędzia dla twórców Reels, w tym "Inspiration Hub" z informacjami o trendach i szablonach, a także ułatwienia w edycji treści Reels. Meta integruje opcje tekstowe, dźwiękowe i muzyczne w jednym oknie edycji. Dodano monity i codzienną listę kontrolną dla twórców, a także nowe wskaźniki wydajności Reels.
Meta rozszerza również możliwości ekspozycji dla twórców i testuje cross-postowanie treści, pomiędzy Instagram Reels a Facebookiem. Aktualizacje obejmują również program premii za wyniki dla twórców oraz zmniejszenie wymagań do zarabiania na Stars. Meta i YouTube konkurują o przyciągnięcie twórców, oferując większe możliwości generowania przychodów.
Więcej: https://www.facebook.com/creators/helping-creators-find-success-on-facebook
Nowa zakładka „Najważniejsze” na Twitterze jest dostępna dla subskrybentów Twittera Blue
Twitter wprowadził nową zakładkę z najważniejszymi tweetami dla subskrybentów Twittera Blue. Płatni użytkownicy mogą teraz prezentować swoje najlepsze wpisy za pośrednictwem dedykowanego kanału na swoim profilu. Użytkownicy Twittera Blue mogą dodawać dowolne tweety do zakładki Highlights, co może być dobrym sposobem na prezentację najlepszych treści i przyciągnięcie potencjalnych subskrybentów.
Ta opcja jest dostępna dla wszystkich subskrybentów Twittera Blue. Dodanie najważniejszych tweetów do profilu może być wartościowe pod względem promocji i przyciągania uwagi. Może również służyć, jako prezentacja produktu dla marek, podkreślając tweety związane z produktami lub rekomendacje klientów. Chociaż nie jest pewne, czy ta funkcja przyniesie znaczące korzyści, warto wypróbować ją, jako dodatkowy element promocji.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/twitters-highlights-tab-available-twitter-blue-subscrbers/653315/
W świecie SEO jak zawsze wiele nowości. Sporo mówi się m.in. o aktualizacji związanej ze zgłaszaniem spamu i naruszeń w wynikach wyszukiwania. Obecnie dzięki nowemu rodzajowi formularza, który jest dostępny w Google Search Console, proces zgłaszania tego typu treści jest łatwiejszy niż dotychczas. Z jakich kroków się składa? Sprawdź.
Nowe funkcjonalności w Google Lens
Na blogu Google opublikowano wpis, zapowiadający nowe funkcjonalności Google Lens. Znalazły się wśród nich przede wszystkim nowości, o których informowano już podczas wydarzenia Google I/O 2023. A mowa o:
- multisearch,
- ulepszonych wyszukiwaniach produktów,
- integracji z Bardem.
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Pojawiła się tam również nowa funkcja, o której dotychczas nie wspominano szerszemu gronu użytkowników. A mianowicie - Google Lens potrafi teraz skutecznie rozpoznawać problemy skórne. To rozwiązanie ma na celu pomóc użytkownikom w sytuacji, gdy nie będą umieli określić tego, jaka wystąpiła u nich przypadłość.
Więcej: https://toponline.pl/blog/seo-news-88
Bing dodaje wyszukiwanie obrazami do swojego chatu
Bing wprowadza możliwość wyszukiwania obrazami do swojego chatu. W praktyce działa to podobnie, jak funkcja która została zapowiedziana w Google Lens. Jedyna różnica polega na tym, że w chacie Binga nie można zrobić zdjęcia, a jedynie przeciągnąć dowolny obraz do pola wyszukiwania.
Chat Binga umożliwia nie tylko wyszukiwanie obrazów w Internecie, ale także ich interpretację i wykonanie powiązanych poleceń. Potrafi opisać np. zawartość przedstawioną na zdjęciu. Obecnie ta funkcja jest dostępna w ramach testów - tylko dla 5% użytkowników. Jednak CEO Binga zapowiada stopniowy wzrost tego odsetka w przyszłości.
Więcej: https://toponline.pl/blog/seo-news-88
Formularz do zgłaszania spamu w wynikach Google
Google wprowadziło aktualizację dotyczącą zgłaszania spamu i naruszeń w wynikach wyszukiwania. Teraz istnieje możliwość zgłaszania za pomocą nowego formularza, który jest dostępny w narzędziu Google Search Console.
W związku z tym, że zmiany wprowadzone w formularzu mają na celu ułatwienie procesu zgłaszania tego typu treści, wystarczy w nim podać kilka informacji, takich, jak np.:
- adres URL,
- przyczyna zgłoszenia,
- rodzaj naruszenia,
- lub opisać szczegóły problemu.
Dodatkowo, aby skorzystać z formularza, wystarczy wejść w link, który znajduje się pod tym adresem: https://search.google.com/search-console/report-spam.
Więcej: https://toponline.pl/blog/seo-news-88
Search Generative Experience i ulepszone wyszukiwanie lokalne
SGE (Search Generative Experience) przeszło aktualizację, która umożliwia wykorzystanie danych z Profili Firmy w Sieci do zaprezentowania w organicznych, lokalnych wynikach wyszukiwania. Poza standardowym SERP-em korzystającym z zawartości stron, Search Generative Experience teraz może korzystać z informacji o firmach, udostępnionych w Mapach Google, takich, jak:
- zdjęcia
- czy opinie użytkowników.
Co więcej - Google wprowadziło eksperymentalną funkcję Add to Sheets, która umożliwia eksportowanie wyników wyszukiwania bezpośrednio do arkuszy Google Sheets.
Więcej: https://toponline.pl/blog/seo-news-88
Ostatnio uwaga przedstawicieli środowiska PPC skupia się m.in. na zmianach w Microsoft Advertising. Zmiany te dotyczą m.in. reklam związanych z hazardem, które od teraz będą dozwolone (oprócz Belgii i Irlandii). Warunkiem będzie jednak posiadanie przez reklamodawcę licencji na rynku, na który będzie chciał dotrzeć. Jednocześnie, globalnie zakazane zostaną reklamy związane z badaniami klinicznymi.
Nowy przycisk w reklamach, kierujący bezpośrednio do koszyka
Google wysyła wiadomości e-mail do wybranych użytkowników Google Merchant Center, pytając, czy chcą wziąć udział w testach beta nowego przycisku wezwania do działania, który pozwala przekierowywać użytkowników z reklamy, bezpośrednio na stronę koszyka zakupowego.
Więcej: https://www.seroundtable.com/
Nowa metryka w Google Merchant Center
Na koncie w GMC pojawił się nowy współczynnik, wskazujący, jaki jest stosunek wyświetleń reklam do bezpłatnych wyświetleń produktów, w przypadku danego sprzedawcy.
Raporty o sprzedaży w sklepie i określanie stawek, dostępne w kampaniach Performance Max
Kampanie Performance Max zyskały dodatkową funkcję inteligentnego określania stawek, które optymalizują reklamy Google, pod kątem konwersji, w postaci sprzedaży w sklepie stacjonarnym. Wprowadzono również całościowy pomiar, umożliwiający obliczanie ROAS dla konwersji online i offline.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/13653562
Aktualizacje zasad w Microsoft Ads od 1 lipca
Nowe zasady będą istotne zwłaszcza dla reklamodawców z branży zdrowia oraz hazardu. Dozwolone będą reklamy witamin i suplementów w Microsoft Audience Network. Teksty reklam muszą być jednak dokładne i prawdziwe, a strony docelowe produktów nie mogą być reklamami, czy np. treściami video.
Reklamy związane z hazardem, także są od teraz dozwolone (oprócz Belgii i Irlandii). Reklamodawcy muszą jednak posiadać licencję na rynku, do którego chcą dotrzeć.
Jednocześnie pojawi się jednak zakaz reklam, dotyczących badań klinicznych - od 1 sierpnia Microsoft wprowadzi globalny zakaz reklam promujących badania kliniczne lub terapie eksperymentalne we wszystkich typach reklam.
Więcej: Policies and Guidelines - Microsoft Advertising
Ulepszenia w kampaniach promujących aplikacje
Google wprowadza ulepszenia w kampaniach Google Ads, promujących instalację aplikacji. Inwestuje w nowe formaty reklam, rozszerza wyświetlanie reklam w YouTube Shorts, wprowadza nowe narzędzie do testowania kreacji i udoskonala dopasowanie zapytań i aplikacji za pomocą dynamicznych reklam w wyszukiwarce. Wprowadzono również ulepszenia odroczonego, precyzyjnego linkowania i automatyczną instalację dla użytkowników, którzy dokonali rejestracji wstępnej. Można teraz włączyć filtrowanie pliku danych grupy reklam i korzystać ze statystyk, takich jak wynik optymalizacji i statystyki aukcji.
Więcej: https://support.google.com
Podsumowanie
Branża e-commerce to dynamiczne i niemalże nieustannie rozwijające się środowisko biznesowe. Już wiele marek miało okazję przekonać się o tym, że rozumienie najnowszych trendów, technologii oraz zmian regulacyjnych, jest kluczowe dla utrzymania konkurencyjności i osiągnięcia sukcesu w tym sektorze. Śledzenie branżowych newsów może dostarczyć wielu cennych wskazówek, jak i inspiracji, w zakresie wykorzystywania rozwiązań, pozwalających przedsiębiorcom dostosowywać swoją działalność do wciąż ewoluujących preferencji klientów.